in
door inge444 Apr 12, 2014 om 20:23
Huishouden & energie

Kosten adreswijziging

Ik ben verhuisd en moet nu overal mijn adres wijzigen. Bij geen enkele instantie heb ik daar voor hoeven betalen.
Bij de Raad van Beheer, verantwoordelijk voor de registratie van rashonden in Nederland moet ik 18 euro voor een adreswijziging betalen. Ik krijg daar zelf niets voor. Het adres staat niet op de stamboom van de hond vermeld, het is slechts een administratieve handeling bij de Raad zelf. Ik vind dit niet redelijk, maar wat kan ik hier aan doen?

4422 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 12, 2014 om 20:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo inge444,

Niets.
Het staat in de Tarievenlijst: klik hier.

Eigendomsoverdracht en adreswijziging (2e registratie)
III.29.4
€ 18.00

Aangezien het geen eigendomsoverdracht betreft, maar alleen een adreswijziging van jou als eigenaar, zou ik eens nader informeren.

Met vr.gr.

in
door inge444 - Apr 12, 2014 om 20:40
3 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, echter adreswijziging zonder eigendomsoverdracht kost ook gewoon 18 euro!

forever-nl
door forever-nl - Apr 12, 2014 om 21:59
400 Antwoorden / 11 Vragen

Waaruit blijkt deze informatie inge444? Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Als het wel zo is dan gaat er iets grondig mis bij de algemene ledenvergadering...

sh
door shine - Apr 13, 2014 om 08:45
107 Antwoorden / 1 Vragen

Dat blijkt uit onderstaande:

http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/stamboom-aanvraag-procedure/verhuizen-of-verkoop-van-de-hond/

Er staat verhuizen (adreswijziging) OF verkoop van hond. In beide gevallen zijn er kosten aan verbonden.

ro
door ron530 - Apr 13, 2014 om 09:04
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als u een stamboom voor de hond met het zogenoemde goudzegel heeft hoeft u geen wijziging door te geven. De adreswijziging is van toepassing op stamboom certificaten die nog de adresgegevens vermelden. Die kosten van 18 euro worden in rekening gebracht om het oude certificaat in te nemen en een nieuwe met goudzegel uit te geven.

in
door inge444 - Apr 13, 2014 om 11:16
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb inderdaad een stamboom met een goudzegel, maar inmiddels ook een rekening liggen van de Raad voor de adreswijziging van 18 euro!

in
door inge444 - Apr 13, 2014 om 11:21
3 Antwoorden / 1 Vragen

En, mijn registratiebewijs, met de tenaamstelling, ligt nu dus bij de Raad te wachten op mijn betaling...

door 1953 - Apr 13, 2014 om 11:30
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Onevenredig bedrag voor een administratieve handeling. Verplicht? Of is het zonder die adreswijziging ook mee te leven?

Wijziging van het beheer gechipte kat kost al € 4,50 - 2 jaren terug - voor een handeling online.

ma
door marleenvanh - Apr 14, 2014 om 13:12
451 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat mag. Dat zijn hun regels, die u, bij inschrijving, geaccepteerd hebt. Misschien volgende keer gewoon naar het asiel?!!

ge
door gewicht - Apr 14, 2014 om 17:03
170 Antwoorden / 1 Vragen

Marleenvanh , gelijk heb je.
Het asiel is goedkoper en veel "diervriendelijker"

pi
door pieterwolters - Apr 14, 2014 om 17:52
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het advies van het asiel is leuk, maar doet niet ter zake. TS heeft een rashond, en die krijg je niet via het asiel.

r.kemperman
door r.kemperman - Apr 15, 2014 om 11:59
423 Antwoorden / 4 Vragen

Elk bedrijf mag rekenen wat hij wil, zeker als ze een monopoliepositie hebben
Als ik mijn gegevens bij de Kiwa moet wijzigen dan kost me dat 200,00 euro
Dus 18 euro valt dan nog mee