ma
door marijkevbezouw Apr 13, 2015 om 22:11
Geldzaken & recht

Kosten juridisch advies

Na het inschakelen van juridisch advies heb ik een hoge rekening ontvangen. Vooraf is een voorschot van 250 euro betaald. Ik ging er van uit dat als dit voorschot 'op' was ik hierover bericht zou ontvangen. Dit is dus niet gebeurd. Ik krijgt nu een factuur van 893,45 waarbij voor het opstellen van een brief 1,5 uur in rekening wordt gebracht. Voor het opstellen van een andere brief (lengte: 8 regels) wordt een haf uur in rekening gebracht!
Ook na ieder telefonisch contact worden kosten in rekening gebracht voor administratieve verrichtingen dossier; variërend van 6 tot 18 minuten!
Mijn vraag is of dit zomaar kan?

2744 5 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 13, 2015 om 22:18
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ben bang dat u, voordat u met de advocaat in zee ging, niet al te veel heeft doorgevraagd over vervolgrekeningen. En ja, ook telefonisch worden kosten in rekening gebracht (net als bij de dokter!). Maar stel uw vraag eens op klik hier dan krijgt u in ieder geval een heel duidelijk antwoord.

jantje7
door jantje7 - Apr 13, 2015 om 22:41
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Helaas zijn de kosten van een advocaat erg hoog. Een uurloon van € 325,- is heel normaal. Dan komen dan nog kantoorkosten en BTW bij. Beter is om aan te geven hoeveel de kosten mogen zijn.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 14, 2015 om 00:08
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U had voor dat u met deze zaken in zee ging, eerst op moeten vragen wat er allemaal gaat kosten.

edrick3
door edrick3 - Apr 14, 2015 om 09:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo marijkevbezouw,

.....Mijn vraag is of dit zomaar kan?......
Ja. Je had je beter eerst eens kunnen informeren over de kosten van rechtsbijstand vóórdat je die inschakelde. Helaas is dat nu mosterd na de maaltijd.
Die advocaten schrijven met een gouden pen.
En nu maar hopen dat je iets aan dat 'advies' gehad hebt.

Met vr.gr.

costnix
door costnix - Apr 14, 2015 om 11:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Bij de advocatuur geldt dit adagium: "Uurtje, factuurtje".