sa
door sanie1977 Feb 25, 2015 om 18:44
Geldzaken & recht

Kosten loonbeslag

Wij hadden een schuld bij een tandarts van €395,60. Om deze reden is er beslag gelegd op mijn man zijn salaris. Inmiddels is alles betaald maar wij hebben uiteindelijk bijna €2500 moeten betalen. Klopt dit? Wij hebben een specificatie bij de deurwaarder opgevraagd en daar staan alle bijkomende kosten op maar klopt het dat dit zoveel is?

1907 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 25, 2015 om 18:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of het klopt, kunt u zien aan de bijkomende kosten. Gerechtelijke kosten, rente aanmaning, deurwaarder, kosten loonbeslag en ga maar doir.

sa
door sanie1977 - Feb 25, 2015 om 19:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie al die kosten staan maar ik bedoel bv of er 610 euro aan proceskosten mag worden berekend en informatiekosten €110. Rente €312 enz enz.

uwjurist
door uwjurist - Feb 25, 2015 om 21:18
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat mag. Zie ook het vonnis waarin u veroordeeld wordt tot dergelijke kosten en rente.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

ridder_1
door ridder_1 - Feb 25, 2015 om 23:17
376 Antwoorden / 8 Vragen

Als u 2500 euro kwijt bent voor een echte schuld van circa 400 euro dan heeft u wel een aantal mogelijkheden niet op tijd benut. U had veel eerder uw beklag moeten doen of eerder moeten betalen dan was de schade voor u beperkt gebleven
Een dure en wijze les voor de toekomst !
U kunt eea nakijken op [url=http://www.schuldinfo.nl/]/url]

Link incopieren werkt blijkbaar niet goed maar kijk even op
http://www.schuldinfo.nl

tenormin
door tenormin - Feb 25, 2015 om 23:25
16841 Antwoorden / 108 Vragen

Ja zeker, als u alles zo lang op zijn beloop laat komt er zo'n verrassend bedrag uit. Want het loonbeslag zal niet meer gaan over de bijna €400,00, kan niet anders dat er nog meer uit de hoge hoed is gekomen. Zondegeld. Beter om alle rekeningen gelijk te betalen, dus niet op 'stapel' leggen. Als dat niet kan, de meesten zijn bereid om een termijnbedrag voor te stellen als u dat aangeeft.

door 1953 - Feb 26, 2015 om 00:44
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De kosten staan expliciet gespecificeerd op het exploot en betekend door de (gerechts)deurwaarder. Daar kunt u zien waar die € 2.500,00 naar toeging.

De kantonrechter wijst en vonnist in een uitspraak de vordering, uitvoerbaar bij voorraad, toe.

De (gerechts)deurwaarder betekent dan bij ... het loonbeslag, waarbij dan een ingewikkelde constructie van vrijstellingen, beslagvrijevoet, een bedrag wordt bepaald wat op het ... wordt ingehouden.

Er zal best wel meer zijn dan die € 395,00 alleen.

sa
door sanie1977 - Feb 26, 2015 om 09:01
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reacties. Dat dit een dure les was en dat ik het niet zover had moeten laten komen, wist ik al. Maar dat er zoveel bij mag komen vindt ik schandalig. Zeker gezien het feit dat wij 1,5 jaar lang probeerde in het schuldhulp traject te komen. De budgethouder heeft er toen een zooitje van gemaakt en alles op zijn beloop gelaten. Wij wisten niet eens dat dit eerst bij incasso liep omdat wij toen geen post kregen. Wij zijn 1,5 jaar gelden gestopt met schuldhulpverlening want het schoot niet op. Elke keer als we langskwamen hadden ze niks gedaan en hadden ze geen tijd gehad om alleen al het dossier in te kijken. Doordat de budgethouder rekeningen niet betaalde en op daar dooie gemakkie al ons geld (en zoveel was dat dit omdat ik toen geen baan had) over maakte naar een schuldeiser die ook op de lijst stond van schuldhulpverlening, werden andere rekeningen niet betaald. Op een gegeven moment stond er opeens iemand voor de deur om ons af te sluiten van het water...terwijl we daar eerst geen achterstand hadden. Het was een verschrikkelijke tijd. Toen dat gebeurde werd ik gek en we besloten het anders aan te pakken. Huur opgezegd en met heel het gezin bij mijn ouders gaan wonen. We hebben met alles shuldeisers regelingen getroffen en nu na 1,5 jaar kunnen we zeggen dat we binnen een jaar klaar zijn met aflossen...ja een dure en harde les was dit zeker. Waarom ik toen niet achter de extra kosten ben aangegaan?? Zo'n situatie als waar wij inzaten maakt een mens nogal depresief en dan heb je geen energie om achter dingen aan te gaan. Het enigste wat ik wilde was aflossen...zo snel mogelijk.

tijger1
door tijger1 - Feb 26, 2015 om 09:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel triest allemaal, maar niets aan te doen.

Op die schuldhulp bureautjes zou een goed toezicht moeten komen. Sommige helpen de mensen nog veel verder de ellende in.

td
door tdivolkswagen - Apr 21, 2015 om 16:12
2 Antwoorden / 2 Vragen

Nou als ik dit zo lees zijn jullie erg snel om te zeggen van ja dat mag en jullie moeten betalen is ook zo maar wel erg snel met andwoorden die we zelf al wisten . Van geld lenen bij fam enz enz erg makkelijk h

tenormin
door tenormin - Apr 21, 2015 om 16:32
16841 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tdivolkswagen schreef op dinsdag 21 apr 2015, 16:12]Nou als ik dit zo lees zijn jullie erg snel om te zeggen van ja dat mag en jullie moeten betalen is ook zo maar wel erg snel met andwoorden die we zelf al wisten . Van geld lenen bij fam enz enz erg makkelijk h

Dat is niet de insteek van geld lenen bij familie, wel veel en veel goedkoper. Als me tenminste iemand heeft die dit wel wil/kan lenen. Schulden bij incassobureaus of officiële instellingen lopen nu eenmaal sneller op. Zie wat TS nu heeft moeten betalen.

me
door mein33 - Apr 21, 2015 om 17:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tdivolkswagen schreef op dinsdag 21 apr 2015, 16:12]Nou als ik dit zo lees zijn jullie erg snel om te zeggen van ja dat mag en jullie moeten betalen is ook zo maar wel erg snel met andwoorden die we zelf al wisten . Van geld lenen bij fam enz enz erg makkelijk h

@tdivolkswagen,

U heeft zelf een topic geopend betreffende een gelijksoortige situatie waarin u nu verkeert.
De reacties in dit topic zijn gegeven zijn dus ook op uw omstandigheden van toepassing.