gb
door gb1995 Nov 20, 2015 om 21:27
Computers & telefonie

Klacht Tele2

Hallo,


Inmiddels ben ik een jaar of 3 klant van Tele2. Ik denk dat iedereen wel op de hoogte is van het 4G verhaal.

Ik heb nog steeds geen 4G en het begint me nu wel erg te irriteren, vooral het feit dat ik "erin ben geluisd" voor €46 per maand.

Bij het "verlengen" van mijn abonnement is mij belooft dat ik 4G zou krijgen. Echter heb ik dit nog steeds niet.

Is er een manier om mijn contract te ontbinden zonder kosten? Desnoods mijn mobiele telefoon weer inleveren?

Met vriendelijke Groet,

Gino

1169 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Nov 20, 2015 om 21:55
174 Antwoorden / 1 Vragen
0

Is uw telefoon 4G geschikt? Ook 100% 4G-dekking zal er nooit zijn omdat er altijd "blind spots" zijn.

Uw contract kunt denk ik niet ontbinden en als het al mogelijk zou zijn dan zult u voor het gebruik van de telefoon moeten betalen.

gb
door gb1995 - Nov 20, 2015 om 22:13
2 Antwoorden / 3 Vragen
0

Bedankt voor je reactie. Dat snap ik. Het is een iPhone 6 dus dat is zeker. Blindspots zullen er zijn. Maar ik heb NERGENS 4G.

Dat is zelfs prima. Dan neem ik bij Vodafone ofzo wel een simonly. Ik betaal nu 46 euro per maand voor een iPhone 6 met 150 bel OF sms. en 2GB internet... En er was mij 4G belooft.

mahadma
door mahadma - Nov 20, 2015 om 22:30
11537 Antwoorden / 51 Vragen
0

@Gino,

Ik weet eerlijkheidshalve niet of ik al 4G heb. Er is mij bij de abo start gezegd: "Binnenkort is 4G uitgerold". Mijn Samsung is best wel snel qua internet dus het zou best kunnen dat ik al wel 4G heb.

Heeft u al contact gehad met Tele2? En wat was hun reactie? Kunt u iets vinden in "mijntele2"?

Overigens, ik heb praktisch overal een zeer goede tot bruikbare dekking qua gesprekken, toch kom ik nog geregeld op enkele plaatsen waar ik totaal geen bereik heb, zeker binnen, maar dan heb ik buiten ook een verminderd bereik. Mogelijk is dat te wijten aan het grensgebied waar ik woon.

Als iemand mij kan vertellen hoe je ziet of je 3G of 4G hebt, graag.

Is er een manier om mijn contract te ontbinden zonder kosten?
Dat denk ik niet.
Desnoods mijn mobiele telefoon weer inleveren?
Als u al uw abo zou kunnen stoppen, zult u toch het telefoondeel (=afbetaling) moeten betalen, u zou voor een gebruikte telefoon ook geen nieuwprijs betalen.

gb
door gb1995 - Nov 20, 2015 om 22:34
2 Antwoorden / 3 Vragen
0

Het schijnt te kunnen dat als de voorwaarden veranderen, je het contract kosteloos kan ontbinden. Dit heb ik mij ooit eens laten vertellen

mahadma
door mahadma - Nov 20, 2015 om 22:37
11537 Antwoorden / 51 Vragen
0

En er was mij 4G belooft.

Als er geen datum bij genoemd is, aantoonbaar, zult u toch eerst even moeten emailen of bellen wanneer het dan wel 4G is. Zonder "deadline" qua 4G datum heeft u weinig kans.

ho
door hopetobehelping - Nov 21, 2015 om 06:51
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste gb1995,

u bent een overeenkomst aangegaan met tele2.
Bij de overeenkomst heeft tele2 een 'leveringsplicht' en hebt u een 'betalingsplicht'.
De overeenkomst zal 'zwart op wit' staan.
U staat sterker als in de overeenkomst staat dat u per een bepaalde datum over 4G kunt beschikken of als u kunt bewijzen (bijvoorbeeld met getuigen) dat u dit mondeling bij het aangaan van de overeenkomst is toegezegd.
Als het niet 'zwart op wit' staat en u kunt het niet bewijzen dan kunt u uiteraard klagen bij Tele2 maar dat zal dan weinig uithalen. Uw overeenkomst kunt u dan ook niet zomaar ontbinden (alleen tegen hoge kosten). Als u het wel kunt bewijzen dan leest u in de 2e link hieronder welke stappen u kunt ondernemen.

Wellicht is de volgende informatie nog handig voor u. Klik hier, hier en hier.

Cookies
door Cookies - Nov 21, 2015 om 11:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Ik lees op het Tele2 forum dat de overgang naar 4G tussen nu en uiterlijk eind van het jaar plaats vindt.

Cookies
door Cookies - Nov 21, 2015 om 11:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Lees ook dit FAQ topic over 4G KLIK

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer