sw
door sweetnala Nov 2, 2015 om 14:06
Computers & telefonie

Klacht t-mobile

Sinds 2008 heb ik een flex abonnement bij T-Mobile. Vandaag kreeg ik een mail (met zeer beperkte informatie) dat mijn huidige abonnement wordt omgezet naar een Stel samen en Stel bij.

Hierop direct contact gehad met T-Mobile. In de loop der jaren heb ik namelijk enkele honderden euro's opgebouwd in mijn beltegoed. Volgens T-Mobile is dit nu pech voor de klant, en ben je dit kwijt. Volgens hun is de tegemoetkoming dat je dus nu een ander abonnement krijgt.

Dit is in mijn ogen een vreemde situatie, aangezien ik een abonnement ben aangegaan met daaraan verbonden het levenslang meenemen van het beltegoed. Hier maakte ze zelfs promotie over en was destijds een reden om voor dit abonnement te kiezen. Het wijzigen van het contract en daarbij het opgebouwde beltegoed laten verdwijnen is dus compleet onrechtmatig, ze hebben namelijk een levenslange garantie afgegeven voor het behoud van het beltegoed.

In mijn ogen kunnen ze dus niet zomaar het abonnement wijzigen en zeggen, jammer maar helaas. Ik zie hier namelijk voor mij geen voordelen in, alleen voor T-Mobile zelf. Ik heb tot op heden op mijn klachten geen gepaste oplossing gekregen en ben voornemens mijn rechtsbijstand in te schakelen.

Graag hoor ik hoe jullie hierover denken en tips zijn meer dan welkom. Bedankt!

8081 63 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 2, 2015 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik kreeg zo'n mail van T-Mobile waarbij de waardering wordt uitgesproken dat ik al lang lid ben, maar ze evengoed mijn geld inpikken. Ik heb nog een Flex SIM-only abonnement met Web 'n' Walk Standaard. Nu veranderd T-Mobile de systemen en kunnen zijn mijn huidige abonnement niet meer volledig blijven ondersteunen, kan gebeuren. Gevolg is alleen dat mijn tegoed van een paar honderd euro niet meer bruikbaar is. Het wordt omgezet naar onbeperkt bellen en sms’en in Nederland a €2.50 per maand ipv €5, dat is geen cadeautje omdat ik als trouwe klant zo gewaardeerd wordt, dat is eerder diefstal.
In de Flex-voorwaarden staat hier niks over

ve
door verwijderd - Nov 2, 2015 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat uw tegoed uitbetalen door een speciasl nummer te bellen en kies dan daarna het abonnement wat u wilt en bij wie u wilt.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2015 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe zie je dat voor je tijger1?

ve
door verwijderd - Nov 2, 2015 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tik op Google in: Geld voor je beltegoed.

De eerste site is een advertentie. De tweede site maar eens uitgebreid lezen. Werkt perfect.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2015 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb exact dezelfde ervaring. Sinds juni 2008 heb ik een Flex20 Sim only-abonnement met "onbeperkt houdbaar beltegoed". Ook ik kreeg vandaag zo'n mailtje. Ook direct gebeld met de klantenservice van T-mobile. Men doet alsof mij een geweldig aanbod is gedaan, maar mijn opgebouwde beltegoed van bijna €400,00 ben ik over een maand kwijt. Ik ben hier zeer verontwaardigd over. T-mobile vindt dat het aanbod (oa onbeperkt bellen in NL ) en twee jaar korting op een veel duurder abonnement voldoende compensatie biedt. Maar nu betaal ik €10,16 en het nieuwe abonnement gaat €20,00 kosten (tijdelijk = 24 maanden €7,50). Mijn "voordeel" is de komende 24 maanden dus 24 x € 2,66 = €63,84. (Dit compenseert dus bij lange na niet mijn opgebouwde beltegoed!) Daarna ben ik ook nog eens veel duurder uit.
Net als de eerste vraagsteller vraag ik mij af of dit juridisch wel kan.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2015 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met verwijzing naar @tijger1, lees eens klik hier

ve
door verwijderd - Nov 2, 2015 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is simpel,

hoewel providers het niet graag toegeven en er al jaren moeilijk over doen, heb je gewoon recht op de uitkering van het restant beltegoed. vroeger had je beltikken en bij die kaarten was terugbetalen ingewikkeld , maar tegenwoordig weet de provider wie je bent en moet je dus ook kunnen crediteren.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2015 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Alexis, heb je daar concrete informatie over, linkjes naar gerechtelijke uitspraken bijvoorbeeld?

ve
door verwijderd - Nov 2, 2015 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook nog het oude flex abonnement maar heb gelukkig geen mail gehad dat dit wordt overgezet naar een ander abonnement. Ook ik heb aardig wat tegoed opgebouwd en gebruik dit altijd als ik in Amerika zit zodat ik geen extra hoge belkosten buiten mn bundel om heb. Zou het niet prettig vinden als dit abonnement zou worden omgezet naar een ander.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2015 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi repe1stee1,

hier heb je een uitspraak van de EUROPESE COMMISSIE (engelse PDF), pagina 7 waarbij ze aangeven dat terugbetalingen zijn toegestaan.

beetje technisch, maar beltegoed saldo is een vorm van een "multipurpose voucher" (MPV), waarbij je een dienst pas afneemt bij gebruik, geld storten of opbouwen is dus geen dienstverlening je moet er dus op kunnen vertrouwen dat je die diensten ook kunt gebruiken, als dat niet zo is, bijvoorbeeld omdat de provider stopt met het aanbieden, heb je recht op een terugbetaling. dat maakt elke argument die een provider kan aanvoeren als bezwaar op creditering.

de voorwaarden waar providers nog steeds naar verwijzen zijn dus niet rechtsgeldig, die zijn enkel toepasbaar op beltikken en bundels.

ik heb een bruin vermoeden dat tmobile dit ook al heeft ontdekt en daarom dus snel af wil van deze contracten ;)

je kan ze ook vragen om het saldo om te zetten naar je nieuwe abo. telfort doet dat bijvoorbeeld als je van prepaid naar abo gaat.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2015 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

* correctie pagina 3

ve
door verwijderd - Nov 2, 2015 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 2 nov 2015, 14:46: en kies dan daarna het abonnement wat u wilt en bij wie u wilt.

En vooral dus niet meer bij T-Mobile. Overigens stel eens hardop de vraag of u eigenlijk wel een abonnement nodig heeft, durf te wedden dat dat ook voor u totaal overbodig is.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2015 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

hmm, T-Mobile behandelt bundels en tegoeden hetzelfde en als ik jou zo begrijp zijn tegoeden terug te betalen terwijl bundels dat niet zijn.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2015 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

juist, bundels zijn vaste afspraken voor dienstverlening, en bij saldo vertrouw je op de provider dat je de diensten op een gewenst moment kan afnemen, providers kunnen bijvoorbeeld ook de prijzen aanpassen of andere voorwaarden stellen, en zeker als het ten nadele van de klant is heb je sowieso al recht van opzegging en je geld retour voor de niet geleverde diensten.

ve
door verwijderd - Nov 3, 2015 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag hetzelfde meegemaakt,
T-Mobile gebeld en hebben er meteen een klacht van gemaakt ben benieuwd naar hun oplossing en snelheid van afhandeling. Mijn tegoed momenteel € 160.-

Een of ander raar verhaal waarom dit abonnement omgezet dient te worden, waarschijnlijk omdat ze van die oude onbeperkte abonnementen afwillen is omdat je hiermee goedkoop en onbeperkt G4 internet hebt en je belminuten behouden blijven voor een lage prijs.

Via pre-paid zou ik persoonlijk altijd duurder zijn door het internet gebruik.
Maandelijkse kosten nu €24,30 zou 2 jaar lang € 22,50 gaan betalen hierna gaat de teller weer lopen voor T-Mobile en betaal je € 40,-

Abonnement: Stel Samen & Stel Bij

Startabonnement 24 mnd € 10,00
+ 3 GB € 15,00
+ Onbeperkt NL & 120 EU € 10,00
24 mnd korting - € 8,00
Totaal per maand€ 27,00
Eenmalige aansluitkosten
(op eerste factuur)€ 14,95

Wie is er dan goedkoper uit ? Na 1 jaar betaal je Pre-paid €35,- p.mnd.

Ben benieuwd naar de oplossing van hun kant, anders zullen er weer diverse TV programma's geïnteresseerd zijn.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2015 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb weinig tijd dus houd het kort.
Een overeenkomst mag nooit zonder overeenstemming van beide partijen, eenzijdig veranderd worden. Met andere woorden; "T-Mobile" is hier fout en in gebreke!

Eenzijdig aanpassen van voorwaarden mag in Nederland op zich wel, mits aan twee voorwaarden is voldaan.

Ten eerste moet in de oorspronkelijke overeenkomst zijn afgesproken dat de partij in kwestie het recht heeft om de voorwaarden eenzijdig aan te passen. Staat dat nergens, dan mogen de voorwaarden alleen worden aangepast als beide partijen daarmee instemmen.

Ten tweede moet de wederpartij in dat geval het recht hebben de overeenkomst op te zeggen. Dit blijkt uit de wettelijke regeling omtrent algemene voorwaarden: een beding dat een partij het recht geeft de overeenkomst zomaar te wijzigen, wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn (art. 6:237 sub C BW). Bij een overeenkomst tussen twee (grote) bedrijven ligt dit anders. Als die met elkaar willen afspreken dat de een zomaar de overeenkomst mag aanpassen, dan mag dat. Je zou alleen wel gek zijn als bedrijfsjurist als je daarmee instemde.

In uw geval lijkt het mij interessant om dit voor de rechter aan te gaan vechten. Stuur in elk geval "T-Mobile" een brief waarin u aankondigt deze wijziging niet te accepteren en dat u verdere juridische stappen overweegt. En nog een advies; ga u laten informeren door de "rechtswinkel" of (een) jurist(en).

ve
door verwijderd - Nov 4, 2015 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eenzijdig aanpassen van voorwaarden mag in Nederland op zich wel, mits aan twee voorwaarden is voldaan.

Ten eerste moet in de oorspronkelijke overeenkomst zijn afgesproken dat de partij in kwestie het recht heeft om de voorwaarden eenzijdig aan te passen. Staat dat nergens, dan mogen de voorwaarden alleen worden aangepast als beide partijen daarmee instemmen.

Ten tweede moet de wederpartij in dat geval het recht hebben de overeenkomst op te zeggen. Dit blijkt uit de wettelijke regeling omtrent algemene voorwaarden: een beding dat een partij het recht geeft de overeenkomst zomaar te wijzigen, wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn (art. 6:237 sub C BW). Bij een overeenkomst tussen twee (grote) bedrijven ligt dit anders. Als die met elkaar willen afspreken dat de een zomaar de overeenkomst mag aanpassen, dan mag dat. Je zou alleen wel gek zijn als bedrijfsjurist als je daarmee instemde.

U zou deze verandering van de overeenkomst juridisch aan kunnen vechten. Laat u eerst informeren door de "Rechtswinkel" of een jurist. En (belangrijk) stuur "T-Mobile" een bericht waarin u aankondigt dat u hier niet mee eens bent en juridische stappen overweegt!
En dit zou ik een ieder die dit abonnement heeft en tegoeden heeft opgebouwd willen adviseren. Bedrijven gaan vaak wel een oplossing voor de klant zoeken is mijn ervaring.
Veel succes!

ve
door verwijderd - Nov 4, 2015 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

sweetnala schreef op maandag 2 nov 2015, 14:06: Sinds 2008 heb ik een flex abonnement bij T-Mobile. Vandaag kreeg ik een mail (met zeer beperkte informatie) dat mijn huidige abonnement wordt omgezet naar een Stel samen en Stel bij.

Hierop direct contact gehad met T-Mobile. In de loop der jaren heb ik namelijk enkele honderden euro's opgebouwd in mijn beltegoed. Volgens T-Mobile is dit nu pech voor de klant, en ben je dit kwijt. Volgens hun is de tegemoetkoming dat je dus nu een ander abonnement krijgt.

Dit is in mijn ogen een vreemde situatie, aangezien ik een abonnement ben aangegaan met daaraan verbonden het levenslang meenemen van het beltegoed. Hier maakte ze zelfs promotie over en was destijds een reden om voor dit abonnement te kiezen. Het wijzigen van het contract en daarbij het opgebouwde beltegoed laten verdwijnen is dus compleet onrechtmatig, ze hebben namelijk een levenslange garantie afgegeven voor het behoud van het beltegoed.

In mijn ogen kunnen ze dus niet zomaar het abonnement wijzigen en zeggen, jammer maar helaas. Ik zie hier namelijk voor mij geen voordelen in, alleen voor T-Mobile zelf. Ik heb tot op heden op mijn klachten geen gepaste oplossing gekregen en ben voornemens mijn rechtsbijstand in te schakelen.

Graag hoor ik hoe jullie hierover denken en tips zijn meer dan welkom. Bedankt!

ve
door verwijderd - Nov 4, 2015 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas het mag, zie algemene voorwaarden.

Maar U mag ook gelijk weg gaan, jammer van opgebouwde maar snel opmaken word moeilijk, wel is na bellen of mailen vaak enige coulance mogelijk dus probeer dat eens.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2015 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees dit anders dat mijn beltegoed meegaat naar onbeperkt bellen.

Met je huidige abonnement kun je bellen en SMS'en uit je beltegoed, waarvoor je een vast bedrag per maand betaalt. Zodra we jouw abonnement overzetten naar het Stel Samen & Stel Bij abonnement, wordt je opgespaarde beltegoed omgezet naar onbeperkt bellen en SMS’en in Nederland.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2015 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

sweetnala schreef op maandag 2 nov 2015, 14:06: Sinds 2008 heb ik een flex abonnement bij T-Mobile. Vandaag kreeg ik een mail (met zeer beperkte informatie) dat mijn huidige abonnement wordt omgezet naar een Stel samen en Stel bij.

Hierop direct contact gehad met T-Mobile. In de loop der jaren heb ik namelijk enkele honderden euro's opgebouwd in mijn beltegoed. Volgens T-Mobile is dit nu pech voor de klant, en ben je dit kwijt. Volgens hun is de tegemoetkoming dat je dus nu een ander abonnement krijgt.

Dit is in mijn ogen een vreemde situatie, aangezien ik een abonnement ben aangegaan met daaraan verbonden het levenslang meenemen van het beltegoed. Hier maakte ze zelfs promotie over en was destijds een reden om voor dit abonnement te kiezen. Het wijzigen van het contract en daarbij het opgebouwde beltegoed laten verdwijnen is dus compleet onrechtmatig, ze hebben namelijk een levenslange garantie afgegeven voor het behoud van het beltegoed.

In mijn ogen kunnen ze dus niet zomaar het abonnement wijzigen en zeggen, jammer maar helaas. Ik zie hier namelijk voor mij geen voordelen in, alleen voor T-Mobile zelf. Ik heb tot op heden op mijn klachten geen gepaste oplossing gekregen en ben voornemens mijn rechtsbijstand in te schakelen.

Graag hoor ik hoe jullie hierover denken en tips zijn meer dan welkom. Bedankt!

Ook ik heb vandaag deze email ontvangen, maar was al wel een klein beetje op de hoogte.
Drie weken geleden stapte ik een t-mobile winkel binnen en kreeg dit verhaal te horen. Ik ben toen in de winkel zelf gelijk aan het bellen geslagen om duidelijkheid te krijgen. Hier werd mij na een erg lang keuze menu en vervolgens 5 telefonisten verzekerd dat ik mij niet druk hoefde te maken en moest wachten op het voorstel. Deze kreeg ik dus vanochtend binnen waarop ik dus wederom ben gaan bellen. De dame aan de helpdesk beloofde gouden bergen maar na wat doorgevraagd te hebben kam zij daar niet meer uit. Ik werd doorverbonden met iemand van commerciële zaken (onze lieve heer mag weten wat dat nu weer inhoud) en mijn gouden bergen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Iedereen bij t-mobile is zeer begaan met me maar kunnen helaas niks doen.
we hebben het hier over een bedrag van 744,43 en een punten saldo van 1632.
ik hoop heel erg op een reactie en moet zeggen dat ik erg teleurgesteld ben in t-mobile.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2015 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laten uitbetalen dus en punten besteden.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2015 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik volg dit op de voet.
Ook ik heb die mail ontvangen en raak mijn overgebleven beltegoed kwijt.

Carina

ve
door verwijderd - Nov 4, 2015 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag ook het mailtje van T-Mobile ontvangen.
Echter in die van mij staat o.a.:
"Zodra we jouw abonnement overzetten naar het Stel Samen & Stel Bij abonnement, wordt je opgespaarde beltegoed omgezet naar onbeperkt bellen en SMS’en in Nederland."

Dus het opgespaarde beltegoed vervalt niet, maar is wel beperkt naar alleen nog maar te gebruiken in Nederland.
Dit is jammer want het "overschot" kwam goed uit als ik in het buitenland was.

Zoals Ali B. zegt "Mag niet, kan gewoon niet.”

ve
door verwijderd - Nov 4, 2015 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het systeem van belminutenbundels wordt omgezet naar onbeperkt. Met Flex heb je echter geen bundel of belminuten maar eurotegoed gespaard. Dat 'omzetten naar' is een korting van €2,50 per maand op het normale tarief voor onbeperkt bellen en sms-en. Met een maximale looptijd van 24 maanden. In totaal €60 korting. Maar die korting krijg je ook zonder euro-tegoed en staat dus los van je tegoed.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2015 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

verha schreef op woensdag 4 nov 2015, 17:17: Vandaag ook het mailtje van T-Mobile ontvangen.
Echter in die van mij staat o.a.:
"Zodra we jouw abonnement overzetten naar het Stel Samen & Stel Bij abonnement, wordt je opgespaarde beltegoed omgezet naar onbeperkt bellen en SMS’en in Nederland."

Dus het opgespaarde beltegoed vervalt niet, maar is wel beperkt naar alleen nog maar te gebruiken in Nederland.
Dit is jammer want het "overschot" kwam goed uit als ik in het buitenland was.

Zoals Ali B. zegt "Mag niet, kan gewoon niet.”

Hallo, hier het zoveelste slachtoffer. Wellicht iets voor KASSA om op te pakken.

Je tegoed gaat naar het toch al onbeperkt bellen, dus wat heb je er aan! Niets volgens mij. Heeft iemand dat specifiek gevraagd aan T-Mobile.

Ik vind dit dus echt een hele slecht zaak.

Kan iemand dit bundelen (advocaat). Mijn tegoed is ook bijna 300 euro.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2015 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn tegoed is ook ruim 200 euro, ik spaar ook op voor vakantie ed . Het is gewoon een hele slechte zaak, eenzijdige opzegging en het inhouden van je tegoed.

Een mogelijkheid is om het aan een goed doel te schenken via SMS, 3,50 per keer (verdient T-Mobile 05 cent per keer aan.

Kost met dus 75 sms jes.... Vogelbescherming zal er blij mee zijn, maar ik had liever een beter aanbod,
Niets houd me nu nog aan T-mobile gebonden. Bedankt voor het jarenlang trouwe klant zijn, als ik van aanbieden naar aanbieden was gehopt had ze dat veel meer gekost...

Als iemand actie kan ondernemen graag, ik weet niet hoe het zou moeten.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2015 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat tegoed gaat helemaal niet naar onbeperkt bellen. Dat zit al in het nieuwe abonnement. Het tegoed vervalt gewoon.

Dus laat het uitbetalen, kijk bij je beltegoed cashen.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2015 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

ermers1973 schreef op dinsdag 3 nov 2015, 20:15: Via pre-paid zou ik persoonlijk altijd duurder zijn door het internet gebruik.

Internetten via wifi, stuk voordeliger. Laat je niet gek maken dat je mobielinternet daadwerkelijk nodig hebt.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2015 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier zelfde verhaal; Flex20 vanaf 2009.
Ik heb 544 euro tegoed staan. Dit gebruik ik normaal om zorgeloos te kunnen bellen in het buitenland.

Ik zal sowieso een aangetekende brief gaan schrijven dat ik niet akkoord ga. Gewoon omdat ik wil dat ze dat weten! Maar hoeveel slagingskans heeft het? Ik kan nu ook gaan bellen met zo'n 0900 nummer. Dan sluis ik het tegoed dus weg en hou ik er 80% ofzo van over. En dan stap ik over op een ander. Het aanbod dat T-Mobile doet is niet echt slecht, maar er blijft niks over van die specifieke voorwaarden die voor mij zo aantrekkelijk zijn. En dan dus ook nog eens de belofte dat je beltegoed "altijd van jou blijft" breken. Nee, bij zo'n bedrijf wil ik geen klant zijn.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2015 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

U houdt er geen 80% van over, maar u zult de helft van het tegoed ongetwijfeld gekregen hebben van T-mobile.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2015 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een paar aandacht punten:
- opgebouwde te goed is weg.
- T-Mobile kan wel een mooie aanbieding geven maar hoeveel prijs verschil is de korting als je een nieuwe 24 mnd afsluit? Het korting verschil is niet zo veel.
- stel dat men deze actie van 24 mnd neemt, wat gebeurd er na deze 24 mnd? Dan stopt de mooie korting en gaat men volop betalen.
- De tijd om het oude bel te goed op te maken is maar 1 maand, dit is voor vele te kort.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 10:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb gister ook al gereageerd, ben toen alleen vergeten te waarschuwen dat de informatie welke de medewerkers van T-Mobile verstreken per persoon erg verschild. Waar ik bij de eerste persoon van de helpdesk volgens haar info de komende 24 maanden 7,50 ga betalen ging ik (nadat ik erg aangedrongen heb doorverbonden te worden met een andere afdeling) vervolgens 30,00 betalen.
Op dit moment betaal ik 30,34 per maand ik krijg dus de waanzinnige korting van SCHRIK NIET 0,34
en dit voor JAWEL de duur van 24 maanden. Rekent u even mee 24X0,34= ........ 8,16. Ik heb een beltegoed van 744,43 en een puntensaldo van 1615. Ik hoop dat kassa hier echt iets mee gaat doen.
Al was het maar een onderzoek naar het totaal bedrag dat T-Mobile ontvang zonder hier dienst verlening voor te verstrekken. Helemaal lullig omdat ik een jaar eerder al een oplossing heb aangeboden waar ik de reactie op kreeg dat T-Mobile deze abo-vorm tot in lengte van dagen aan zou blijven bieden
KASSA HELP ONS

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies hetzelfde, ik ben ook mijn beltegoed van 160 eur kwijt. En deze maand komt er weer 32 eur bij. Ik vind het echt een kwalijke zaak van T-mobile, om zo met je klanten om te gaan... En dan in de mail wij doen u een goed aanbod, nou niet dus! Voor 1 jaar dan30 eur maar daarna 50 eur! En dan de klantenservice: nou ze doen helemaal niks, vinden het een superaanbod. Hoe je te woord gestaan wordt!
Is daar nou niets aan te doen? T-mobile loopt lekker binnen met al die bedragen die ze op die manier cashen. Kan Kassa iets voor al die klanten doen? Ik heb begrepen dat men wel het contract kan opzeggen maar dat wettelijk het bedrag wat wij tegoed hebben wel uitbetaald ofzo moet worden. Het is tenslotte geld wat wij betaald hebben. Ik begrijp wel dat zij van die contracten af willen, deze zijn voor hen ongunstig, maar niet voor de klant. Ook ik ga een aangetekende brief schrijven, dat ze in ieder geval weten dat ik het er niet mee eens ben. En op zoek naar een andere provider....

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals, ik adviseer een ieder om T-Mobile op de hoogte te stellen dat u hier niet akkoord mee gaat.
Mijn ervaring is dat als er voldoende druk (ook van 1 consument, dus jij) is, men best iets wil doen.
Ik had KPN-Digitenne en de ontvangst was en bleef belabberd. De mast stond te ver hier vandaan en dat was mij nooit gezegd. Na heen en weer gepraat, heb ik nu een jaar lang, 3 in een voor de prijs van Digitenne, in mijn geval 12,50 euro per maand en dat een jaar lang met de mogelijkheid om dan te vertrekken.
Dus, wanhoop niet en doe iets. Brief of mail het bedrijf!

En Kassa (waar ik in het consumentenpanel zit), doe er a.u.b. ook iets aan, want deze zaak is niet eerlijk en riekt naar machtsmisbruik.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan natuurlijk ook een goed doel naar keuze bedenken en daar eens wat smsjes naar toe sturen. Zakt je saldo ook.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

DIT IS EEN OPROEP!!!!!!!!!!!
MENSEN MAAK ALLEMAAL EVEN EEN PAAR GOEDE FOTO'S VAN JE BELTEGOEDEN OP T-MOBILE.NL ZODAT ALS HIER IETS MEE GEDAAN WORDT T-MOBILE DEZE TEGOEDEN NIET KAN VERDUISTEREN, IK ZIT NU VERDER TE ZOEKEN OP INTERNET EN HET GAAT HIER OVER BIJ ELKAAR OPGETELD 10.000 EURO'S VAN KLANTEN EN MISSCHIEN NOG WEL MEER GELD

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Jimmie 1943,

uit de voorwaarden hier: •Het gebruik van kapitalen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jimmy1943,
Het gaat om naar schatting 80.000 abonnementen
Met een totaal bedrag van 20.000.000 ( 20Miljoen euro)
Diverse forum's staan er vol mee.
Via FB krijg je wel snel contact met ze maar 0 op recest.

KASSA HELP !!!!!
Maak hier snel een uitzending over.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klik Hier voor contact met de tv redactie, u bent nu op een openbaar forum wat geen invloed heeft op de tv.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op donderdag 5 nov 2015, 12:32: Je kan natuurlijk ook een goed doel naar keuze bedenken en daar eens wat smsjes naar toe sturen. Zakt je saldo ook.

Goed idee, als T=Mobile niet tegemoet wil komen!
Vissen zij achter het net! Beter naar goede doelen dan naar de commercie die weer eens een manier heeft gezocht om de vette bonussen uit te keren over 2 maanden met de eindejaarstoeslagen.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar iedereen zal,net als ik,de helft van het tegoed van T-mobile hebben gekregen. Dus laat de andere helft uitbetalen, dan heeft het je in principe niets gekost.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gekregen? Gekocht.
Ik heb er in ieder geval keurig netje elke maand voor betaald

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste Flex zijn op badis van een bepaald bedrag betalen en het dubbele aan beltegoed.

Mijne € 7,62 betalen, € 15,24 beltegoed.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat klopt inderdaad, duur was het tegoed in euro's inderdaad niet

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb eveneens deze mail ontvangen, heb 2 abonnementen met een gezamenlijk tegoed van 325 euro.Ik vraag me toch af of dit ongestraft door T-mobile gedaan kan worden want je tegoed wordt gewoon ingepikt. Als alternatief mag je het abonnement opzeggen. Is dit iets voor de Reclamecodecommissie?

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Clootje, Is dit iets voor de Reclamecodecommissie? Nee. Lees alle adviezen eens op dit en de andere fora.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen de volgende link beantwoorden en er volgt hopelijk snel enige reactie op TV.http://kassa.vara.nl/secundair/contact/?

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

ermers1973 schreef op donderdag 5 nov 2015, 16:39: Iedereen de volgende link beantwoorden en er volgt hopelijk snel enige reactie op TV.http://kassa.vara.nl/secundair/contact/?

????????

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pure diefstal!! niet pikken en gelijk reageren
ze storten het beltegoed maar gewoon terug op je rekening!!

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

ermers1973 schreef op donderdag 5 nov 2015, 16:39: Iedereen de volgende link beantwoorden en er volgt hopelijk snel enige reactie op TV.http://kassa.vara.nl/secundair/contact/?

Service: http://kassa.vara.nl/secundair/contact/?
Of linksonder deze pagina onder Algemeen kiezen voor Contact met Kassa.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

T-Mobile reageert op klachten na vervallen van beltegoed
donderdag 05 november 2015

Radar ontvangt veel klachten over telecombedrijf T-Mobile. Beltegoed dat voorheen 'onbeperkt houdbaar' was komt te vervallen. T-Mobile heeft nu een reactie gegeven.

Klanten die nu een Flex- of Relax-abonnement hebben worden straks overgezet naar een ander abonnement. Hun beltegoed dat voorheen 'onbeperkt en voor altijd' houdbaar was, raken ze kwijt. Ook op het Radar Forum regent het klachten. Sommige klanten hebben wel 1250 euro beltegoed gespaard om naar het buitenland te kunnen bellen.

Vanaf 3 november worden T-Mobile klanten die nog Flex- of Relax-abonnementen hebben geïnformeerd dat deze uit de markt worden gehaald. Deze klanten worden automatisch overgezet op het Stel Samen & Stel Bij abonnement. Alle klanten zullen hier qua maandelijkse lasten op vooruitgaan, schrijft de telecomaanbieder in de reactie.
'Klanten betalen meer dan nodig is'
Volgens T-Mobile gaat het om abonnementen die tussen 2005 en 2011 zijn verkocht. T-Mobile moet hiervoor 'oude systemen in de lucht houden'. En klanten betalen volgens het bedrijf nu 'meer dan nodig is'. De migratie van het klantenbestand gaat het bedrijf de komende jaren naar eigen zeggen miljoenen aan inkomsten kosten, omdat ze ruim 80.000 klanten op goedkopere abonnementen overzetten. 'Dit doen wij omdat we zo niet langer in oude systemen hoeven te investeren en onze organisatie sterk moeten vereenvoudigen. Dit is nodig om de voortdurende daling van de telecomprijzen te kunnen volgen.'

Het nieuwe abonnement levert de klanten lagere maandelijkse kosten voor het abonnement op, zegt het bedrijf. Verder kunnen ze onbeperkt bellen in Nederland, onbeperkt sms’en in de hele EU, tot 120 minuten bellen en gebeld worden binnen de EU. Volgens T-Mobile blijkt uit hun klantenonderzoek dat de grootste frustratie is dat men tijdens de contractperiode vast zat aan de bundelgrootte. Wanneer mensen een te grote bundel hadden gekocht zaten ze er bijvoorbeeld twee jaar aan vast. Met dit nieuwe abonnement kunnen klanten maandelijks hun bundel laten bijstellen. Eenmalig wordt dit abonnement voor 24 maanden aangeboden voor 70 procent onder de marktprijs, aldus T-Mobile.
Opgebouwde tegoed vervalt
Het beltegoed dat klanten hebben opgebouwd in het oude abonnement vervalt wel. 'Wij begrijpen dat dit voor klanten geen leuke boodschap is. Bij de nieuwe aanbieding krijgt daarom elke klant onbeperkt bellen. Er zit dus geen limiet meer op bel- en sms gedrag bij de nieuwe aanbieding. Het beltegoed is dus ook niet meer nodig. Het beltegoed hoort bij het oude prijsplan. Dit vervalt op het moment dat het prijsplan ophoudt te bestaan. De klant heeft het recht om op te zeggen. Hierop wijzen we ze ook.'

Voorheen werden bij klanten met het Flex-abonnement 'variabele verbruikskosten met het beltegoed verrekend.' Ook bijvoorbeeld bellen vanuit en naar het buitenland werden dan met het beltegoed verrekend.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2015 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt Reflecs voor de goed link !

ve
door verwijderd - Nov 9, 2015 om 10:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

De man die in Kassa kwam vertellen 'hoe het zit' is geen jurist, maar een ict analist. Dat vond ik meteen al het zwaktebod in deze aflevering van Kassa.

Er is echter een serieuze juridische discussie gaande op de blog van Arnoud Engelfriet, voor de geinteresseerde, hier de link

klik HIER

ve
door verwijderd - Nov 9, 2015 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afgelopen weekend sprak ik een goede kennis van mij, die werkt (op hoog niveau) bij de FIOD.

Hij is altijd bloedstollend serieus. En mompelde iets over zwartspaarders.......

Ik twijfel nu. Want het zou de eerste keer zijn dat hij een goeie grap maakt.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2015 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jugenstil

Humor.:-)

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 00:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier ook eengedupeerde met heel erg veel beltegoed..
Dit is toch schandalig..? Het wordt heel erg sneeky vermeld en dan heb je 1 maand om je beltegoed op te maken.
Het is beter om gezamenlijk op te gaan trekken en zoveel mogelijk publiciteit te gaan zoeken.

Meldt je op de Facebook groep: gedupeerden van T-mobile nov 2015.

Er zijn inmiddels 164 leden.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2015 om 00:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

N.a.v. bovenstaand bericht wat gelezen. Één iemand heeft € 1.700 beltegoed.

Zeg gemakshalve € 0,10 per minuut. dat betekent 17.000 belminuten, of 1.020 beluren of 42,5 dagen nonstop bellen. Hoe zou iemand dat doen? Ik hoop dat "men" een beter passend abo neemt of naar een pre-paid systeem gaat wat voor hem/haar geschikt is.

Je kan hier tegen vechten wat je wil, publiciteit zoeken zoveel je wil, maar T mobile wint dit.
En nee, ik werk daar niet voor iemand nu dàt weer gaat zeggen. Probeer op de verschillende manieren nog wat te cashen, meer zit er niet in.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2015 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

tonnieeus schreef op woensdag 4 nov 2015, 13:13: Ik lees dit anders dat mijn beltegoed meegaat naar onbeperkt bellen.

Met je huidige abonnement kun je bellen en SMS'en uit je beltegoed, waarvoor je een vast bedrag per maand betaalt. Zodra we jouw abonnement overzetten naar het Stel Samen & Stel Bij abonnement, wordt je opgespaarde beltegoed omgezet naar onbeperkt bellen en SMS’en in Nederland.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

TIP

Ik heb het inmiddels 'opgelost' door mijn tegoed op te maken aan SMS voor een goed doel.

Hebben zij in elk geval er wat aan!

ve
door verwijderd - Nov 27, 2015 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@deexpert, goed gedaan!

su
door susanm - Dec 23, 2015 om 10:44
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb net een zeer frustrerende chat met een medewerkster van T-mobile achter de rug om precies dezelfde reden. Mijn flex-abonnement is ook omgezet naar een volgens T-mobile soortgelijk (maar wel duurder) abonnement en mijn opgebouwde beltegoed ben ik kwijt.

T-mobile sluit contracten af met bepaalde voorwaarden, maar T-mobile kan zelf de voorwaarden veranderen wanneer het hen uitkomt. Volgens mij is dat niet de essentie van een contract.

Dat zou hetzelfde zijn als je bij de bank een jaar lang geld op je spaarrekening hebt gezet, de bank na dat jaar de voorwaarden eenzijdig verandert en dan tegen je zegt "je spaartegoed schrappen we, want we hebben de voorwaarden veranderd".

Ik vraag me werkelijk af of het wel rechtsgeldig is wat T-mobile doet. Ik zou het fijn vinden als je me op de hoogte houdt van de voortgang. Heb namelijk zelf ook rechtsbijstand. Bedankt.