mi
door mignongroes Jul 2, 2015 om 09:19
Computers & telefonie

Klacht over reparatie satelietdecoder

Ik heb een satelietdecoder gekocht bij Ziezotec zoetermeer en na 3 maanden was hij stuk. Opgestuurd voor reparatie en 2 maanden later heb ik hem nog niet terug. Geen vervangende decoder of geld terug. Wel een hoop antwoorden van: hij is onderweg naar de leverancier, hij is onderweg naar d importeur, de importeur vervangd het moederbord, hij is klaar en we sturen een track en trace code, er moet nog een lanverbinding gerepareerd worden. Kan dit allemaal?

2055 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 2, 2015 om 09:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mignongroes,

Je wordt dus aan het lijntje gehouden.
Niet bepaald een goede service.

De verkoper is uw aanspreekpunt. Hij moet het probleem voor u oplossen of zelf contact opnemen met de fabrikant;
De eerste zes maanden staat u volgens de wet extra sterk. Het is dan namelijk aan de verkoper om aan te tonen dat u het product niet goed hebt gebruikt. Biedt de verkoper een jaar of langer garantie? Dan geldt dat voor de hele garantieperiode.

Kijk eens hier voor een voorbeeldbrief

Suc6

zi
door ziezotec - Jul 2, 2015 om 13:07
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wij willen hier graag even een reactie opgeven...
Helaas duren reparaties van dit merk lang. Wij zijn afhankelijk van de importeur van dit merk.
De klant in dit geval heeft de ontvanger vanuit Spanje opgestuurd naar ons. Nog dezelfde dag sturen wij de reparatie door naar de importeur. Het moederboard van de ontvanger bleek defect en is vervangen voor een nieuwe. Om niet te veel tijd te verliezen, hebben we de ontvanger, op onze kosten, direct vanaf de importeur naar Spanje laten sturen. Helaas is er een fout in het bezorgadres gemaakt. Dit is vandaag door de importeur aan PostNL doorgegeven. Dus de ontvanger zal in deze dagen bezorgd worden bij de klant. Wij begrijpen de ontevredenheid van de klant, maar wij hebben naar ons vermogen deze reparatie zo goed als mogelijk kunnen oplossen. Niet vergeten dat de klant niet om de hoek bij ons zit maar in Spanje, het geen ook veel tijd in beslag neemt voor het heen en weer sturen van het apparaat.

edrick3
door edrick3 - Jul 2, 2015 om 13:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ziezotec,

Fijn dat er gereageerd wordt.
Altijd goed om een zaak van twee kanten te horen/lezen.

...... Helaas is er een fout in het bezorgadres gemaakt. Dit is vandaag door de importeur aan PostNL doorgegeven. Dus de ontvanger zal in deze dagen bezorgd worden bij de klant.....

Dat wordt dus nog even afwachten voor TS.
Hopelijk komt die ontvanger nu dan snel binnen.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jul 2, 2015 om 13:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mignongroes,

We zien hier dan nog wel een berichtje verschijnen als die ontvanger binnen is.

Met vr.gr.

zi
door ziezotec - Jul 2, 2015 om 13:46
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als het adres wel juist op het verzendbiljet zou staan, is het met Spanje ook nog maar de vraag of het altijd aan komt. Daarom zijn we er ook geen voorstander van om reparaties vanuit het buitenland heen en weer te sturen. Wij doen dit als service (kosten 35,- voor ons ;-( maar zijn dan ook verantwoordelijk voor de zending. Dit terwijl de klant gewoon bij ons in de winkel hoort te komen. Zal vast goed komen in dit geval. i.e.g geen reden tot paniek voor deze klant.

edrick3
door edrick3 - Jul 2, 2015 om 14:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ziezotec,

..... Zal vast goed komen in dit geval. i.e.g geen reden tot paniek voor deze klant. ....
Dat hopen we dan maar. ;-)

.....Wij doen dit als service (kosten 35,- voor ons ;-( maar zijn dan ook verantwoordelijk voor de zending. Dit terwijl de klant gewoon bij ons in de winkel hoort te komen......
Ik neem de opmerking betreffende slechte service in de 1e reactie terug.

Met vr.gr.

macwouter
door macwouter - Jul 2, 2015 om 14:43
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 2 jul 2015, 14:05]@ziezotec,

..... Zal vast goed komen in dit geval. i.e.g geen reden tot paniek voor deze klant. ....
Dat hopen we dan maar. ;-)

.....Wij doen dit als service (kosten 35,- voor ons ;-( maar zijn dan ook verantwoordelijk voor de zending. Dit terwijl de klant gewoon bij ons in de winkel hoort te komen......
Ik neem de opmerking betreffende slechte service in de 1e reactie terug.

Met vr.gr..

Ik was maar zo vrij om ziezotec even een mailtje te sturen om een reactie en zie het resultaat.

gerbera
door gerbera - Jul 2, 2015 om 16:36
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Jammer dat de Ts niet het hele verhaal verteld. Nu wordt een bedrijf ten onrechte aangewezen als zou deze geen service verlenen. Zal van zijn/haar kant nu wel stil blijven.

mi
door mignongroes - Jul 2, 2015 om 17:09
5 Antwoorden / 1 Vragen

2Stil blijven van onze kant? Vergeet het maar, hier is wat er gebeurd is:
23 april 2015 decoder verstuurd met spaanse post met het juiste retouradres ivm evt kwijtraken, kosten 43,00. De decoder is dan 3 maanden oud volgens Ziezotec
Verschillende mails ontvangen van Ziezotec:- decoder is naar importeur, - importeur verzamelt een aantal reparaties om door te sturen, is normaal- decoder is naar leverancier, - Meestal is een decoder 6 - 10 weken onderweg, is normaal, het moederbord is vervangen, - 18 juni, nogmaals het juiste adres per email verzonden op vraag van Ziezotec,, - u krijgt een trackentrace code tussen 18.00 en 19.00, - om 20.00 gevraagd waar code blijft, - Ziezotec meld dat hij nog NIET verzonden is want na het moederbord moest er ook nog een LAN antenne gerepareerd worden - ik stuur email naar Ziezotec waarin ik duidelijk twijfel of ze ons wel een nieuw decoder hebben geleverd. 25 juni., - geen bericht meer van Ziezotec, vandaag 2 juli stuur ik een email en schriftelijke brief waarin ik de koop ontbindt en het 428,- euro aankoopsom terug wil hebben, - meteen reaktie van Ziezotec,'heeft u hem nog niet binnen dan?" Oh, wacht u heeft het verkeerde adres gestuurd, ik reageer dat ik daar niet intrap en mijn geld terug wil, vervolgens reaktie op deze site. Ik heb het vertrouwen verloren in dit bedrijf en wordt aan het lijntje gehouden en ik vind niet dat het normaal is om 2 maanden en een week te moeten wachten op een "nieuwe gerepareerde decoder". P.R en M.G

edrick3
door edrick3 - Jul 2, 2015 om 17:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mignongroes,

.....vandaag 2 juli stuur ik een email en schriftelijke brief waarin ik de koop ontbindt en het 428,- euro aankoopsom terug wil hebben,.....

ziezotec schreef: ..... Dus de ontvanger zal in deze dagen bezorgd worden bij de klant..........

Benieuwd wat het nu wordt,. Zal vandaag of morgen wel een ontvanger afgeleverd worden naar ik aanneem.

mi
door mignongroes - Jul 7, 2015 om 11:54
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ondertussen is het dinsdag 7 juli en de decoder is nog steeds niet geleverd en Ziezotec Electronics Zoetermeer antwoord niet en de aankoopsom is ook niet gestort. Ik heb bewijs dat ik 2 x het juiste adres heb doorgegeven aan Ziezotec maar die geven ons de schuld? Het moet niet gekker worden. Het lokale postkantoor hier weet van niets en postnl stuurt me naar de verzender (Ziezotec) die dus niets meer laat weten. Wat moet ik nu doen dan? Ik vind het een onbehoorlijke "service".

zi
door ziezotec - Jul 7, 2015 om 12:15
3 Antwoorden / 0 Vragen

Niemand geeft u de schuld! En er wordt direct gereageerd op al uw Emails door ons.
Alleen zijn wij zondag en maandags gesloten, dus een vraag gesteld in het weekend, krijgt u dinsdagochtend een antwoord op.

We hebben PostNL ingeschakeld om het pakket te achterhalen, en als nog op het juiste adres te bezorgen. Dit is ook al afgelopen week aan u verteld. Wellicht gemakkelijker om via ons direct te communiceren dan via deze weg. Hier kunt u uw ongenoegen kwijt als dit probleem nooit door ons zouden worden opgelost, maar wij kunnen u verzekeren dat dit niet het geval is.

mi
door mignongroes - Jul 7, 2015 om 12:29
5 Antwoorden / 1 Vragen

In uw email van 2 juli om 23.06 (?) schrijft u dat u erover op houd en dat de kans groot is dat we decoder in uw winkel moeten komen ophalen en dat u er geen tijd meer wil investeren.....Ik vind dat bij een decoder van 3 maanden oud het vreemd is dat zowel het moederbord als de LAN antene vangen moet worden en dat dat 11 weken moet duren. Ik houd eroverop als ik de decoder in goede staat binnen heb.

mi
door mignongroes - Jul 15, 2015 om 11:39
5 Antwoorden / 1 Vragen

Woensdag 15 juli, decoder is ergens in depot in Spanje en Ziezotec zeg niet waar. We willen hem ophalen maar weten niet bij welk bedrijf (postnl spanje). Decoder is nu 2 maanden en 22 dagen weg voor reparatie. Wordt vervolgd.

mi
door mignongroes - Jul 16, 2015 om 17:20
5 Antwoorden / 1 Vragen

Decoder ontvangen via MRW na 2 maanden en 23 dagen. Wordt deze periode dan opgeteld bij de garantietermijn? M.G

edrick3
door edrick3 - Jul 16, 2015 om 17:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=mignongroes schreef op donderdag 16 jul 2015, 17:20]Decoder ontvangen via MRW na 2 maanden en 23 dagen. Wordt deze periode dan opgeteld bij de garantietermijn? M.G

Hiep hoi!
Eind goed al goed.
Veel kijkplezier.

Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.