Klantvriendelijkheid
Goedenavond,
15 september was ik jarig en had mijn vriend een tas voor mij gekocht. Deze tas was normaal € 129,95 en nu tijdelijke in de aanbieding voor € 99,95. De tas was niet mijn kleur dus ik ben de volgende dag terug naar de winkel gegaan. In de winkel kon ik nog steeds niet kiezen welke kleur ik graag wilde. Wel zag ik een mooie jas die ik graag wilde hebben. Deze jas was er niet in mijn maat, dus ze zouden kijken of ze hem konden bestellen. Ik zou dan een week later (donderdag 22 sept) terug moeten komen. Ik gaf aan dat ik daar graag een donkerbruine kleur tas bij zou willen hebben. De verkoopster gaf aan dat deze tas er dan waarschijnlijk ook zou zijn. Ik ben een week later (22 sept) terug naar de winkel gegaan (de tas moest eigenlijk binnen 7 dagen geruild worden, maar in overleg met de verkoopster mocht het 1 dag later, wanneer ik zou komen voor de jas). De jas was die dag binnen en ik besloten dat ik die zou kopen. Ik had hem afgerekend en toen zei ik dat ik de tas wilde ruilen voor een bruine tas. De verkoopster gaf aan dat die bruine tas er niet was maar dat hij wil binnen zou komen. Dus ik zei nou daar wacht ik dan wel op, misschien kunt u mij dan een tegoedbon geven. Dat was akkoord. De verkoopster schreef een tegoedbon van € 99,95. Nadat ze de bon geschreven had zij ze dat de actie niet meer geldig was dus wanneer ik de tas zou kopen, ik nog wel 30 euro extra moest betalen omdat de tas ipv 99,95 weer 129,95 was. Ik gaf aan dat ik dit best raar vond, immers ik had die tas op dat moment graag willen meenemen, maar omdat hij niet aanwezig kon ik hem niet ruilen op dat moment. Ook vond ik het erg klantonvriendelijke omdat ik ook een jas van 129,95 had gekocht. Mijn vraag is nu, heb ik recht om de tas te krijgen voor die 99,95 of moet ik echt dat geld bij betalen. Ook is de tegoedbon maar 2 maanden geldig, wat ik erg kort vind. Ik hoop dat u mij informatie kunt geven.
Alvast bedankt.
Ik vind de houding van de winkelier vrij coulant, want die is niet verplicht om mee te werken aan geld retour en/of ruilen. Dit is slechts een service en geen consumentenrecht.
De aanbieding gold ook op dat moment en niet twee week later. Je moet hierbij niet vergeten dat veel winkeliers iets juist in de aanbieding gooien om van de voorraad af te komen. Wanneer het product niet op voorraad is, moet het besteld worden en dat was nou juist niet de bedoeling van de winkelier.
Ik vind deze winkel bijzonder klantvriendelijk. Die verdient een pluim!
Ze komen je op alle gebieden tegemoet en proberen je te helpen. En dan nog proberen om er nog eens € 30,-- uit te slepen.
De tas, die je cadeau kreeg kostte op dat moment € 99,95. Je mag ruilen. Dan heb je € 99,95 in te ruilen. Kies je dan iets wat op dat moment € 30,-- meer kost, dan moet je gewoon bij betalen.
Ik kan de redenering waarom je eventueel recht zou hebben op € 30,-- korting op het vervangende product niet goed volgen. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten?
Vladja
De aanbieding was niet voor een voorraad tassen die weg moesten,deze tassen werden steeds opnieuw besteld. de verkoopster had tegen mij gezegd dat de bruine tas er een week later zou zijn (voor nog steeds de aanbiedingsprijs) maar toen ik er dus kwam was hij nog niet binnen. toen zou de tas weer een week later binnen komen alleen toen was die aanbieding niet meer geldig. ik wilde dus gewoon precies dezelfde tas maar omdat hij op het moment niet voorradig was moest ik daar een week later 30 euro meer voor betalen,het was dus niet dat ik op dat moment iets anders koos.
[quote=corine2001 schreef op donderdag 13 okt 2011, 10:15]De aanbieding was niet voor een voorraad tassen die weg moesten,deze tassen werden steeds opnieuw besteld.
Je haalt wel precies het ene stukje uit de vorige twee posts die in je straatje past he?
Punt is gewoon, dat verkoper totaal geen verplichtingen naar de klant heeft op dit gebied. Dan kun je nog gaan discussiëren over klantvriendelijkheid, maar zoals gezegd vind ik dat de winkelier in deze kwestie zeer klantvriendelijk is geweest. Je hebt uiteindelijk strax een tas twv 130 euro voor 30 euro. Wat is het probleem?
[quote=corine2001 schreef op donderdag 13 okt 2011, 10:15] ik wilde dus gewoon precies dezelfde tas maar omdat hij op het moment niet voorradig was moest ik daar een week later 30 euro meer voor betalen,het was dus niet dat ik op dat moment iets anders koos.
Misschien is de nieuwe inkoop of die kleur ook gewoon duurder voor winkelier.......
Maar aanbieding geldt een termijn en buiten die termijn houd het op,
omruiling of niet.
Je hebt € 99,95 om in te ruilen. Niet meer en niet minder. En als het artikel er niet is, in de periode dat die prijs geldig is, dan heb je gewoon pech gehad.
Aan het feit dat de verkoopster hoopt of verwacht, dat een artikel de volgende week binnen zal komen, kan je geen enkel recht ontlenen.
€ 30,-- is geen laag bedrag om te moeten bij betalen voor de supertas, die je perse wilt hebben. Maar als je het vergelijkt met de € 40,-- per week, die iemand krijgt die in de schuldsanering zit, waarvan die persoon een week moet zien te eten en te leven, vind ik het een luxe probleem.
Vladja
Naitsoezn, ik haal die stukjes eruit omdat ik het duidelijker wilde uitleggen wat het probleem was, niet omdat het zo goed in mijn straatje past, beetje kinderachtig om te zeggen. En wat jij zegt : 'je hebt straks een tas twv 130 voor 30 euro', dat is toch onzin. Ik moet 30 euro betalen bovenop het cadeau wat ik van mijn vriend heb gekregen.
Van te voren heeft mijn vriend aan de verkoopster gevraagd of de tas geruild mocht worden omdat hij niet wist of ik hem mooi zou vinden, dit was geen probleem volgens de verkoopster. Als ik hem dan kom ruilen en de kleuren zijn er niet en ik moet een week later terug komen maar dan wel die 30 euro extra betalen vond ik persoonlijk niet netjes.
En Vladja je hebt gelijk, het is heus niet een super bedrag die 30 euro voor een tas die je graag wilt hebben (alhoewel ik 130 euro voor een tas persoonlijk heel veel geld vind), maar dat geldt voor die winkel toch ook? Als je daarmee een klant tevreden houdt (en ja ik was een klant, ik had die dag ook een jas van 130 euro gekocht). Ik vind het gewoon ook lullig voor mijn vriend, die dacht een leuk cadeau gekocht te hebben, welke geruild kon worden voor een andere kleur, maar waar vervolgens dan wel 30 euro exra voor betaald moet worden omdat hij er toevallig niet is. Ik kom in andere winkels meer klantvriendelijkheid tegen, misschien dat ik het daar teveel mee vergelijk.
Bedankt voor de reacties.
Artikelen die niet als actie-artikelen geregistreerd staan of ingekocht zijn kunnen gewoonweg niet als actie-artikel verkocht worden. Zo simpel ligt dat.
[quote=druifje01 schreef op donderdag 13 okt 2011, 11:31]Artikelen die niet als actie-artikelen geregistreerd staan of ingekocht zijn kunnen gewoonweg niet als actie-artikel verkocht worden. Zo simpel ligt dat.
Weer zo'n onnavolgbare, onbegrijpelijke geregistreerd staande CHAT-reactie. Voor simpel liggen moet je naar beter bed gaan.
Gewoonweg? Gewoon weggaan naar een CHAT-site.
Vladja
[quote=vladja schreef op donderdag 13 okt 2011, 11:52][quote=druifje01 schreef op donderdag 13 okt 2011, 11:31]Artikelen die niet als actie-artikelen geregistreerd staan of ingekocht zijn kunnen gewoonweg niet als actie-artikel verkocht worden. Zo simpel ligt dat.
Weer zo'n onnavolgbare, onbegrijpelijke geregistreerd staande CHAT-reactie. Voor simpel liggen moet je naar beter bed gaan.
Gewoonweg? Gewoon weggaan naar een CHAT-site.
Vladja
Wat een zeurreactie, voegt dit iets toe?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Distributie riem
wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer