pa
door panda14 Nov 24, 2011 om 15:32
Auto & vervoer

Kleine beurt fiat panda 2010

Hallo,
Ik heb mijn fiat panda een kleine beurt laten geven. Zijn 1e beurt. Er stond 12.000 km op. Alles was goed zei de monteur. Vandaag kreeg ik een rekening van €250,00. Is dit niet belachelijk veel voor een kleine beurt? Wie heeft hier ervaring mee? Is dit een normaal bedrag?

Groetjes een niet zo blije pandarijder!

12348 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 24, 2011 om 15:42
16829 Antwoorden / 108 Vragen

hallo panda14, ga naar www.fiat.nl vul daar je nummer en km stand in en zie wat het echt kost. €250,00 voor een kleine beurt lijkt mij een behoorlijk hoge rekening.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 24, 2011 om 15:44
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U heeft gelijk dat is zeker als er verder niets is gebeurd, een hoop geld voor dit onderhoud. Meedtal zijn hier vaste prijzen voor die staan n.l. meestal bij de receptie vermeld.
Informeer eens bij een andere fiat dealer in de buurt van u woonplaats wat zij hier voor rekenen.(via de telefoon)

mastag
door mastag - Nov 24, 2011 om 16:03
955 Antwoorden / 19 Vragen

Mijn vriendin heeft een Ford Fiesta uit 2009, Kleine beurt kost 253 euro, staat na twee jaar pas 9200 km op de teller maar heeft wel al 2 x zo'n beurt gehad.
Zeker tijdens de garantie zou ik dit door de dealer laten doen.
De prijzen staan zoals door valerius vermeld van te voren al vast.

Mastag

edwardus
door edwardus - Nov 24, 2011 om 16:31
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Laat ik zeggen: ik had graag gewild dat mijn 1e onderhoudsbeurt maar 250 kostte. Het was dik 400. Maar ja, dat weet zo'n dealer natuurlijk ook wel dat je hiervoor zult zwichten als je tenminste gebruik wilt maken van je x jaar garantie...

tenormin
door tenormin - Nov 24, 2011 om 16:57
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=edwardus schreef op donderdag 24 nov 2011, 16:31]Laat ik zeggen: ik had graag gewild dat mijn 1e onderhoudsbeurt maar 250 kostte. Het was dik 400. Maar ja, dat weet zo'n dealer natuurlijk ook wel dat je hiervoor zult zwichten als je tenminste gebruik wilt maken van je x jaar garantie...

Maar dan heeft de monteur niet tegen je gezegd: alles was goed zoals bij panda14. Want voor €400,00 kan dat natuurlijk niet gezegd worden.

edwardus
door edwardus - Nov 24, 2011 om 17:18
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@tenormin: wat een eng idee, dat jij in m'n correspondentie kunt meelezen. Alleen moet je dan nog een keertje overnieuw lezen, want er was namelijk niks aan de hand, alleen een kleine beurt.

Helaas rij ik een auto waarvan de dealer nog hogere bedragen rekent dan deze Fiat dealer, ik sta niet versteld van €250 voor de 1e beurt. De olie die ze daar in gooien en de ruitenwisser-vloeistof etc. zijn vast van een ander materiaal gemaakt, want het kost daar een veelvoud van wat je bij Halfords/Brezan etc. betaalt. En een gewone onderhoudsmonteur kost ook minimaal 60 per uur. Misschien verdien ik het ook wel, maar ik krijg het in elk geval niet.

haagee
door haagee - Nov 25, 2011 om 14:41
80 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de auto brengt naar de dealer gaan er olieën in die niet van Halfords of Brezan komen, die vergelijking gaat dus mank. Aansluitend gaan er onderdelen, oliefiter etc in die via de fiatorganisatie komen wat ook duurder is. En het uurloon is inderdaad hoger dan een beun. De dealer heeft geinvesteerd in allerlei apperatuur die voorgeschreven zijn door de fabriek om uit te lezen hoe de staat van de auto is. Met deze servicebeurt heeft u weer een door de dealer gegarandeerd betrouwbare auto met mobiliteitsgarantie. 250 is niet teduur, maar ja als je een auto koopt moet je ook rekening houden met wat onderhoudskosten. Een uurloon van 60-70 is gebruikelijk in de randstad. Laat maar eens een monteur komen voor uw wasmachine, die rekenen dit per halfuur.

pino123
door pino123 - Nov 25, 2011 om 14:48
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Er schijnt een 'op maat' pakket te zijn wat betreft de onderhoudsbeurten. Dit kost 183,-- per onderhoudsbeurt, soms iets meer aangezien er een 'grote' beurt gedaan is. Ik neem aan dat je hier geen deel aan neemt, waardoor de kosten hoger zullen uitvallen. Nu een reguliere onderhoudsbeurt met wat bijkomende kosten... €250,-- Het is een gangbare prijs.

Ik spring persoonlijk een gat in de lucht als ik zo'n rekening binnen krijg wat betreft een beurt, maar dat terzijde.

rj
door rjw - Nov 25, 2011 om 14:51
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Volgens de Fiat website kost dit ca.180...185 Euro (afhankelijke van het model) voor de 12k beurt. Het lijkt erop dat men de 24k beurt in rekening heeft gebracht. De 48k beurt wordt overigens nog een stuk duurder....
(uitgaande van 12.000 km/jaar).