ja
door janvg Aug 17, 2014 om 13:16
Geldzaken & recht

Koopovereenkomst maar steeds extra kosten

In december 2013 gaan we een koopovereenkomst aan met het Verandhuys in Breda voor een veranda met schuifdeuren.
Eerst wordt de overkapping geplaatst waarna de deuren en aan de zijkant de spie kan worden ingemeten.
De spie blijkt niet meer leverbaar in dezelfde kleur maar tegen extra betaling kan er toch dezelfde kleur geleverd worden.
We betalen om toch voor de zomer van de veranda te kunnen genieten.
De toegezegde levertijd van drie weken wordt drie maanden en dan blijkt dat de rail waar over de deuren moete schuiven verkeerd te zijn. Ipv rechts naar links gaat hij van links naar rechts open.
Het Verandahuys geeft nu ons de schuld dat de verkeerde rail is besteld terwijl in de communicatie via mail en telefoon altijd is gesproken dat de rail van binnenuit gezien van rechts naar links open moet gaan.

Omdat we de veranda toch goed willen hebben geven we aan dat de juiste rail besteld moeten worden. We geven niet aan dat we extra kosten gaan betalen die volgens het Verandahuys €447,50 zijn incl. Btw.
Het Verandahuys besteld de juiste rail en zegt wederom toe dat hoe binnen drie weken binnen is. Dit worden weer drie maanden en de rekening die we krijgen is hoger dan in eerste instantie is toegezegd.

Het Verandahuys wil nu echter geen kant op en legt de schuld geheel bij ons. Zij gaan niet tot herstel cq plaatsing van de juiste rail over totdat we betaald hebben.

Kan dit zomaar en wat kunnen wij hieraan doen? Ze zijn niet aangesloten bij een geschillencommissie, zodat we een gerechtelijke procedure moeten aangaan, maar dan worden de kosten uiteindelijk nog hoger.

513 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2014 om 13:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik mag toch aannemen dat er tekeningen zijn gemaakt met ook de schuifrichting van de deur? Want die deur schuift en niet de rail.

Dwaas dat tegen extra betaling wel dezelfde kleur van de spie geleverd kan worden. Met die extra betaling had u al nooit akkoord moeten gaan. Het kan geleverd worden of niet en daarmee houdt het op.

Uit uw verhaal maak ik op dat u die hele veranda al betaald hebt, dus u hebt geen machtsmiddel meer om hen te dwingen de zaak in orde te maken.

Nooit alles vooruitbetalen, dan zit men met de gebakken peren.

Geen rechtsbijstandverzekering?

Cookies
door Cookies - Aug 17, 2014 om 13:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Zo te lezen, ben je in zee gegaan met één of andere beunhaas en daarom natuurlijk ook nergens bij aangesloten. Onbegrijpelijk dat mensen bij een grote investering niet verder kijken dan hun neus lang is.

Dutch Wood Solutions en De Verbouwman horen ook bij deze beunhaas.

Als iets niet leverbaar is, is het ook niet tegen meerkosten leverbaar.

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2014 om 14:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Kan aan mij liggen, maar ik kan zelfs de algemene voorwaarden niet vinden. Allee twee super positieve reviews. Ja, ja.

Cookies
door Cookies - Aug 17, 2014 om 14:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op zondag 17 aug 2014, 14:07]Kan aan mij liggen, maar ik kan zelfs de algemene voorwaarden niet vinden.

Ligt niet aan jou, AV staan niet op de site. Even een mailtje gestuurd waar ik de wettelijk verplichte alg. voorwaarden op hun site kan vinden.

czar
door czar - Aug 17, 2014 om 21:33
1209 Antwoorden / 20 Vragen
0

[quote=carola.83 schreef op zondag 17 aug 2014, 14:39]
Ligt niet aan jou, AV staan niet op de site. Even een mailtje gestuurd waar ik de wettelijk verplichte alg. voorwaarden op hun site kan vinden.

Bij mijn weten zijn algemene voorwaarden niet verplicht.
Heb je ze wel, dan moeten ze aan wettelijke voorwaarden voldoen en ben je wel verplicht ze te publiceren en uiterlijk bij eerste levering aan de klant schriftelijk te doen toekomen. Digitaal mag ook als de klant daar genoegen mee neemt. Je hoeft schriftelijk ook niet alle algemene voorwaarden te leveren, alleen de belangrijkste met verwijzing naar de rest bijv. op het internet.
Kortom, heb je algemene voorwaarden, dan moet je dat op z'n minst tijdig kenbaar maken.


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer