di
door didi2 Apr 13, 2015 om 13:30
Huishouden & energie

Kosten beveiliging woning na inbraak

Na 8 weken te wonen in mijn woning is er reeds bij mij ingebroken door de (grote) ruit in mijn voordeur te breken en hierdoorheen naar binnen te kruipen. Er zijn meerdere zeer waardevolle spullen gestolen, zoals mijn racefiets.

Nu vraag ik mij af of de woningbouwvereniging Rochdale, van wie ik huur, moet opdraaien voor de kosten voor het goed beveiligen van mijn woning. Zoals het plaatsen van tralies voor de voordeurruit. Het plaatsen van deze tralies adviseerde de politie mij.

Het lijkt mij dat een woningbouwvereniging verplicht is een veilige woning te leveren.

2771 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2015 om 13:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat is de woningbouwvereniging niet verplicht. Rare inbreker, meestal openen ze gewoon de deur via het slot. Wilt u dan ook tralies voor alle andere ramen?

di
door didi2 - Apr 13, 2015 om 13:55
3 Antwoorden / 2 Vragen

De deur zit in een klein nisje: dus dit is meer afgeschermt van de straat. Vandaar dat ze de deur hebben gepakt en ik deze beter wil/moet beveiligen.

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2015 om 13:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u zult zelf maatregelen moeten treffen om verder onheil te voorkomen.

Cookies
door Cookies - Apr 13, 2015 om 14:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Het lijkt mij dat een woningbouwvereniging verplicht is een veilige woning te leveren......

Een deur moet dicht en op slot kunnen. Allerlei andere beveiligingsmaatregelen zul je zelf moeten betalen.

Cookies
door Cookies - Apr 13, 2015 om 14:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 13 apr 2015, 13:35]Wilt u dan ook tralies voor alle andere ramen?

Die huizen zijn er wel;-)

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2015 om 14:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 13 apr 2015, 14:01][quote=tijger1 schreef op maandag 13 apr 2015, 13:35]Wilt u dan ook tralies voor alle andere ramen?

Die huizen zijn er wel;-)

Maar daar wil niemand in, alleen uit.;-))

edrick3
door edrick3 - Apr 13, 2015 om 14:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo didi2,

Dat is een vervelende ervaring.

.....Het lijkt mij dat een woningbouwvereniging verplicht is een veilige woning te leveren.......
Nee, dat is niet zo.
Wel moeten ze zorgen voor goed hang- en sluitwerk.

Extra beveiliging dien je zelf aan te brengen en dan krijg je (soms) wat korting van je verzekeringsmaatschappij vwb de inboedelverzekering.
Je moet dan het certificaat beveiligde woning hebben.
Lees de info hier.

Hoop dat je een goede verzekering hebt.

Met vr.gr.

me
door mein33 - Apr 13, 2015 om 14:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Inbraak is helaas niet te voorkomen.
Ook met de meest geavanceerde beveiligingsopties zal de tijd die er nodig is om binnen te komen worden verlengd maar houdt een ervaren inbreker niet tegen.
Om het "Politie keurmerk" te krijgen is een ruit van enkel glas in de voordeur geen reden om het keurmerk, mits aan alle andere voorwaarden ook is voldaan, niet te krijgen.
Uw verhuurder is niet verantwoordelijk voor de beveiliging van uw woning.
Indien de woning van goed werkend hang en sluitwerk is voorzien, hoeft niet eens aan de SKG normen te voldoen, hebben zij aan de voorwaarden voldaan.
Voor aanvullende beveiligings- maatregelen moet u zelf zorgen.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 13, 2015 om 15:46
7179 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 13 apr 2015, 14:23]Hallo didi2,

Dat is een vervelende ervaring.

.....Het lijkt mij dat een woningbouwvereniging verplicht is een veilige woning te leveren.......
Nee, dat is niet zo.
Wel moeten ze zorgen voor goed hang- en sluitwerk.

Extra beveiliging dien je zelf aan te brengen en dan krijg je (soms) wat korting van je verzekeringsmaatschappij vwb de inboedelverzekering.
Je moet dan het certificaat beveiligde woning hebben.
Lees de info hier.

Hoop dat je een goede verzekering hebt.

Met vr.gr.
Bedoel je deze? KLIK

edrick3
door edrick3 - Apr 13, 2015 om 16:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sjoppie,

Wel verdraaid, nou doet die link het ook al weer niet.
Raar hoor.
Maar - al weer - bedankt voor de service: die bedoelde ik inderdaad.

Met vr.gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 13, 2015 om 16:43
7179 Antwoorden / 3 Vragen

@edrick3,
Ik vermoed dat je een oude link wilde verplaatsen, dat lukt niet altijd, eerst openmaken en opnieuw bewerken.
Vr,gr

tenormin
door tenormin - Apr 13, 2015 om 19:19
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 13 apr 2015, 14:23]Hallo didi2,

Dat is een vervelende ervaring.

.....Het lijkt mij dat een woningbouwvereniging verplicht is een veilige woning te leveren.......
Nee, dat is niet zo.
Wel moeten ze zorgen voor goed hang- en sluitwerk.

Extra beveiliging dien je zelf aan te brengen en dan krijg je (soms) wat korting van je verzekeringsmaatschappij vwb de inboedelverzekering.
Je moet dan het certificaat beveiligde woning hebben.
Lees de info hier.

Hoop dat je een goede verzekering hebt.

Met vr.gr.

Nou, dat is een wassen neus, verlaging van verzekering. Kregen ook (na renovatie - daar komt ie weer - ) alles goedgekeurd door Politie en brandweer, alles naar de verzekering gestuurd, NN, gecertificeerde sloten met **; deuren met weet ik hoeveel extra klauwen/punten (weet niet hoe alles heet). Maar nee, niemand kreeg ook maar een stuiver verlaging. Ze schermen er wel mee, maar doen is een andere zaak.

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2015 om 20:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Twee sterren staat voor vijf minuten vetraging, drie sterren voor tien minuten. Daarom is het belangrijk dat op een buitendeur een tweede slot zit, bijvoorbeeld een steekslot. Maar achterdeuren of balkondeuren zijn vask het stiefkind.

Mar nog belangrijker is het om als men weggaat de boel af te sluiten ook op het nachtslot.

Cookies
door Cookies - Apr 13, 2015 om 20:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 13 apr 2015, 20:33]Twee sterren staat voor vijf minuten vetraging, drie sterren voor tien minuten. Daarom is het belangrijk dat op een buitendeur een tweede slot zit, bijvoorbeeld een steekslot. Maar achterdeuren of balkondeuren zijn vask het stiefkind.

Mar nog belangrijker is het om als men weggaat de boel af te sluiten ook op het nachtslot.

Nadeel is van al dat sluitwerk dat het ook tegen je kan werken in geval van nood.

tenormin
door tenormin - Apr 13, 2015 om 21:34
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Was een sterretje vergeten, had brilletje niet op, maar maakt niet uit voor verzekering. Hoe goed ook beveiligd (zie BN 'rs) etc. als ze je op de korrel hebben komen ze gewoon op bezoek. Koevoet en hatsekidee, binnen zijn ze. Buuf b.v "past op me" als de gordijnen langer dicht zijn. Maar dan ben ik zo stom geweest om voordeur goed af te sluiten en vergeet de sleutel eruit te halen; kan ze er ook niet in. Wat dat betreft mis ik toch wel "vroeger" toen ramen en deuren overdag gewoon open konden blijven. Dus de TS zal toch echt, als hij "veilig" wil wonen tralies voor zijn deur toch zelf moeten aanschaffen. Probleem is natuurlijk alleen de voordeur.....maar dat weten kenners al die bezoekje hebben gehad. ?