aj
door ajdinemmelie Aug 3, 2015 om 16:54
Computers & telefonie

Kpn

Hallo,

ik heb een vraag over kpn. Een tijd geleden heeft mijn man een abonnement afgesloten voor zijn mobiel bij kpn. We hebben enige tijd hoge rekeningen gehad en zijn er na af en aan bellen er achter gekomen dat het komt door in-app aankopen. (Waarvan we zeker weten die niet te doen) We hebben gevraagd of dit geblokkeerd kon worden en 'ze zouden het regelen' maar de hoge rekeningen bleven komen. Nu vind ik eigenlijk dat kpn hier voor verantwoordelijk is, inmiddels is het geblokkerd en hopen we dat het nu stopt, maar naar ons geld kunnen we nu fluiten. We hebben hier vaak contact over gehad en ze willen ons niet helpen. Ze verwijzen ons naar google die hier voor verantwoordelijk is volgens hun. Van hun hebben wij een aantal emails gehad dat we wat geld terug zouden krijgen maar lang niet alles. Paar keer gemaild, niks meer van gehoord. Nu vraag ik mij af, omdat kpn zelf het geld in rekening brengt, of zij hier nu verantwoordelijk voor zijn. ze willen ons in elk geval niet helpen.

687 8 Rapporteer

lo
door lovewinnie - Aug 3, 2015 om 17:14
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had dit hij Vodafone. Ik had blijkbaar een abonnement op een of andere app voor 5 euro per maand. Vodafone betaald dit dan aan de aanbieder van de app en het bedrag werd dan samen met mijn abbo afgeschreven.
Ik belde en het werd meteen geblokkeerd. Ik heb toen Gevragen om bewijs van lidmaatschap . Had namelijk nergens voor getekend, download geen apps op mijn telefoon en behalve bellen en sms en watsapp en zo nu en dan mailen doe ik er niks mee. Ze konden echter niet aantonen dat ik er akkoord voor had gegeven. Ik wilde dus gewoon mijn geld terug. Dit kreeg ik uiteindelijk en is recht getrokken door Vodafone :). Eind goed al goed.
Vraag dus om bewijs van lidmaatschap

aj
door ajdinemmelie - Aug 3, 2015 om 18:05
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat ik hier wel wat mee kan. Bedankt!

jo
door jorisw - Aug 3, 2015 om 20:01
4340 Antwoorden / 1 Vragen

In-app aankopen lopen via de Apple appstore (in geval van een iPhone) of de Google Playstore (voor Android). Wat voor "in-app" aankopen bedoeld KPN? SMS abonnementen?

ka
door kathy52 - Aug 3, 2015 om 21:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ze hebben gewoon apps gedownload die geld kosten en dat willen ze nu op KPN verhalen....
Kansloos dus want dat is je eigen verantwoordelijkheid. Geen smartphone nemen als je er hiermee om kan gaan.

tijger1
door tijger1 - Aug 3, 2015 om 22:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die apps hoeven helemaal geen geld te kosten, maar als je dan iets met die apps gast doen, kost dat wel geld.

Dat zijn in-app aankopen. Dus gooi die apps eraf en u bent er van af.

aurora1
door aurora1 - Aug 4, 2015 om 00:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier.

door 1953 - Aug 4, 2015 om 02:56
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Als APPS geld kostten, dan stond of staat dat specifiek erbij.

crewmember
door crewmember - Aug 4, 2015 om 10:37
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk hier ook even of je niet per ongeluk een sms dienst aan hebt staan:

http://www.payinfo.nl/

Wat voor spellen/apps heb je op die telefoon staan trouwens? Soms is het niet super duidelijk dat je wat koopt voor echt geld in een app maar doe je dit eigenlijk wel. (Muntjes in triviacrack bijvoorbeeld)