he
door henk 10 Apr 17, 2014 om 14:22
Garantie & verzekeringen

Kosten acceptgiro agis

sinds 5 maanden betaal ik mijn premie bij agis via internet de 1 euro acceptgiro in mindering gebracht heden aanmaning voor de 5 euro ovv.achterstand basisverzekering is niet juist onder protest betaald ivm.dreiging boete/deurwaarde weet iemand of agis recht heeft op de kosten voor de acceptgiro terwijl ik via internet betaal en dit declareerd als basisverz.

642 8 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Apr 17, 2014 om 14:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, Agis mag acceptgirokosten in rekening brengen. Dat staat overigens ook op hun site:

Kan ik via telebankieren betalen?
Betaling via telebankieren is mogelijk. Wij zijn verplicht om u dan een factuur te sturen. Ook wanneer u via telebankieren betaalt, krijgt u van ons acceptgiro’s voor de betaling van de verschuldigde bedragen. Voor het betalen van uw zorgverzekeringspremie wordt € 1,- extra aan administratiekosten in rekening gebracht. Voor het betalen van eigen risico of eigen bijdrage worden geen administratiekosten gerekend.

Je kan de maandelijkse premie ook via digitale nota betalen, daaraan zijn dan geen kosten verbonden KLIK

Of natuurlijk via automatische incasso.

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2014 om 14:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u geen machtiging voor een automatische incasso af wilt geven en per acceptgirokaart betaalt, zitten daar kosten aan vast.

Dus ja Agis heeft het recht u een aanmaning te sturen voor de achterstand van de PREMIE, want van wat u betaalt wordt eerst ten gunste van die kosten geboekt.

edrick3
door edrick3 - Apr 17, 2014 om 14:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo henk10.

Ja, dat mag.
Je kunt natuurlijk ook via automatische incasso betalen, dan kost het je niets extra's.
Dat je via internetbankieren betaalt doet er niet toe.
Ze maken extra kosten voor de acceptgiro.

Met vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 17, 2014 om 16:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het zal best kenbaar zijn gemaakt bij het aangaan van de polis. In elk geval hoe de betalingen zouden kunnen gedaan en wat de kosten bij zelf betalen.

ro
door ron530 - Apr 17, 2014 om 17:41
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U is niet slim bezig op eigen houtje een euro van de premie inhouden. U krijgt een acceptgirokaart toegestuurd en betaald die middels internet bankieren. Die acceptgirokaart versturen kost een euro, hoe u die betaald is niet het pakkie an van Agis. Nu gaat u die euro op de premie inhouden dus u betaald de premie niet volledig en bouwt u een achterstand op omdat die euro onderdeel van de premie is.

he
door henk 10 - Apr 17, 2014 om 17:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor uw reacties.inmiddels mij aangemeld voor een digitale nota.

mvg.henk 10

he
door hemala - Jun 12, 2014 om 21:25
34 Antwoorden / 11 Vragen

Tjonge, tjonge, wat een reacties, zijn we nou allemaal kuddedieren ??/!!!! Pikken we dit ??? “ Henk, deze reacties zijn toch knudde, neem me niet kwalijk, volgens mij is de kern van de zaak toch, dat het uiterst klantonvriendelijk is.
Daarom een voorstel aan de Agis, doch als grapje uiteraard: “ Agis, de premie(s) met 1 euro omhoog, maar als men via automatische incasso betaald, betaald men 1 eruo minder voor de premie(s) ……als beloning (ha, ha !!!) “

Hester Laporte

he
door hemala - Jun 12, 2014 om 21:38
34 Antwoorden / 11 Vragen

Tjonge, tjonge, wat een reacties, zijn we nou allemaal kuddedieren ??!!!! " Pikken we dit ??? “ Henk, deze reacties zijn toch knudde, neem me niet kwalijk, volgens mij is de kern van de zaak toch, dat het uiterst klantonvriendelijk is ?! Daarom een voorstel aan de Agis, doch als grapje uiteraard: “ Agis, de premie(s) met 1 euro omhoog, maar als men via automatische incasso betaald, betaald men 1 eruo minder voor de premie(s) ……als beloning (ha, ha !!!) “

Hester Laporte