ki
door kimsel Jul 24, 2015 om 09:44
Winkels & webshops

Koopzegels Jumbo

Jumbo 'De Boreel' in Deventer stopt per 7 september met het koopzegel systeem.
Het volgende staat op de poster:
Jumbo stopt met Koopzegels
vanaf 7 september 2015 kunt u bij jumbo geen koopzegels meer kopen.
Spaarkaarten kunnen, per volle bladzijde, ingeleverd worden tot en met 31 december 2015.

Men koopt deze zegels en je mag alleen volle pagina's inleveren. zo blijft er veel geld liggen in voordeel van de jumbo.
en mag deze inlevertermijn zo kort zijn? Op de website van de jumbo staan geen voorwaarden over dit spaar systeem.

http://www.jumbo.com/INTERSHOP/web/WFS/Jumbo-Grocery-Site/nl_NL/-/EUR/ViewContent-Start?PageletEntryPointID=p_s_0039

30984 30 Rapporteer

door 1953 - Jul 24, 2015 om 09:56
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zal even de link voor u verwerken: De link van topicstarter

Onredelijk en onbillijkheid zou men van kunnen spreken. U hebt betaald voor de koopzegels, u bent destijds een mondelinge overeenkomst aangegaan door het sparen met voorwaarden. Dat JUMBO eenzijdig de overeenkomst wijzigt, reden om de volledige gepaarde bedrag van de koopzegels uit te betalen.

Kunt u dan niet eventueel elders in Deventer bij een JUMBO uw boodschappen doen, die nog wel verder gaan met de koopzegels?

door 1953 - Jul 24, 2015 om 09:58
3725 Antwoorden / 95 Vragen

@kimsel! Voor de link kunt u gebruikmaken van het rechterpictogram rechtsboven, zogenaamd kettinkje.

ki
door kimsel - Jul 24, 2015 om 10:04
3 Antwoorden / 1 Vragen

Thanx voor de feed back.
Heb net een andere Jumbo gebeld en die hebben vermeld dat daar het spaar systeem gewoon gehandhaafd blijft. Goede tip, nog niet aan gedacht!!!!
Wel is die jamer genoeg verder weg ;)

uwjurist
door uwjurist - Jul 24, 2015 om 10:20
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Ook al gaat u niet naar een andere vestiging, u heeft nu nog ruim anderhalve maand (tijd genoeg lijkt me) om een nog niet volle bladzijde te vullen (waarna u uiteraard moet stoppen met koopzegels kopen) en daarna nog bijna 4 maanden (vanaf nu gerekend zelfs ruim 6 maanden) om in te leveren.

tijger1
door tijger1 - Jul 24, 2015 om 10:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of wellicht de halve boekjes met buren/kennissen samen voegen?

hansje klein
door hansje klein - Jul 24, 2015 om 11:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het is maar de vraag of een franchisenemer uit de JUMBO-formule mag/kan stappen juridisch gezien, zodat de soep hier niet zo heet wordt gegeten als hij wordt opgediend.

Principieel is het een tamelijk infantiel systeem bij meerdere supermarkten, om de klanten te lokken met zegeltjes en voordeeltjes, waarbij iedere klant op één of meerdere vragen moet antwoorden als, 'spaart u bonnetjes, boekjes, washandjes, entreekaartjes' en 'spaart u zegels' wetend dat je voor dit aanbod sowieso altijd moet bijdragen aan de onkosten die het intern veroorzaakt.

Afgezien nog van die arme medewerkers die duizende keer per dag deze stomme vragen moeten stellen, vaak nog voorafgaand met 'heeft u een bonuskaart'?

Actie: STOP dat zegeltjesgedoe óók a.u.b...........?

to
door tonelly - Jul 24, 2015 om 12:48
7 Antwoorden / 0 Vragen

Het antwoord van hänschen klein is er een naar mijn hart. Je betaalt al die acties zelf, niet een supermarkt die iets gratis doet.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 24, 2015 om 13:03
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Er is veel leed onder de Jumbo klanten, want een bepaald Jumbo filiaal stopt met spaarzegels verstrekken.
Is dat erg ? Wimmi vindt van niet.
Mag dat ? Wimmi vindt van wel.
Maar laten we dat zegeltjes systeem eens nader beschouwen :
bij iedere euro die je bij Jumbo besteed kun je 1 spaarzegel voor een duppie kopen.
Een volle kaart is 25 zegels,en voor die kaart krijg je 26 duppies terug.
Duppie verdient dus, met 25 euro aan boodschappen uitgaven.
Dat tikt buitengewoon flink aan, en vraagsteller vraagt zich vertwijfeld af : mag dat.
Want vraagsteller ziet zo toch wel een paar waardevolle duppies aan zijn neus voorbijgaan.
Dus voor de deadline over 2 weken heeft vraagsteller vast nog wel wat duppies binnengesleept.
Want zo'n spaarkaart heb je natuurlijk in 1 dag vol, zeker als je veel kinderen hebt.
De eigenaar van de winkel mag heel gewoon zelf bepalen hoe hij zijn winkel wil runnen.
Wimmi zegt dat het mag.
Daar hoef je geen meester in de rechten voor te zijn.

ki
door kimsel - Jul 24, 2015 om 13:16
3 Antwoorden / 1 Vragen

De vraag is niet of we het eens zijn met dit spaar systeem, maar of de Jumbo mag beslissen dat er alleen maar volle spaarkaarten ingeleverd kunnen worden.
Maar toch hoe zit dit met de half volle kaarten, dit zijn dan wel de Duppies Wimmi, maar voor de Jumbo gaat het over meer dan enkele Duppies......
En als je na 31 december een volle spaarkaart tegen komt ben je je Duppies ook kwijt....
Puur een principe kwestie, Zelf zie ik dit systeem als een soort van spaarpot die ik eens per jaar leeg maak ;) en zelfs zonder kids is dit een leuke spaarpot. Onbewust spaar je veel...
Nu betreft het opzichzelfstaande Jumbo en niet de gehele keten.

gvang
door gvang - Jul 24, 2015 om 13:38
13 Antwoorden / 0 Vragen

Zo ongeveer is het ook destijds gegaan met de franchisers van AH. Geen Airmiles meer bij de AH-to-Go winkels. Overigens zijn spaarzegels bij de Plusmarkt, die nog dateren van de vroegere 4=6 winkels nog altijd voor € 4,00 zegels kopen en die uiteindelijk toch nog altijd € 6,00 opleveren. Een nog altijd mooi resultaat in deze tijd waar de bank al langere tijd niet tegenop kan ?. En dat bij álle winkels! En dat met slechts een cent per zegeltje.

ri
door rikro - Jul 24, 2015 om 13:44
9 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het een leuk spaar systeem .Het kost niet veel en je spaart ongemerkt eigenlijk een leuk bedrag bij elkaar. Ik lever de boekjes altijd in bij feestdagen (decembermaand) Direct erna heb ik m'n verjaardag dus kosten worden op deze wijze lekker gedrukt .Ik vind dit leuk.

hansje klein
door hansje klein - Jul 24, 2015 om 13:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 24 jul 2015, 13:39]Gevolg? Wat een onzin. Spaarzegels in winkels zijn van alke tijden.

Tijd om er eens mee te gaan stoppen bedoelt u misschien......dan hoeven de twee tot drie vragen aan de kassa eindelijk ook niet meer:

-bonuskaart bij AH
-spaart u zegels
-wilt u naar de Efteling, kinderboeken sparen enz.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 24, 2015 om 13:47
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Kimsel,
als je 366 dagen na de trekking van de staatsloterij een winnend lot aanbied ter verzilvering krijg je ook je miljoentje niet.
Een winnend staatslot kun je maar 1 jaar inleveren. Mag dat ? Ja.
Een Jumbo stopt met een actie. Mag dat ? Ja
Een camping eigenaar dondert alle stacaravan eigenaren van zijn terrein om er bungalows te bouwen.
Mag dat ? Ja.
De voetbalclub vraagt stukken meer voor de nieuwe jaarkaart. Mag dat ? Ja.
Jongkoen kletst maar wat, plaatst een enge foto, en beantwoord de vraag niet. Mag dat ? Ja.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

=kimsel schreef op vrijdag 24 jul 2015, 13:16: De vraag is niet of we het eens zijn met dit spaar systeem, maar of de Jumbo mag beslissen dat er alleen maar volle spaarkaarten ingeleverd kunnen worden.
Maar toch hoe zit dit met de half volle kaarten, dit zijn dan wel de Duppies Wimmi, maar voor de Jumbo gaat het over meer dan enkele Duppies......
En als je na 31 december een volle spaarkaart tegen komt ben je je Duppies ook kwijt....
Puur een principe kwestie, Zelf zie ik dit systeem als een soort van spaarpot die ik eens per jaar leeg maak ;) en zelfs zonder kids is dit een leuke spaarpot. Onbewust spaar je veel...
Nu betreft het opzichzelfstaande Jumbo en niet de gehele keten.

weetnietveel
door weetnietveel - Jul 24, 2015 om 13:48
69 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, dat mag.

ki
door kimsel - Jul 24, 2015 om 14:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

[edit-redactie]

Op een camping betreft het niet om eigen grond, maar het huren van een plekje. daar gelden andere voorwaarden voor.

Als het in de voorwaarden staat mag de voetbalclub het lidmaatschap verhogen.
De staatsloterij heeft voorwaarden waar in staat dat de loten na 365 dagen niet meer ingeleverd kunnen worden.
Deze 3 hierboven hebben de voorwaarden vooraf vastgezet en daar ga je mee akkoord.

De Jumbo 'De Boreel' heeft deze week besloten dat ze na 31 dec 2015 niet meer ingeleverd kunnen worden, dat is vast het voordeel om nergens voorwaarden te vermelden of zelfs niet te hebben.

borg queen
door borg queen - Jul 24, 2015 om 16:42
127 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb de afgelopen jaren wel eens boodschappen bij andere jumbo filialen gedaan dan bij mijn reguliere filiaal en heb gemerkt dat niet elk filiaal mee doe aan het spaarzegel systeem. Blijkbaar kunnen ze er zelf voor kiezen.
Wat ik wel vind is dat uw filiaal alle gekochte zegels moet vergoeden, of ze de kaart nu vol is of niet, al zijn ze nu nog makkelijk vol te krijgen. € 25 besteding is alweer een volle kaart. En dan idd stoppen met kopen.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 25, 2015 om 00:28
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Rikro,
een beetje mosterd na de maaltijd.
Ik lees uw bijdrage en geef mezelf wat tijd om er over na te denken.
Een minimaal bedrag om uw verjaardig te vieren lijkt mij 40 euro.
En die betaalt u met gespaarde spaarzegels.
Ik neem aan dat u overJumbo spreekt, want daar gaat de vraag over.
Ik weet niet hoeveel mensen er komen, maar dat wordt goedkoop bier en voordelige snacks.
En voor die 40 euro verjaardagsgeld heeft u wel eerst voor 1000 euro boodschappen moeten kopen bij Jumbo.
En Jumbo is echt niet de goedkoopste, zoals ze beweren in die flutreclame.
En zoals de toenmalige secretaresse van Clinton al zei : sigaar uit eigen doos.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=================

=rikro schreef op vrijdag 24 jul 2015, 13:44: Ik vind het een leuk spaar systeem .Het kost niet veel en je spaart ongemerkt eigenlijk een leuk bedrag bij elkaar. Ik lever de boekjes altijd in bij feestdagen (decembermaand) Direct erna heb ik m'n verjaardag dus kosten worden op deze wijze lekker gedrukt .Ik vind dit leuk.

ri
door rikro - Jul 25, 2015 om 12:17
9 Antwoorden / 0 Vragen

ik weet niet waar U de €40,00 vandaan haalt Wimmi ik doe m'n boodschappen Bij b.v €15.00 betaal ik 1.50 voor de Zegeltjes Hier merk ik niets van .maar het loopt lekker aan Het gaat mij niet om de winst maar om de boekjes vol te krijgen Ik ben A.O.W er met een piep klein pensioen waar ik nog geen week m'n boodschappen voor kan halen .. Daarom doe ik graag mee om de december maand en m'n ver jaardag bij elkaar te sparen.Ik weet heus wel dat ik van de €26.00 euro die ik krijg er €25.00 zelf heb betaald.Ik vind dit leuk.!!!!!!!!!!!!11

diumenge
door diumenge - Jul 25, 2015 om 12:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Op een kaart ontvang je dus 4% 'rente', het is beter om een volle kaart direct in te leveren en het gespaarde bedrag op een spaarrekening te zetten. Dan vang je nog een heel klein beetje extra rente én je hoeft niet bang te zijn de kaart kwijt te raken of te vergeten.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 25, 2015 om 16:12
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Kijk, er zit nog een addertje vast aan die spaarzegels.
Die spaarzegels zijn er niet voor de klant, maar voor de winkelier.
De gluipbedoeling van dat soort zegeltjes is dat je voor een bepaald bedrag boodschappen koopt.
Want anders kan je zo'n zegeltje niet aanschaffen.
Dus wat gebeurt er ? Rikro loopt uit te rekenen dat je voor minstens 15 euro boodschappen moet doen om een zegeltje voor 1.50 te kopen.
Dat doet vraagsteller Rikro namelijk, zoals hij hierboven beweert.
Je koopt dus meer, om aan het bonnetjes bedrag te komen.
Je koopt niet voor 9 euro, nee, het moet minstens 15 euro zijn.
Want anders kan je niet die bonnetjes kopen.
1 maal per jaar verzilvert Rikro zijn spaarboekjes om de verjaardagskosten mee te betalen.
De winkelier heeft een jaar rente geplukt van Rikro met zijn mager pensioen.
Je koopt meer om aan het bonnetjesstreefbedrag te komen.
Dus wat heb je verdiend aan die spaarplakkers ?
Helemaal niks ! Want je hebt meer gekocht.

diumenge
door diumenge - Jul 25, 2015 om 16:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Onzin.

[quote]Spaarzegels

Een extraatje van Jumbo

Bij veel Jumbo's kun je spaarzegels bijkopen onder de naam 'Jumbo’s Spaarpot'.

Zo werkt Jumbo's Spaarpot
- Bij elke euro die je bij Jumbo besteedt, kun je 1 spaarzegel bijkopen. Een spaarzegel kost 0,10.

- De spaarzegels plak je in het spaarboekje dat bij Jumbo verkrijgbaar is.

- Heb je een kaart van 25 zegels volgeplakt? Dan geeft Jumbo 0,10 extra. Een volle kaart heeft zo een waarde van 2,60.

- In het spaarboekje zitten in totaal 10 spaarkaarten. Je kunt elke volle spaarkaart afzonderlijk verzilveren.

- Heb je het complete boekje vol? Dan is het 26,00 waard!

Je hoeft dus helemaal niet voor minimaal 15 euro (of willekeurig welk ander minimaal bedrag te kopen), het kan hooguit 'lonen' om zo dicht mogelijk op een heel bedrag uit te komen, dus bijvoorbeeld € 9,03 i.p.v. €8,90.

van leyden
door van leyden - Jul 25, 2015 om 17:54
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Titel is misleidend.
Het zijn helemaal geen koopzegels, het zijn verkoopzegels.

Je verkoopt de zegels en na afloop kijk je naar de omzet.
Die is gegroeid, telt lekker aan al die halve niet verzegelde kaarten.

Het gros van de klanten vindt het ook prima> zo spaar je toch ongemerkt een leuk bedragje bij elkaar.
Dat ze er geld op toeleggen als ze de laatste kaart niet vol krijgen, vergeten ze even voor het gemak.

van leyden
door van leyden - Jul 25, 2015 om 18:09
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Jumbo pretendeert goedkoop te zijn.

Hier heb je (ook) een dirk van de broek en in de winkel hangt een grote poster met twee kassabonnen.
Het zelfde boodschappenpakket, vele euro s verschil tussen de jumbo en dirk.
Dirk is veel goedkoper.
Jij weet dat en ik.

De rest niet, die weet niet beter, als je maar lang genoeg zelf herhaalt dat je de goedkoopste bent, gaan mensen dat ook geloven.
Plus dat ze je naaien met die zegels. lijkt mij een waardeloze ballentent.
Zal er zeker niks kopen, gelukkig is hier de luxe van zes verschillende supermarkten, dus makkelijk praten.

Maar dat is niet overal zo, supermarkten en met name albert heijn proberen overal een monopolypositie te krijgen door de concurent uit te roken.
Meestal niet de beste verkooppunten, maar who cares, de klanten moeten toch wel en ze betalen de hoofdprijs voor vaak niet eens de beste kwaliteit, want de omzet is minder, de versprodukten zijn dan ouder.

Dan rinkelt de kassa ook prima.

van leyden
door van leyden - Jul 25, 2015 om 18:30
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Jumbo denkt goed bezig te zijn met hun leugens en bedrog.
Op tros radar loopt ook een draadje over wel of niet vierde klant zijn.

Het bedrijf en het personeel wringt zich in alle bochten om hun eigen bewering (vierde wachtende klant krijgt gratis boodschappen) niet waar te hoeven te maken.

Lucht, gebakken lucht is het.

van leyden
door van leyden - Jul 25, 2015 om 18:42
1289 Antwoorden / 17 Vragen

In Januari wordt altijd de balans gemaakt.
De sluitingsdatum was al lang bekend, voordat de "actie" startte.

maar dat gaan ze je nooit vertellen.

hansje klein
door hansje klein - Jul 25, 2015 om 18:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@JUMBO-hater van leyden,

nu is het wel genoeg geweest, dit voegt niets meer toe aan het zegeltjes verhaal!!

ri
door rikro - Jul 25, 2015 om 19:04
9 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen ik koop geen extra boodschappen bij de Jumbo ook kijk ik niet naar het bedrag of het nu €8.90 of €9.10 maar het gaat mij om het sparen .Ik kan trouwens voor €40.00 echt geen goed feest geven .Ik doe gewoon m'n boodschappen bij de Aldi Lidl En de Jumbo dit is het voor Dank U wel .Gr Rikro

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 1, 2016 om 23:17
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Een volstrekt onverwachte reactie van 'uw jurist@  Advies: koop er zoveel dat het spaarboekje vol is.??? Nou ja, andere reacties zijn adequater mb.t kan dat wel etc Meld dit ieder geval aan Jumbo zelf en in ieder geval,  als u uw boekje vol wilt, dan naar een andere vestiging.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 1, 2016 om 23:18
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Oh oh de vaag is van 2015! En de reactie is mosterd na de maaltijd.

tenormin
door tenormin - Feb 1, 2016 om 23:37
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@gerrit altena, zie dit nu voor het eerst, deze "oudere" vraag. Niet dat @kimsel er iets aan heeft, maar als er een PLUS in uw buurt is, net zo duur als de JUMBO trouwens, daar koop men voor 2 cent per uitgegeven € een zegel. Dat is de beste winst die een super geeft, niet één super "geeft" dit rendement. Las al dat iemand dit als voorbeeld had gegeven maar: voor €4,00 sparen per kaart € 6,00 terugkrijgen is beter, veel beter dan banken. Spaar als alleenstaande niet zo veel maar per jaar heb ik toch ongemerkt redelijk veel spaarkaarten bij elkaar.