mi
door mistralis Apr 19, 2014 om 19:59
Voeding & gezondheid

Koffir cupjes

geachte mvr/mr

wij zijn al een lange tijd gebruikers van nespresso cupjes
omdat deze vrij prijzig zijn zochten we naar een alternatief voor de dure cups die vonden we in de ah merken en lidl merken
na een tijdje deze gebruikt te hebben ging ons apparaat lekken
in een electronika winkel gaven ze al aan dat het misschien wel aan de cupjes kon liggen
hebben jullie hier ervaring mee
een gewaarschuwd mens telt voor twee

ben donders

12079 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 19, 2014 om 21:02
16829 Antwoorden / 108 Vragen

In de test van vanavond in Kassa werden de verschillende cups getest, maar er is niet gesproken over de mogelijkheid dat een ander merk de Nespresso machine kapot zou kunnen maken. Lijkt me overigens niet echt voor de hand liggend: er passen diverse merken cups in het Nespresso apparaat. Zolang iets past en er niet behoeft te worden geforceerd denk ik dat er iets anders met uw apparaat aan de hand is. Dus ik geef de elektronica winkel een min voor een zwak antwoord.

pi
door pieterwolters - Apr 20, 2014 om 09:51
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 19 apr 2014, 21:02] Zolang iets past en er niet behoeft te worden geforceerd denk ik dat er iets anders met uw apparaat aan de hand is.

Als ik een houten cupje draai op mijn draaibank past ie perfect, maar mijn machine gaat het toch niet leuk vinden...

Nespresso machines zijn ontworpen voor gebruik met Nespresso capsules. Capsules van andere merken zijn ontworpen middels reverse engineering (dus niet volgens de originele specificaties). Om kosten te besparen worden vaak ook andere materialen gebruikt. Het probleem zit dus echt bij de vreemdmerk capsules.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 20, 2014 om 10:31
2189 Antwoorden / 14 Vragen

bekijk het materiaal eens goed, en ik vind de Action erg wat materiaal Cups op de originele lijken.
De plastic niet gebruiken want die smelten....

Het materiaal moet hittebestendig zijn tot 95 graden en liefst dus nog warmer....
Ook kun je met de nep cups beter niet meerdere vlak achter elkaar gebruiken wegens opwarmen apparaat en kans op smelten dus even laten afkoelen.

Ja, Action is half geld maar ik zou ook die niet achter elkaar meerdere koppen laten maken... voor de zekerheid.

tijger1
door tijger1 - Apr 20, 2014 om 10:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het mes wordt bot van die plastic cups en dan gaat het fout. Zijn al veel klachten over, ook hier op dit forum.

Cookies
door Cookies - Apr 20, 2014 om 10:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 20 apr 2014, 10:46]Het mes wordt bot van die plastic cups en dan gaat het fout. Zijn al veel klachten over, ook hier op dit forum.

Op het hele www lees je veel klachten door het gebruik van die goedkopere cups. Maar goed, als je Nespresso apparaat daardoor kapot gaat, ben je uiteindelijk nog duurder uit.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 20, 2014 om 14:42
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Zo'n apparaat mengt alleen de koffiesiroop met heet water, meer doet het niet.

ab
door abcde - Apr 20, 2014 om 15:09
146 Antwoorden / 11 Vragen

Lekkerisdat: gisteren was toch duidelijk in de uitzending te zien dat er wel degelijk koffie in een Nespresso-cup zit!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 20, 2014 om 16:07
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=abcde schreef op zondag 20 apr 2014, 15:09]Lekkerisdat: gisteren was toch duidelijk in de uitzending te zien dat er wel degelijk koffie in een Nespresso-cup zit!
Waar zeg ik dan dat er geen koffie in zit?

tenormin
door tenormin - Apr 20, 2014 om 16:17
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 20 apr 2014, 14:42]Zo'n apparaat mengt alleen de koffiesiroop met heet water, meer doet het niet.

Hier heb je het over siroop; toch niet over 'echte' koffie?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 20, 2014 om 16:24
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 20 apr 2014, 16:17][quote=lekkerisdat schreef op zondag 20 apr 2014, 14:42]Zo'n apparaat mengt alleen de koffiesiroop met heet water, meer doet het niet.

Hier heb je het over siroop; toch niet over 'echte' koffie?
Mijn nederige excuses, u heeft volkomen gelijk, compleet mijn misvatting Klik op 6:14.
Al zou het natuurlijk ook nog gevriesdroogde 'koffie' kunnen zijn (het is 2014 ook ik ga niet helemaal mijn fout toegeven natuurlijk ;-)).

Vond het al prijzig per cupje, maar nu al helemaal met dat miezerig beetje koffie dat er in zit :-).

fl
door flessebon - Apr 27, 2014 om 08:36
418 Antwoorden / 7 Vragen

Het Zwitserse voedingsconcern Nestlé geeft zijn exclusieve claims rond de koffiecapsules van dochtermerk Nespresso op. Daarover heeft het bedrijf een overeenkomst gesloten met de Franse Autorité de la Concurrence. Onder meer werd afgesproken dat de garantie op de Nespresso-machines ook blijft gelden wanneer de consument capsules van een concurrent blijkt te hebben gebruikt.

Bovendien heeft Nespresso aan de Franse mededingingsautoriteiten beloofd de waarschuwingen tegen het gebruik van concurrerende producten te zullen verwijderen. Tevens zullen concurrenten vooraf op de hoogte worden gebracht van technische aanpassingen.

“Nespresso lijkt van zijn dominante marktpositie misbruik gemaakt te hebben om de verkoop van zijn capsules te koppelen aan de interesse in zijn koffiemachines, zonder daarvoor rechtmatige motieven te hebben kunnen aanvoeren,” aldus de Autorité de la Concurrence. “Op die manier werden andere producenten met een oneerlijke concurrentie geconfronteerd.”

express.be

pi
door pieterwolters - Apr 27, 2014 om 13:08
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap overigens nog steeds niet waarom mensen apparaten als Nespress of Senseo kopen en later gaan klagen over de prijs van de capsules of pads. Die machines zijn relatief goedkoop, en het geld wordt verdiend met de consumables. Als de gebruikskosten belangrijk zijn kan je beter een wat duurdere espressomachine kopen en vervolgens losse bonen. Als je meer dan 1 kopje per dag drinkt, heb je binnen een jaar al voordeel (espressomachine van ca 300 euro, espressobonen van ca 5 euro/250gr).

boppe1943
door boppe1943 - Apr 27, 2014 om 13:20
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Er zijn meerdere klachten over de alternatieve cupjes voor een Nespresso apparaat, maar uw klacht dat het apparaat bij het gebruik daarvan gaat lekken ben ik nog nergens tegengekomen. Maar u schrijft:
"Wij zijn al een LANGE TIJD gebruikers van Nespresso cupjes" Is uw apparaat door ouderdom misschien aan vervanging toe?