ro
door robin.dev Aug 31, 2015 om 21:21
Computers & telefonie

Klacht vakantieveilingen / hotelpas

Ik ben een jaar geleden voor de hotelpas aanbieding op vakantieveilingen gevallen. op de site van vakantieveilingen staat duidelijk;
- 1 jaar lang onbeperkt tot 50% korting op de kamerprijs in 85.000 super-de-luxe stedenhotels wereldwijd
- Je bepaalt zelf de lengte van je verblijf en het aantal personen dat met je mee gaat
- Kies uit drie-, vier- en vijfsterrenhotels in 140 landen
- Ontbijt en/of diner niet verplicht af te nemen
- De geldigheid van de kaart stopt automatisch na 1 jaar

bij registratie (verplicht voor gebruik) de algemene voorwaarden nageslagen; hier staat;

6e. Opzegging dient per mail te geschieden aan klantenservice@hotelpas.com of per post aan Hotelpas, postbus 40, 6270AA Gulpen, t.a.v. afdeling abonnementen, met daarbij vermeld de datum van opzegging, de naam en adresgegevens van het lid en het klantnummer. De opzegging wordt, indien deze is voorzien van alle gevraagde gegevens, binnen 5 werkdagen na ontvangst bevestigd aan het bij uitgever bekend e-mail adres. Zodra de opzegging is bevestigd, is deze definitief. Indien men na 5 werkdagen nog geen bevestiging van opzegging heeft ontvangen dient men dit binnen 10 dagen bij uitgever te melden. Opzegging is niet vereist indien het product gratis is verstrekt door een met Hotelpas samenwerkend bedrijf of indien bij aankoop expleciet staat vermeld dat opzegging niet vereist is.

vervolgens nooit gebruik gemaakt van de pas, omdat er nooit echt interessante aanbiedingen aangeboden werden, en er dus vanuit gegaan dat opzegging automatisch was.

vandaag een email gehad met het volgende;
Het is inmiddels meer dan een jaar geleden dat u de hotelpas of hotelkaart heeft aangeschaft. Aangezien wij geen opzegging van u hebben ontvangen is uw abonnement conform onze alg. voorwaarden verlengd naar een lidmaatschap voor onbepaalde tijd.
en vervolgens willen ze dat ik 24,92 betaal als ik nu wil opzeggen.

op de faq van de website staat nu;

Mijn kaart of voucher is verlengd zonder dat ik wist dat ik een abonnement had.
De jaarkaart/voucher- of pas is een abonnement wat automatisch wordt verlengd. Indien u dat niet wilt kunt u tot uiterlijk een maand voor de vervaldatum opzeggen. Ook na de vervaldatum kunt u maandelijks opzeggen. Hiervan wordt u bij het activeren van uw klantcode op de hoogte gesteld. Mocht u een kaart of voucher hebben aangeschaft die niet automatisch wordt verlengd dan heeft u bij het activeren hiervan gekozen voor een uitgebreidere jaarkaart die u wel diende op te zeggen. Ook dit wordt bij activatie duidelijk vermeld.

maar wanneer ik de registratie uitvoerde was de faq het volgende;
https://web.archive.org/web/20140722144510/http://www.hotelpas.com/FAQ_Hotelpas.html
en wordt hier dus gesproken over het verschil een voucher en een abonnement. Daar vakantieveilingen spreekt in de veiling over een waardebon/voucher, is het dus aannemelijk dat het een voucher betrof, en was er geen enkele aanleiding om aan te nemen dat mijn registratie er een voor onbepaalde tijd was

Naar mijn mening is dit zeer misleidend, en ik ben sterk geneigd dit aan te vechten. Naar mijn weten heeft de registratie destijds niet aangegeven op wat voor manier ook, dat ik van een andere dienst zou genieten dan waar ik via vakantieveling voor betaald had. Ook heb ik nooit een upgrade geactiveerd, dus mijn registratie kan niet zomaar zijn omgezet. indien dit wel het geval is, is dit eenzijdig zonder mijn toestemmig gedaan.

Vraag:Wie heeft vergelijkbare ervaringen met hotelpas

2395 5 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Aug 31, 2015 om 23:09
7342 Antwoorden / 14 Vragen

klik even hier voor een gelijksoortig probleem.

ro
door robin.dev - Aug 31, 2015 om 23:10
5 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt Gerbera, ik zie m nu(toen ik het verhaal aan het typen was, kwamen deze nog niet naar voren in de zoekresultaten)

do
door dolmatus - Sep 1, 2015 om 16:28
9 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik zo vreemd vind dat het probleem al in 213 bestond en het zou een hulp zijn dat deze betrokken personen de afloop of de ontwikkeling i.v.m de dreiging van een incassobericht enz. doorspeelde.
Op die manier wordt de onrust weggenomen zodat we sterker staan in deze kwestie.
Nu is er teveel onzekerheid over de afloop en ervaringen helpen ons hierbij!

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 1, 2015 om 18:58
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@dolmatus
Je hoeft je werkelijk nergens zorgen om te maken. Ze proberen het gewoon weer opnieuw, altijd wel weer mensen die er wel intrappen.
Enige wat je zou kunnen doen, is laten weten dat je never nooit niet gaat betalen en de gang naar de rechter met alle vertrouwen tegemoet ziet.
a. die stap nemen ze niet b. rechter geef jou gegarandeerd gelijk.

ro
door robin.dev - Sep 1, 2015 om 19:19
5 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien ook interessant;
een incassoburo mag volgens de consumentenbond maximaal 40 euro erbij rekenen voor bedragen onder de 266 euro;
http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-hulp/incasso/incassokosten/

en geen andere kosten mogen worden bijgeteld. ze mogen dus niet zomaar het bedrag blijven verhogen om je bang te maken.
een incassoburo kan ook geen beslag leggen oid. Dus als het al tot een incasso komt(wat ik zeer sterk betwijfel), zijn de gevolgen in ieder geval te overzien.

vakantieveilingen lijkt overigens geen verantwoordelijkheid te nemen voor hun aandeel in het geven van een platform aan deze oplichters. Ik vind dat tekenend voor de organisatie, en zal dan dus ook niet meer van hun diensten gebruikmaken.