mi
door mijnnnaam Oct 23, 2014 om 22:25
Computers & telefonie

Knaakland - fraude??

In hoeverre moet ik op onderstaande mails serieus ingaan?

Naar verluidt zou het gaan om dezelfde persoon die ook met Yebbi en Chalaza flink aan de slag is geweest.
(ook hier op eerder op kassa.vara.nl besproken)

Kleine introductie:
Knaakland is (hoogstwaarschijnlijk) onlangs (in stilte) overgenomen door een ander persoon.

Deze persoon heeft een ieder die lid is op Knaakland VIP gemaakt. Zonder de leden de mogelijkheid te geven om zich af te melden indien zij daar het niet mee eens zouden zijn.
Daarnaast heeft de persoon na overname de voorwaarden bijgesteld zonder de leden hiervan op de hoogte te stellen, waarin gesteld wordt dat men automatisch VIP is.

Op de frontpage is overigens nergens te lezen dat men VIP wordt indien men zich aanmeldt en in het ledenmenu is niet een pagina met een link o.i.d. zichtbaar dat een lid VIP is.
Hierin wordt echter alleen over gecommuniceerd en verwezen naar in een mailing.

De kosten voor deze VIP zijn €10.00 per maand die je dient te betalen.

Op 19-10-2014 is de eerste mail hier omtrent verstuurd, en daarin werd geëist dat leden moesten betalen voor 24-10-2014

Op de website was toen te lezen:
Als u een Knaakland account heeft krijgt per direct een VIP account van ons die u altijd kunt opzeggen.
Een VIP account kost €10,- per maand en dient u te betalen, dan kunt u daarna pas opzeggen.
U krijgt na begin van een nieuwe maand een e-mail met uw factuur, deze dient u vervolgens binnen 14 dagen te betalen in door ons aangegeven valute en betaalwijze.
Let op, een VIP account is niet verplicht, mocht u er heen hebben bent u wel verplicht om deze voor die maand te betalen binnen 14 dagen na factuur datum.
Afmelden voor een VIP account kan per e-mail aan ons, dit is geheel gratis tenzij zich binnen 3 maanden na aanmelden afmeld, dan rekenen we €25,- administratiekosten.

de mails, voor zover ik ze heb terug kunnen halen.

mail #1 - VIP account

Uw VIP status: VIP sinds 19-10-2014

VIP is een extra toevoeging aan uw Knaakland.nl account, u krijgt altijd sneller antwoord op uw vragen en in de toekomst krijgt u een cash linkspel.
Ook kunt u, als u VIP heeft een uitbetaling aanvragen vanaf €5,-, dit doet u door een ticket in te sturen.

VIP kost slechts €10,- per maand en dient u binnen 3 dagen na ingang van uw VIP account te voldoen, voor 22-10-2014 dient u dus uw betaling te voldoen.
Conform onze algemene voorwaarden kunt u zich niet afmelden van Knaakland.nl als u nog openstaande facturen heeft en als u korter dan 3 maanden VIP bent brengen wij €25,- administratiekosten in rekening als u zich afmeld.

Uw openstaande facturen:

Factuurdatum: 19-10-2014
Factuurproduct: VIP 1 maand
Bedrag: €10,-

Klik hier en betaal uw openstaande factuur snel een eenvoudig met PayPal!

Of betaal snel en eenvoudig met een PaySafe Card, deze koopt u gemakkelijk via http://beltegoedopwaarderen.nl en u stuurt ons de code via ons ticket systeem op http://www.knaakland.nl/support

Opzeggen VIP account of afmelden Knaakland.nl:

Wilt u, uw VIP account opzeggen of uw afmelden van Knaakland.nl? Vul onderstaand formulier in!

Let op: U bent VIP sinds 19-10-2014 u kunt zich niet gratis afmelden, afmelden kost u €25,- conform onze algemene voorwaarden!

Mvg,
N.

8048 78 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 23, 2014 om 22:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Klik op de knop delete.

mi
door mijnnnaam - Oct 23, 2014 om 22:34
6 Antwoorden / 1 Vragen

Het meest rare komt nog

krijg op 24-10-2014

13:51 - laatste aanmaning
16:36 - Aankondiging gerechtelijke procedure - Uw VIP account?
17:11 - promo mailtje
21:11 - Concept van uw dagvaarding?

Mvg + bij voorbaat dank voor feedback.
N.

tenormin
door tenormin - Oct 23, 2014 om 22:36
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mijnnnaam schreef op donderdag 23 okt 2014, 22:25]In hoeverre moet ik op onderstaande mails serieus ingaan?

Naar verluidt zou het gaan om dezelfde persoon die ook met Yebbi en Chalaza flink aan de slag is geweest.

voor 22-10-2014 dient u dus uw betaling te voldoen.
Conform onze algemene voorwaarden kunt u zich niet afmelden van Knaakland.nl als u nog openstaande facturen heeft en als u korter dan 3 maanden VIP bent brengen wij €25,- administratiekosten in rekening als u zich afmeld.

Uw openstaande facturen:

Factuurdatum: 19-10-2014
Factuurproduct: VIP 1 maand
Bedrag: €10,-

Klik hier en betaal uw openstaande factuur snel een eenvoudig met PayPal!

Of betaal snel en eenvoudig met een PaySafe Card, deze koopt u gemakkelijk via http://beltegoedopwaarderen.nl en u stuurt ons de code via ons ticket systeem op http://www.knaakland.nl/support

Opzeggen VIP account of afmelden Knaakland.nl:

Wilt u, uw VIP account opzeggen of uw afmelden van Knaakland.nl? Vul onderstaand formulier in!

Let op: U bent VIP sinds 19-10-2014 u kunt zich niet gratis afmelden, afmelden kost u €25,- conform onze algemene voorwaarden!

Mvg,
N.

U kan dit alles toch niet echt serieus nemen? Bezopen voorwaarden. Op Google vind ik niets over www.knaakland.nl. (Niet dat dit iets zegt). Voor mij ziet het eruit als ienie-mini wurgcontractjes: ze hebben alleen veel mensen nodig om alsnog een behoorlijk zakcentje over te houden. Daar gaat toch een weldenkend mens helemaal niet op in?

mi
door mijnnnaam - Oct 23, 2014 om 22:40
6 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt,

maar zulke mails als de laatste zijn nu niet echt fijn om te lezen.
Ben het met u eens dat een weldenkend mens er niet op in gaat.

Omdat ik ongetwijfeld niet de enige ben die hiermee wordt geconfronteerd, heb ik toch besloten dit hier te plaatsen.
Zodat ook andere mensen deze feedback kunnen lezen.

tijger1
door tijger1 - Oct 23, 2014 om 22:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus zoals gezegd: prullenbak.

mahadma
door mahadma - Oct 23, 2014 om 23:43
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Inderdaad, prullenbak en "niet reageren Lena". En vooral NIET betalen. Net kreeg ik er al Frwrd door, wat een flauwe kul.

mahadma
door mahadma - Oct 23, 2014 om 23:52
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Voor diegenen die nog even willen lachen ........

- CONCEPT DAGVAARDING -
Heden,
Ten verzoeke van Knaakland.nl, te dezer zake domicilie kiezende te Leeuwarden, ten kantore van Knaakland alsmede domicilie kiezende ter griffie van de Rechtbank sector Kanton;

Gedagvaard

Ik u aldaar aan dat adres mijn exploot doende en afschrift dezes latende aan; Om op ............ des voormiddags te ..................... uur, in persoon of bij gemachtigde te verschijnen ter openbare civiele terechtzitting van de kantonrechter, Rechtbank Sector Kanton,

Aangezegd

Dat gedaagde voor of uiterlijk op voormelde zittingsdatum op voormeld adres een met redenen omkleed en ondertekend schriftelijk antwoord ter griffie indient, dan wel ter zitting te verschijnen en mondeling te antwoorden. Dat indien gedaagde niet op de hiervoor vermelde of op een door de rechter eventueel nader te bepalen roldatum in het geding verschijnt, ten aanzien van hem, de voorgeschreven termijnen en formaliteiten in acht zijn genomen, tegen gedaagde verstek zal worden verleend en de hierna verwoorde eis zal worden toegewezen, tenzij deze de kantonrechter onrechtmatig of ongegrond voorkomt

Teneinde
Alsdan te horen eis doen en concluderen dat:

A Grondslag vordering
1. Eiseres heeft in opdracht en voor rekening van gedaagde diverse zaken en/of diensten geleverd. Op grond hiervan heeft eiseres een factuur aan gedaagde gezonden, zulks voor een totaalbedrag van €10. De betalingstermijn voor deze factuur was 3 dagen. Gedaagde bleef in gebreke voormelde factuur te voldoen waardoor men in verzuim kwam te verkeren.

2. Aangezien van gedaagde ook na betalingsherinneringen geen betaling te verkrijgen viel van gemeld bedrag, was eiseres genoodzaakt haar vordering uit handen te geven aan een incassobureau; hierdoor kwam zij te vervallen, conform leveringsvoorwaarden, in de betaling van rente en incassokosten. Bij brief d.d. heeft het incassobureau gedaagde gesommeerd tot betaling van de hoofdsom, rente en incassokosten. Eiseres maakt aanspraak op vergoeding van de incassokosten, primair op basis van de van toepassing zijnde leveringsvoorwaarden van eiseres, subsidiair als vermogensschade die eiseres lijdt ten gevolge van het toerekenbaar tekort schieten van gedaagde (conform artikel 6:96 lid 2 sub c BW) Met betrekking tot de hoogte van de incassokosten baseert eiseres zich op het incassotarief zoals dat is vastgesteld door de Nederlandse Orde van Advocaten.

B. verweer gedaagde.

3. De vordering van eiseres is onbetwist, gedaagde blijft echter in gebreke aan haar betalingsverplichtingen te voldoen.
Zonder enige onverplichte bewijslast op zich te willen nemen biedt eiseres bewijs aan van haar stellingen door alle middelen rechtens.

C. Incassowerkzaamheden.

4 Ondanks de uitgebreide werkzaamheden van het incassobureau (meervoudig telefonisch contact, meervoudige correspondentie, verhaalsonderzoek, etc.) bleef gedaagde in gebreke om aan haar betalingsverplichtingen te voldoen. Dit ondanks mondelinge en/of schriftelijke erkenning van de hoofdsom, rente en incassokosten conform leveringsvoorwaarden. Eiseres is bereid op 1e verzoek deze werkzaamheden nader te specificeren. Eiseres wordt derhalve thans genoodzaakt haar vordering thans in rechte aanhangig te maken.

5 Gedaagde is derhalve in totaal verschuldigd:
Hoofdsom €10,- Rente - 0,00 Incassokosten - 0,00
Totaal €10,-
?Deelbetaling(en)
0,00 -
?Restant €10,-

Mitsdien.

Bij vonnis, uitvoerbaar bij voorraad, gedaagde wordt veroordeeld om aan eiseres tegen behoorlijk bewijs van kwijting te betalen, de somma ad €10,- te vermeerderen met de wettelijke rente over de hoofdsom vanaf 22 oktober 2014 tot aan de dag der algehele voldoening, alsmede gedaagde te veroordelen in de kosten van het geding.

De kosten dezes, zijn voor mij als deurwaarder €...... (minimum €350,-)

Tot zover het concept

tenormin
door tenormin - Oct 24, 2014 om 00:00
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@mahadma, wat een moeite voor zo'n rotzooi. Petje af dat je het nog schrijft. Stelletje oplichters zijn al die woorden niet waard.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 24, 2014 om 00:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ald men nu eens altijd overal op reageert en men zich op geeft voor zaken waar men al tevoren een wantrouwen over heeft, dan kan men ook niet lastig worden gevallen over dit soort geld klopperij.

mahadma
door mahadma - Oct 24, 2014 om 00:12
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Knaakland schijnt overgenomen te zijn door een 15 of 16 jarig jochie J.H................ en dit is zijn derde "geld genererende activiteit" als je het zo noemen wil. Daar kom je niet 1 2 3 van af ......

door 1953 - Oct 24, 2014 om 00:51
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Reageer op dergelijke e-mails niet is mijn devies.

Kreeg tot nu toe alleen op een verkeerd e-mailadres een fake e-mail omtrent gegevens van mijn creditcard van ICS op te geven. Al bijna 15 maanden geen creditcard meer.

macwouter
door macwouter - Oct 24, 2014 om 01:50
825 Antwoorden / 9 Vragen

Hahaha dat is even lachen. Welke koekwous gaat nu in zee met die site,s waar je aan de naam al kunt zien dat die malafide zijn. Yebby Chalaza en Knaakland. Nu niet komen huilen want je bent zelf een gevaar op het internet. Door jouw kortzichtigheid en hebberigheid schieten die bedrijven als paddestoelen uit de grond. Ik zou zeggen ga werken voor je centen en koop bij de reguliere winkels en bedrijven.

kandijtje
door kandijtje - Oct 24, 2014 om 09:38
10 Antwoorden / 0 Vragen

Juridisch gezien heeft die gast geen poot om op te staan.
Hoe kun je nu in 3 dagen tijd een herinnering, incassobrief en concept dagvaarding sturen?

Het is gewoon een puber die wat extra zakgeld nodig heeft en dit op deze manier bij mensen probeert te halen.

mi
door mijnnnaam - Oct 24, 2014 om 10:55
6 Antwoorden / 1 Vragen

@ macwouter
Misschien is het beter u eerst eens ergens in te verdiepen, alvorens zo'n antwoord te geven.
Als u wist van de hoed en de rand dan had u kunnen weten dat de door u geplaatste opmerking kant noch wal raakt.

En Nee, ik ga er verder niet op want daarom is dit topic niet aangemaakt.

mi
door mijnnnaam - Oct 24, 2014 om 11:02
6 Antwoorden / 1 Vragen

Mail #2 - excuses + niet betalen (??)

Beste Knaaklandleden,

Wat ben ik geschrokken van alle mailtjes via info@knaakland.nl en de bestanden op de server. Ik wist niet wat er gebeurd is.

Graag stel ik mij voor: Ik ben [edit redactie] en nieuwe eigenaar van Knaakland. Op de dag werk ik in een magazijn, in de avonduren lekker thuis op de bank.

[edit redactie] heeft de site aan mij overgedragen. Zijn stop is tengevolge het overlijden van zijn schoonvader. Hij heeft hierdoor de site niet meer kunnen combineren met de zorg voor zijn vrouw en schoonmoeder. Mijn intentie is de site te laten groeien met eigen ideeen.

Via een oude pagina van Knaakland (http://www.knaakland.nl/pages/advertise.php) is er een aanvraag gedaan door een persoon (ip-adres heb ik alvast weten te blokkeren nu) met een aanvraag voor een mailtje te sturen. Die heb ik er klakkeloos doorheen gestuurd.

Bij de hoster heb ik ook nagevraagd dat er verder geen gevaar zou kunnen zijn dat andere pagina's of bestanden aangevallen zouden kunnen worden.

Wij gaan daarom de pagina's even verder doorkijken etc.

Het is voor mij even wennen maar hoop dat alles weer goed komt.

We gaan de komende tijd leuke dingen doen met de site en ik hoop dat dat zich terug beloont met jullie vertrouwen en aankopen via de webshop.

Groetjes,

[edit redactie]

mi
door mijnnnaam - Oct 24, 2014 om 11:03
6 Antwoorden / 1 Vragen

Mail 3 - 21-10-2014

Geachte,

Uw VIP lidmaatschap (€10,-) dient vandaag betaald te worden, dit kunt u doen op www.knaakland.nl/pages/vip.php.
Betaling dient gedaan te worden voor 24:00 vannacht, mocht u niet overgaan tot betaling van uw maandelijkse contributie zullen we helaas verdere incasso maatregelen moeten treffen, alle daaruit voortvloeiende kosten zullen geheel voor uw rekening komen.
Bij het betalen kunt u aangeven dat u, graag uw Knaakland.nl account gratis wil opzeggen om zo niet nogmaals uw maandelijkse contributie toe hoeven betalen, let op: als u nog openstaande facturen heeft kunt u, uw Knaakland.nl account niet opzeggen!

Met een vriendelijke groet,

[edit redactie]
Financiële afdeling Knaakland.nl

mahadma
door mahadma - Oct 24, 2014 om 14:53
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Dacht ik meteen een gerechtelijk bevel te krijgen, nee, we mogen nog even echt lachen:

AANKONDIGING GERECHTELIJKE PROCEDURE
Betreft: Knaakland.nl inzake VIP account
Geachte heer/mevrouw,

Onder verwijzing naar de diverse stukken en met name naar de formele ingebrekestelling en onze algemene voorwaarden, delen wij u het volgende mede:

Van de incasso-afdeling van ons kantoor ontvingen wij uw dossier.
Gebleken is dat een buitengerechtelijke oplossing niet meer tot de mogelijkheden behoort.
Cliënte heeft ons dan ook verzocht de zaak aan te brengen bij de Kantonrechter.

Voordat wij de dagvaarding – welke wij reeds in concept hebben opgesteld - daadwerkelijk aan u laten betekenen door de gerechtsdeurwaarder, stellen wij u nog één maal in de gelegenheid de vordering zonder bijkomende gerechtelijke kosten te voldoen.

Indien vrijdag 24 oktober 2014 geen betaling van het totaal verschuldigde bedrag ad € 10,00 hebben, dan zullen wij genoodzaakt zijn de dagvaarding per ommegaande aan u te laten betekenen. U kunt betalen door uw PaySafe Card code ons toe te sturen op: https://docs.google.com/forms/d/1sHLqHz8EoRlH2y7BLzInKRpw91PcDQAYWtuS02GfMKg/viewform?usp=send_form

Alle uit de gerechtelijke procedure voortvloeiende kosten, welke minimaal € 350,00 bedragen, zullen dan tevens op u worden verhaald en middels een eventueel beslag op inkomsten en/of (on)roerende eigendommen, opeisbaar worden gesteld.

Voor meer informatie kijkt u op: http://www.knaakland.nl/pages/vip.php

Vertrouwend u voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,
Juridische afdeling
Knaakland.nl

Aansluitend nog dit bericht ontvangen:

Geachte,

Morgen zal onze gerechtsdeurwaarder een dagvaarding uitbrengen tegen u, maandag of dinsdag zal hij deze persoonlijk bij u langs brengen.
De extra kosten hiervoor bedrag €178,30 en zullen we morgen, zodra de gerechtsdeurwaarder begonnen is met uw dagvaarding, in rekening brengen.

Mocht u toch vandaag nog de betaling van €10,- doen voorkomt dat een hoop extra kosten en een bezoek van de gerechtsdeurwaarder.

Wilt u toch nog betalen? Klik dan hier en betaal snel!

In afwachting van uw reactie verblijf ik onder alle reserves,

Mevrouw Janssen

Zoals de lezers begrijpen ben ik ook heel erg bang geworden (maar niet heus) en verwacht ik niet dat maandag of dinsdag er een deurwaarder komt. Nogmaals aan allen: NIET BETALEN, dit is fraude.

tijger1
door tijger1 - Oct 24, 2014 om 14:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die mevrouw Janssen toch.;-)

mahadma
door mahadma - Oct 24, 2014 om 15:01
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ja Tijger, ik neem meteen 2 dagen onbetaald verlof op, zet de koffie klaar met echte Limburgse vlaai natuurlijk en ga in mijn zondagsepak op de deurwaarder wachten. Dit wil ik mee maken! O ja, ik heb meteen L1 en alle andere tv zenders uitgenodigd die al toegezegd hebben om te komen en op prime time de boel uit te zenden. Ik kan niet wachten ..............

tijger1
door tijger1 - Oct 24, 2014 om 15:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is dat het me te ver is, maar anders kwam ik ook. Koffie met lekkere vlasi is nooit te versmaden en dan nog een tv optreden. Die dag wordt helemaal goed.

ma
door marielle 1510 - Oct 24, 2014 om 15:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook al diemails gehad wat nu te doen?

mahadma
door mahadma - Oct 24, 2014 om 15:12
11537 Antwoorden / 51 Vragen

@Mariëlle,

de ontvangen mails gewoon deleten, weggooien, in de vuilnisbak, maar NIET verder reageren en vooral NIET betalen, dit is FRAUDE. (en sorry voor de hoofdletters, maar het moet effe duidelijk)

tijger1
door tijger1 - Oct 24, 2014 om 15:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=marielle 1510 schreef op vrijdag 24 okt 2014, 15:10]Ik heb ook al diemails gehad wat nu te doen?

Dat vraagt u toch niet serieus? Mocht dat wel het geval zijn: U moet NIETS anders doen, dan die mailtjes weggooien.

Dit is spam en flauwekul.

sp
door spirit450 - Oct 24, 2014 om 15:14
6 Antwoorden / 0 Vragen

Morgen zal onze gerechtsdeurwaarder een dagvaarding uitbrengen tegen u, maandag of dinsdag zal hij deze persoonlijk bij u langs brengen.
De extra kosten hiervoor bedrag €178,30 en zullen we morgen, zodra de gerechtsdeurwaarder begonnen is met uw dagvaarding, in rekening brengen.

Mocht u toch vandaag nog de betaling van €10,- doen voorkomt dat een hoop extra kosten en een bezoek van de gerechtsdeurwaarder.

Wilt u toch nog betalen? Klik dan hier en betaal snel!

In afwachting van uw reactie verblijf ik onder alle reserves,

Mevrouw Janssen

mahadma
door mahadma - Oct 24, 2014 om 15:59
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Het wordt steeds leuker, ik lach mijn *** uit mijn broek. Lees en huiver:

Van: Jansen Gerechtsdeurwaarders
Datum: 24 oktober 2014 15:53
Onderwerp: Uw laatste kans om te betalen zonder verhogingen
Aan:
Geachte,

Voor de laatste keer stellen we u in gebreke aangaande uw openstaande VIP account betaling van Knaakland.nl, mocht u vandaag geen betaling doen zullen wij morgen een dagvaarding uitbrengen tegen u en deze dinsdag persoonlijk overhandigen aan u.

De extra kosten van €178,30 en de wettelijke incassokosten van €40,- plus de oorspronkelijke vordering van €10,- maakt een totaal bedrag van €228,30 wat u dan dient te betalen.

Vandaag is uw laatste kans om zonder verhogingen uw schuld te betalen, profiteer van uw kans!

Klik hier en betaal direct, de is echt uw aller laatste kans!

Hoogachtende,

Mevrouw Jansen Gerechtsdeurwaarder

Voor de goede orde, nu blijf ik zeker thuis om mevrouw Jansen op te wachten. Lachen en deleten.

mahadma
door mahadma - Oct 24, 2014 om 16:07
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Nou, ik probeerde dit mailtje: Wij hebben begrepen dat u maandag of dinsdag een stuk komt betekenen bij ons, wij willen graag weten, of u op maandag of dinsdag komt, en hoe laat. Dan zorgen wij er voor dat de tv ploegen klaar staan, voor u maken we verse koffie en als u even wilt antwoorden op deze mail, dan zorgen we ervoor dat de juiste smaak Echte Verse Limburgse Vlaai voor u klaar staat, afwachtende, te versturen, maar dat ging niet, het email adres klopt niet .............

tijger1
door tijger1 - Oct 24, 2014 om 16:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan moeten ze het maar doen met wat de pot schaft, eventueel oudbakken.;-)

mahadma
door mahadma - Oct 24, 2014 om 16:18
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zal 's ochtends de pot koffie op het gasstel zetten en laten pruttelen, dan merk ik wel wanneer ze komen. Maar als je verse koffie wilt, Tijger, heb ik nog wel een expressomachine staan.

tijger1
door tijger1 - Oct 24, 2014 om 16:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik houd het in gedachten ;-)

sp
door spirit450 - Oct 24, 2014 om 16:39
6 Antwoorden / 0 Vragen

je kunt de acound niet deletten

mahadma
door mahadma - Oct 24, 2014 om 16:40
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Klopt, spirit450, maar de verzonden NEP mails wèl.

pe
door pearl_d - Oct 24, 2014 om 16:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook rare mailtjes van knaakland ontvangen en ben meteen gaan googlen. Zodoende kwam ik bij dit topic uit :).

Alleen al uit de manier waarop het mailtje is opgesteld, kun je afleiden dat het om spam / fraude gaat. 'Geachte' zonder naam erachter, geen briefhoofd, kenmerk of telefoonnummer... en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Voor alle zekerheid heb ik de mail doorgestuurd naar de fraudehelpdesk. Eens kijken wat zij ermee gaan doen.

Mahadma, laat je nog even weten hoe het bezoekje van mevrouw Jansen is verlopen? Het wordt een drukke en lange dag voor die arme dame als ze heel Nederland door moet rijden om dagvaardigen af te geven, dus waarschijnlijk heeft ze niet eens tijd voor koffie, haha ;).

sp
door spirit450 - Oct 24, 2014 om 16:53
6 Antwoorden / 0 Vragen

heb heb al gehoort dat die meer sites heb gehad

sp
door spirit450 - Oct 24, 2014 om 16:56
6 Antwoorden / 0 Vragen

is wel shit van wie wel de eigenaar is

tijger1
door tijger1 - Oct 24, 2014 om 17:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@spirit450

U hebt geen account. Men probeert u alleen tot ern betaling te bewegen.

sp
door spirit450 - Oct 24, 2014 om 17:08
6 Antwoorden / 0 Vragen

ja wel ik heb wel een acount onder spirit

mahadma
door mahadma - Oct 24, 2014 om 17:11
11537 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft zich ooit aangemeld bij Knaakland, dat is stilzwijgend van eigenaar veranderd, nu van J.H. en die heeft eenzijdig de voorwaarden gewijzigd en stuurt nu deze NEPmails rond. U kunt dit account niet opheffen en daar moet u ook geen moeite voor doen. Vergeet Knaakland! Dan slaap je weer gewoon rustig.

mahadma
door mahadma - Oct 24, 2014 om 20:36
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Voor alle duidelijkheid:

- Plotseling aanpassen van voorwaarden mag alleen als de leden dan geheel kosteloos kunnen afmelden omdat zij de nieuwe voorwaarden niet accepteren.
- Geen enkel spaarprogramma kan de leden een verplichte VIP toebedelen, die zij moeten betalen!
- Geen enkel spaarprogramma mag een betaling vragen om af te melden!
- Een openstaande factuur moet in de regel binnen 30 dagen betaald worden.
Daarna ontvangt u nog een 1e en 2e aanmaning.
- Dan zal het in handen worden gegeven van een incassobureau.
Dat incassobureau stuurt een brief en geen mail!
- Reageert u nog niet dan zal er nog een brief komen van het incassobureau, met een uiterste betalingstermijn, en er is de mogelijkheid om in termijnen te betalen.
- Indien u dan nog in gebreke zou blijven zal het pas in handen worden gegeven van een deurwaarder.
- En zoals de naam al zegt, een deurwaarder komt aan de deur!
Deze stuurt geen brieven en zeker geen mails.
Dit hele proces neemt minimaal 4 maanden in beslag. Laat u dus niet bang maken door een oplichter die beweert dat hij binnen 4 dagen al een deurwaarder op u afstuurt!

Wat moet u doen?
1. NIET BETALEN en niet bang worden.
2. Stuur al die mails van Knaakland door naar valse-email@fraudehelpdesk.nl
3. Heeft u wel betaald? Doe dan aangifte bij de politie! 0900 - 8844

ir
door irisje84 - Oct 24, 2014 om 21:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb deze mails ontvangen. De ene mail is ondertekend met Janssen en de andere met Jansen. Niet erg zorgvuldig als je het geloofwaardig over wilt laten komen.

tobico
door tobico - Oct 24, 2014 om 23:54
9 Antwoorden / 2 Vragen

Heb vandaag de volgende mail ontvangen:

Van: Jansen Gerechtsdeurwaarders info@jansengerechtsdeurwaardersnl.nl
Datum: 24-10-2014 15:52:23
Onderwerp: Uw laatste kans om te betalen zonder verhogingen

Geachte,

Voor de laatste keer stellen we u in gebreke aangaande uw openstaande VIP account betaling van Knaakland.nl, mocht u vandaag geen betaling doen zullen wij morgen een dagvaarding uitbrengen tegen u en deze dinsdag persoonlijk overhandigen aan u.

De extra kosten van €178,30 en de wettelijke incassokosten van €40,- plus de oorspronkelijke vordering van €10,- maakt een totaal bedrag van €228,30 wat u dan dient te betalen.

Vandaag is uw laatste kans om zonder verhogingen uw schuld te betalen, profiteer van uw kans!

Klik hier en betaal direct, de is echt uw aller laatste kans!

Hoogachtende,

Mevrouw Jansen Gerechtsdeurwaarder .

Zal er dinsdag echt een deurwaarder op mijn stoep staan? :-(

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2014 om 00:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat wordt dan Jansen & Janssen.;-)

mahadma
door mahadma - Oct 25, 2014 om 00:02
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Tobico, lees eerst een paar berichten boven je topic.

ch
door chrisvdb - Oct 25, 2014 om 01:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenmorgen,

Wat kan ik hier aan doen? Heb alle soorten mail (dagvaarding, paycard betaling enz.) gehad. Moet ik dit serieus nemen. Achter het nummer (020 nummer) ben ik ook gekomen, zelfs het mobiele nummer.

Hoor graag van jullie hier!

Groet Christian

tenormin
door tenormin - Oct 25, 2014 om 01:26
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=chrisvdb schreef op zaterdag 25 okt 2014, 01:14]Goedenmorgen,

Wat kan ik hier aan doen? Heb alle soorten mail (dagvaarding, paycard betaling enz.) gehad. Moet ik dit serieus nemen. Achter het nummer (020 nummer) ben ik ook gekomen, zelfs het mobiele nummer.

Hoor graag van jullie hier!

Groet Christian

Ook goedemorgen. "Wat kan ik hieraan doen?" Ik zou zeggen: lees de adviezen en leg het hele zootje naast je neer. En nee, serieus nemen in deze is geen sprake van. Geen zorgen; er gaat niets gebeuren. Geen "echte" dagvaarding en dreigementen serieus nemen. Heb een goede nachtrust.

le
door legionaire - Oct 25, 2014 om 01:58
25 Antwoorden / 0 Vragen

Domeinnaam knaakland.nl
Status actief
Houder P. Elsburg
Administratieve contactpersoon info@knaakland.nl
Registrar InterRacks C.V.
Josinkstraat 28
7547AB ENSCHEDE
Nederland
Technische contactpersonen info@knaakland.nl
DNSSEC nee
Domeinnaamservers ns1.knaakland.nl 178.251.26.58
ns2.knaakland.nl 178.251.26.59
Datum registratie 2010-08-06
Datum laatste wijziging 2014-10-16
Administratie door NL Domain Registry

sp
door spirit450 - Oct 25, 2014 om 09:02
6 Antwoorden / 0 Vragen

eden,

Ten verzoeke van Knaakland.nl, te dezer zake domicilie kiezende te Leeuwarden, ten kantore van Knaakland alsmede domicilie kiezende ter griffie van de Rechtbank sector Kanton;

Gedagvaard

Ik u aldaar aan dat adres mijn exploot doende en afschrift dezes latende aan; Om op ............ des voormiddags te ..................... uur, in persoon of bij gemachtigde te verschijnen ter openbare civiele terechtzitting van de kantonrechter, Rechtbank Sector Kanton,

Aangezegd

Dat gedaagde voor of uiterlijk op voormelde zittingsdatum op voormeld adres een met redenen omkleed en ondertekend schriftelijk antwoord ter griffie indient, dan wel ter zitting te verschijnen en mondeling te antwoorden. Dat indien gedaagde niet op de hiervoor vermelde of op een door de rechter eventueel nader te bepalen roldatum in het geding verschijnt, ten aanzien van hem, de voorgeschreven termijnen en formaliteiten in acht zijn genomen, tegen gedaagde verstek zal worden verleend en de hierna verwoorde eis zal worden toegewezen, tenzij deze de kantonrechter onrechtmatig of ongegrond voorkomt

Teneinde
Alsdan te horen eis doen en concluderen dat:

A Grondslag vordering
1. Eiseres heeft in opdracht en voor rekening van gedaagde diverse zaken en/of diensten geleverd. Op grond hiervan heeft eiseres een factuur aan gedaagde gezonden, zulks voor een totaalbedrag van €10. De betalingstermijn voor deze factuur was 3 dagen. Gedaagde bleef in gebreke voormelde factuur te voldoen waardoor men in verzuim kwam te verkeren.

2. Aangezien van gedaagde ook na betalingsherinneringen geen betaling te verkrijgen viel van gemeld bedrag, was eiseres genoodzaakt haar vordering uit handen te geven aan een incassobureau; hierdoor kwam zij te vervallen, conform leveringsvoorwaarden, in de betaling van rente en incassokosten. Bij brief d.d. heeft het incassobureau gedaagde gesommeerd tot betaling van de hoofdsom, rente en incassokosten. Eiseres maakt aanspraak op vergoeding van de incassokosten, primair op basis van de van toepassing zijnde leveringsvoorwaarden van eiseres, subsidiair als vermogensschade die eiseres lijdt ten gevolge van het toerekenbaar tekort schieten van gedaagde (conform artikel 6:96 lid 2 sub c BW) Met betrekking tot de hoogte van de incassokosten baseert eiseres zich op het incassotarief zoals dat is vastgesteld door de Nederlandse Orde van Advocaten.

B. verweer gedaagde.

3. De vordering van eiseres is onbetwist, gedaagde blijft echter in gebreke aan haar betalingsverplichtingen te voldoen.
Zonder enige onverplichte bewijslast op zich te willen nemen biedt eiseres bewijs aan van haar stellingen door alle middelen rechtens.

C. Incassowerkzaamheden.

4 Ondanks de uitgebreide werkzaamheden van het incassobureau (meervoudig telefonisch contact, meervoudige correspondentie, verhaalsonderzoek, etc.) bleef gedaagde in gebreke om aan haar betalingsverplichtingen te voldoen. Dit ondanks mondelinge en/of schriftelijke erkenning van de hoofdsom, rente en incassokosten conform leveringsvoorwaarden. Eiseres is bereid op 1e verzoek deze werkzaamheden nader te specificeren. Eiseres wordt derhalve thans genoodzaakt haar vordering thans in rechte aanhangig te maken.

5 Gedaagde is derhalve in totaal verschuldigd:
Hoofdsom €10,- Rente - 0,00 Incassokosten - 0,00
Totaal €10,-
?Deelbetaling(en)
0,00 -
?Restant €10,-

Mitsdien.

Bij vonnis, uitvoerbaar bij voorraad, gedaagde wordt veroordeeld om aan eiseres tegen behoorlijk bewijs van kwijting te betalen, de somma ad €10,- te vermeerderen met de wettelijke rente over de hoofdsom vanaf 22 oktober 2014 tot aan de dag der algehele voldoening, alsmede gedaagde te veroordelen in de kosten van het geding.

De kosten dezes, zijn voor mij als deurwaarder €218,30
< br>

Klik hier en betaal alsnog, voor 14:00 vanmiddag komen er geen extra kosten bij!

hutch
door hutch - Oct 25, 2014 om 09:39
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Het moet me toch een keer van het hart:

wat kunnen sommigen toch naïef en vooral bang zijn.

Dat iemand deze nog gelooft en hier zijn/haar angsten uit, kan ik niet met de kop bij.

Die rommel (bijv. in Hotmail) markeren als 'ongewenst' en vervolgens 'blokkeren'.

En nee: er bestaan geen zogenaamde 'aangetekende emails' (voor zover daar ook nog iemand over begint).

Mocht mijn bijdrage niet verhelderend overkomen: dan niet verder zeuren en gewoon alles betalen. Doe het voor de zekerheid ook nog maar eens 2x. Héél misschien krijgt u het teveel betaalde dan wel terug.

Tjongejongejonge.............

diumenge
door diumenge - Oct 25, 2014 om 09:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@hutch, hear, hear!

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2014 om 09:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kan mij voorstellen dat een kind hiervan schrikt, maar elke normale volwassene zou toch, eindelijk, beter moeten eeten.

Was er niet een jaar of twee geleden ook zoiets dat er allemaal rechtzittingen aangekondigd werden inzake een openstaande rekening?

Maar er zullen altijd genoeg bange figuren overblijven die er intrappen.

mo
door moniquet - Oct 25, 2014 om 10:54
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook al die mails gehad, ik schrok me dood. Ik heb ze allemaal doorgestuurd naar valse-email@fraudehelpdesk.nl en knaakland als spam ingesteld. Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren.

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2014 om 11:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@moniquet

Wat er gaat gebeuren?

Helemaal niets.

mahadma
door mahadma - Oct 25, 2014 om 11:19
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Wat er gaat gebeuren?

Als er maar genoeg id****en gaan betalen heeft een 16 jarig jochie, oplichter in de dop, een fantanties weekend.

Als het na al deze posts nog niet duidelijk is dat dit FRAUDE enz. is, weet ik niet meer.

mo
door moniquet - Oct 25, 2014 om 11:22
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bedoel ook meer of de fraudehelpdesk er iets mee gaat doen.

Cookies
door Cookies - Oct 25, 2014 om 11:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=moniquet schreef op zaterdag 25 okt 2014, 11:22]Ik bedoel ook meer of de fraudehelpdesk er iets mee gaat doen.

Die plaatst een waarschuwing hiervoor op hun site. Voor de rest niks.

diumenge
door diumenge - Oct 25, 2014 om 11:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 25 okt 2014, 11:26]Die plaatst een waarschuwing hiervoor op hun site. Voor de rest niks.
En meestal doen ze dat ruim nadat de mails verstuurd zijn.

Tip voor fraudeurs. Stuur dit soort mails vrijdagmiddag, dan weet je zeker dat er op z'n vroegst maandag (maar reken daar maar niet op) een melding op fraudehelpdesk.nl staat.

Cookies
door Cookies - Oct 25, 2014 om 11:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 25 okt 2014, 11:32]
En meestal doen ze dat ruim nadat de mails verstuurd zijn.

Ja, goed hè?

diumenge
door diumenge - Oct 25, 2014 om 12:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Met nadruk op 'ruim', dat ze de waarschuwing pas plaatsten nadat de mails verstuurd zijn is logisch ;-)

ma
door margreet07 - Oct 25, 2014 om 15:32
6 Antwoorden / 1 Vragen

IK krijg dezelfde mail vanmorgen nog weer

.- CONCEPT DAGVAARDING -

Heden,

Ten verzoeke van Knaakland.nl, te dezer zake domicilie kiezende te Leeuwarden, ten kantore van Knaakland alsmede domicilie kiezende ter griffie van de Rechtbank sector Kanton;

Gedagvaard

Ik u aldaar aan dat adres mijn exploot doende en afschrift dezes latende aan; Om op ............ des voormiddags te ..................... uur, in persoon of bij gemachtigde te verschijnen ter openbare civiele terechtzitting van de kantonrechter, Rechtbank Sector Kanton,

Aangezegd

Dat gedaagde voor of uiterlijk op voormelde zittingsdatum op voormeld adres een met redenen omkleed en ondertekend schriftelijk antwoord ter griffie indient, dan wel ter zitting te verschijnen en mondeling te antwoorden. Dat indien gedaagde niet op de hiervoor vermelde of op een door de rechter eventueel nader te bepalen roldatum in het geding verschijnt, ten aanzien van hem, de voorgeschreven termijnen en formaliteiten in acht zijn genomen, tegen gedaagde verstek zal worden verleend en de hierna verwoorde eis zal worden toegewezen, tenzij deze de kantonrechter onrechtmatig of ongegrond voorkomt

Teneinde
Alsdan te horen eis doen en concluderen dat:

A Grondslag vordering
1. Eiseres heeft in opdracht en voor rekening van gedaagde diverse zaken en/of diensten geleverd. Op grond hiervan heeft eiseres een factuur aan gedaagde gezonden, zulks voor een totaalbedrag van €10. De betalingstermijn voor deze factuur was 3 dagen. Gedaagde bleef in gebreke voormelde factuur te voldoen waardoor men in verzuim kwam te verkeren.

2. Aangezien van gedaagde ook na betalingsherinneringen geen betaling te verkrijgen viel van gemeld bedrag, was eiseres genoodzaakt haar vordering uit handen te geven aan een incassobureau; hierdoor kwam zij te vervallen, conform leveringsvoorwaarden, in de betaling van rente en incassokosten. Bij brief d.d. heeft het incassobureau gedaagde gesommeerd tot betaling van de hoofdsom, rente en incassokosten. Eiseres maakt aanspraak op vergoeding van de incassokosten, primair op basis van de van toepassing zijnde leveringsvoorwaarden van eiseres, subsidiair als vermogensschade die eiseres lijdt ten gevolge van het toerekenbaar tekort schieten van gedaagde (conform artikel 6:96 lid 2 sub c BW) Met betrekking tot de hoogte van de incassokosten baseert eiseres zich op het incassotarief zoals dat is vastgesteld door de Nederlandse Orde van Advocaten.

B. verweer gedaagde.

3. De vordering van eiseres is onbetwist, gedaagde blijft echter in gebreke aan haar betalingsverplichtingen te voldoen.
Zonder enige onverplichte bewijslast op zich te willen nemen biedt eiseres bewijs aan van haar stellingen door alle middelen rechtens.

C. Incassowerkzaamheden.

4 Ondanks de uitgebreide werkzaamheden van het incassobureau (meervoudig telefonisch contact, meervoudige correspondentie, verhaalsonderzoek, etc.) bleef gedaagde in gebreke om aan haar betalingsverplichtingen te voldoen. Dit ondanks mondelinge en/of schriftelijke erkenning van de hoofdsom, rente en incassokosten conform leveringsvoorwaarden. Eiseres is bereid op 1e verzoek deze werkzaamheden nader te specificeren. Eiseres wordt derhalve thans genoodzaakt haar vordering thans in rechte aanhangig te maken.

5 Gedaagde is derhalve in totaal verschuldigd:
Hoofdsom €10,- Rente - 0,00 Incassokosten - 0,00
Totaal €10,-
?Deelbetaling(en)
0,00 -
?Restant €10,-

Mitsdien.

Bij vonnis, uitvoerbaar bij voorraad, gedaagde wordt veroordeeld om aan eiseres tegen behoorlijk bewijs van kwijting te betalen, de somma ad €10,- te vermeerderen met de wettelijke rente over de hoofdsom vanaf 22 oktober 2014 tot aan de dag der algehele voldoening, alsmede gedaagde te veroordelen in de kosten van het geding.

De kosten dezes, zijn voor mij als deurwaarder €218,30
< br>

Klik hier en betaal alsnog, voor 14:00 vanmiddag komen er geen extra kosten bij!

mahadma
door mahadma - Oct 25, 2014 om 15:34
11537 Antwoorden / 51 Vragen

@Margreet07,

in spam, afvalbak, deleten, weggooien, niet op reageren Lena, onbelangrijk. Lees de rest van de antwoorden hierboven.

be
door bejalyquesama - Oct 25, 2014 om 23:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben/was lid. Ook ik heb al deze e-mails gekregen en ze doorgestuurd naar valse e-mails. Wilde net kijken op de site van Knaakland maar die is weg!!!!! Knaakland is niet meer te vinden op het internet. De door iedereen verdiende en gespaarde centjes zijn dus ook weg.

mi
door mijnnnaam - Oct 25, 2014 om 23:49
6 Antwoorden / 1 Vragen

Knaakland is inmiddels inderdaad offline.

Op dit moment onduidelijk hoe en waarom.

Desalniettemin wil ik een ieder die gereageerd heeft, met tips en hulp, bedanken voor deze feedback.

Voor velen wellicht vanzelfsprekend, maar wil het wel gezegd hebben.

Dank u!

cl
door cleaninglady - Oct 26, 2014 om 02:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

Laten we gewoon stoppen met dit gezeur. Kijk maar eens op gptforum.nl. Er is al zoveel paniek over gemaakt terwijl er zonder veel problemen te zien was dat het ging om de èèn of andere idioot die niets meer dan gewone dreigmails stuurde. Als je kijkt naar de details in de aan ons gestuurde mails vindt je meer dan voldoende oneffenheden die duidelijk maken dat het gewone oplichterij is. Als je tenminste weet waar je naar moet zoeken!!
Niet reageren op wat er ook nog komt en als de site weer beschikbaar is deze volledig negeren.

door 1953 - Oct 26, 2014 om 03:09
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=kandijtje schreef op vrijdag 24 okt 2014, 09:38]Juridisch gezien heeft die gast geen poot om op te staan.
Hoe kun je nu in 3 dagen tijd een herinnering, incassobrief en concept dagvaarding sturen?

Het is gewoon een puber die wat extra zakgeld nodig heeft en dit op deze manier bij mensen probeert te halen.

"It's fake!" That's all folks!

Iets proberen en mogelijk schiet wel bij iemand de paniekerigheid toe met slapeloze nacht(en) al zwetend in bed hersenknagend te woelen van "wat heb ik ...?".

pe
door pellegrom - Oct 27, 2014 om 12:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn dochter en ik hebben ook mails van Knaakland ontvangen, van aanmaning tot dagvaarding. Zoals ik in de reacties lees moeten we dus echt niet betalen en is dit Fraude?

tijger1
door tijger1 - Oct 27, 2014 om 12:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het komt mij toch voor dat alle reacties superduidelijkzijn. NIETbetalen en weggooien die mails.

mahadma
door mahadma - Oct 27, 2014 om 14:36
11537 Antwoorden / 51 Vragen

@pellegrom, hoe duidelijk moet er nu geschreven worden dat er NIET betaalt moet worden?
Tenzij dat u een "zielige" 16 jarige oplichter graag een zakcentje wilt geven op frauduleuze ideeën?

Update:

zoals 100 % verwacht is er nog steeds geen deurwaarder Jansen of Janssen geweest.

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 27, 2014 om 15:12
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Feiten;

1 Als voorwaarden worden aangepast in Uw persoonlijke nadeel kunt U zonder opzegtermijn of kosten weg onder vermelding van deze aanpassing.
Als je dat vergeet mogen ze wel kosten berekenen.

2 Tarief, bij verhoging kun je zodra deze ingaat deze overeenkomt opzeggen zonder opzegtermijn of verdere kosten.
Dus pas zodra het hogere tarief ingaat.

3 Melden prijsverhoging/voorwaarden....
Die zijn pas geldig na een redelijke termijn want niet iedereen leest dagelijks zijn mail box.
Een internationaal vrachtwagen chauffeur of iemand op de grote vaart kan niet dagelijks bij zijn mail en soms zitten meerdere weken tussen.
Vooral de grote vaart, die reageren soms 2 of 3 weken later wegens niet online kunnen zijn of alleen via dure satelliet.

Ik zie in de eerste verhalen de 3x fout dus ongeldige voorwaarden dus negeren en opzeggen wegens de genoemde aanpassingen.

tijger1
door tijger1 - Oct 27, 2014 om 16:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mahadma

Misschien kom deurwaarder Jansens of Janssens nog wel.;-) Anders blijft u met uw pruttelpot koffie en vlasi zitten.

mahadma
door mahadma - Oct 27, 2014 om 16:43
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Het is al bijna 17.00 uur, ze zal morgen wel komen, maar dat wordt geen verse koffie dan.

door 1953 - Oct 28, 2014 om 01:12
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=pellegrom schreef op maandag 27 okt 2014, 12:50]Mijn dochter en ik hebben ook mails van Knaakland ontvangen, van aanmaning tot dagvaarding. Zoals ik in de reacties lees moeten we dus echt niet betalen en is dit Fraude?

Als u een dagvaarding betekend verkreeg dan kunt u een verweerschrift aan de kantonrechter voorleggen, weerlegging van de vordering(en).

Als u dit nalaat dan kan de kantonrechter doen besluiten de vordering als niet onredelijk te beschouwen en de vordering toe te wijzen.

door 1953 - Oct 28, 2014 om 01:15
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 27 okt 2014, 16:43]Het is al bijna 17.00 uur, ze zal morgen wel komen, maar dat wordt geen verse koffie dan.

"Of ... geen zuivere koffie!"

mahadma
door mahadma - Oct 28, 2014 om 10:17
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Nou, vanmorgen 8 uur opgestaan, nette pak weer aan, de koffie van gisteren weer op het gas gezet, de vlaai klaargezet, en nu maar wachten op deurwaarder mevrouw Janssen, Jansens of hoe je haar naam ook schrijft. Als ze vanavond nog niet is geweest, dan zet ik voor mezelf toch verse koffie dan!

door 1953 - Oct 28, 2014 om 13:18
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 28 okt 2014, 10:17]Nou, vanmorgen 8 uur opgestaan, nette pak weer aan, de koffie van gisteren weer op het gas gezet, de vlaai klaargezet, en nu maar wachten op deurwaarder mevrouw Janssen, Jansens of hoe je haar naam ook schrijft. Als ze vanavond nog niet is geweest, dan zet ik voor mezelf toch verse koffie dan!

"Limburgse Bourgondiër!"

mahadma
door mahadma - Oct 28, 2014 om 13:26
11537 Antwoorden / 51 Vragen

"Limburgse Bourgondiër!"

Ja, en daar ben ik trots op. Maar als mevrouw Janssenss of hoe je het ook schrijft nog wil komen moet ze opschieten, de koffie staat nog steeds te pruttelen sinds gisteren, het hoefijzer begint al te drijven, maar de vlaai begint steeds minder te worden. Ik hoop dat er nog wat over is vóórdat ze komt.

diumenge
door diumenge - Oct 28, 2014 om 16:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er staat zowaar sinds gisteren een waarschuwing op fraudehelpdesk.

Het advies zou ik overigens niet opvolgen. Zonde geld.

Advies
Volgens onderzoek van de Fraudehelpdesk lijkt de juridische grondslag voor de vordering in alle gevallen te ontbreken. Wij adviseren dan ook om de nota niet klakkeloos te betalen.

U kunt het beste verweer voeren door een aangetekende brief te sturen. Onderteken de brief niet. Zo voorkomt u dat er misbruik wordt gemaakt van uw handtekening. Verweer is nodig vanwege de risico’s die er zijn bij het onbetaald laten van een factuur. U kunt ook een aangetekende e-mail sturen. Kijk daarvoor op de website van Rpost.

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2014 om 16:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een wonderlijk advies. Zeker aandelen in Post.nl.;-)

mahadma
door mahadma - Oct 28, 2014 om 17:01
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Net 5 uur geweest, voor niks maandag een verse pot koffie gezet, twee dagen verlet opgenomen, vlaai gehaald, voor de kat zijn viool. Mooi geen deurwaarder gezien .......... Nou de vlaai is op en de koffie is weggegooid.

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2014 om 17:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jammer, volgende keer beter.;-)