bo
door bonolilo Aug 31, 2010 om 20:18
Computers & telefonie

Kopie

hallo

Ik heb windows xp bij mijn afbeeldingen staan.Maar de fotos kopieeren en ik kan ze niet meer verwijderen want dan worden het steeds meer kopieen.Hoe kan dat ?hoe kan ik de kopie fotos verwijderen.
groetjes

2968 10 Rapporteer

genius
door genius - Aug 31, 2010 om 21:12
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo bonolilo,

Ik denk dat je het volgende eens zou kunnen proberen:
Open Verkenner, en open de map waar de kopiën zich bevinden. Klik dan met rechter muisknop op een foto en klik op verwijderen. Indien een bevestiging wordt gevraagd op OK klikken en weg is de foto. Ga zo verder met de overige.

Succes!

G.

dirck
door dirck - Aug 31, 2010 om 21:23
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Waarschijnlijk probeer je de foto's te selecteren door middel van Ctrl + linkermuisknop.
Op deze manier is het belangrijk om de muis niet te bewegen tijdens het klikken met de linkermuisknop. Want zodra je Ctrl + linkermuisknop indrukt en op hetzelfde moment beweegt de muis een beetje, dan wordt er meteen een kopie van die foto gemaakt.

Groet, Dirck

edrick3
door edrick3 - Aug 31, 2010 om 21:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bonolilo,

Genius geeft al het goede antwoord. Waarschijnlijk heb je bij het verwijderen van de foto's de muisknop te lang vastgehouden.
Ga naar Start - Mijn afbeeldingen (neem aan dat je daar de foto's hebt staan) en klik kort met de linkermuisknop op een te verwijderen foto(kopie). Houd de CTRL-knop ingedrukt en klik KORT met de linkermuisknop op de andere te verwijderen foto's. Ze worden blauw (=geselecteerd). Klik dan met de rechtermuisknop op een blauwe foto en kies voor Verwijderen.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Aug 31, 2010 om 21:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dirck,

Je was me net voor.

Groetjes.

genius
door genius - Aug 31, 2010 om 21:35
886 Antwoorden / 4 Vragen

@edrick3 én dirck,

Ik ben juist bang dat de Ctrl juist de oorzaak is van het probleem en heb daarom die Ctrl-optie niet aangehaald. Eerst maar één voor één en later paar tegelijk. Maar desalniettemin (5x woordwaarde etc.) goed aangehaald!

Even reactie afwachten maar.

Gr.

G.

mjklugt
door mjklugt - Sep 1, 2010 om 13:40
15 Antwoorden / 5 Vragen

Het probleem geeft inderdaad de Ctrl knop, selecteer de eerste foto en de laatste aaneen gesloten foto met de Shiftknop en druk op delete zo gaat het aaneen gesloten rijtje foto's weg zonder copie.

genius
door genius - Sep 1, 2010 om 15:50
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=mjklugt schreef op woensdag 1 sep 2010, 13:40]Het probleem geeft inderdaad de Ctrl knop, selecteer de eerste foto en de laatste aaneen gesloten foto met de Shiftknop en druk op delete zo gaat het aaneen gesloten rijtje foto's weg zonder copie.Gezien het feit dat de file's (foto's) niet op een rijtje zouden kunnen staan, maar op grootte of naam, zou het best mogelijk kunnen zijn dat deze optie helemaal niet werkt. Zou ts deze optie hanteren zijn de "orginele" bestanden ook meteen ge-delete, wat niet echt de bedoeling is. Ik had deze optie al van begin af aan in mijn hoofd, maar gezien mijn eerdere antwoord, lijkt mij het gewoon beter om ze één voor één te verwijderen.

G.

mjklugt
door mjklugt - Sep 3, 2010 om 15:51
15 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Genius als er een opeen volgende serie is en of het nu foto's of txt of wat dan ook is dan kan je in verkenner de eerste aanklikken en de laatste samen met de Shifttoets aanklikken dan wordt deze serie geselecteerd en dan kan je op delete drukken en weg is de geselecteerde reeks. Een voor een kan ook maar waarom veel werk als het sneller kan.

edrick3
door edrick3 - Sep 3, 2010 om 16:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mjklugt,

Dat weet genius ook wel!! Lees zijn antwoord eens goed!

du
door dubbelzout - Sep 5, 2010 om 15:41
100 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de computer gebruikers die in de Verkenner wat last hebben van bewegen van de muis deze toetsenbord oplossing: Klik met de muis op het eerste bestand, dit wordt blauw gemarkeerd. Druk nu de Shift-toets links in en hou deze ingedrukt, druk nu op de pijl naar benenden, en zie hoe de bestandenblauw gemarkeerd worden.

Verwijderen: SHIFT + delete en de gemarkeerde bestanden worden verwijderd zonder eerst naar de prullenbak verplaatst te worden.

Kopie maken? Klik met de rechtermuisknop op de blauw gemarkeerde bestanden en kies Kopie uit het menu. Ga nu naar de map waar u de bestanden wilt plaatsen, en klik dan met de rechtermuis en kies PLAKKEN.

Wilt u de inhoud van een hele map verwijderen? CTRL+A Alle bestanden zijn nu gemarkeerd. SHIFT+Delete en weg zijn de bestanden.