ep
door epster1 May 26, 2014 om 18:29
Voeding & gezondheid

Kook toestel

Hallo,

Wat moet ik nu met mijn onveilig verklaarde 1 pits koffer kook toestelletje ( met een gasflesje aan de zijkant ) doen ?? Ik heb ook nog 6 gas flessen erbij gekocht ?? Ik mag toch aannemen dat dergelijke producten zijn onderzocht op de veiligheid ?
kan ik alles weer inleveren en mijn geld terug krijgen ? Hoeveel Nederlanders hebben net zo als ik een onveilig product gekocht !?? Ik durf hier geen pannetje met eten meer op te warmen ?!! Wat moet ik nu doen ??

476 6 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 26, 2014 om 19:05
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Is toch allemaal op het nieuws geweest wat te doen: teruggaan met de hele handel waar het gekocht is en men krijgt zijn geld terug. Je zag de winkels in het nieuws zelfs de schappen leeghalen en ook dat er vervangende apparatuur (wel veilig) te koop is. Dus terugbrengen die (gevaarlijke) hap, geld innen en iets kopen wat wel safe is.

tijger1
door tijger1 - May 26, 2014 om 19:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien hebt u hier iets aan?

Klik hier

aurora1
door aurora1 - May 26, 2014 om 21:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@epster1, klik bovenaan deze pagina Mijn profiel even aan en op de pagina die dan verschijnt Profiel wijzigen en daar dan uw wachtwoord even wijzigen voordat nog meer "grappenmakers" uw account gaan gebruiken.

Gr
door Grunn1 - May 27, 2014 om 12:07
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het kooktoestel is alleen onveilig als men er een te grote pan op zet zodat de warmte niet weg kan. Deze toestellen worden al jaren verkocht zonder dat er ongelukken mee gebeurt zijn. Wanneer je pannen gebruikt die niet groter zijn dan de kookplaat is dit geen onveilig kooktoestel. Heb er zelf al 1 in gebruik vanaf 2001 en er is nog nooit iets mee gebeurt.

Gr
door Grunn1 - May 27, 2014 om 12:10
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ohja een aanvulling: bij de tests zijn pannen met een diameter gebruikt van 32 cm terwijl volgens de instructie een pan maximaal 18 cm mag zijn dus........je kan problemen ook zelf veroorzaken.

tenormin
door tenormin - May 27, 2014 om 12:26
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=epcot schreef op dinsdag 27 mei 2014, 12:10]Ohja een aanvulling: bij de tests zijn pannen met een diameter gebruikt van 32 cm terwijl volgens de instructie een pan maximaal 18 cm mag zijn dus........je kan problemen ook zelf veroorzaken.

Uiteraard mag/kan een ieder deze waarschuwing naar eigen inzicht vertalen: echter, als winkels die het verkochten dit allemaal uit de schappen halen, mensen terug kunnen naar de zaak waar het gekocht is en geld terugkrijgen waarom dit dan toch te blijven gebruiken. Omdat u er geen probleem mee heeft gehad (tot nu toe): niet voor niets word het teruggenomen.