Cookies
door Cookies May 26, 2015 om 16:41
Geldzaken & recht

Klacht.nl bedondert de boel

Geen vraag, maar aangezien er hier nogal eens verwezen wordt naar Klacht.nl plaats ik dit toch maar bij V&A in de hoop dat dit door zoveel mogelijk 'experts' gelezen wordt.

Een klein stukje uit onderstaande link:

Nepmedewerkers
Wat de bedrijven ook in het verkeerde keelgat schiet, is dat Klacht.nl de indruk wekt dat er echt medewerkers zijn die klachten in behandeling nemen. Onder geplaatste berichten komt een reactie van een willekeurige naam en een fotootje te staan. Het blijkt een computergestuurd antwoord: de personen in kwestie bestaan niet en de gebruikte foto’s zijn nep.

Site-eigenaar Allard Nooteboom geeft toe dat het gaat om fictieve werknemers. „We wilden automatische reacties persoonlijk laten lijken.”

KLIK

2180 16 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 26, 2015 om 16:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dit stukje vind ik ook wel een 'leuke' om er even uit te plukken:

Volgens de zegsman moeten bedrijven betalen om klachten op Klacht.nl op te lossen. „Daar werken wij niet aan mee, waardoor er nu staat dat Vodafone een oplospercentage heeft van 0 procent. Belachelijk. Daarmee worden we onterecht zwartgemaakt en onder druk gezet om toch met deze partij in zee te gaan.”

door 14peter - May 26, 2015 om 16:44
567 Antwoorden / 2 Vragen

Nou nou, wat een toestand...

Cookies
door Cookies - May 26, 2015 om 16:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=14peter schreef op dinsdag 26 mei 2015, 16:44]Nou nou, wat een toestand...

Als je niks te doen hebt, ga lekker buiten spelen.

Wat ik hiermee hoop te bereiken, is dat niet meer verwezen wordt naar Klacht.nl voor een oplossing van een probleem. Een site die bedrijven afperst tot betalen om 'goed uit de bus' te komen, is een verwijzing niet waard.

door 14peter - May 26, 2015 om 16:52
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 16:49][quote=14peter schreef op dinsdag 26 mei 2015, 16:44]Nou nou, wat een toestand...

Als je niks te doen hebt, ga lekker buiten spelen.

Wat ik hiermee hoop te bereiken, is dat niet meer verwezen wordt naar Klacht.nl voor een oplossing van een probleem. Een site die bedrijven afperst tot betalen om 'goed uit de bus' te komen, is een verwijzing niet waard.

In de jaren 70 wist men al dat de telegraaf met een korrel zout genomen moest worden, dus het zal ongetwijfeld wel iets genuanceerder liggen.

Cookies
door Cookies - May 26, 2015 om 16:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=14peter schreef op dinsdag 26 mei 2015, 16:52]
In de jaren 70 wist men al dat de telegraaf met een korrel zout genomen moest worden, dus het zal ongetwijfeld wel iets genuanceerder liggen.

Het staat op meer sites, maar dat mag je zelf op zoeken.

door 14peter - May 26, 2015 om 16:59
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 16:55][quote=14peter schreef op dinsdag 26 mei 2015, 16:52]
In de jaren 70 wist men al dat de telegraaf met een korrel zout genomen moest worden, dus het zal ongetwijfeld wel iets genuanceerder liggen.

Het staat op meer sites, maar dat mag je zelf op zoeken.

Dat anderen het klakkeloos overnemen, daar twijfel ik ook niet aan. Stel dat het verhaal al zou kloppen, wat is er dan erg aan als iemand geld probeert te verdienen? Ik zie echt het probleem niet.

edrick3
door edrick3 - May 26, 2015 om 17:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... wat is er dan erg aan als iemand geld probeert te verdienen? Ik zie echt het probleem niet......
O nee?
Probleem is dat de klagers op het verkeerde been gezet worden om het woord 'bedonderd' niet te gebruiken.

edrick3
door edrick3 - May 26, 2015 om 17:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@carola.83,

Gelukkig is er nog klachtenkompas.nl dat - voor zover ik weet - wél 'netjes' de zaken verwerkt.

Goeie tip!

tijger1
door tijger1 - May 26, 2015 om 17:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Grappig de reactie van Vodafone.;-))

En wat is hun oplospercentage dan?

zoekster
door zoekster - May 26, 2015 om 17:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik blijf wel verwijzen naar klacht.nl als ik zie dat er daadwerkelijk wordt gereageerd door een bedrijf en er ook echt iets wordt opgelost.

Wat mij niet zint aan klacht.nl is dat er gewoon opgelost kan worden neergezet, terwijl je aan de vraag en antwoorden van consument/bedrijf kunt zien dat er niets is opgelost, er is alleen maar een 'contact' is geweest.

aurora1
door aurora1 - May 26, 2015 om 17:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor deze goede tip @carola.83.
Met zoeken kwam ik zelf nog klik hier tegen.

door 14peter - May 26, 2015 om 17:49
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:39]..... wat is er dan erg aan als iemand geld probeert te verdienen? Ik zie echt het probleem niet......
O nee?
Probleem is dat de klagers op het verkeerde been gezet worden om het woord 'bedonderd' niet te gebruiken.

En hoezo worden klagers dan op het verkeerde been gezet? Als je iets verder leest (het deel wat niet geciteerd is door Carola.83) kun je zelf ook concluderen dat de vork iets genuanceerder in de steel zit.

alfatrion
door alfatrion - May 26, 2015 om 18:07
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Klachtenkompas van de Consumentenbond is een goed alternatief.

edrick3
door edrick3 - May 26, 2015 om 18:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=alfatrion schreef op dinsdag 26 mei 2015, 18:07]Klachtenkompas van de Consumentenbond is een goed alternatief.

Zie reactie 17.40 uur. ;-)

alfatrion
door alfatrion - May 26, 2015 om 21:16
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Had ik over het hoofd gezien.

akkerdistel
door akkerdistel - May 27, 2015 om 21:40
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:48]Dank voor deze goede tip @carola.83.
Met zoeken kwam ik zelf nog klik hier tegen.
Oud nieuws dus ;-). Uiteraard nogmaals breed uitmeten kan geen kwaad natuurlijk.