door 1953 Dec 21, 2014 om 16:56
Computers & telefonie

KPN | Chaos alles-in-1 alom!

Probeer het op de chronologische wijze vermelden:
1. Op 13 oktober jl. overeenkomst KPN-alles-in-1 Premium vervaardigd via aanmelding via de website;
2. Op 25 oktober jl. overeenkomst, cf. Wet Koop op afstand, via de website annuleren van de order klantnummer 636501xx en wordt bevestigd middels twee e-mails;
3. Op 25 oktober jl. kwam ook PostNL langs met het pakket van KPN, was niet thuis, zou op 27 oktober jl. nogmaals aangeboden voor de tweede keer. Het pakket is niet aangenomen;
4. Voorgangsproces alles-in-1 ging onverminderd voort, oplevering op woensdag 5 november jl.;
5. Woensdag 5 november jl. opgeleverd, mijn vaste telefoonnummer verdween bij ZIGGO en aldaar geparkeerd want KPN heeft het niet opgehaald;
6. Maandag 17 november jl. pakket van KPN retour Ceva Logistics: niet afgehaald;
7. Mijn vaste telefoonnummer is weer hersteld bij ZIGGO;
8. E-mails KPN 3x ontvangen over mijn 'opzegging' met drie verschillende data;
9. Eerste factuur: € 667,43, waarvan € 685,00 Contractbreuk boete;
10. Gelijk die 'Kelly Bundie' van KPN gebeld (0800 0402) en die wist mij doodleuk te vertellen dat het annuleren binnen zeven dagen gebeuren - LOL. Uitgelegd dat het sinds 13 juni jl. op 14 dagen is gesteld het annuleren. Zij overleg plegen met haar collegae. Creditnota wordt aangemaakt volgens haar;
11. Creditnota volgt niet en is tot nu toe niet zichtbaar, heb wel een creditnotanummer;
12. Incasso van het bedrag wordt van 28 november jl. naar vrijdag 5 december jl. gesteld;
13. ING informeert mij middels berichten dat er een incasso van KPN op handen is. Deze incasso vooraf al geweigerd, dus niet storneren;
14. In de week van 1 december jl. belde wederom een medewerkster van KPN om een afspraak te maken voor het retourneren van de apparatuur. Haar gelijk uit de droom geholpen dat er niet viel op te halen;
15. De afgelopen week belde wederom een medewerkster mij om mij als trouwe klant de nodige presentjes aan te bieden. Ook haar wederom in de realiteit van de werkelijkheid geholpen. Oeps...keek vervolgens in haar beeldscherm en ineens kon zij niets meer voor mij betekenen;
16. Vrijdag jl. ontving een brief met acceptgiro d.d. 17 december jl. Betaling restantbedrag € 667,43 werd gevraagd voor 26 december a.s. Bij geen betaling wordt de internetverbinding opgeschort. Opheffen blokkering kost dan € 25,00 bovenop;
17. Ga die onverschuldigde betaling nimmer betalen, ze blokkeren maar raak;
18, Ga een poging wagen 0800 0402 iets te bereiken;
19. Bij geen resultaat van 18., dan lijkt mij een aangetekende zending de enige (hoopvolle) oplossing.

Weet iemand nog een ander alternatief, anders dan mogelijk de Belbus inschakelen?

5587 25 Rapporteer

door 1953 - Dec 21, 2014 om 23:59
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 21 dec 2014, 18:41]Hoe kan een factuur nu € 667,43 groot zijn, inclusief een boete van € 685,00?

Werkt het spul van Ziggo nu wel goed?

Jazeker werkt ZIGGO prima nu!

door 1953 - Dec 22, 2014 om 00:06
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 21 dec 2014, 18:45]@tijger1,

Zal wel een foutje zijn (maar goed gelezen!);-)

.....9. Eerste factuur: € 667,43, waarvan € 685,00 Contractbreuk boete;.....
.....16. Vrijdag jl. ontving een brief met acceptgiro d.d. 17 december jl. Betaling restantbedrag € 667,43

Het was optellen en aftrekken van bedragen, waarbij mijzelf geen kopzorgen over wilde maken. Abonnementen van/tot enz. en kwam KPN op dat bedrag uit.

door 1953 - Dec 22, 2014 om 00:07
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 22 dec 2014, 00:05][quote=aurora1 schreef op zondag 21 dec 2014, 19:30]Had u in juli niet ook al een abonnement bij de KPN genomen en weer geannuleerd? Klik hier.
Er was ook nog iets op 11 november gepost: klik hier.
Zijn de problemen met Ziggo met het overstappen opgelost?

Hij zal meerdere providers hebben, voor als er storing is hij toch kan internetten.

Helaas, slechts één provider: ZIGGO!

ho
door hopetobehelping - Dec 22, 2014 om 00:10
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste 1953,

wat een verhaal. KPN heeft haar leven nog niet echt gebeterd als ik het zo lees.
Waar ik persoonlijk (tijd geleden al) baat bij heb gehad is het versturen van een email naar de directie van KPN.
Het is natuurlijk van de zotte dat men u blijft stalken met rekeningen voor een product dat u nimmer daadwerkelijk heeft afgenomen.

salute
door salute - Dec 22, 2014 om 22:28
48 Antwoorden / 110 Vragen

sinds begin november heb ik een instap pakket van KPN, geen enkel probleem, maar wel door een monteur (gratis) aan laten sluiten. bij het afsluiten en verandering van mijn belpakket direct aangegeven dat ik onbeperkt bellen a 9.50 voor bellen s,avonds en weekend niet meer wou hebben. bij de eerst volgende faktuur was deze 9.50 wel inrekening gebracht. op mijn reclame en de vraag deze 9.50 te crediteren werd ik niet echt vriendelijk behandeld, aan het crediteren van deze 9.50 begon ze niet aan, het was mijn eigen schuld, had ik het contract maar beter moeten lezen, ik ben bijna 81 jaar en dan wil je nog weleens iets over het hoofd lezen(helaas).maar de manier waarop het werd afgedaan was niet erg sympathiek.

co
door conform1957 - Dec 22, 2014 om 22:29
3 Antwoorden / 0 Vragen

Een brief met het hele verhaal naar:
KPN Klachten
Postbus 2547
3500 GM Utrecht

Doe er jouw voordeel mee.
Waarschijnlijk zitten op die afdeling de enigen bij KPN die weten hoe zij klanten moeten behandelen en zaken oplossen.
Degenen aan de telefoon kunnen niet helpen, omdat men bij KPN nog niet heeft bedacht hoe kostenverlagend efficiency werkt.

jftm
door jftm - Dec 22, 2014 om 22:29
182 Antwoorden / 5 Vragen

Beste 1953,
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat u in een persoonlijk gesprek, bij een KPN XL vestiging, goed geholpen wordt.
Ik heb er regelmatig mee te maken gehad, zakelijk zowel als privé, en men wil daar echt alles doen om u te helpen.
John

door 1953 - Dec 22, 2014 om 22:51
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=h19l49 schreef op maandag 22 dec 2014, 12:47]@1953,

Buiten het feit dat KPN nog steeds niet beseft dat de klant koning is en er regelmatig een rommeltje van maakt krijg ik de indruk dat U er nu ook een beetje een rommeltje van gaat maken gezien eerdere reactie,s , met de nodige KPN problemen, van U dit jaar.

Hun rommeltje hunnerzijds!

edrick3
door edrick3 - Dec 22, 2014 om 23:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

O ja,

zou ook een klacht plaatsen op klachtenkompas. Klik hier.
En/of op klacht.nl klik hier.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Dec 22, 2014 om 23:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo 1953,

Wat een gedoe allemaal.
Hoop voor je dat het snel wordt opgelost.
En ja, lijkt me wel een gevalletje belbus. ;-)
belbus(at)vara.nl
Lijkt me niet dat we het hier op dit forum voor je kunnen oplossen.

Suc6

valerius-2
door valerius-2 - Dec 22, 2014 om 23:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Volgens mij halen zij hun medewerkers uit de kleuter school vandaan om dat die goedkoop zijn.
Maar het gaat ook niet voor niets bij KPN Maar je zult zoals TS wel alle ellende meemaken Ik blijf daarom maar zitten waar ik zit en heb al heel jong geleert dat alle veranderingen geen verbeteringen betekenen. .

h19l49
door h19l49 - Dec 26, 2014 om 23:05
121 Antwoorden / 0 Vragen

@1953,

Buiten het feit dat KPN nog steeds niet beseft dat de klant koning is en er regelmatig een rommeltje van maakt krijg ik de indruk dat U er nu ook een beetje een rommeltje van gaat maken gezien eerdere reactie,s , met de nodige KPN problemen, van U dit jaar.

door 1953 - Dec 26, 2014 om 23:11
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[u]Laatste update:[/u]

Vandaag ontving ik per e-mail een factuur van KPN. Het betrof een factuur met een 'creditnota' met het bedrag - € 667,44! Wordt verrekend met het openstaand saldo, dus in feite wordt er nog €0,01 overgemaakt (per 28 december 2014).

Het geschil met KPN hiermee, naar ik hoop, verleden tijd geworden.

door 1953 - Dec 27, 2014 om 00:21
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 27 dec 2014, 00:02]Op Tweede Kerstdag ontvangt u een e-mail? Mooi, dan is dit gezeur ook de wereld uit.

Dat was al vermeld!

door 1953 - Dec 27, 2014 om 00:22
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gerbera schreef op woensdag 24 dec 2014, 12:20]Vraag mij feitelijk af waarom u het pakket besteld om het vervolgens na 12 dagen weer te annuleren. In die tussentijd zal u toch bericht hebben gehad dat KPN voor u aan de slag gaat. Als u zich dan aan de juiste procedure had gehouden had u dit een hoop narigheid bespaard gebleven. Zie hiervoor op KPN.com. Daar staat ook dat KPN kosten in rekening kan brengen voor het volgen van de onjuiste procedure bij annulering cq opzeggen. Maak zelf al tientalle jaren gebruik van KPN en nog nooit problemen gehad. (of ben ik dan een uitzondering -;) )

De juiste procedure werd door mij gehouden edoch KPN deed dat niet.

tijger1
door tijger1 - Dec 28, 2014 om 23:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op Tweede Kerstdag ontvangt u een e-mail? Mooi, dan is dit gezeur ook de wereld uit.

gerbera
door gerbera - Dec 28, 2014 om 23:35
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Vraag mij feitelijk af waarom u het pakket besteld om het vervolgens na 12 dagen weer te annuleren. In die tussentijd zal u toch bericht hebben gehad dat KPN voor u aan de slag gaat. Als u zich dan aan de juiste procedure had gehouden had u dit een hoop narigheid bespaard gebleven. Zie hiervoor op KPN.com. Daar staat ook dat KPN kosten in rekening kan brengen voor het volgen van de onjuiste procedure bij annulering cq opzeggen. Maak zelf al tientalle jaren gebruik van KPN en nog nooit problemen gehad. (of ben ik dan een uitzondering -;) )

door 1953 - Jan 6, 2015 om 23:37
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ach je blijft je verbazen met KPN!

Waarschijnlijk word ik nu beschouwd als 'KPN compleet' want mijn 1 GB data is opgewaardeerd naar 2 GB per maand.

Ben nog steeds benieuwd naar de blokkering van pseudo-internetaansluiting vanwege vermeende wanbetaling.

jftm
door jftm - Jan 13, 2015 om 23:36
182 Antwoorden / 5 Vragen

Beste 1953,
Ga eens naar een KPN XL vestiging. Neem alle spullen en gegevens mee. Zorg er voor dat u even de tijd hebt. Koffie staat klaar. relaxte omgeving. prettige mensen.

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2015 om 01:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@salute

U moet daar ook niet over bellen, want degene die u dan aan de lijn krijgt, kan daar niet over beslissen.

Stuur via hun formulier een klacht in, dan wordt het door een andere afdeling behandeld.

tijger1
door tijger1 - Mar 1, 2015 om 22:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe kan een factuur nu € 667,43 groot zijn, inclusief een boete van € 685,00?

Werkt het spul van Ziggo nu wel goed?

edrick3
door edrick3 - Mar 24, 2015 om 02:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1,

Zal wel een foutje zijn (maar goed gelezen!);-)

.....9. Eerste factuur: € 667,43, waarvan € 685,00 Contractbreuk boete;.....
.....16. Vrijdag jl. ontving een brief met acceptgiro d.d. 17 december jl. Betaling restantbedrag € 667,43

diumenge
door diumenge - Mar 24, 2015 om 02:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens mij maakt 1953 een sport van overstappen, dus zie dit maar als een leuke uitdaging.

aurora1
door aurora1 - Mar 24, 2015 om 02:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had u in juli niet ook al een abonnement bij de KPN genomen en weer geannuleerd? Klik hier.
Er was ook nog iets op 11 november gepost: klik hier.
Zijn de problemen met Ziggo met het overstappen opgelost?

valerius-2
door valerius-2 - Mar 24, 2015 om 02:28
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 21 dec 2014, 19:30]Had u in juli niet ook al een abonnement bij de KPN genomen en weer geannuleerd? Klik hier.
Er was ook nog iets op 11 november gepost: klik hier.
Zijn de problemen met Ziggo met het overstappen opgelost?

Hij zal meerdere providers hebben, voor als er storing is hij toch kan internetten.