bg
door bgobel Apr 30, 2015 om 10:34
Computers & telefonie

Kpn ontbind contract

Goedemorgen,
Mijn vriendin heeft een contract bij KPN, door een fout is er de maand januari geen abbonements geld afgeschreven. Nu zijn wij vorig jaar verhuist en hebben destijds dat adres door gegeven, KPN heeft alleen dit adres niet als correspondentie adres ingevoerd bij hun in het systeem. Hier door heb ik geen schrijven ontvangen over het geen dat er nog een onbetaalde factuur was. nou heb ik vorige week een brief overhandigd gekregen van de bewoonster van ons oude adres waarin staat dat KPN het contract ontbind en dat ik een rest bedrag van rond de 1300 euro moet betalen om het contract af te kopen. Ik heb toen gelijk contact opgenomen met KPN en het verhaal uitgelegd zij erkende toen hun schuld en vertelde mij dat als ik de factuur zou betalen dat dan alles opgelost was. Vanmorgen heb ik contact gehad met KPN en toen kreeg ik te horen dat het al ontbonden was en dat ze er niks meer aan konden doen en dat het allemaal me eigenschuld was. Tevens wilde de call center medewerker onder geen beding een leidinggevende aan de telefoon geven. Ik heb nog eens de algemene voorwaarden doorgenomen daar staat nergens in vermeld dat ze die kosten kunnen verhalen. Wat kan ik hier aan doen ??

Alvast dank voor de reactie!

868 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2015 om 11:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dat eerste contact was zeker alleen telefonisch? En de toezegging is dat schriftelijk bevestigd?

Wat voor contract had uw vriendin dan dat de afkoop daarvan € 1.300 kost?

bg
door bgobel - Apr 30, 2015 om 11:35
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo ja contact was telefonisch en heb het niet schriftelijk gekregen. Maar je hoort wel altijd op het moment dat je belt dat het gesprek opgenomen word. Gewoon 2 jaar contract met een iphone 6. Maar ze willen dat je door betaald tot einde en dan nog rest bedrag van wat de telefoon waard is.

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2015 om 11:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar is dat contract nu net ingegaan dat er nog twee jaar betaald moet worden? En de prijs voor de telefoon zit toch in het maandbedrag?

bg
door bgobel - Apr 30, 2015 om 11:51
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hij is in november verlengt dus is nu 5 maanden actief. Jaa daarom is het ook zo een raar verhaal staat ook niet bij hoe ze aan dat bedrag komen.

19
door 1953 - Apr 30, 2015 om 11:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Restbedrag = contractbreukboete!

Vreemde gang van zaken bij die KPN, contract ontbinden en het restant als contractbreukboete op te voeren.

U kunt, en kon, via 'Mijn KPN' uw inzicht van facturen e.d. inzien, daaronder valt ook adreswijziging e.d. onder. Blijkbaar is KPN nog niet op de hoogte van uw adreswijziging, anders was de brioef inclusief aanmaning op uw nieuwe adres terechtgekomen.

Bel gratis naar KPN en vraag naar afdeling debiteuren, er zijn nog zes dames in Rotterdam, die de shit van KPN kunnen oplossen. De financiële administratie wordt door KPN in India verwerkt - goedkope arbeidsloonland. Misschien dat zij nog enige betekenis in de KPN-duisternis kunnen oplossen.

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2015 om 12:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ga naar een primafoonwinkel en vraag of ze u daar kunnen helpen met het achterhalen van die toezegging.

Cookies
door Cookies - Apr 30, 2015 om 12:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Altijd handig zo'n 'gratis' telefoon;-)

zoekster
door zoekster - Apr 30, 2015 om 12:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Het beste kunt u uw klacht op de klachtenkompas.nl van de consumentenbond zetten. Dan wordt de eerste laag (call center) overgeslagen en krijgt u meteen iemand van KPN die 'met u meedenkt'.

klik HIER

19
door 1953 - Apr 30, 2015 om 12:25
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op donderdag 30 apr 2015, 12:02]Ga naar een primafoonwinkel en vraag of ze u daar kunnen helpen met het achterhalen van die toezegging.

Bij een Primafoonwinkel weten ze ook niet van toeten noch blazen af.

Bel gerust met de debiteurenafdeling, gratis, en u wordt vriendelijk te woord gestaan - oplossingsgericht!

crewmember
door crewmember - Apr 30, 2015 om 17:56
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=bgobel schreef op donderdag 30 apr 2015, 10:34] door een fout is er de maand januari geen abbonements geld afgeschreven.

Fout van jou, of van KPN?

ho
door hopetobehelping - Apr 30, 2015 om 20:26
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste bgobel,

niet goed uiteraard dat er betalingen niet goed zijn gegaan maar dat weet u zelf ook.
Dat KPN vervolgens meent uw contract te moeten ontbinden en u € 1300,- in rekening te brengen is te gek voor woorden.
Alle communicatie bij voorkeur voortaan zwart op wit (brief/email).
Zou op de KPN site een klacht indienen, klik hier (gebruik het klachtenformulier). Vraag KPN welke juridische grond men meent te hebben om uw contract te ontbinden (tegen uw wil en tegen de telefonisch gemaakte afspraken in) en u € 1300,- in rekening te brengen.
Uw situatie is vrij bijzonder, uw telecom aanbieder ontbind uw contract en brengt u hoge kosten in rekening. Zou als ik in uw schoenen stond denk ik ook contact opnemen met consuwijzer.

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2015 om 20:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@hopetobehelping

Wat is daar voor bijzonders aan?

Ik vraag me af of de latere maande wel betaald zijn.

bg
door bgobel - May 1, 2015 om 06:32
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het probleem was dat door een fout van de bank mijn hypotheek er in die maand er 3x afgehaald was waardoor mij rekening rood stond. Daardoor hebben ze het er toen nietaf kunnen halen. Voor de rest is alles altijd netjes op tijd betaald.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

fe
feminem - Mar 28, 2024 om 17:46
Geldzaken & recht

Onaangekondige prijsverhoging sportschool

Goedendag,

vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa ... Lees meer

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer