br
door bremke Apr 14, 2015 om 10:40
Voeding & gezondheid

Koop op afstand

Ik heb een paar weken geleden een koop op afstand gedaan. Dus via internet iets besteld. Bij het product stond dat ruilen niet mogelijk is. Maar niet tevreden geld terug, dus retouren zonder omruilen voor ander product kon wel. Dus ik heb dat product besteld, product kwam niet overeen met de foto dus heb deze terug gestuurd. Nu kreeg ik het product weer teruggestuurd omdat zij zeggen dat ik het niet kan ruilen. Heb foto van de advertentie zeg maar nog en daar staat bij niet tevreden geld terug. Nu is er al 3x verzendkosten overheen gegaan. Als je gaat kijken naar de wet koop op afstand heb ik toch recht op mijn geld terug?

3214 17 Rapporteer

costnix
door costnix - Apr 14, 2015 om 11:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat voor een artikel is het? Artikelen voor bijvoorbeeld persoonlijke hygiëne zijn uitgezonderd.

Cookies
door Cookies - Apr 14, 2015 om 11:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bij welke producten krijg ik geen bedenktijd?
Koopt u een van de volgende producten op afstand? Dan krijgt u geen bedenktijd:

reizen, vervoer, logies of andere vormen van vrijetijdsbesteding.
tijdsgebonden producten, zoals losse tijdschriften of kranten; Let op: sluit u een abonnement af op een tijdschrift of krant? Dan hebt u wel bedenktijd.
producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak, drukwerk, een fotoalbum of sieraden naar uw eigen ontwerp.
producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen.
Hygiëne producten die verzegeld zijn
Sommige producten kan de ondernemer niet meer verkopen als u ze uit de verpakking haalt en probeert. Omdat dat niet hygiënisch is. Bijvoorbeeld ondergoed of badkleding. Heeft de verkoper de verpakking van zo’n product verzegeld? En hebt u de verzegeling verbroken? Dan hebt u geen bedenktijd meer.

Verzegelde cd’s en dvd’s
Cd's en dvd's zijn vaak verzegeld. Verbreekt u de verzegeling? Dan hebt u geen bedenktijd meer.

Bron: Consuwijzer

Gezien de rubriek waar je dit topic in hebt geplaatst, gaat het over levensmiddelen, Die mogen niet retour zoals je kunt lezen.

edrick3
door edrick3 - Apr 14, 2015 om 12:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bremke,

..... product kwam niet overeen met de foto dus heb deze terug gestuurd. .....
Als ze iets anders sturen dan je besteld hebt moet je het terug kunnen sturen.

(Het zou wel handig zijn om te weten over wat voor product je het hebt.)

Lees ook eens hier.

br
door bremke - Apr 14, 2015 om 12:12
4 Antwoorden / 1 Vragen

Excuses, de juiste rubriek kon ik niet gemakkelijk vinden om deze in te plaatsen. Het gaat om een kledingstuk.

tijger1
door tijger1 - Apr 14, 2015 om 12:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vermeld de naam eens van die webshop en wat voor kledingstuk? Kunnen we op die site kijken. Of geen een link.

edrick3
door edrick3 - Apr 14, 2015 om 13:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bremke,

Als het om een 'normaal' kledingstuk (dus geen ondergoed, zwemgoed) gaat en ze sturen het verkeerde dan zou je dat gewoon moeten kunnen retourneren.
Wat was de reden dat er bij stond dat ruilen niet mogelijk was ? (maar als ze iets verkeerds gestuurd hebben doet dat eigenlijk niet ter zake).

br
door bremke - Apr 14, 2015 om 13:04
4 Antwoorden / 1 Vragen

Er stond bij dat het een weekenddeal was, maar er stond bij niet tevreden geld terug, heb printscreen gemaakt van advertentie. Net nog eens op de website gekeken en in de eigen algemene voorwaarden staat het herroepingsrecht en dat je daar recht op hebt. Bij uitsluiting hiervan staat dit niet bij. Het was een trui, die op de foto mooi stond bij het model, maar eenmaal thuis echt heel anders eruit ziet.

zoekster
door zoekster - Apr 14, 2015 om 13:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U heeft recht op geld terug. Dat het een weekenddeal is maakt niets uit.

Over welk bedrijf gaat dit?

simon55
door simon55 - Apr 15, 2015 om 13:26
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Zal wel Groupdeal zijn denk ik

1paul
door 1paul - Apr 15, 2015 om 14:26
3101 Antwoorden / 0 Vragen

stuur ze eerst eens een mail met daaraan vast de printscreen en haal de wet aan die zegt dat u producten gewoon mag retourneren binnen een bepaalde tijd en kijk welke reactie u krijgt, meld ze ook dat u eventueel kassa in schakeld.

kijk wat ze antwoorden en sta er tevens op dat u nu een retoursticker krijgt van hen omdat u al een keer verzendkosten heeft betaald...

br
door bremke - Apr 15, 2015 om 15:44
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het is een webshop van een kleinere kledingwinkel. Heb ze gister gemaild niets op gehoord morgen weer eens bellen. En als ze het niet op willen lossen verder zoeken. dan zal ik de naam noemen, voor mijn gevoel niet zo netjes ondanks dit.

crewmember
door crewmember - Apr 16, 2015 om 09:49
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Als ze het niet oplossen is het juist wel netjes om de naam te melden. Daarmee waarschuw je andere voor deze ondeugelijke webshop.

Maar goed, eerst maar eens kijken wat ze zeggen idd.
Misschien kan je dit ook even naar ze mailen:
https://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand

Als hun algemene voorwaarden dit tegenspreken, zijn de algemene voorwaarde in strijd met de wet en daarmee dus niet geldig.

ma
door manwijf - Apr 25, 2015 om 14:01
574 Antwoorden / 1 Vragen

De webwinkel had de algemene voorwaarden regelmatig moeten controleren en in dit geval op moeten nemen, dat er bij weekendaanbiedingen andere regels gelden!

Zo'n webwinkel wil wel de voordelen van dergelijke voorwaarden (deze zijn immers niet verplicht), maar als het op naleven aankomt in hun nadeel geven ze opeens niet thuis. Heel asociaal. Je bent ondernemer of je bent het niet. Ik zou zeker de naam noemen. Daar is deze site nu juist voor. Had dan ook in de vraagstelling moeten staan, anders dient het geen enkel doel.

bo
door boiler - Apr 25, 2015 om 15:22
64 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=manwijf schreef op zaterdag 25 apr 2015, 14:01]De webwinkel had de algemene voorwaarden regelmatig moeten controleren en in dit geval op moeten nemen, dat er bij weekendaanbiedingen andere regels gelden!

Volslagen flauwekul! Een webwinkel kan van alles en nog wat opnemen in de AV maar de wet gaat gewoon voor!
En volgens de wet KOA heb je gewoon recht je spullen, zonder opgaaf van redenen, terug te sturen!

simon55
door simon55 - Apr 25, 2015 om 15:34
1556 Antwoorden / 5 Vragen

de koop is reeds gesloten

ma
door manwijf - Apr 25, 2015 om 15:57
574 Antwoorden / 1 Vragen

@boiler
Flauwe kul zeg je? Algemene voorwaarden worden wel degelijk door in dit geval de webwinkel opgesteld. Ook als je ze kopieert zijn het jouw algemene voorwaarden. Daar daarbij de wet leidend is, is evident. Waar staat dat trouwens dat ik vind, dat je daar onder uit kunt komen? Er staat natuurlijk niet in de algemene voorwaarden, dat je naar je geld kunt fluiten in dit geval.

br
door bremke - Apr 25, 2015 om 17:23
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle reacties! Ze hebben het netjes opgelost en heb mijn geld terug!