lo
door louissa Nov 13, 2011 om 21:05
Computers & telefonie

Klacht Tele2 ik weet het niet meer

Beste mevrouw, mijnheer,

Ik heb een klacht over Tele2 en ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat ik hiermee aan moet.

Eind September ben ik aangemeld bij Tele2, ik wilde een alles in een pakket en die kon Telfort mij helaas niet bieden.
Vanaf het moment dat ik bij hun zit heb ik al last van haperende televisie, internet die erg langzaam is. En soms is het beeld ook echt helemaal weg.
Vaak over opgebeld, maar dit lag aan mijn gebruik van de kastjes.
In de slaapkamer stond die echt niet aan als ik in de woonkamer tv aan het kijken was, en ik neem aan dat een provider de beste kwaliteit moet bieden ook als je meerdere apparaten tegelijk gebruikt.

Toen kwam het probleem dat ik nog steeds mijn huidige nummer niet had.
Ik moest toch bellen voor mijn verhuizing, dus ik wilde dit ook gelijk even in kaart brengen.
De jongen aan de telefoon uitgelegd voor de twee dingen waarvoor ik belde en maakte eerst mijn huidige nummer in orde. (Dit was namelijk niet doorgevoerd...). Toen ik gelijk mijn nieuwe woonadres wilde doorgeven zei hij dat ik hier maar even een weekje mee moest wachten, omdat het anders verward zou worden in het systeem. Begreep ik niets van, had hij mij dat niet gelijk aan het begin van het gesprek dit kunnen aangeven?? Dan had ik mijn nummer behoud wel wat later doorgegeven.

Op 9 November zou mijn Tele2 aansluiting het doen in mijn nieuwe woning. Hij deed het die dag nog steeds niet, dus ik heb de volgende dag maar gelijk gebeld. Ze zouden nakijken wat er aan de hand was. Ik de volgende dag weer terug gebeld. Bleek dat ze mijn abonnement hebben opgezegd. Dit omdat de nieuwe bewoner op mijn oude adres een aanvraag bij een andere provider voor zichzelf heeft aangesloten. Hier konden ze niets aan veranderen in het systeem en moet nog maar ff 23 dagen gaan wachten, alles moet weer opnieuw aangemeld worden!!

Net wilde ik kijken op de forum van Tele2, hebben ze me daar verbannen omdat ik blijkbaar teveel contact met hun opneem.

Ik ben ze nu al meer dan spuugzat, en ik wil er heel graag weg gaan. Nu vraag ik me af, omdat ze me hebben afgemeld, zit ik dan nog steeds aan een afkoopsom vast, of hebben ze nu ook niet voldaan aan hun voorwaarden, zodat ik er nu ook niet meer aan vast zit...??

Ze helpen me voor geen meter daar, en zit al inmiddels 3 weken zonder televisie, kunnen niets voor me doen, ook geen spoed aanmelding en moet nog weer 23 dagen gaan wachten.

Wat een flutbedrijf zeg, die Tele2

8330 13 Rapporteer

gr
door grootvader_1 - Nov 13, 2011 om 22:16
153 Antwoorden / 44 Vragen

Dit zijn nu typisch die zaken die men NIET per telefoon moet afhandelen maar per brief (of per fax of e-mail -- met bericht van ontvangst ) !!!
Per brief dan aangetekend (met bericht van ontvangst) waarin u hen in gebreke stelt en van hun eist een en ander zonder kosten (en eventuele teruggave van abonnementsgeld vanaf het moment waar dit fout ging).

Tsja, Tele 2. Niet voor niets het zwarte schaap van die telecommarkt.
Zij hebben dit ongetwijfeld ook zelf al begrepen toen zij hun bedrijfsstrategie gingen opzetten.

De Vrije Vogel

lo
door louissa - Nov 13, 2011 om 22:34
6 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=grootvader schreef op zondag 13 nov 2011, 22:16]Dit zijn nu typisch die zaken die men NIET per telefoon moet afhandelen maar per brief (of per fax of e-mail -- met bericht van ontvangst ) !!!
Per brief dan aangetekend (met bericht van ontvangst) waarin u hen in gebreke stelt en van hun eist een en ander zonder kosten (en eventuele teruggave van abonnementsgeld vanaf het moment waar dit fout ging).

Tsja, Tele 2. Niet voor niets het zwarte schaap van die telecommarkt.
Zij hebben dit ongetwijfeld ook zelf al begrepen toen zij hun bedrijfsstrategie gingen opzetten.

De Vrije Vogel

Beste mevrouw, mijnheer De Vrije Vogel,

Bedankt voor uw tip, ik ga hun zeker op deze manier benaderen.

Mvg,

Louissa

li
door liannebee - Feb 10, 2012 om 13:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

De klachten over Tele 2 zijn niet op 2 handen te tellen, zeg maar.

Zoals ik hier op de Kassa site lees, zijn er erg veel reacties over Tele 2.
Ook op de site van Tele 2 staan veel klachten.

Mijn vraag is of er iets ondernomen kan worden als we ons verenigen,

aan mijn klacht wordt immers al meer dan een half jaar niets verandert.

Samen een stap vooruit ??

lo
door louissa - Feb 10, 2012 om 16:11
6 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Liannebee,

Ik heb een Aangetekende brief verzonden en het duurde even voordat ze mij belde. Uiteindelijk kwamen ze met van die kut voorstellen waar ik geen reet aan heb en heb aangegeven daar alsnog weg te willen ZONDER afkoopsom.

Uiteidelijk ben ik wel afgemeld, en heb aangegeven de gebruikerskosten wel te betelen.
Krijg ik een factuur met kosten van het verzenden van het pakket... Deze mensen begrijpen het hier echt niet. Ik snap niet dat Tele2 uberhoudt nog loopt.

Goedkoop met de slechste service die er maarr bestaat!!

Wat is jouw idee eigenlijk om te ondernemen??

=liannebee schreef op vrijdag 10 feb 2012, 13:34: De klachten over Tele 2 zijn niet op 2 handen te tellen, zeg maar.

Zoals ik hier op de Kassa site lees, zijn er erg veel reacties over Tele 2.
Ook op de site van Tele 2 staan veel klachten.

Mijn vraag is of er iets ondernomen kan worden als we ons verenigen,

aan mijn klacht wordt immers al meer dan een half jaar niets verandert.

Samen een stap vooruit ??

ma
door maggy m. - Mar 18, 2012 om 21:15
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hebben jullie al iets besloten over te ondernemen actie? ik doe graag mee. Heb ook slechte ervaringen met tele2 en ze komen elke keer met een nieuwe smoes. Maar ik zit er ook nog bijna een half jaar aan vast voor het contract kan worden opgezegd. Heb gister al een klacht op hun faceboopagina gezet, maar geen reacties en die site wordt ook niet zo vaak bezocht, denk ik, dus heb 'm maar weer verwijderd. Het is inderdaad onvoorstelbaar dat het bedrijf gewoon door kan gaan. En ook de klachten over onterechte telefoonrekeningen... Ik verdenk ze daar bij ons ook van, maar kan dat niet bewijzen.

lo
door louissa - Mar 19, 2012 om 11:14
6 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=maggy m. schreef op zondag 18 mrt 2012, 21:15]Hebben jullie al iets besloten over te ondernemen actie? ik doe graag mee. Heb ook slechte ervaringen met tele2 en ze komen elke keer met een nieuwe smoes. Maar ik zit er ook nog bijna een half jaar aan vast voor het contract kan worden opgezegd. Heb gister al een klacht op hun faceboopagina gezet, maar geen reacties en die site wordt ook niet zo vaak bezocht, denk ik, dus heb 'm maar weer verwijderd. Het is inderdaad onvoorstelbaar dat het bedrijf gewoon door kan gaan. En ook de klachten over onterechte telefoonrekeningen... Ik verdenk ze daar bij ons ook van, maar kan dat niet bewijzen.

Beste Maggy m.

Ook ik dacht dat ik er nu eindelijk vanaf zou zijn na mijn aangetekende brief, en telefonisch contact. Mij werd verteld dat nu alles stop gezet zou zijn ZONDER AFKOOPSOM. Krijg ik hele hoge rekeningen thuis gestuurd. Ik weer gebeld, aangegeven dat ze de Administratie kosten en de verzendkosten moeten crediteren want dit was niet de afspraak!! Ook was er ineens wel weer een afkoopsom, ik heb aangegeven niet te betalen voordat alles is geregeld. Er moet zeker actie ondernomen worden. Want dit gaat te ver, en wij zijn niet de enige. Heb jij enkele ideeen??

Gr. Louissa

ma
door maggy m. - Mar 19, 2012 om 11:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het moet toch aan te kaarten zijn via een consumentenorganisatie of een t.v.-programma als Kassa of Radar. Ik weet niet in hoeverre het daar al aan de orde is geweest. Maar als we een brief insturen en daar een oproep laten doen naar klachten zal er beslist iets in gang worden gezet, want er zijn zo veel mensen die hetzelfde ondervinden met tele2. Het lijkt op klantenmisleiding wat Tele2 doet. En ze zijn er zelf ook niet bij gebaat om op zo'n manier door te gaan.

ur
door uranus1963 - May 12, 2012 om 02:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=maggy m. schreef op maandag 19 mrt 2012, 11:44]Het moet toch aan te kaarten zijn via een consumentenorganisatie of een t.v.-programma als Kassa of Radar. Ik weet niet in hoeverre het daar al aan de orde is geweest. Maar als we een brief insturen en daar een oproep laten doen naar klachten zal er beslist iets in gang worden gezet, want er zijn zo veel mensen die hetzelfde ondervinden met tele2. Het lijkt op klantenmisleiding wat Tele2 doet. En ze zijn er zelf ook niet bij gebaat om op zo'n manier door te gaan.

MMM ik heb internet en bellen op als tweede noodlijn van dit Zwarte Schaap. Ik wilde alleen een tweede lijn hebben voordat er een storing kwam bij KON en je mag geen twee van dezelfde provider afkomstige adsl lijnen hebben bij de wet. Dus is het Tele2. Ik heb voor de andere lijn VDSL (sneller) van KPN.

NU bij ADSL werkt het zo; hoe verder je zit van de ADSL Centrale hoe trager je internet word en meestal ook hoe slechter de lijn wat het bellen betreft. Woont u net als ik 2,5 Kilometer van de Centrale af, dan kan KPN alleen de snelle kabel leveren. Nu bij de afdeling verkoop van Tele2, net als bij andere providers ook, wordt het altijd leuker voorgesteld dan het werkelijk is. De werkelijkheid is het vaak om te janken; alleen je kan onder de providers kijken hoe en op welke wijze je wilt janken. Want wanneer je ver van de ADSL centrale afwoont en je wilt niet naar de kabelaar UPC, dan heb je dus een probleem. Je kan geen TV kijken. Je kan een schotel nemen van Canal Digitaal, maar wanneer het regent dan heb je geen bereik meer en dus geen TV. Het standaard VDSL Pakket die KPN wel kan leveren kan dat dus wel. Zij everen op die afstand 30 Mbit internet en dan zien we dat er 5 Mbit aan TV afgaat en houd je voor je intenet nog 25 Mbit over. Voor 15,= meerprijs neem je dan gratis van vast en jawel naar mobiel gratis bellen 24 uur per dag zeven dagen per week en dan ben je klaar. Je betaalt dan 70,= per maand en daar komt niets bij, wanneer je niet naar buitenland of de erolijnen en 0900 servicenummers belt. Tele2 kan dat niet. Woon je 1,5 kilometer van de centrale, dan is TV met internet onmogelijk. Daarvoor is het bereik via de adsl te slecht. Wie dat levert via ADSL is of onwetend of een oplichter. Immers het contract staat buiten de aansluiting die je krijgt en ze zijn doof en blind wanneer je wat niet kan krijgen, want contract is contract in Nederland. Moet je dit soort streken is in Amerika proberen...... dan lig je er als Internetprovider er binnen een maand uit.

Dus ik zie at ik het beste gedaan heb. Als alternatief lijntje Tele2 gepakt als nood en dan vervolgens KPN Standaard genomen als hoofd. Met ADSL kan je bijna niets meer. Wij willen teveel wat ADSL betreft. Kan niet meer. ADSL is net als ISDN verleden tijd.

Ik ben onafhankelijk ICT-er.

Uranus.

ur
door uranus1963 - May 12, 2012 om 02:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even wat vergeten.

n de telecommarkt werkt het technisch gezien als volgt. KPN is nog steeds monopolist op alle lijnen. Mocht dat een paar jaar geleden afgeschaft zijn, dan hebben ze ons ` misleid', maar het is nog altijd zo. Zij zijn de enige die VDSL kunnen leveren en dat is de snelle ADSL-lijn. De rest word op zijlijnen van de KPN gegooid en dat zijn de zogenaamde B-lijnen, die veel minder kracht hebben dan de eerste hoofd ADSL lijn. Dat is in de mobiele telecommunicatie ook zo. T-Mobile heeft de hoofdlijn en daar betaal je ook voor. Wil je goedkoper, dan word je op een B-lijn gezet vanuit of Tele2 mobiel of Ben. KPN heeft een hoofdlijn en de B-lijnen worden o.a. gebruikt door Telfort, Simyo en Hollandse Nieuwe. Enzovoort. Dus KPN houdt wat ADSL hun afspraak door de B-ADSL lijnen vrij te geven aan de concurrentie, maar de concurrentie heeft wel het nakijken.

po
door ponirah - Aug 21, 2015 om 21:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal, in mei dit jaar had ik bij Tele2 een pakket tv en internet aangevraagd. Na 3 weken zonder te hebben gezeten kwam het eindelijk ik huis. Daar bleek dat ik verkeerd was voorgelicht en dat dit product niet aangesloten kon worden vanwege de verkeerde aansluiting. De volgende dag heb ik op internet het retour formulier uitgeprint en ingevuld, bijgesloten in de doos met al het apparatuur en teruggestuurd. Dit zou ook voldoende zijn binnen de bedenk periode. Ik dacht nog jammer en moest achter een andere provider aan en had nog steeds geen internet en tv, maar had alles netjes op tijd geregeld. Een paar weken later kreeg ik tot mijn verbazing een factuur voor het eerste termijn. Ik heb direct gebeld en het verhaal uitgelegd. De man kon eerst niets terug vinden en uiteindelijk na half uur zag hij dat het product idd was geretourneerd. Maar ik had ook moeten bellen zij hij. Ik gaf aan dat dat niet op het formulier stond vermeld en dat ik alles binnen de periode had geregeld en dat ik dat dus niet vond kunnen. Hij zou het gaan uitzoeken en melden dat het wel vaak mis liep met dit soort dingen en dat er veel communicatie problemen zijn binnen tele2. Einde dag kreeg ik een mail waarin stond dat ze het jammer vonden dat ik weg ging naar dat alles netjes geregeld zou worden maar moest wel 321 euro gaan betalen voor contract breuk! Dit vind ik helemaal niet netjes afgehandeld. Ik moet dus nu gaan betalen voor een product waarin in verkeerd in ben voorgelicht en ook geen minuut gebruik van heb kunnen maken. En door de communicatie fouten daar ben ik de dupe. Dus weer gemaild maar ze houden voet bij stuk! Paar dagen later een brief als ik niet ging betalen dat ze me dan gingen afsluiten dat vond ik overigens wel knap omdat ik inmiddels al lang en breed bij ziggo ben aangesloten en dat alles binnen 2 dagen! dus hoe willen ze dat gaan doen? Kreeg ik vorige week een pakket opgestuurd met een lege doos of ik het apparatuur wilde terugsturen anders gingen ze 99 euro in rekening brengen!! Ik ben nu echt verbaast .... Ik had alles immers in juni al terug gestuurd! Weer gemaild en zag uit mijn werk vandaag dat er een boodschap op de voicemail stond of ik weer wilde terugbellen voor uitleg maar moest gewoon de 321 euro gaan betalen.... Dit is ronduit schandalig en lijkt wel erg op agressieve verkoop. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet... Help? Ik ben geneigd om maar gewoon te betalen om maar overal van af te zijn maar dit kan toch zomaar niet wordt min of meer gewoon opgelicht. En zou het vreselijk vinden als er nog meer mensen hier de dupe van worden.

zoekster
door zoekster - Aug 21, 2015 om 23:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als u een nieuwe vraag heeft is het wel zo handig een eigen topic te beginnen en niet op een oude vraag uit 2011 voort te borduren.

Anyway, stuur een aangetekende brief naar Tele2 waarin u de situatie uitlegt en dat u binnen de 14 dagen bedenktijd de overeenkomst heeft ontbonden.
Verzoek om een schriftelijke reactie binnen 14 dagen.
Heeft u nog een bewijs van terugzenden van de verzender?

door 1953 - Aug 22, 2015 om 02:22
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ponirah schreef op vrijdag 21 aug 2015, 21:40]Hallo allemaal, in mei dit jaar had ik bij Tele2 een pakket tv en internet aangevraagd. Na 3 weken zonder te hebben gezeten kwam het eindelijk ik huis. Daar bleek dat ik verkeerd was voorgelicht en dat dit product niet aangesloten kon worden vanwege de verkeerde aansluiting. De volgende dag heb ik op internet het retour formulier uitgeprint en ingevuld, bijgesloten in de doos met al het apparatuur en teruggestuurd. Dit zou ook voldoende zijn binnen de bedenk periode. Ik dacht nog jammer en moest achter een andere provider aan en had nog steeds geen internet en tv, maar had alles netjes op tijd geregeld. Een paar weken later kreeg ik tot mijn verbazing een factuur voor het eerste termijn. Ik heb direct gebeld en het verhaal uitgelegd. De man kon eerst niets terug vinden en uiteindelijk na half uur zag hij dat het product idd was geretourneerd. Maar ik had ook moeten bellen zij hij. Ik gaf aan dat dat niet op het formulier stond vermeld en dat ik alles binnen de periode had geregeld en dat ik dat dus niet vond kunnen. Hij zou het gaan uitzoeken en melden dat het wel vaak mis liep met dit soort dingen en dat er veel communicatie problemen zijn binnen tele2. Einde dag kreeg ik een mail waarin stond dat ze het jammer vonden dat ik weg ging naar dat alles netjes geregeld zou worden maar moest wel 321 euro gaan betalen voor contract breuk! Dit vind ik helemaal niet netjes afgehandeld. Ik moet dus nu gaan betalen voor een product waarin in verkeerd in ben voorgelicht en ook geen minuut gebruik van heb kunnen maken. En door de communicatie fouten daar ben ik de dupe. Dus weer gemaild maar ze houden voet bij stuk! Paar dagen later een brief als ik niet ging betalen dat ze me dan gingen afsluiten dat vond ik overigens wel knap omdat ik inmiddels al lang en breed bij ziggo ben aangesloten en dat alles binnen 2 dagen! dus hoe willen ze dat gaan doen? Kreeg ik vorige week een pakket opgestuurd met een lege doos of ik het apparatuur wilde terugsturen anders gingen ze 99 euro in rekening brengen!! Ik ben nu echt verbaast .... Ik had alles immers in juni al terug gestuurd! Weer gemaild en zag uit mijn werk vandaag dat er een boodschap op de voicemail stond of ik weer wilde terugbellen voor uitleg maar moest gewoon de 321 euro gaan betalen.... Dit is ronduit schandalig en lijkt wel erg op agressieve verkoop. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet... Help? Ik ben geneigd om maar gewoon te betalen om maar overal van af te zijn maar dit kan toch zomaar niet wordt min of meer gewoon opgelicht. En zou het vreselijk vinden als er nog meer mensen hier de dupe van worden.

Weer één die zo nodig op een topic van bijna 4 jaar op reageerde.

Een eigen probleem, een eigen topic starten.

ho
door hopetobehelping - Aug 22, 2015 om 08:02
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ponirah,

lees ook de antwoorden in de volgende vraag, klik hier.
Hoop dat u daar nog wat aan hebt.