ge
door gersom Jan 28, 2009 om 21:43
Vrije tijd & tuin

Kopiëren van beveiligde videobanden naar dvd

Ik ben in het bezit van meer dan 30 originele "Walt Disney classics" video banden.

Ik heb ze gespaard voor mijn kinderen. Ze zijn nu op een leeftijd dat ze het leuk gaan vinden.

Nu wil ik het graag digitaal hebben. Omdat de videorecorder uitsterft. Nieuwe kopen is wel heel duur. Ik wilde banden omzetten maar door de beveiliging lukt dit niet.

Weet iemand hoe ik dat kan omzeilen? Of waar ik dit voor niet te veel geld kan laten doen.

Het zou zonde zijn dat ik ze strak weg moet gooien.

Wie kan mij helpen.

20138 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 28, 2009 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

gersom,

In 2006 is deze vraag ook al gesteld, misschien kun je wat met te antwoorden van toen.

Bassie

ve
door verwijderd - Jan 28, 2009 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Feb 7, 2009 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Gewoon afspelen op een goede videorecorder en dit signaal via  RCA (tulpstekkers) naar een HDD/DVD recorder (line in). Daarna branden op een DVD.

Succes, Henson

ve
door verwijderd - Feb 10, 2009 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben zelf onlangs tegen hetzelfde probleem gelopen.

Er bestaan copy-decoders die je moet verbinden met scartkabels tussen de Video-recorder en Dvd-recorder. Deze heb ik gisteren online gekocht bij onderdelenshopwell.nl. Dit apparaatje kost 41 euro incl. verzendkosten.

Ik ben benieuwd of het werkt ...

ve
door verwijderd - Feb 10, 2009 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nachtegaal,

Laat je even weten of het is gelukt?

De oplossing die Bassie gaf werkte niet. We hebben het geprobeerd. Het opnemen waar we hier over praten gaat via de antenne uitgang van de videorecorder met een coaxkabel naar de computer. Ik gebruik dat het programma van Nero9 en Windows Media Center.

Ik hoor het wel. Bedankt overigens voor de reacties!

Gersom

ve
door verwijderd - Mar 9, 2009 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, een video recorder en een dvd speler/recorder via de scartpluggen met de tv verbinden en gewoon afspelen en opnemen. Lukte bij mij ook.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2009 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Henson,

Kan ik je mailen over dit onderwerp. Ik kom er niet uit. Hoe kan ik even met jou in contact komen? Mijn mail is gersom.veldhuzien@home.nl

Bedankt,

Gersom

ve
door verwijderd - Mar 18, 2009 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Zal het proberen zo makkelijk mogelijk uit te leggen:

Je hiervoor nodig:

- een goede VHS recorder/speler

- een goede HDD/DVD recorder/speler

- 3-voudige tulpstekkerkabel (geel, wit en rood [geel is voor de beeldoverdracht en wit en rood  zijn voor het stereo-geluid l & r)].

Geen scartkabel gebruiken; wel mag je aan de VHS-zijde een scart/tulp-verloopblokje gebruiken, let er echter wel op dat dit een out-signaalblokje moet zijn! (Let Op:er zijn ook "signaal-in" blokjes te koop, die werken in dit geval dus niet).

Sluit als eerste de tulpstekkers aan op de uitgang van de VHS videorecorder (sluit dezelfde kleuren op elkaar aan, dus geel op geel, enz.) eventueel dus een verloopstukje  gebruiken indien je VHS-videorecorder alleen over scart-aansluitingen beschikt.

Sluit daarna de tulpstekkers aan op de line-in tulpstekkeringang van de HDD/DVD recorder.Dit is meestal de ingang voor Foto- en videocamera's, zie de gebruiksaanwijzing van het toestel.

Speel nu de videobanden normaal af (play) en neem ze via de line-in op op de harde schijf van de HDD recorder.

Deze opname kun je later branden op een DVD via de interne DVD brander van hetzelfde toestel en voila: klaar!

Beter kan ik het niet uitleggen, succes,

Henson.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2009 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Gerzon het allerbeste kan je Utorrent instaleren dan lid worden van verschillende torrentsites en je kunt je Disney,s allemaal downloaden omzetten kost heel veel tijd en zonde van je energie ga ze lekker gratis downloaden gaat snel en is mooie kwaliteit ikhaal alles via deze sites oke mag niet maar is wel zo lekker om alle films te hebben succes

ve
door verwijderd - Feb 3, 2010 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een videorecorder/speler controleert bij elke videoband in erin wordt gedaan of deze orgineel is en dus meestal ook beveiligd is. Dit kan je zien aan de achterkant van de videoband, aan de linkerkant zit bij een orginele videoband geen een clipje alleen een vierkant leeg vlakje van ±1 cm, bij lege opnamebanden zit er wel clipje in, zoals bij deze http://www.studio-av-digitaal.nl/Prijzen-VHS/VHS-videoband-1.jpg
Dus als er een plakbandje plakt over dat stukje heen waar geen clipje zit wordt de beveiligde videoband gezien als een opnameband omdat de videorecorder op deze manier denkt dat er wel een klipje zit. Op deze manier kan je zonder problemen de videoband op DVD opnemen. Zelf heb ik talloze videobande op deze manier op DVD gezet.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2010 om 01:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

pjmk schreef op woensdag 3 feb 2010, 00:03: Een videorecorder/speler controleert bij elke videoband in erin wordt gedaan of deze orgineel is en dus meestal ook beveiligd is. Dit kan je zien aan de achterkant van de videoband, aan de linkerkant zit bij een orginele videoband geen een clipje alleen een vierkant leeg vlakje van ±1 cm, bij lege opnamebanden zit er wel clipje in, zoals bij deze http://www.studio-av-digitaal.nl/Prijzen-VHS/VHS-videoband-1.jpg
Dus als er een plakbandje plakt over dat stukje heen waar geen clipje zit wordt de beveiligde videoband gezien als een opnameband omdat de videorecorder op deze manier denkt dat er wel een klipje zit. Op deze manier kan je zonder problemen de videoband op DVD opnemen. Zelf heb ik talloze videobande op deze manier op DVD gezet.

Je hebt het fout.

Dat vakje met het clipje is niets anders dan dat je een videoband kunt beveiligen tegen het opnemen.
Haal je het clipje eruit, dan kun je niet meer op die band opnemen.
Plak je er een plakbandje op, dan kun je er wel weer op opnemen.
Een opnamebeveiliging dus.
Hiermee voorkom je dus dat je op een videoband per ongeluk kunt opnemen en daardoor de opname stond die niet verloren mocht gaan of waarover niet opgenomen had mogen worden.

Dat vakje heeft totaal niets te maken met een beveiligen van een band.
Die beveiliging staat op de band zelf.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2010 om 09:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

henson schreef op woensdag 18 mrt 2009, 15:43: Hallo,
Zal het proberen zo makkelijk mogelijk uit te leggen:
Je hiervoor nodig:
- een goede VHS recorder/speler
- een goede HDD/DVD recorder/speler
- 3-voudige tulpstekkerkabel (geel, wit en rood [geel is voor de beeldoverdracht en wit en rood  zijn voor het stereo-geluid l & r)].
Geen scartkabel gebruiken; wel mag je aan de VHS-zijde een scart/tulp-verloopblokje gebruiken, let er echter wel op dat dit een out-signaalblokje moet zijn! (Let Op:er zijn ook "signaal-in" blokjes te koop, die werken in dit geval dus niet).
Sluit als eerste de tulpstekkers aan op de uitgang van de VHS videorecorder (sluit dezelfde kleuren op elkaar aan, dus geel op geel, enz.) eventueel dus een verloopstukje  gebruiken indien je VHS-videorecorder alleen over scart-aansluitingen beschikt.
Sluit daarna de tulpstekkers aan op de line-in tulpstekkeringang van de HDD/DVD recorder.Dit is meestal de ingang voor Foto- en videocamera's, zie de gebruiksaanwijzing van het toestel.
Speel nu de videobanden normaal af (play) en neem ze via de line-in op op de harde schijf van de HDD recorder.
Deze opname kun je later branden op een DVD via de interne DVD brander van hetzelfde toestel en voila: klaar!
Beter kan ik het niet uitleggen, succes,
Henson.

Het is makelijker als je een scartkabel gebruikt , Ik doe dit al enkele jaren

ve
door verwijderd - Feb 3, 2010 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op woensdag 3 feb 2010, 01:32:
pjmk schreef op woensdag 3 feb 2010, 00:03: Een videorecorder/speler controleert bij elke videoband in erin wordt gedaan of deze orgineel is en dus meestal ook beveiligd is. Dit kan je zien aan de achterkant van de videoband, aan de linkerkant zit bij een orginele videoband geen een clipje alleen een vierkant leeg vlakje van ±1 cm, bij lege opnamebanden zit er wel clipje in, zoals bij deze http://www.studio-av-digitaal.nl/Prijzen-VHS/VHS-videoband-1.jpg
Dus als er een plakbandje plakt over dat stukje heen waar geen clipje zit wordt de beveiligde videoband gezien als een opnameband omdat de videorecorder op deze manier denkt dat er wel een klipje zit. Op deze manier kan je zonder problemen de videoband op DVD opnemen. Zelf heb ik talloze videobande op deze manier op DVD gezet.

Je hebt het fout.

Dat vakje met het clipje is niets anders dan dat je een videoband kunt beveiligen tegen het opnemen.
Haal je het clipje eruit, dan kun je niet meer op die band opnemen.
Plak je er een plakbandje op, dan kun je er wel weer op opnemen.
Een opnamebeveiliging dus.
Hiermee voorkom je dus dat je op een videoband per ongeluk kunt opnemen en daardoor de opname stond die niet verloren mocht gaan of waarover niet opgenomen had mogen worden.

Dat vakje heeft totaal niets te maken met een beveiligen van een band.
Die beveiliging staat op de band zelf.

Nou dan mag u mij uitleggen hoe het komt dat ik een orginele videoband eerst niet op dvd kon opnemen, omdat hij beveiligd was en toen ik een plakbandje eroverheen deed, kon het ineens wel. Dit heb ik zo met tientallen videobanden gedaan.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2010 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelde probleem met mijn Disney banden. Heb ook een plakbandje gedaan over het vakje, maar helaas het lukt nog steeds niet. Ik ben ook al bezig geweest met de tulpstekkers, maar mijn videorecorder heeft alleen wit en rood (audio) een geen geel (beeld.) Zijn er nog meer ideeën???

ve
door verwijderd - Feb 8, 2010 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@PJMK

Ikbenik heeft absoluut gelijk. Het clipje aan de achterzijde van de videocassette is alleen een opnamebeveiliging, heeft niets te maken met een copieerbeveiliging. Dit was zo bij de audiocassettes, V2000, 8MM, VHS en ik geloof zelfs bij de 1500 en 1700. Voor copieerbeveiliging zou dit ook veel te gemakkelijk te omzeilen zijn.
Wat je verder ook voor ervaringen denkt te hebben, afplakken van de opnamebeveiliging heeft ook bij jou niet tot gevolg gehad dat de copieerbeveiliging is uitgeschakeld. Die copieerbeveiliging zat namelijk niet in de videorecorder maar had te maken met de manier waarop het videosignaal was geregistreerd op de band.
En mocht je mijn expertise in deze in twijfel willen trekken. Ik heb tussen 1982 and 1989 aan de ontwikkeling gewerkt van zowel V2000, 8MM en VHS recorders

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel leuk en aardig deze tips maar bij mijn werkt dat dus niet...ik heb zo'n vhs/dvd speler en recorder.
Als ik de vhs banden wil overzetten op dvd en op de afstandsbediening geef ik de functie dubbing aan dan geeft het in beeld dat deze functie het niet doen??

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@richard35

Als u een vraag hebt, kunt u die beter opnieuw stellen. Dit topic is al van vier jaar geleden.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 23:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

pjmk schreef op woensdag 3 feb 2010, 00:03: Een videorecorder/speler controleert bij elke videoband in erin wordt gedaan of deze orgineel is en dus meestal ook beveiligd is. Dit kan je zien aan de achterkant van de videoband, aan de linkerkant zit bij een orginele videoband geen een clipje alleen een vierkant leeg vlakje van ±1 cm, bij lege opnamebanden zit er wel clipje in, zoals bij deze http://www.studio-av-digitaal.nl/Prijzen-VHS/VHS-videoband-1.jpg
Dus als er een plakbandje plakt over dat stukje heen waar geen clipje zit wordt de beveiligde videoband gezien als een opnameband omdat de videorecorder op deze manier denkt dat er wel een klipje zit. Op deze manier kan je zonder problemen de videoband op DVD opnemen. Zelf heb ik talloze videobande op deze manier op DVD gezet.

pjmk u heeft gelijk want zo heb ik ook mijn video banden via de hardisk overgezet, dus gewoon met een simpel blakbandje en ook gewoon via de scartkabel. gaat heel makkelijk zo, alleen als het een privé opname was zette ik het even op de harde schijf om ongewenste stukjes te verwijderen en daarna gedubd naar een DVD schijf heel simpel allemaal vint ik zelf.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2013 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@maillady

De warmte zit blijkbaar nog in uw bol. Pjmk schreef dit 3,5 jaar geleden. Ik ben dat alias de laatste 1,5 nergens tegen gekomen, dus ik denk dat dat forumlid niet meer actief is.