martinuz
door martinuz Apr 11, 2015 om 20:17
Computers & telefonie

Kosten IS/RA punt

Hoi,

Recentelijk een tv/internet/telefonie abonnement afgesloten bij Tele2. Bij het leveren van het modem kwam ik tot de conclusie dat in mijn appartement niet over de juiste aansluiting beschikt, namelijk een ISRA punt.

Bij het bellen van Tele2 wilde ze mij aansturen om mijn contract op te zeggen. Echter duurt het dan weer enorm lang voordat ik hier internet heb.

Nu komt er een monteur van de KPN om te kijken of ze een ISRA punt aan kunnen leggen/vinden.

Nu is mijn vraag: voor wie zijn de kosten als er een ISRA punt moet worden aangelegd. Tele2 zegt de eigenaar van mijn appartement. Maar ik denk Tele2.

Kunnen jullie mij helpen?

Gr, Martijn

20255 10 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 11, 2015 om 20:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tele2 hoeft die kosten niet te betalen.

martinuz
door martinuz - Apr 11, 2015 om 20:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 11 apr 2015, 20:21]Tele2 hoeft die kosten niet te betalen.
Ik had begrepen dat aangezien Tele2 het netwerk gebruikt van KPN dat zij dus verantwoordelijk zijn voor eventuele kosten.

diumenge
door diumenge - Apr 11, 2015 om 20:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja je hebt gelijk. Ik was te kort door de bocht. Je hebt een overeenkomst met Tele2, dus zij moeten leveren en de bijbehorende kosten zijn dan ook voor Tele2. Let op dat ze je niet opzadelen met de kosten van de KPN monteur.

Klik hier voor wat meer informatie.

hereistom
door hereistom - Apr 11, 2015 om 22:48
732 Antwoorden / 1 Vragen

Als er geen aansluitpunt is in uw appartement moet u zelf voor de kosten opdraaien!
Tele2 hoeft niet voor een aansluitpunt te zorgen, dat moet uzelf of de eigenaar van het appartement.
Tele2 kan het echter wel in uw opdracht aanvragen bij KPN.

ro
door ron530 - Apr 12, 2015 om 07:49
4084 Antwoorden / 17 Vragen

KPN doet het voor klanten gratis maar u bent geen klant dus draait waarschijnlijk zelf voor de kosten op. Bij de aanvraag heeft u een postcode/huisnummer check moeten doen anders kunt u niet bestellen, als blijkt dat de diensten op uw adres mogelijk zijn gaat het bestelproces verder. Tele 2 gaat de aanleg ook niet betalen want volgens hun is er een ISRA punt in de woning aanwezig. Op site van KPN (de beheerder van het netwerk) zijn tips te vinden over verschillende types aansluitingen en waar ze zich zouden kunnen bevinden. In oudere appartementen is dat vaak in de binnenmuur van de woonkamer op +/_ 1,6 meter hoogte. Een bezoekje aan uw boven of onderburen maakt al veel duidelijk over de plaats van het telefoon stopcontact. Waarschijnlijk is in uw appartement na het behangen het telefoon stopcontact niet terug geplaatst omdat de vorige bewoner er geen gebruik van maakte.

zoekster
door zoekster - Apr 12, 2015 om 10:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Omdat te beroerd zijn om de link van Diumenge te lezen en dus gewoon maar vanuit wat ze zelf vinden gaan antwoorden, zal ik daaruit citeren.

Hier is de waarheid:
Zowel KPN, als de provider waar je je aanvraag gedaan hebt kunnen dit weldegelijk regelen. Ze doen dit alleen niet, omdat het heel veel geld kost. Je provider mag deze kosten niet in rekening, omdat dit valt onder hun leverplicht. Ze zijn je op dat moment liever kwijt als klant, dan dat ze een telefoonlijn voor je aan moeten leggen. Wat de daadwerkelijke kosten zijn is afhankelijk van jouw situatie, maar hieronder vind je een kort overzicht van de geschatte kosten.

Dus gewoon rekening doorsturen naar Tele2

(zie link van Diumenge)

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 14, 2015 om 12:07
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Afspraak voor de monteur is geregeld door Tele2?

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 14, 2015 om 15:10
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Heb je vooraf gevraagd wat die kosten zijn?

Als KPN het gratis doet zou ik eerst 1 of 2 jaren daar afnemen en Tele 2 ontbinden....

Maar je hebt ook een onderzoek plicht, zit er een werkende aansluiting want in jou huis wat soms onderverdeeld word in appartementen kan dit fout gaan.
Voor een oud kantoor pand met maar 1 Isra....
Daar zitten nu 89 appartementen dus lukt het niet!

De laatste jaren moet je vaak kiezen bij renovatie en/of nieuwbouw.
Doen we Ziggo/UPC of KPN... en vaak kiezen ze voor Ziggo.

Dan is KPN niet meer leverbaar omdat KPN minder TV aanbood en daar minder belangstelling voor was.

Dat ze vroeger beide leverden was niet gratis maar bij de bouw kosten inbegrepen!
Mijn nieuwe pand heeft alleen Ziggo en Stroom...
Geen Gas, geen KPN en Water via achterburen, want een nieuwe aansluiting was erg duur en als eigenaar van een pand schuin achter was door koppelen goedkoper dan nieuwe 2e.

Niet elk huis of pand krijgt dus automatisch alle aansluitingen en het kan later altijd nog, wel pijpen in de gevel maar die zijn dus nog leeg.
Nu U toestemming gaf, is dat met of zonder prijsopgave want soms kan het erg duur worden....

tele2webcare
door tele2webcare - Apr 14, 2015 om 18:26
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Martijn,

Wat vervelend dat er onduidelijkheid bestaat over de kosten van het zoeken en/of aanleggen van het ISRA-punt. Uiteraard geven wij je daar heel graag meer duidelijkheid over.

Het is de verantwoordelijkheid van de eigenaar van het pand om te zorgen voor een ISRA-punt. Tele2 is verantwoordelijk voor het leveren van het signaal op de lijn van het ISRA-punt, maar niet voor het al dan niet aanwezig zijn van dat punt. Wanneer je bij ons een pakket bestelt gaan wij ervan uit dat je van tevoren hebt vastgesteld of er een ISRA-punt in jouw woning aanwezig is.

Hopende dat het op deze manier wat duidelijk is geworden. Mocht je verder nog vragen hebben, dan kun je ten alle tijde contact met ons zoeken. Hier vind je alle contactmogelijkheden: https://www.tele2.nl/klantenservice/contact/.

Groetjes, Heleen

martinuz
door martinuz - Apr 15, 2015 om 12:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tele2webcare schreef op dinsdag 14 apr 2015, 18:26]Beste Martijn,

Wat vervelend dat er onduidelijkheid bestaat over de kosten van het zoeken en/of aanleggen van het ISRA-punt. Uiteraard geven wij je daar heel graag meer duidelijkheid over.

Het is de verantwoordelijkheid van de eigenaar van het pand om te zorgen voor een ISRA-punt. Tele2 is verantwoordelijk voor het leveren van het signaal op de lijn van het ISRA-punt, maar niet voor het al dan niet aanwezig zijn van dat punt. Wanneer je bij ons een pakket bestelt gaan wij ervan uit dat je van tevoren hebt vastgesteld of er een ISRA-punt in jouw woning aanwezig is.

Groetjes, Heleen

De eigenaar van mijn appartement wil niet opdraaien voor de kosten. Het komt er dus op neer dat ik geen abonnement bij tele2 kan aansluiten.

Dan maar naar een provider die met coax-werkt.