ak
door akow Oct 3, 2013 om 10:55
Computers & telefonie

Kosten provider

Belde altijd met vaste telefoon naar 0900 nummers voor 1-2ct/min naar bijv. Hongarije of Oostenrijk. Nu komen de kosten van de provider (Ziggo) van 9-11ct/min of nog meer ook erbij. Dit is meer dan 1000%!!! duurder. Dit was toch niet de bedoeling van de wetswijziging van 1 juli jl.???
Wat is hiertegen te doen of zijn er andere opties?

800 8 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Oct 3, 2013 om 10:56
937 Antwoorden / 2 Vragen

skype gaan gebruiken, kun je voor een paar euro per maand onbeperkt bellen naar vaste nummers in een land naar keuze.

tijger1
door tijger1 - Oct 3, 2013 om 10:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit was niet per se de bedoeling van de wetswijziging maar wel een ongewenst gevolg. Gebruik Skype, helemaal gratis.

ak
door akow - Oct 3, 2013 om 11:01
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op donderdag 3 okt 2013, 10:56]skype gaan gebruiken, kun je voor een paar euro per maand onbeperkt bellen naar vaste nummers in een land naar keuze.

ak
door akow - Oct 3, 2013 om 11:07
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op donderdag 3 okt 2013, 10:56]skype gaan gebruiken, kun je voor een paar euro per maand onbeperkt bellen naar vaste nummers in een land naar keuze.

Kan je dan ook met je gewone vaste telefoon bellen of moet je andere apparaten aanschaffen?

edrick3
door edrick3 - Oct 3, 2013 om 11:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Halo akow,

Kijk even op www.skype.com

edrick3
door edrick3 - Oct 3, 2013 om 11:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Lees ook eens hier:

http://kassa.vara.nl/tips/tips-detail/tipdetail/goedkoop-bellen-naar-vaste-nummers-buitenland/?vHash=c749c73j&cHash=29ced1d46886e9044273c3760adfa769

edrick3
door edrick3 - Oct 3, 2013 om 11:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je kunt bovenstaande link hier aanklikken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 3, 2013 om 14:47
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Dit soort wijzigingen krijg je als 'n organisatie, ACM (Opta) besluiten gaat nemen over zaken waar ze geen verstand van hebben. Ze hebben hier 15 jaar overgedaan om de regelgeving te veranderen en dit is de uitkomst. Naar mijn bescheiden mening kun je niet veel harder falen dan dit..

Gelukkig is voor alles 'n oplossing; Betamax zoek in de lijst naar welk land je wilt bellen, kijk naar de gunstigste tarieven, veelal kun je 'gratis' naar 'n bestemming bellen. Software installeren, btg kopen en - betaalbaar en goedkoper dan met Skype - bellen maar.
Overigens kun je hiermee ook prima vanaf je smartphone/tablet bellen. Zelfs als je wilt met jouw eigen vaste telefoon, mogelijkheden te over..