so
door sophiass May 22, 2015 om 16:07
Computers & telefonie

Klantenservice verwaarlozing van Vodafone

Ik had een abbonement bij vodafone en ik had de contract voor 2 jaar!
Maar elke keer kreeg ik rekeningen van 500 euro 400 euro ! Maar ik bel nooit. Zeggen ze tegen mij de reden ervoor is datagebruik. Ik gebruik veel data !
Maar ik deed altijd mijn data uit en deed mijn wifi aan!
Ok, liet de rekening voor 2/3maanden, want kosten was te hoog. Ik ben een student. Eindelijk belde ik hun en was het zat en zei ik wil mijn abbonement opkopen. Wat zeggen ze ok. Kreeg bevestiging! Ze vroegen alleen voor een brief met handtekening dat ik mijn abbonement wilt annuleren. Ik zei er ook bij! Ik wil nummer behoud ! Heb deze nummer al jaren. Mijn werk en vrienden heeft deze nummer. Het is belangrijk!

Ik had toen een brief gestuurd naar hun postbus met handtekening! Want kon niet telefonische. Ik zei toen wat is dat voor onzin! Als ik abbonement wil nemen gaat makkelijk ! Maar het opkopen doen jullie moeilijk!

Betaalde mijn rekening netjes. Ik belde uiteindelijk met moeite! Moet ook nog eens betalen om hun te bellen! 0900- want gratis bellen kan niet bij Vodafone !! Alleen als je klant bent. En met de 06 bellen heeft geen zin want ze laten je uren wachten !!!!! Is je btg ook weer op !!!

Ik belde alternatief nummer ! Want zo kon ik ze bereiken !!
Ik kreeg een bitch aan de telefoon ! Ik was vriendelijk en vroeg waarom mijn nummer niet open was! Ik had regeling getroffen. Zegt ze mevrouw je hebt betalingsachterstand je moet gewoon betalen ! Echt ze behandelde me als een achterstand persoon. Als ik de zogenaamde telefoongesprek kon laten horen. Zou je pissig worden!! Uit eindelijk zei ze ik had ongelijk toen zei ik check het na ! Ze zei jaa ik kijk het naa en als het zo is verbind ik je door. Ze zei niet eens sorry voor mijn fout! Die lafaard !! Uiteindelijk kreeg ik iemand van betalingen en die zei tegen mij ik moet een laatste betaling maken van 132 eu voor 18 mei! Dan gaat mijn nummer open en dan word het prepaid. Ik had de betaling 13 mei gedaan.

Ik bel 22 mei !!! Zegt de dame ondanks dat mijn telefoon al ! Sinds december dicht is! Dat ik een betaling van 68 euro moet maken van facturen april 2015. Dan gaat me nummer open! Ik was zo woest !! Hoe bedoel je nog een betaling !!! Van een factuur van april en me telfoon is sinds december gesloten !!
Ik was zo boos en gefrustreerd!! Ik huilde uit boosheid en door te veel adrenaline!
Nog niet 5 minuten daarna mijn moeder belt. Want ze zag hoe boos ik was en gefrustreerd !! Zegt de man ik moet 127 euro betalen !!! Nog niet 5 minuten daarna !!! Als ik de telefoongesprek had. Kon je letterlijk horen!!! Binnen 5 minuten ging de kosten van 68 naar 127 mijn moeder was woest !!! Ondanks dat iemand zei ja laatste betaling gaat u nummer open.

Ze zei ohhweere als ik dit betaalt en de nummer is niet prepaid !!! Jullie hebben slechte service !! De medewerker zei zelf ja mevrouw ik weet !!
Ongelovelijk ik raad deze provider aan niemand aaan !!!

Ik wil hier echt een zaak van maken want sinds dit. Ik heb nooit brief thuis gekregen van vodafone. Ze melden mij niks. Ik moet zelf constant bellen ! En dan mij zoveel kosten er bovenop geven!! Dat niet nodig was ! En dan emotioneel mij drainen.

Wat voor advocaat kan ik inhuren. Om naar mijn zaak te kijken. Of er mogelijkheid is voor een klacht. Elke keer wanneer ik denk het is klaar. Nog meer dingen erboven op van VODAFONE! En niemand helpt!! Ze nemen mij geld alleen maar en geven mij meer rekeningen met ander excuus!

2445 9 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - May 22, 2015 om 16:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Van uw verhaal met de vele overbodige uitroeptekens begrijp ik niet zo veel.
U schrijft zowel dat u 2-3 maanden de rekeningen liet liggen als dat u de rekeningen netjes betaalt.
Als u een betalingsachterstand heeft zult u moeten betalen. Het afkopen van een abonnement kost ook geld en zal nog meer kosten als er een "gratis" telefoon bij het abonnement geleverd is.
Lees eens klik hier de informatie over datagebruik en lees vooral ook de tips door.

so
door sophiass - May 22, 2015 om 17:24
8 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo aurora1,

Ja, sorry ik had in woede en frustratie gereageerd. Mijn excuus.
Ik heb voor advies gevraagt en ben nu redelijk afgekoelt.

Ik wil erbij zeggen de abbonement is 2 jaar en eerste 4 maanden ging het goed. Daarna niet meer. Elke maand een rekening van 200 euro.

De rekening dat ik had laten liggen was 2 maanden achterstand, omdat de rekening hoog was.
En ik was het zat dat constant mijn rekening elke maand zoveel was. Ondanks dat ik onbeperkt bellen in mijn pakket was en 1gb data. Had ik aangevraagt om mijn abbo af te kopen. Dat had ik netjes op tijd betaalt.

In het begin van de vodafone service werd mij een sms gestuurd dat mijn data bijna op was. En als ik nog steeds gebruik van wil maken moet ik een sms sturen. Op een gegeven moment kreeg ik dat niet. Toen belde ik vodafone. Zeiden ze mijn blox was niet aan. Daarom krijg ik hoge rekeningen. Ik zei toen mag het aan. Zeiden ze ja. Het was mogelijk telefonische te doen.

Ok, klaar een maand hoge rekening. Ik dacht ok. Geef niks. Toen tweede maand 204 euro. Dan begin je te denken van doe ik iets verkeerd. Ik deed mijn data niet eens meer aan. Gebruikte alleen wifi hotspot.
Aan het einde van het jaar was ik het beu. Liet ik 2 maanden rekening opstapelen. Toen belde ik vodafone ik wil me abbo afkopen. Dus afkoop bedrag en achterstand bedrag werd samen gevoegt. Ik kreeg bevestiging en dat betaalde ik elke maand netjes. En hou rekening mijn telefoon is sinds december afgesloten. Ik belde deze maand mei.

Ik kreeg een heel onaardige dame aan de telefoon. En ik bedoel heel onaardig. Toen werd ik weer doorverbonden met een meneer. Hij hielp me vriendelijk. En hij zei laatste betaling moet ik voor 18 mei betalen. Ik vroeg nog weet u zeker. Zegt ie ja. Ik zei nog zet het in mijn dossier ! Ik wil geen moeilijkheden! Zei hij, het komt goed. Ik had mijn betaling gedaan. 13 mei was betaalt. Maar me nummer was niet open zodat ik mijn nummer prepaid kon maken.

Ik belde vandaag. 22 mei. Twee mede werkers zeggen hetzelfde uit het niets. Ik moet nog een factuur van april betalen ! Maar hoe kan ik dat doen als mijn telefoon sinds december afgesloten is en een regeling had getroffen.
Twee medewerkers van Vodafone zeiden 68 euro moet ik betalen. Dan gaat me nummer open en ben ik bereikbaar.

Nog niet 5 minuten later mijn moeder belt namens mij. Zegt een meneer. Nee zij moet 127 euro betalen ! Binnen 5 - 10 minuten.

Hoe is dit mogelijk ?

Ze blijven maar geld aftroggelen.

Maar als mijn verhaal verwarrend is sorry. Dit is iets wat aardig lang bezig is.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - May 26, 2015 om 09:00
779 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi sophiass,

Wat vervelend om te lezen dat je deze ervaring hebt met Vodafone! Ik begrijp dat er een en ander niet duidelijk is met betrekking tot de betalingen die je nog moet doen. Ik raad je daarvoor toch aan contact op te nemen met de afdeling betalingen via 043 351 45 25. Ik heb gelezen dat je dit al een aantal keer gedaan hebt, maar alleen zij kunnen je hier duidelijkheid over geven.

Met vriendelijke groet,
Kyra

Vodafone 24/7 Web Crew

crewmember
door crewmember - May 26, 2015 om 22:51
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Het belangrijkste is: Nooit meer Vodafone. Ze staan alleen vandaag al met 3 klachten op de voorpagina van kassa. 90% van de klachten over telecom providers hier, gaan over Vodafone. Het is echt een vreselijk slechte tent. En duur ook.

Verder is het misschien handig om een data limiter app op je telefoon te zetten. Dan kan je zien waaraan je je data verbruikt en hem bij 1 Gb automatisch stopzetten op je telefoon. En dan kan je ook zien wat er zoveel data verbruikt. Bedenk wel dat als je 2 uur youtube filmpjes kijkt of 10 uur Spotify luisterd, je al over je 1gb datalimiet zit.

Een advocaat inhuren lijkt me een dure grap. je kan dit wel doen, maar dan moet je wel echt zeker zijn dat je genaaid wordt.
Probeer zelf eens na te zoeken en in excel op een rijtje te zetten wat u betaald heeft en wat u nog moet betalen. Dus alle rekeningen, al u betalingen etc etc op een rijtje. En kijken of er inderdaad nog 68 euro overblijft.

so
door sophiass - May 26, 2015 om 23:00
8 Antwoorden / 2 Vragen

Beste mensen,

Vandaag weer gesprek gehad met vodafone ! Het is 25 mei 2015 dag na pinksteren! Ondanks betaling van 127 euro op 23 mei !
Is mijn nummer niet terug gegeven. Een "aardige" medewerker zei is niet mogelijk mijn nummer terug te geven. Ik moet elke maand kosten betalen. Ondanks de betalings regelen van abbo afkoop. Ondanks de laatste kosten erbij weer te hebben betaalt!! Heb al mijn geld uitgegeven! Al dat moeite voor nummer behoud !! Maar niks gekregen alleen maar geld verspilt !!

ALS IEMAND DIT KAN VERSPREIDEN !! VIA FACEBOOK EN/OF TWITTER !!
Raad ze aan om niet naar dit provider te gaan !

Ik heb jaren mijn nummer gehad. Nam het mee naar dit provider. En ben het kwijt en ben wel duizenden euros lichter !!

tijger1
door tijger1 - May 27, 2015 om 09:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sophiass

Als u uw abonnement af wilt kopen en dat nog niet hebt betaald, wordt het nummer natuurlijk niet vrijgegeven.

U hebt er zelf een potje van gemaakt door die achterstanden.

so
door sophiass - May 27, 2015 om 10:32
8 Antwoorden / 2 Vragen

@tijger1

Tijger heel leuk dat je zegt ik heb er een potje van gemaakt. Ik meldde dat ik 2 maand achterstand had omdat ik het zat was.
Alleen omdat je ziet dat ik 2 maanden niet hebt betaalt. Betekent niet dat ik er een potje van heb gemaakt in totaal bedrag van achterstand was. X aantal euro. En de bedrag van afkoopsom was Y aantal euro. Tel dat samen. Is Z bedrag Dat Z bedrag is betaalt. Dus je wilt mij zeggen ik heb er zelf een potje van gemaakt door de Z bedrag te hebben betaalt met bewijs van bankafschriften. En bewijs van Vodafone zelf dat na de Z bedrag. Krijg ik mijn nummer ?

Ik maak er een potje van ?
En dan nog na 4 dagen moet ik in eens nog een A bedrag betalen ? Het is raar dat jij zegt ik maak er een potje van.

Als je achterstand oktober en november is en afkoopsom samen. Hoor je niet ineens factuur van april te betalen he ?

Maar top echt

so
door sophiass - May 27, 2015 om 10:33
8 Antwoorden / 2 Vragen

Berekening afkoopsom

Wil je opzeggen voor de einddatum van je contract? De afkoopsom wordt dan als volgt berekend:
Je betaalt de abonnements- en servicekosten voor de resterende periode van je contract.
Je betaalt 25 euro aan administratiekosten.
Kortingsacties zijn niet geldig in de berekening van de afkoopsom. Je betaalt dus over iedere resterende maand de volledige abonnementskosten.
Je vindt de afkoopsom onder ‘eenmalige kosten’ op de laatste factuur.

Rekenvoorbeeld

Je hebt een 2-jarig abonnement afgesloten en betaalt maandelijks 30 euro. Toen je het abonnement afsloot, was er een kortingsactie: de eerste 6 maanden 10 euro korting. Na 5 maanden wil je opzeggen. De afkoopsom is dan:
24 maanden - 5 maanden = 19 maanden
19 maanden x € 30 (ook voor de ene maand waarover je normaal gesproken nog korting zou krijgen) = € 570
€ 570 + € 25 abonnementskosten = € 595
Je totale afkoopsom = € 595

Opzegtermijn geldt gewoon

De opzegtermijn van 1 maand geldt ook als je je contract al voor de einddatum wilt opzeggen. Als je doorgeeft dat je per direct wilt opzeggen, duurt het dus 1 maand voor wij je abonnement beëindigen.

crewmember
door crewmember - May 27, 2015 om 11:26
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sophiass schreef op woensdag 27 mei 2015, 10:33]Berekening afkoopsom

+ alle al eerder gemaakte kosten en openstaande rekeningen. Tel die is bij elkaar op.

Waarom heb je eigenlijk 2-3 maanden de rekeningen van 500€ per maand laten opstapelen ipv uit te zoeken waar die kosten vandaan komen? Dat is waarschijnlijk niet Vodafone zijn schuld. Waarschijnlijk staat er iets op die telefoon dat zoveel data verbruikt.