he
door hedyzange Aug 21, 2014 om 13:20
Geldzaken & recht

Kopen via internet

Zijn aankopen via proefbestelling internet bindend tot abonnement verkoop

808 9 Rapporteer

czar
door czar - Aug 21, 2014 om 13:27
1209 Antwoorden / 20 Vragen

U bent erg kortaf, dus ik ook: in beginsel niet.

zoekster
door zoekster - Aug 21, 2014 om 13:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U moet eerst eens aangeven via welke site u deze proefbestelling heeft gedaan. Pas daarna kunnen wij u verder helpen.

tenormin
door tenormin - Aug 21, 2014 om 14:05
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Zie eigenlijk niet zo het verband van koop van een E-sigaret en een abonnement.

zoekster
door zoekster - Aug 21, 2014 om 14:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zal wel weer zo'n proefpakettenboer zijn.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 21, 2014 om 14:52
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@hedyzange gewoon even het hele verhaal vertellen, kort en bondig. Uiteraard even de exacte url geven waar jij 'n bestelling geplaatst hebt.

tenormin
door tenormin - Aug 21, 2014 om 15:13
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 21 aug 2014, 14:13]Zal wel weer zo'n proefpakettenboer zijn.

Zal best, kan dan alleen niet volgen wat voor een abonnement daar dan aanhangt. Tenzij je je "abonneert" op de vullingen? En van proefpakketten zijn we niet zo gecharmeerd hier, toch?

alfatrion
door alfatrion - Aug 21, 2014 om 16:10
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en aanvaarding daarvan. De aanvaarding kan blijken uit een verklaring of uit gedraging. Als het voor de verkoper duidelijk is dat je geen overeenkomst wilde sluiten, dan is de proefbestelling niet bindend. En anders kun je een beroep doen op het herroepingsrecht. Je hoeft dan alleen te betalen voor het exemplaar dat je is toegezonden.

komsja
door komsja - Aug 21, 2014 om 18:25
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Ik begrijp wel vaker wat niet maar wat het verband is tussen een proefbestelling en een E-sigaret snap ik niet helemaal of het kan zo zijn dat vraagsteller(ster) eerst even wil kijken en ondervinden hoe het is om aan een E-sigaret te lurken en mocht zij of hij het niks vinden om dan de aan gelurkte E-sigaret terug te sturen maar denk niet dat het zo werkt maar als het wel zo zou werken dan bespaard de vraagsteller(ster) wel de aanschaf van zo,n 25 euro

zoekster
door zoekster - Aug 21, 2014 om 19:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik denk dat ik heb achterhaald over wie ze het hebben.

Rebel e sigaret.

Weer zo'n proefpakkettenboer die je op een onwettige manier een abo probeert aan te smeren.

Ik heb even het bestelproces gevolgd en er wordt je nergens duidelijk gemaakt dat je hier met een abo van doen hebt. Behalve dan door het aanvinken van de 'privacyvoorwaarden' waar zowel de cookies als het abo even in vogelvlucht worden doorgenomen.

Mocht dit over Rebel gaan, dan hoeft u zich nergens druk om te maken, dan zit u nergens aan vast!!!

Tot mijn grote verbazing heeft men het email adres van het beruchte incassobedrijf Alektum van de proefpakkettenrommel!

ebelcustomerservices@alektum.nl

Men stoomt zeker in een keer door als men klachten heeft naar het incassokantoor Alektum. Ze hebben waarschijnlijk wel door dat mensen uit angst gaan betalen.

Betaal gewoon die starterskit en daarmee is de kous af. Of u stuurt die handel in een keer terug.

Vraag me wel af of ze hun wettelijk verplichte adres hebben gemeld bij de bestelbevestiging en het verplichte KVK en BTW nummer.

Succes ermee.