Klacht over reparatie satelietdecoder
Ik heb een satelietdecoder gekocht bij Ziezotec zoetermeer en na 3 maanden was hij stuk. Opgestuurd voor reparatie en 2 maanden later heb ik hem nog niet terug. Geen vervangende decoder of geld terug. Wel een hoop antwoorden van: hij is onderweg naar de leverancier, hij is onderweg naar d importeur, de importeur vervangd het moederbord, hij is klaar en we sturen een track en trace code, er moet nog een lanverbinding gerepareerd worden. Kan dit allemaal?
Hallo mignongroes,
Je wordt dus aan het lijntje gehouden.
Niet bepaald een goede service.
De verkoper is uw aanspreekpunt. Hij moet het probleem voor u oplossen of zelf contact opnemen met de fabrikant;
De eerste zes maanden staat u volgens de wet extra sterk. Het is dan namelijk aan de verkoper om aan te tonen dat u het product niet goed hebt gebruikt. Biedt de verkoper een jaar of langer garantie? Dan geldt dat voor de hele garantieperiode.
Kijk eens hier voor een voorbeeldbrief
Suc6
Wij willen hier graag even een reactie opgeven...
Helaas duren reparaties van dit merk lang. Wij zijn afhankelijk van de importeur van dit merk.
De klant in dit geval heeft de ontvanger vanuit Spanje opgestuurd naar ons. Nog dezelfde dag sturen wij de reparatie door naar de importeur. Het moederboard van de ontvanger bleek defect en is vervangen voor een nieuwe. Om niet te veel tijd te verliezen, hebben we de ontvanger, op onze kosten, direct vanaf de importeur naar Spanje laten sturen. Helaas is er een fout in het bezorgadres gemaakt. Dit is vandaag door de importeur aan PostNL doorgegeven. Dus de ontvanger zal in deze dagen bezorgd worden bij de klant. Wij begrijpen de ontevredenheid van de klant, maar wij hebben naar ons vermogen deze reparatie zo goed als mogelijk kunnen oplossen. Niet vergeten dat de klant niet om de hoek bij ons zit maar in Spanje, het geen ook veel tijd in beslag neemt voor het heen en weer sturen van het apparaat.
@ziezotec,
Fijn dat er gereageerd wordt.
Altijd goed om een zaak van twee kanten te horen/lezen.
...... Helaas is er een fout in het bezorgadres gemaakt. Dit is vandaag door de importeur aan PostNL doorgegeven. Dus de ontvanger zal in deze dagen bezorgd worden bij de klant.....
Dat wordt dus nog even afwachten voor TS.
Hopelijk komt die ontvanger nu dan snel binnen.
Met vr.gr.
@mignongroes,
We zien hier dan nog wel een berichtje verschijnen als die ontvanger binnen is.
Met vr.gr.
Als het adres wel juist op het verzendbiljet zou staan, is het met Spanje ook nog maar de vraag of het altijd aan komt. Daarom zijn we er ook geen voorstander van om reparaties vanuit het buitenland heen en weer te sturen. Wij doen dit als service (kosten 35,- voor ons ;-( maar zijn dan ook verantwoordelijk voor de zending. Dit terwijl de klant gewoon bij ons in de winkel hoort te komen. Zal vast goed komen in dit geval. i.e.g geen reden tot paniek voor deze klant.
@ziezotec,
..... Zal vast goed komen in dit geval. i.e.g geen reden tot paniek voor deze klant. ....
Dat hopen we dan maar. ;-)
.....Wij doen dit als service (kosten 35,- voor ons ;-( maar zijn dan ook verantwoordelijk voor de zending. Dit terwijl de klant gewoon bij ons in de winkel hoort te komen......
Ik neem de opmerking betreffende slechte service in de 1e reactie terug.
Met vr.gr.
[quote=edrick3 schreef op donderdag 2 jul 2015, 14:05]@ziezotec,
..... Zal vast goed komen in dit geval. i.e.g geen reden tot paniek voor deze klant. ....
Dat hopen we dan maar. ;-)
.....Wij doen dit als service (kosten 35,- voor ons ;-( maar zijn dan ook verantwoordelijk voor de zending. Dit terwijl de klant gewoon bij ons in de winkel hoort te komen......
Ik neem de opmerking betreffende slechte service in de 1e reactie terug.
Met vr.gr..
Ik was maar zo vrij om ziezotec even een mailtje te sturen om een reactie en zie het resultaat.
Jammer dat de Ts niet het hele verhaal verteld. Nu wordt een bedrijf ten onrechte aangewezen als zou deze geen service verlenen. Zal van zijn/haar kant nu wel stil blijven.
2Stil blijven van onze kant? Vergeet het maar, hier is wat er gebeurd is:
23 april 2015 decoder verstuurd met spaanse post met het juiste retouradres ivm evt kwijtraken, kosten 43,00. De decoder is dan 3 maanden oud volgens Ziezotec
Verschillende mails ontvangen van Ziezotec:- decoder is naar importeur, - importeur verzamelt een aantal reparaties om door te sturen, is normaal- decoder is naar leverancier, - Meestal is een decoder 6 - 10 weken onderweg, is normaal, het moederbord is vervangen, - 18 juni, nogmaals het juiste adres per email verzonden op vraag van Ziezotec,, - u krijgt een trackentrace code tussen 18.00 en 19.00, - om 20.00 gevraagd waar code blijft, - Ziezotec meld dat hij nog NIET verzonden is want na het moederbord moest er ook nog een LAN antenne gerepareerd worden - ik stuur email naar Ziezotec waarin ik duidelijk twijfel of ze ons wel een nieuw decoder hebben geleverd. 25 juni., - geen bericht meer van Ziezotec, vandaag 2 juli stuur ik een email en schriftelijke brief waarin ik de koop ontbindt en het 428,- euro aankoopsom terug wil hebben, - meteen reaktie van Ziezotec,'heeft u hem nog niet binnen dan?" Oh, wacht u heeft het verkeerde adres gestuurd, ik reageer dat ik daar niet intrap en mijn geld terug wil, vervolgens reaktie op deze site. Ik heb het vertrouwen verloren in dit bedrijf en wordt aan het lijntje gehouden en ik vind niet dat het normaal is om 2 maanden en een week te moeten wachten op een "nieuwe gerepareerde decoder". P.R en M.G
@mignongroes,
.....vandaag 2 juli stuur ik een email en schriftelijke brief waarin ik de koop ontbindt en het 428,- euro aankoopsom terug wil hebben,.....
ziezotec schreef: ..... Dus de ontvanger zal in deze dagen bezorgd worden bij de klant..........
Benieuwd wat het nu wordt,. Zal vandaag of morgen wel een ontvanger afgeleverd worden naar ik aanneem.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer