orgelmuts
door orgelmuts Feb 26, 2015 om 15:44
Elektronica & tv

Klep van platenspeler sluit niet.

Mijn moeder heeft een paar dagen geleden een platenspeler cadeau gekregen. Alleen wil de klep niet sluiten.
Het gaat om een Ricatec RMC200.
Er zit een schanier aan het deksel, maar dat blijft op een of andere manier vastzitten.......

746 11 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Feb 26, 2015 om 16:05
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Mogelijk dat een van de schroefjes van de rem iets te strak is aangedraaid. Eventueel even losmaken van de deksel, kijken of hij dan wel open en dicht gaat.

aurora1
door aurora1 - Feb 26, 2015 om 16:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zit het deksel scheef en/of past het niet goed?
Als de platenspeler nieuw is kan ze ermee terug naar de verkoper.
Ik zou anders bijv. eens naaimachine olie op de scharnieren spuiten als die bijv. stroef zijn.
Is het deze klik hier?

edrick3
door edrick3 - Feb 26, 2015 om 16:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo orgelmuts,

In ieder geval niets forceren!
Probeer eens of je de scharnieren kunt inspuiten met kruipolie (W40).
Zit het knikscharnier wel goed?
Neem aan dat het deze betreft.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Feb 26, 2015 om 16:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je zou ook terug naar de winkel kunnen gaan; garantie?

ph
door philip36 - Feb 26, 2015 om 17:48
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het is een speciaal schranier.
Of u moet het deksel eerst wat verder opendoen en dan sluiten of met de hand het schranier uit zijn borgstand halen.

orgelmuts
door orgelmuts - Feb 26, 2015 om 23:27
632 Antwoorden / 58 Vragen

@aurora en @ edrick3

Dat is inderdaad de platenspeler waar het om gaat.

@philip36

Er zit een heel klein stukje op dat schanier waarmee je hem als het ware vast klikt.
Als ik handmatig het schanier een klein beetje inklap, dan blijft hij achter dat kleine uitsteekseltje steken en gaat niet verder.
Ik heb ook geprobeert om de klep dicht te duwen heel voorzichtig, maar t schanier blijft gewoon hangen.

@jantje7

ik heb eerder het idee dat het allemaal juist niet zo heel strak zit aangedraaid, er zit best wel een beetje speling in.

ph
door philip36 - Feb 27, 2015 om 00:06
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Dat kleine stukje wat het schranier vastklikt moet op de een of andere manier los komen van het schranier waardoor de klep dicht kan.
Als het niet lukt kunt u even uitleg vragen via e-mail bij Ricatec.
Kijk op onderstaande link onder het kopje Service en Reparatie.

http://www.ricatechstore.com/klantenservice

door 1953 - Feb 27, 2015 om 04:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Dat moet wel haast een museumstuk zijn (geweest) of toch niet?

Toch even de voorgestelde antwoorden uitproberen.

orgelmuts
door orgelmuts - Feb 27, 2015 om 12:03
632 Antwoorden / 58 Vragen

@philip36

Op die website heb ik inderdaad even gekeken, vooral even naar de gebruiksaanwijzing, maar daar kon ik het ook niet vinden.
Ik heb wel even de service-balie gebeld, maar hij is daar niet gekocht, dus zij konden me alleen wat aanwijzingen geven, maar dat had ik allemaal al geprobeerd.

@1953

Ja, daar lijkt het wel op hé, maar t is een gloednieuwe met nostalgische uitstraling ;-)
Echt een mooi ding.

@allen

Inmiddels is het opgelost, mijn moeder ( 87 jaar oud! ) belde vanmorgen dat het deksel weer dicht zat, ineens ging het, zei ze........
Nu is het alleen nog mijn klep die moeilijk dicht gaat :-O van verbazing hahaha.

Goed weekend allemaal en bedankt voor alle antwoorden ;-)

Gr. Wilma.

edrick3
door edrick3 - Feb 27, 2015 om 13:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 27 feb 2015, 04:02]Dat moet wel haast een museumstuk zijn (geweest) of toch niet?

Als je even op een link geklikt had had je gezien dat het een nieuw apparaat is!

edrick3
door edrick3 - Feb 27, 2015 om 13:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@orgelmuts,

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.

Goed weekend.