ma
door mary68 Jul 13, 2015 om 12:23
Huishouden & energie

Knikarmscherm kraakt

Wij hebben sinds 2 jaar een elektrisch zonnescherm wat enorm aan 1 arm kraakt De buren worden er wakker van.Hij hangt ook scheef.Na vele keren klagen en verzoeken tot oplossingen doet de verkoper er niets meer aan.Hij vindt het normaal,wat kunnen wij nog doen?

14596 5 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 13, 2015 om 12:40
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Mary*,
Misschien helpt het de kraakarm in te spuiten met WD 40.
Vr, gr.

aurora1
door aurora1 - Jul 13, 2015 om 12:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens op het forum van Klusidee klik hier, ook eventueel naar beneden scrollen op die pagina. Schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn.
Wat heeft de verkoper er tot dusver aan gedaan en wanneer begonnen, na de aankoop en het installeren, de problemen ermee?

ma
door mary68 - Jul 13, 2015 om 13:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

aurora1 dank voor je reactie.
De verkoper heeft hem meegenomen naar de werkplaats en wat daar aan gedaan is ,geen idee.Thuis heeft hij diverse bezoeken de armen met olie ingespoten en het ophangsysteem aangepast,alles zonder resultaat.Hij is nu boos en zegt er niets meer aan te doen!

me
door mein33 - Jul 13, 2015 om 14:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=mary68* schreef op maandag 13 jul 2015, 12:23]. Hij hangt ook scheef.

Een knikarmscherm moet "waterpas" aan de muur bevestigd zijn en als het scherm volledig is uitgedraaid moet ook het scherm aan de voorzijde "waterpas" hangen anders gaat het e.e.a. wringen, waardoor het knarsende geluid kan ontstaan.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 13, 2015 om 16:16
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Maak de scharnieren is wat vet met olie of ander soort smeermiddel.