ke
door keukenmisser Nov 2, 2014 om 20:27
Huishouden & energie

Koop onder druk en verkeerd geinformeerd

Ik kwam zaterdag op ter orientatie bij een keukenzaak, obv een reclame uitnodiging voor een actie die van maandag tm zondag zou gelden. In de winkel zeiden ze echter dat deze actie alleen op vrijdag gold maar dat ze nog een oaar plekjes vrij hadden om deze actie nog voor een klant te reserveren. Daarvoor moest ik echter wel meteen diezelfde dag tekenen. Ik voelde me overrompeld en onder druk gezet en heb (helaas) getekend. Thuis lees ik de uitnodiging nog eens door en daarin staat duidelijk zwart op wit dat de actie geldt van maandag tm zondag. Ik had dus nog helemaal niet hoeven tekenen! Ik meteen de volgende dag bellen en mailen, maar volgens hen zit ik eraan vast. Kan dit? Mag dit? Ik heb getekend omdat ik dacht dat ik alleen op dat moment nog gebruik kon maken van de actie en deze informatie blijkt niet te kloppen (waren ze zelf ook niet van op de hoogte zeiden ze, maar dat is hun eigen fout en verantwoordelijkheid lijkt me).
Maak ik enige kans hier onderuit te komen?

5534 46 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 2, 2014 om 20:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo keukenmisser,

.....Maak ik enige kans hier onderuit te komen?.......
Lijkt me van niet.
Je hebt zélf getekend.
Maar ik geef m'n mening graag voor een andere.

tijger1
door tijger1 - Nov 2, 2014 om 20:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hebt u dan een keuken besteld en apparatuur?

Maar het is toch onderhand genoegzaam bekend dat die "reclameacties" van keukenboeren nep zijn?

zoekster
door zoekster - Nov 2, 2014 om 20:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, dat kunt u op basis van de wet. U bent nl op het verkeerde been gezet door de verkoper, omdat die aangaf dat de reclame al was afgelopen, maar voor u zou er zaterdag een uitzondering worden gemaakt. Daarom moest u een haastige beslissing maken.
Dit bleek feitelijk onjuist. U bent door deze verkeerde informatie van de verkoper tot een overeenkomst aangezet die u anders niet zou hebben gesloten.

Ik neem aan dat u van de koop af wilt? Dan zult u per aangetekende brief en tegelijkertijd per mail moeten aangeven dat u heeft gehandeld onder druk van deze verkeerde voorstelling van zaken en dat u alleen daarom uw handtekening onder de overeenkomst hebt gezet.

U geeft dan aan dat u een beroep doet op dwaling. Niet alleen u heeft gedwaald, maar de verkoper die niet beter wist (dat beweert hij althans), heeft ook gedwaald. Er is dan sprake van wederzijdse dwaling.
Lees klik HIER dit door.

Dateer de brief en verzoek om een schriftelijke bevestiging binnen 10 dagen.

U zou ook nog hulp van een jurist in kunnen schakelen als u nog meer druk op de zaak wilt zetten. Ik weet zelf een goedkope jurist die u eventueel zou kunnen benaderen, maar dat moet u dan maar aangeven.

Misschien heeft u een rechtsbijstandverzekering en kan u daarmee contact opnemen.

Het is in ieder geval van belang dat u zo snel mogelijk de overeenkomst schriftelijk vernietigt. Doe het vandaag al per mail en morgen per aangetekende brief.

Deze zin MOET er in ieder geval instaan.
Hierbij vernietig ik de koopovereenkomst met betrekking tot [product].
Noem datum van overeenkomst en prijs.

Met daarbij de reden van de dwaling.

ke
door keukenmisser - Nov 2, 2014 om 21:31
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 2 nov 2014, 20:53]Ja, dat kunt u op basis van de wet. U bent nl op het verkeerde been gezet door de verkoper, omdat die aangaf dat de reclame al was afgelopen, maar voor u zou er zaterdag een uitzondering worden gemaakt. Daarom moest u een haastige beslissing maken.
Dit bleek feitelijk onjuist. U bent door deze verkeerde informatie van de verkoper tot een overeenkomst aangezet die u anders niet zou hebben gesloten.

Ik neem aan dat u van de koop af wilt? Dan zult u per aangetekende brief en tegelijkertijd per mail moeten aangeven dat u heeft gehandeld onder druk van deze verkeerde voorstelling van zaken en dat u alleen daarom uw handtekening onder de overeenkomst hebt gezet.

U geeft dan aan dat u een beroep doet op dwaling. Niet alleen u heeft gedwaald, maar de verkoper die niet beter wist (dat beweert hij althans), heeft ook gedwaald. Er is dan sprake van wederzijdse dwaling.
Lees klik HIER dit door.

Dateer de brief en verzoek om een schriftelijke bevestiging binnen 10 dagen.

U zou ook nog hulp van een jurist in kunnen schakelen als u nog meer druk op de zaak wilt zetten. Ik weet zelf een goedkope jurist die u eventueel zou kunnen benaderen, maar dat moet u dan maar aangeven.

Misschien heeft u een rechtsbijstandverzekering en kan u daarmee contact opnemen.

Het is in ieder geval van belang dat u zo snel mogelijk de overeenkomst schriftelijk vernietigt. Doe het vandaag al per mail en morgen per aangetekende brief.

Deze zin MOET er in ieder geval instaan.
Hierbij vernietig ik de koopovereenkomst met betrekking tot [product].
Noem datum van overeenkomst en prijs.

Met daarbij de reden van de dwaling.

ke
door keukenmisser - Nov 2, 2014 om 21:33
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank zoekster! Dit is een reactie waar ik wat aan heb en wat de burger weermoed geeft

ke
door keukenmisser - Nov 2, 2014 om 21:43
5 Antwoorden / 1 Vragen

Nogmaals @zoekster: denkt u dat dit mogelijk is zonder annuleringskosten te betalen? Want dan schiet ik er nog weinig mee op..

pino123
door pino123 - Nov 2, 2014 om 21:49
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Hartelijk dank zoekster! Dit is een reactie waar ik wat aan heb en wat de burger weermoed geeft

Dat zou ik ook zeggen ja, als deze precies in je straatje past...... Je kan zoveel smoesjes bedenken, maar er is niemand geweest die je met een pistool op het hoofd hebt laten tekenen. Dus nee, je komt er niet onderuit!

Daarbij zal jij moeten aantonen dat de verkoper dat gezegd heeft.... Hoe doe je dat? Wat Zoekster aangeeft is indien je het zwart op wit kan aantonen. Dit geeft je hoop die er niet is. De conclusie die Zoekrster hier aangeeft is veel te voorbarig en niet gestoeld op feiten, aangezien zij er niet bij was.

Als er al sprake is van dwaling zult u deze moeten aantonen!

zoekster
door zoekster - Nov 2, 2014 om 21:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=keukenmisser schreef op zondag 2 nov 2014, 21:33]Hartelijk dank zoekster! Dit is een reactie waar ik wat aan heb en wat de burger weermoed geeft
Probeer van de verkoper schriftelijk (mail of brief) te ontfutselen dat hij u verkeerd heeft geïnformeerd.
Dat hij dat per ongeluk heeft gedaan, maakt voor de wet niets uit, dus ook al krijgt u dat als antwoord, het is net zo gunstig. Wat ongunstig zou zijn, is als de verkoper ontkent dat hij dat heeft gezegd.

Vernietigen van een overeenkomst op grond van dwaling betekent per definitie geen annuleringskosten.

Mocht u toch nog liever wat hulp krijgen van een jurist, deze klik HIER is erg goedkoop, u zou ook op het forum waar zij actief is nogmaals uw vraag kunnen stellen om u wat zekerder te voelen. Klik dan op 'stel uw vraag'.

zoekster
door zoekster - Nov 2, 2014 om 21:58
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=pino123 schreef op zondag 2 nov 2014, 21:49] De conclusie die Zoekrster hier aangeeft is veel te voorbarig en niet gestoeld op feiten, aangezien zij er niet bij was.

Als er al sprake is van dwaling zult u deze moeten aantonen!
Wat ik gunstig vind in dit geval is dat de verkoper nog niets heeft ontkend, hij heeft alleen aangegeven dat hij zelf dacht dat wat hij zei klopte. Daarmee dekt hij zich vanuit juridisch oogpunt niet in.

Een ander gunstige bijkomstigheid is, dat de vraagsteller al meteen heeft gemaild met de verkoper en daarbij de onjuiste voorstelling van zaken heeft neergezet. Zelf zou ik er nog een brief van een jurist achteraan laten gaan.
Maar nu moet je echt razendsnel handelen. Hoe dichter bij de overeenkomst, hoe sterker je juridisch staat. Zeker ook wat betreft eventuele annuleringskosten.

Overigens dat 'nee, je komt hier niet onderuit' vind ik nog veel voorbariger. Dat is niets meer dan een oordeel, omdat je vindt dat hij/zij niet met een pistool op zijn hoofd de overeenkomst heeft ondertekend.

ke
door keukenmisser - Nov 2, 2014 om 22:02
5 Antwoorden / 1 Vragen

Wederom dank zoekster!!

door 1953 - Nov 3, 2014 om 02:12
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ja, de overrompelingstechniek van de verkoopadviseur met de psychologische druk, vandaag nog beslissen anders grijpt u naast deze mooie actie. Bonus is binnen!

U heeft blind getekend wat werd voorgeschoteld, dus niet eerst doorgelezen wat de verkooporder inhield. U besefte achteraf dat u feitelijk bent ingestonken, belazerd, door het verkoopgezwets.

U zit vast aan de orderovereenkomst of u wilt 30% kosten voor het annuleren betalen. Overigens die 30% kosten voor het annuleren wordt als onredelijk beschouwd.

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 3, 2014 om 09:10
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Waar heeft U nu voor getekend?

Een afspraak of voor een keuken en staat er een bedrag?

Voor een keuken moet je eerst weten hoeveel kasten en apparaten er nodig zijn dus zomaar een bedrag en teken maar is niet geldig.

Zij kunnen zonder duidelijke berekening niets leveren dus als er nog niets is getekend voor de keuken, hoeveel kasten en zo of was U zondag er opnieuw na afspraak.....

Dus waar tekende je voor en wat staat er letterlijk.....
Een complete offerte inmiddels of vaag briefje?

Bij vage brief / afspraak is er nog niets besteld dus vervalt de annuleringskosten...

me
door mein33 - Nov 3, 2014 om 10:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=keukenmisser schreef op zondag 2 nov 2014, 20:27]
Ik kwam zaterdag op ter orientatie bij een keukenzaak, obv een reclame uitnodiging voor een actie die van maandag tm zondag zou gelden.

U ging ter oriëntatie kijken bij een keukenzaak en kwam met een verkoopcontract weer naar buiten.
Een keuken kopen vraagt normaal gesproken een weloverwogen besluitvorming.
Was u alleen of samen met iemand, uw partner bv. (voor zover van toepassing)
Had u een gedetailleerde tekening met maatvoering en opstelling van de door u gewenste keuken en de ruimte waarin deze keuken moet worden geplaatst.
Had u een gedetailleerd inzicht in alle apparatuur die u in de keuken geplaatst wil hebben
Had u een (maximaal) budget waarbinnen de aanschaf van de keuken moet vallen incl. de bijkomende kosten m.b.t. het installeren en alles wat daar verder bij komt kijken zoals elektra en aan-/afvoerleidingen.
Zijn alle afspraken, prijzen en tarieven reeds vastgelegd in de overeenkomst die u heeft getekend.
Ik vraag mij echter af waar u nu daadwerkelijk voor heeft getekend.

alfatrion
door alfatrion - Nov 3, 2014 om 10:26
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Dwaling op grond van onjuiste inlichting van de wederpartij (de verkoper) is een mogelijkheid. Maar ik acht misleidende handelspraktijk passender. In beide gevallen kan de overeenkomst worden vernietigd. Aan vernietiging komt terugwerkende kracht toe, zodat de overeenkomst in de ogen van de rechter nooit heeft bestaan.

ke
door keukenmisser - Nov 3, 2014 om 11:10
5 Antwoorden / 1 Vragen

Waar ik voor heb getekend? (@tot15karakters)
We zijn tot een globale schets gekomen, het is inmiddels al een uur na sluitingstijd en de server viel toen (weer) uit, tekening weg dus.
Ze heeft snel even eea op papier gezet met voorbeelden van apparatuur e.d. Alles kan nog aangepast worden zei ze, maar om gebruik te kunnen maken van de actie moest ik nu wel dit ondertekenen.
Dus tja, een vage overeenkomst eigenlijk maar op papier ziet het er wrs niet zo vaag uit...

zoekster
door zoekster - Nov 3, 2014 om 11:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=alfatrion schreef op maandag 3 nov 2014, 10:26]Dwaling op grond van onjuiste inlichting van de wederpartij (de verkoper) is een mogelijkheid. Maar ik acht misleidende handelspraktijk passender. In beide gevallen kan de overeenkomst worden vernietigd. Aan vernietiging komt terugwerkende kracht toe, zodat de overeenkomst in de ogen van de rechter nooit heeft bestaan.
Het eerste waar ik aan dacht was een oneerlijke handelspraktijk, maar omdat de verkoper beweert dat hij zelf ook in de veronderstelling was dat de aanbieding was afgelopen op vrijdag, gooi ik het nu op dwaling.
Oneerlijk lijkt me meer een bewuste daad.

domantwoord
door domantwoord - Nov 3, 2014 om 13:00
192 Antwoorden / 0 Vragen

quote "Thuis lees ik de uitnodiging nog eens door en daarin staat duidelijk zwart op wit dat de actie geldt van maandag tm zondag. Ik had dus nog helemaal niet hoeven tekenen! "......

Had u dan liever de andere dag gekocht? of nog een dag later misschien??? wat maakt een dag uit als je toch van plan was te kopen?

vr1944
door vr1944 - Nov 3, 2014 om 14:53
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik krijg ook de indruk dat het impuls aankoop is ,waar TS nu af wil met een bijpassende smoes vanaf wil . Dat is geen probleem na betaling van de annuleringskosten .De verkoopster valt niets te verwijten ,die heeft geprobeerd de keuken zo goedkoop mogelijk te verkopen .Meestal is dat andersom

=domantwoord schreef op maandag 3 nov 2014, 13:00: quote "Thuis lees ik de uitnodiging nog eens door en daarin staat duidelijk zwart op wit dat de actie geldt van maandag tm zondag. Ik had dus nog helemaal niet hoeven tekenen! "......

Had u dan liever de andere dag gekocht? of nog een dag later misschien??? wat maakt een dag uit als je toch van plan was te kopen?

wimmi20
door wimmi20 - Nov 3, 2014 om 17:19
2154 Antwoorden / 7 Vragen

U ging voor een keuken, en u kocht een keuken.
Wat is de reden dat u van de koop af wilt ?

alfatrion
door alfatrion - Nov 3, 2014 om 18:51
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Het staat trouwens ook op de zwarte lijst.

="art. 6:193g onder g BW": De volgende handelspraktijken zijn onder alle omstandigheden misleidend: bedrieglijk beweren dat het product slechts gedurende een zeer beperkte tijd beschikbaar zal zijn of dat het slechts onder speciale voorwaarden gedurende een zeer beperkte tijd beschikbaar zal zijn om de consument onmiddellijk te doen beslissen en hem geen kans of onvoldoende tijd te geven een geïnformeerd besluit te nemen;

alfatrion
door alfatrion - Nov 3, 2014 om 20:11
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 3 nov 2014, 11:21]Het eerste waar ik aan dacht was een oneerlijke handelspraktijk, maar omdat de verkoper beweert dat hij zelf ook in de veronderstelling was dat de aanbieding was afgelopen op vrijdag, gooi ik het nu op dwaling.
Oneerlijk lijkt me meer een bewuste daad.
Dat maakt niet uit. De wet is daar heel duidelijk duidelijk over.

Oneerlijke handelspraktijk in algemene zin
Een verkoper die een potentiële koper voorhoud dat een actie korter duurt handelt in strijd met de vereisten van professionele toewijding. Als verkoper moet je gewoon weten hoe lang de eigen actie duurt. De snelheid waarmee de keuze gemaakt moet worden maakt dat het vermogen van de gemiddelde consument om een geïnformeerd besluit kan worden beperkt. Immers, de mogelijkheid om bij de concurrent te kijken wordt ontnomen. Dat is voldoende. Zie art. 6:193b lid 2 BW.

Misleidende handelspraktijk, in specifieke zin
De verkoper heeft de consument informatie verstrekt die feitelijk onjuist is. En de consument heeft daardoor een besluit genomen dat hij anders niet had genomen. Dit is voldoende om van een misleidende handelspraktijk te spreken. En iedere misleidende handelspraktijk is een oneerlijke handelspraktijk. Zie art. 6:193b lid 3 jo art. 6:193c lid 1 BW.

Wederzijdse dwaling
Hier is overigens mijn inziens ook geen spraken van wederzijdse dwaling. Als verkoper wordt je geacht de eigen aanbiedingen te kennen.

domantwoord
door domantwoord - Nov 3, 2014 om 23:13
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=alfatrion schreef op maandag 3 nov 2014, 18:45]................. De wet is daar heel duidelijk duidelijk over...................

De wet misschien wel (hoewel ik daar ook vaak twijfels over heb) maar de praktijk echter niet, iedere verkoper probeert dit op een of andere manier toch??
Mc Donalds beweert toch ook dat zijn hamburgers lekker zijn ... ;-)
en overal is het op is op, speciaal, kopen kopen kopen, laatste kans, nu bij beter bed twee voor de prijs van een, winstpakker, tijdelijk twee brillen voor de prijs van een terwijl dat altijd is, ziggo al 2 jaar overstapweken en ga maar door... enz enz..... en daar moet je dan toch ook zelf doorheen prikken???

tijger1
door tijger1 - Nov 3, 2014 om 23:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ja, de ts wilde eigenlijk pas op zondag die keuken kopen en niet op zaterdag.;-)

wimmi20
door wimmi20 - Nov 4, 2014 om 00:04
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tot nu toe vind ik het antwoord van Domantwoord een verstandig antwoord.
Laten we wel zijn, toen u naar de winkel ging wist u dat de actie van maandag t/m zondag geldig was.
Dat had u vernomen uit hun reclame uiting.
Daaraan dient een winkel zich te houden.
U ging op vrijdag naar de winkel, neem ik aan, want u schrijft dat zelf.
Als de verkoper dus met een kletsverhaal komt, kunt u zeggen dat hij uit de achterkant van zijn hals converseert.
Dat heeft u niet gedaan.
Eigen bult, dikke schuld.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 4, 2014 om 00:15
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Enneoja,
de juridische tips hierboven over misleiding, kwalijke handelspraktijken en dwalingen heeft u volgens mij niets aan.
U kon weten uit hun reclame uiting dat het verhaal van de verkoper niet waar kon zijn.
Bij een rechter heeft u naar mijn mening geen kans.

kathy1978
door kathy1978 - Nov 4, 2014 om 00:57
69 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien is de reclame uiting ongelukkig maar de offerte is helemaal ongelukkig als ik het verhaald van TS lees. Geen duidelijke tekening met maten, geen lijst met artikelen zoals het type en maat van de kasjes. Is er wel een duidelijke lijst van de te nemen inbouw apparatuur. Kortom er moet een geheel uitgewerkte offerte zijn. Dat lees ik niet echt in het verhaal. Vroeger was het nogal praktijk om klanten te laten tekenen voor een keuken van 10.000 euro maar er was dan compleet niks beschreven wat je dan kreeg. Ik geloof dat dat toen bestempeld is als een oneerlijke handelspraktijk.

door 1953 - Nov 4, 2014 om 01:47
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=domantwoord schreef op maandag 3 nov 2014, 23:13][quote=alfatrion schreef op maandag 3 nov 2014, 18:45]................. De wet is daar heel duidelijk duidelijk over...................

De wet misschien wel (hoewel ik daar ook vaak twijfels over heb) maar de praktijk echter niet, iedere verkoper probeert dit op een of andere manier toch??
Mc Donalds beweert toch ook dat zijn hamburgers lekker zijn ... ;-)
en overal is het op is op, speciaal, kopen kopen kopen, laatste kans, nu bij beter bed twee voor de prijs van een, winstpakker, tijdelijk twee brillen voor de prijs van een terwijl dat altijd is, ziggo al 2 jaar overstapweken en ga maar door... enz enz..... en daar moet je dan toch ook zelf doorheen prikken???

Ja, ken die voorbeelden genoeg.

Vorige week woensdagmiddag nog had ik wel 7 bankstellen kunnen kopen, de offertes kwamen mij tegemoet van € 999,00 tot ruim € 7.000,00! Ik kijk of keek eerst de kat uit boom, hoe aardig de koffie/thee met extra's ook waren. "Wat belet u ...?" Daags daarna belde de eerste al terug: "U was samen met uw man maandag in de winkel geweest en het e.e.a. opgesteld ,,," Toen had ik bij deze zaak al gegeten en gedronken, was alleen geweest de dag ervoor.

labren
door labren - Nov 4, 2014 om 10:42
862 Antwoorden / 0 Vragen

je kan binnen 2 weken gewoon anuleren

pino123
door pino123 - Nov 4, 2014 om 22:39
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=labren schreef op dinsdag 4 nov 2014, 10:42]je kan binnen 2 weken gewoon anuleren

Waar haal je deze wijsheid vandaan?

@Alfatrion,

Leuk deze linkes naar het wetboek, maar ik geloof dat de bewijslast bij TS ligt. Ga jij eens uitleggen hoe je dat bewijst.... Woord tegen woord, TS was op de hoogte van de tijdsduur? Niet echt een goede zaak...

alfatrion
door alfatrion - Nov 4, 2014 om 23:15
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Zoekster heeft al geadviseerd om een uitspraak te ontfutselen van de verkoper. Overigens als de verkoper dit verhaal niet gemotiveerd betwist dan hoeft er ook niets bewezen te worden.

labren
door labren - Nov 4, 2014 om 23:18
862 Antwoorden / 0 Vragen

ik werk pas 45 jaar in de bouw , daarom weet ik er zoveel van

vr1944
door vr1944 - Nov 4, 2014 om 23:21
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pino123 schreef op dinsdag 4 nov 2014, 22:39][quote=labren schreef op dinsdag 4 nov 2014, 10:42]je kan binnen 2 weken gewoon anuleren

Waar haal je deze wijsheid vandaan?

@Alfatrion,

Leuk deze linkes naar het wetboek, maar ik geloof dat de bewijslast bij TS ligt. Ga jij eens uitleggen hoe je dat bewijst.... Woord tegen woord, TS was op de hoogte van de tijdsduur? Niet echt een goede zaak...

TS weet best dat zijn verhaal aan alle kanten rammelt en geen enkele kans maakt op kostenloze ontbinding van de koop

labren
door labren - Nov 4, 2014 om 23:22
862 Antwoorden / 0 Vragen

je hebt wettelijk 2 weken bedenk tijd en in die tijd kan je er vanaf zien en de aankoop anuleren vooral als het grote bedragen zijn

labren
door labren - Nov 4, 2014 om 23:25
862 Antwoorden / 0 Vragen

je hebt wettelijk 2 weken bedenktijd op een aankoop en in die tijd kan je de aankoop anuleren

vr1944
door vr1944 - Nov 4, 2014 om 23:29
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Die verkoper wil geen ruzie met zijn werkgever en houdt zijn kaken stijf op elkaar.
.

=alfatrion schreef op dinsdag 4 nov 2014, 23:15: Zoekster heeft al geadviseerd om een uitspraak te ontfutselen van de verkoper. Overigens als de verkoper dit verhaal niet gemotiveerd betwist dan hoeft er ook niets bewezen te worden.

vr1944
door vr1944 - Nov 4, 2014 om 23:36
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dat heb je nu al drie keer gemeld ,waar baseer je die onzin op. Op 45 jaar werken in de bouw ervaring ?

=labren schreef op dinsdag 4 nov 2014, 23:25: je hebt wettelijk 2 weken bedenktijd op een aankoop en in die tijd kan je de aankoop anuleren

labren
door labren - Nov 4, 2014 om 23:50
862 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944 hahahaha jij schijnt van dit soort problemen heel veel verstand te hebben of ben je jaloers omdat ik werk heb en jij niet hahahahah

wimmi20
door wimmi20 - Nov 4, 2014 om 23:52
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Labren,
hou toch eens op met dat verhaal over 14 dagen bedenktijd.
Dat is niet waar.
En ik kan het weten,want ik werk al 70 jaar in de bouw.

labren
door labren - Nov 4, 2014 om 23:55
862 Antwoorden / 0 Vragen

je heb op iedere aankoop die je in een winkel doet het recht om het in die 2 weken terug te brengen , lees eens de verkoopwaarden maar eens

labren
door labren - Nov 4, 2014 om 23:58
862 Antwoorden / 0 Vragen

dat is heel mooi wimmi20 dus jij bent al tegen de 100 jaar oud hahahahahaha, he oude man er is veel verandert in die tijd hoor

wimmi20
door wimmi20 - Nov 5, 2014 om 00:02
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Labren,
klop nou gewoon eens in bij koekel :
winkelaankoop ongedaan maken.
Op de site van de Consumentenbond : een winkel aankoop kun je niet ongedaan maken.
HahahahahahaHahAHhHhhhhAAAHHA.

domantwoord
door domantwoord - Nov 5, 2014 om 00:04
192 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk al 45 jaar NIET in de bouw ;-)

..........Het nivo hier is weer van ongekende hoogte ........

wimmi20
door wimmi20 - Nov 5, 2014 om 00:14
2154 Antwoorden / 7 Vragen

De pot verwijt de ketel........
++++++++++++++++++++++++++++========

=domantwoord schreef op woensdag 5 nov 2014, 00:04: Ik werk al 45 jaar NIET in de bouw ;-)

..........Het nivo hier is weer van ongekende hoogte ........

alfatrion
door alfatrion - Nov 5, 2014 om 00:14
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vr1944 schreef op dinsdag 4 nov 2014, 23:29]Die verkoper wil geen ruzie met zijn werkgever en houdt zijn kaken stijf op elkaar.

Stel in het contract in een regel opgenomen "Ik verklaar hierbij dat ik een kopie van de algemene voorwaarden hebt gekregen". Wat doe je als dit je thuis pas opvalt?

Je stuurt dan een mailtje: "Beste verkoper, hoewel in het contract staat dat ik de algemene voorwaarden gekregen zou hebben is dat niet gebeurt". De verkoper reageert terug "Beste koper, het spijt mij dat we de algemene voorwaarden niet in huis hadden. Ik heb deze vandaag naar u toegestuurd."

labren
door labren - Nov 5, 2014 om 00:15
862 Antwoorden / 0 Vragen

hahahahahah heeee wimmi20 ik zie dat jij alle wijsheid in pacht heeft want je hebt echt overal een antwoordt op zie ik, als ik alles eens naleest in de vragen die hier gesteld worden hahahahahaha ik wou dat ik zo slim was hhahahaha

wimmi20
door wimmi20 - Nov 5, 2014 om 00:31
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Alfatrion,
de algemene voorwaarden zijn onbelangrijk.
Ten eerste mogen deze niet in conflict zijn met de wet.
En in de algemene voorwaarden hoeft niet staan dat een handtekening
onder een contract bindend is.
Dat staat al in de wet.
In een winkel is een handtekening een aankoop.
Hierboven heb ik eerder gelezen dat het geen uitgewerkt contract zou zijn.
Dan heeft vraagsteller dus een contract getekend dat hij/zij een keuken in de betreffende winkel zal gaan kopen.
Dat is geen contract : prullenbak.