mjvanderwerf
door mjvanderwerf Mar 4, 2015 om 14:25
Computers & telefonie

KLeur weg !

Hallo,
zonder enige waarschuwing is plotseling bij een aantal applicaties de kleur verdwenen.
Op het beeldscherm maar in bijvoorbeeld een rapport van MS Access ook de kleur.
Wat is er gebeurd en hoe herstel ik dat ?
Liefst zonder systeemherstel.
MJ.

1849 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 4, 2015 om 14:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mjvanderwerf,

Kabelaansluitingen allemaal gecontroleerd?

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Mar 4, 2015 om 14:57
525 Antwoorden / 385 Vragen

Dank Edrick3,
alle kabels OK.
Kleurinstellingen ?
MJ.

aurora1
door aurora1 - Mar 4, 2015 om 15:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer anders eens of foutcontrole iets oplevert.

edrick3
door edrick3 - Mar 4, 2015 om 15:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mjvanderwerf,

Als het zomaar plotseling is gebeurd en de kabels zitten goed zou het aan je videokaart kunnen liggen.
Je wilt weliswaar liever geen systeemherstel toepassen (waarom eigenlijk niet; kun je altijd weer terugzetten), maar ik zou dat toch even doen om te kijken of het dan opgelost is.
Kleurinstellingen veranderen niet 'zomaar'. (kijk eens hier)

Suc6

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Mar 4, 2015 om 15:57
525 Antwoorden / 385 Vragen

Hallo wederom,
mijn videokaart is OK denk ik, want sommige schermen zijn goed.
Toch maar systeemherstel uitgevoerd :
Eerste keer : error
Tweede keer (veilige modus) weer "niet uitgevoerd wegens ...."
Maar :
De kleuren zijn toch overal weer goed !
Kan het zijn dat bij systeemherstel digen worden aangepast voordat de error optreedt ?
MJ.

edrick3
door edrick3 - Mar 4, 2015 om 16:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mjvanderwerf,

.....mijn videokaart is OK denk ik, want sommige schermen zijn goed.
Klopt dan.

.....Eerste keer : error
Tweede keer (veilige modus) weer "niet uitgevoerd wegens ...."
.....
Vreemde zaak.

.....De kleuren zijn toch overal weer goed !.....
En daar ging het om. Mooi zo. Houden zo.

.....Kan het zijn dat bij systeemherstel dingen worden aangepast voordat de error optreedt ?....
Met systeemherstel ga je terug naar een eerdere toestand van de computer. Een herstelpunt wordt vaak gemaakt als je veranderingen in de computer aanbrengt.

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Mar 4, 2015 om 16:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Met systeemherstel kan voorkomen dat toch sommige zaken veranderen ondanks een error/foutmelding is mijn ervaring.

edrick3
door edrick3 - Mar 4, 2015 om 17:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mjvanderwerf,

Nog even het volgende:
Neem aan dat je je systeemherstel nu niet teruggedraaid hebt.
Naar welk herstelpunt ben je teruggegaan?
Dit in verband met je andere probleem met Avast.
Als je naar een herstelpunt terug bent gegaan vóórdat je geprobeerd hebt om Avast te verwijderen, zou je dat nu ook nog eens - op de door mij aangegeven manier in de andere vraag - kunnen proberen.

Met vr.gr.

th
door thomas46 - Mar 6, 2015 om 13:15
43 Antwoorden / 6 Vragen

Mijn vraag, is het een Desktop pc, of is het een laptop PC

bij een laptop pc zit de videokaart Onboard m.a.w als hij kapot is, dan moet het mainboard vervangen worden, bij een laptop zit er ook meestal nog een aansluiting op, om er eventueel een andere monitor op aan te sluiten, kijk dan ook eens of die klachten blijven bestaan, bij een desktop pc kan er net zo als bij de laptop ook een videokaart onboard zitten maar er kan ook een externe kaart inzitten, zo ja dan kan je er een andere videokaart in of bij plaatsen cq vervangen en die in het vervolg gebruiken , dat is dus goedkoper als dat je een mainboard moet vervangen van een laptop, kortom, ik vermoed dat het met de videokaart te maken hebt, maar misschien is er wel een goede kennis die wat voor je kan uitproberen, want er zijn dus meerdere mogelijkheden wat betreft die storing
succes

ar
door aram - Mar 7, 2015 om 10:38
136 Antwoorden / 1 Vragen

Ben het probleem weleens tegengekomen bij een desktop pc.
Daar zat een onboard video kaart en een losse VGA kaart in.
Weet niet of het hier ook het geval is.
Als beide ingeschakeld zijn kan het zijn dat ze beide niet door een duistere manier kunnen samenwerken. In dit geval de losse kaart verwijderen en alleen de onboard.
Werkt dit kun je de losse uitproberen en de onboard in het bios uitschakelen.
Bij alleen een losse kaart even vervangen door een andere. om te kijken of je dan geen probleem hebt. Meestal kun je die in je omgeving even lenen ervoor.
Werkt die andere kaart kun je je eigen kaart weer terug stoppen en de geleende terugbrengen.
Het batterijtje op je moederbord voor 24 uur eruit wil ook weleens wonderen verrichten. Dan niet vergeten je bios instellingen terug te zetten.