kossie
door kossie Oct 1, 2014 om 20:12
Computers & telefonie

KPN Alles in 1

In augustus telefonisch benaderd door KPN of ik over wilde stappen met internet, telefonie en televisie. Ze konden mij een mooi aanbod doen, omdat mijn vriendin en ik ook mobiel klant zijn van KPN (Hi). Het aanbod was/is een mooi aanbod gezien de besparing die ze bieden op mobiele telefonie een de aanbieding van de eerste 6 maanden € 24,00 korting op het pakket. Het pakket zou ingaan op 1 oktober (vandaag dus). Gisteravond de 'doe het zelf installatiepakket' doos geopend om alles alvast te installeren. Tot mijn verbazing werkte alles al terwijl ik pas vanaf 1 oktober zou worden aangesloten. Een tevreden klant zou je zeggen. Dit was voor korte duur. Het blijkt namelijk dat als je televisie wilt kijken je een internetkabel moet aanleggen van je meterkast naar je televisie(s). Er is hiervoor wel een draadloze oplossing alleen dan moet je € 100,00 betalen. Dit is mij niet vertelt aan de telefoon toen ze in augustus het aanbod deden. Ik dacht vanmiddag na mijn werk laat ik langs een KPN winkel gaan om dit voor te leggen, maar hier konden ze niets voor me doen ik moest maar contact opnemen met de klantenservice. Dit heb ik zojuist gedaan en de mevrouw die ik aan de telefoon kreeg kwam met een oplossing waar ik me wel in kon vinden. Ze vroeg me of ik 'tevreden' zou zijn als beide partijen de helft zouden betalen. Ik dus € 50,00 en KPN ook (een korting vanuit KPN dus). Hiermee wilde ik akkoord gaan, alleen moest zij het nog wel even overleggen. Na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik te horen dat ze van niemand intern medewerking kreeg en ze tot haar spijt het aanbod niet mocht doen. Ik vroeg haar toen kan ik mijn abonnement nog opzeggen, want binnen 24 uur ben ik al niet meer tevreden. Gaf ze aan dat ik vanaf half augustus 14 dagen de tijd heb gehad om het abonnement op te zeggen (tot 1 september). Hoe kan ik iets opzeggen in september als het pas in oktober ingaat? Kan en mag dit allemaal?

2289 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2014 om 20:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bent u niet een beetje abuis?

Ik neem aan dat u een Experia modem hebt gekregen en die plaatst u in de woonkamer en die wordt aangesloten op de contactdoos van de vaste telefoon. De televisie verbindt u met de Experia box door middel van een bijgeleverd kabeltje.

Dus ik weet niet wat u in de meterkast moet zoeken.

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2014 om 20:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En nog even afgezien daarvan kost een internetkabel natuurlijk geen honderd euro.

kossie
door kossie - Oct 1, 2014 om 20:40
4 Antwoorden / 2 Vragen

Allereerst bedankt voor jullie antwoorden alleen kan ik er niet zoveel mee, helaas. Het is namelijk zo dat de installatie gedaan moet worden waar de telefoonaansluiting binnen komt in uw huis, de zogenoemde ISRA. Deze zit in de meterkast. Ten tweede hebben wij twee televisies en geen meerdere telefoonpunten dan 1 in ons appartement dus gaat het sowieso niet helemaal op.

Antwoord twee heeft blijkbaar niet goed gelezen: Er is hiervoor wel een draadloze oplossing alleen dan moet je € 100,00 betalen. Ik lees nergens terug dat ik 100 euro reken voor een internetkabel...

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2014 om 20:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u in de woonkamer een aansluiting hebt voor een vaste telefoon, kan het gewoon daarop, dan hoeft u niet
in de meterkast te zijn.

En ja als u twee televisies hebt, en die staan natuurlijk niet allebei in de woonkamer ;-), dan zult u, als u geen ethernet kabel wilt leggen naar die andere kaner, een verbinding moeten maken via het stopcontact.

Ik heb zelf twee van die dingen ivm met een tv boven.

Het zit bij mij ook gewoon in de doos voor de vaste telefoon.

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2014 om 20:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Sorry, gooide even de draadloze verbinding voor € 100 en de internetkabel door de war.

kossie
door kossie - Oct 1, 2014 om 21:23
4 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de uitleg en informatie. Die manier van installeren heb ik nu maar even gedaan, al ligt het punt van de telefoonaansluiting nog steeds ver van de televisie af, alleen niet zover als de meterkast. Het is een oplossing, al adviseert KPN zelf de aansluiting ISRA i.p.v. de telefooningang i.v.m. kwaliteit.

Nog steeds vind ik dat ik door KPN niet goed ben voorgelicht en dat ik nu voor een goed werkende oplossing € 100,00 moet betalen niet netjes. Dit aanbieding die ze me hebben gedaan is daardoor geen 'aanbieding' meer te noemen.

Tot slot vind ik een bedenktijd van 14 dagen vreemd dat deze bedenktijd verstrijkt in de periode dat ik niet eens gebruik maak van hun dienst(en). Mag dit zomaar? Ik kan toch niet mening hebben over een dienst die nog niet eens is ingegaan?

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2014 om 21:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar op due telefoonaansluiting moet de experiabox worden asngesloten en de daarbij geleverde kabel is volgens mij aardig lang, zodat u die box dichtbij de tv kan zetten.

Ik vind niet dat u verkeerd bent voorgelicht, hoe moet de KPN weten waar uw aansnluitingen zitten en waar u de tv hebt staan? Want u moet toch ook bedacht hebben wat u met de tweede tv doet? Dat spul voor het stopcontact asnschaffen of een kabel leggen.

Tien ik op KPN overging stond dat op de site.

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2014 om 21:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hier kunt u lezen wat Consuwijzer schrijft over de bedenktijd bij het aangaan van een dienst.

Klik hier

gerbera
door gerbera - Oct 1, 2014 om 22:53
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Kan het probleem ook ff niet volgen. Ik heb mijn Experia modem (KPN) boven in de computerkamer. De bijgeleverde Ethernet kabel (15 mtr) gaat naar beneden naar de TV en heb prima beeld. De afstand van de ISRA aansluiting is dus niet van belang. Een draadloze verbindingset kost rond de
€ 50,- die kan u dan voor de 2e TV gebruiken. Kan ergens wel begrijpen dat men u bepaalde dingen niet heeft verteld, gewoon omdat ze uw woonsituatie niet kennen.

door 1953 - Oct 2, 2014 om 04:28
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Vooruitzien is regeren! De 'gratis' KPN-monteur zeker in geen velden of wegen te bekennen?

Bij mij ging het aanmelden via de website m.n. het behoud van telefoonnummer bij alles-in-1 mis: geen nummerbehoud! Wederom bestelling annuleren.

Waarom staat de modem niet in de woonkamer in de nabijheid het ISRA-aansluitpunt? Aansluiting op het ISRA-aansluitpunt in de woonkamer hoeft u de installatie zo ingewikkeld te doen zijn.

st
door steenbok1 - Oct 3, 2014 om 23:45
28 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Kossie,

Wij hadden ook een alles in 1 van KPN, bij ons had KPN ook niet verteld dat bij de draadloze verbinding de adapters voor 2 TV's een bedrag van €100,00 kosten.
Wij konden niet anders dan maar betalen.
Met vr. groet,
Steenbok1

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2014 om 00:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@steenbok

Dat had u simpel op de site van KPN kunnen lezen hoe dacht u dat die tweede tv dan draadloos zou kunnen werken?

door 1953 - Oct 4, 2014 om 03:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=steenbok1 schreef op vrijdag 3 okt 2014, 23:45]Hallo Kossie,

Wij hadden ook een alles in 1 van KPN, bij ons had KPN ook niet verteld dat bij de draadloze verbinding de adapters voor 2 TV's een bedrag van €100,00 kosten.
Wij konden niet anders dan maar betalen.
Met vr. groet,
Steenbok1

U legde de klemtoon op 'hadden'! Dus niet meer bij KPN abonnee.

Sowieso staat al jaren op de website en bij het aanmelden in de KPN-winkel de mogelijkheid om draadloze adapters via de stroomvoorziening voor € 55,00, € 70,00 en € 100,00 erbij aan te schaffen naar gelang het aantal televisies ermee wilt aansluiten.