dg
door dgy Oct 25, 2013 om 16:51
Geldzaken & recht

Klacht Zalando

Op 26 april heb ik van Zalando schoenen ontvangen. Omdat deze te klein waren heb ik die begin mei geretourneerd. Op 1 oktober kreeg ik ineens bericht van een incassobureau, ik zou moeten betalen. Tussen mei en oktober nooit iets van Zalando gehoord, geen aanmaningen, geen brieven, geen bericht van rechtsoverdracht. Het retourbewijs heb ik vanzelfsprekend niet meer, het is tenslotte 5 maanden geleden dat de schoenen retourneerde. Wat kan ik doen?

2958 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Oct 25, 2013 om 17:17
11540 Antwoorden / 51 Vragen
0

Het retourbewijs heb ik vanzelfsprekend niet meer

Het is vereiste nummer één om verzendbewijzen vanzelfsprekend te bewaren.

Wat kan ik doen?

Zo het nu staat: betalen. U heeft kennelijk geen enkel bewijs dat u een retourzending heeft gedaan en derhalve dit antwoord.

Het is wèl vreemd dat u in de tussentijd niets gehoord heeft, wellicht verhuisd, of kan iemand anders uw post hebben gekaapt?

alfatrion
door alfatrion - Oct 25, 2013 om 17:49
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als je geen bewijs van [u]ontvangst[/u] heb dan sta je sowieso nergens.

ro
door robbertsenjm - Mar 27, 2014 om 00:13
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Helaas heb je geen bewijs.

Je ging er natuurlijk niet van uit dat dit kon gebeuren, logisch!

Maar helaas gebeurt dit steeds vaker, Ook zijn er steeds meer sites waar je je abonnement alleen via een formulier op hun site kunt opzeggen.
Dan heb je zelf dus géén email als bewijs.

Mijn advies, neem altijd een printscreen, of een foto met je mobiel. Dit is weliswaar geen 100% bewijs, maar bedrijven die er op uit zijn om je te misleiden, zullen vaak sneller inbinden als je een prnt scrn of een fotootje hebt.

Ik gebruikte vorig jaar 1malig usenet.nl, ik gaf aan dat het 1malig was, ik stuurde het formulier op om dit nogmaals te bevestigen, en kreeg toch een incasso bureau op mijn dak.
Toen ik die belde wisten ze meteen over welk bedrijf ik het had, en dat ze ECHT wel te bereiken waren in San Marino (een mini republiek in Italie).

Ik blufte en zei dat ik print screens had. Daarop zeiden ze direct: Oh dan is er een fout gemaakt, sorry.
Toch kreeg ik 3 maanden later weer brieven van de deurwaarder, daarin stond dat ik de printjes niet kon mailen maar wel kon posten.
Jaja......

Lang verhaal kort: neem altijd fotos, of zeg dat je ze hebt! Als jij EERLIJK bent geweest, blijf dit dan volhouden, tot aan de rechter toe!
Oplichters gaan 9 van de 10 keer echt niet naar de rechtbank!!!!

pi
door pieterwolters - Mar 27, 2014 om 12:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Foto's en screenshots zijn vrij zinloos. Als je een beetje handig bent kan je zo'n site zo namaken. Gewoon het bewijsje van het postkantoor bewaren en als je na een paar dagen geen bevestigingsmail hebt ontvangen contact met ze opnemen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer

Rienhartman
Rienhartman - Apr 23, 2024 om 22:32
Garantie & verzekeringen

Netvervuiling Siemens

We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.   De warmtepompdroge ... Lees meer