Klacht over Crosmo BV - Alektum
Ik lees op internet honderden klachten over Crosmo BV en incassopraktijken van bureau Alektum namens Crosmo BV. Het betreft in alle gevallen bestellingen van proefpakketjes, waarna Crosmo BV overgaat tot naleveringen in de veronderstelling dat er een abonnement tot stand is gekomen. Vaak wordt er maandenlang een vast bedrag geincasseerd. Veel mensen die hiertegen geprotesteerd hebben en de betalingen hebben stopgezet (en de producten hebben geretourneerd) ontvangen de laatste tijd via Alektum incassobureau brieven waarin gesommeerd wordt openstaande betalingen te doen, met een verhoging van 40 Euro voor incassokosten.
Omdat het er zo veel zijn, lijkt het recht van de consument op grote schaal in het geding te zijn. Dit heeft alle schijn van oplichting en moet een keer goed aangepakt worden.
Inderdaad, dat moet eens goed aangepakt worden.
Het moet de mensen verboden worden proefpakketjes te bestellen. Dan is die ellende eindelijk een keer afgelopen.
Maar ja, er staat 'GRATIS' bij hè.
Ik zou er een voorstander van zijn dat proefpakketten nooit automatisch mogen overgaan in een abonnement. Dat is bij dagbladen en tijdschriften ook het geval, daarbij geldt de wettelijke verplichting dat na de proefperiode het abonnement automatisch stopt. De klant kan daarna zelf beslissen of die eventueel een abonnement wil aangaan.
Waarom dat bij andere producten niet het geval is, is mij een raadsel.
ook mijn vrouw had een proefpakket besteld maar dan bij cafeslim,daar hebben wij na maanden een mail van gehad dat alles was geregeld en de terug gestuurde pakketten(2) waren gevonden.
Nu krijgen we een incasso van alektum over een levering van de firma mango maar is uit naam van
crosmo bv in .zij beweren dat er iets is geleverd,maar wij hebben nooit iets ontvangen zelfs geen email wat zij zeggen van wel. Deze handelwijze moet een halt toe geroepen worden.
Ik heb ook proefpakketjes besteld bij Crosmo. die zijn na een maand nog niet aangekomen. Ik krijg nu mails om te betalen voor pakketjes die ik helemaal niet heb besteld. Hier heb ik een mail over gestuurd naar Crosmo zelf, die hier niet op reageren. Ze sturen alleen een vervolg mail over de rekeningen die betaald moeten worden. Nu heb ik de pakketjes terug gestuurd en ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
Beste asrati,
de proefpakketten hebben in de media inmiddels de nodige aandacht gehad.
Laat u niet intimideren, ook niet door een incassobureau mocht dat op u afgestuurd worden.
Als u niets ontvangen heeft hoeft u uiteraard niets te betalen. Dat weet Crosmo zelf ook heel goed maar blijkbaar zijn er toch nog mensen die bezwijken onder de dreigementen van Crosmo en alsnog betalen. Als dat niet gebeurde was Crosmo al met deze praktijken gestopt.
Alleen een deurwaarder (na een gerechtelijke uitspraak) kan u dwingen om te betalen en er zal geen rechter bepalen dat u moet betalen als u niets ontvangen heeft. Dat weet Crosmo ook heel goed dus zover zal het ook niet komen.
Leest u ook de volgende informatie, klik hier.
Nogmaals, laat u niet intimideren. Het kan allemaal behoorlijk intimiderend en bedreigend overkomen maar zwicht er niet voor. Het is wellicht niet onverstandig als u wat u nu meemaakt met Crosmo ook meld bij consuwijzer, klik hier.
Ook ik deel deze ervaring:
Heb de brief verstuurd met de volgende inleiding --> zo wordt inzichtelijk wat mijn probleem met crosmo products is.
Goedemiddag,
Afgelopen week heb ik u een mail van u mogen ontvangen dat ik een vervolg pakket moet gaan betalen, hier heb ik op gereageerd en tot dusver helaas nog geen reactie mogen ontvangen.
Wat ik wel heb mogen ontvangen zijn erg veel herinneringsmailtjes / sms.
Het is naar mijn idee een hele rare situatie. Het is natuurlijk erg vreemd dat jullie zo reageren als ik immers een GRATIS proefpakket heb aangevraagd!
Naast dat zijn er deze rare acties
- erg hoge kosten en de druk van in rekening brengen voor wat?
- push berichten versturen zonder dat ik hiervan op de hoogte ben en of toestemming voor heb gegeven.
- geen reactie op mijn mail
- het pushen van een vervolg pakket --> dit wil ik niet!
- het nu op eens niet meer kunnen bestellen van een proefpakket??
Na aanleiding van bovenstaand bericht, stuur ik u hierbij een brief waar bij ik weiger om te betalen totdat ik hier bewijs of de juiste informatie van heb ontvangen.
Ook heb ik ook een melding geplaatst op diverse sites.
Jammer van het product deze procedure.
Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn brief,
Vriendelijke groet,
Ik ben het helemaal met je eens ook ik heb een proefpakket besteld via facebook (stom). ik kreeg het proefpakket maar daar was een maandpakket bij gedaan. was geen brief bij en ik dacht dus dat het geheel het proefpakket was. na 2 weken krijg ik een rekening 39,95. ik heb gebeld na een dag kreeg ik iemand aan de telefoon. ik wilden het terug sturen maar dit kon niet meer 2 weken waren om. Ik heb een brief geschreven op advies van consumenten recht waarin ik vraag om een bewijs van het verkoopcontract. hierop heb ik geen reactie gehad de emails met boete dreiging en nu ook een brief dat er een incasso bureau ingeschakeld gaat worden.
ik heb ondertussen zo iets van laat ze me maar een rechtzaak van maken ik ben zo kwaad om dit soort oneerlijke praktijken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer