cornelis71
door cornelis71 Feb 27, 2015 om 17:09
Computers & telefonie

Kpn servicetool

goedenmiddag, ben afgelopen week overgestapt naar KPN, die hebben een kpn servivetool, deze kan ik wel installeren maar verder kom ik niet, het venster van die tool blijft aangeven "wordt in gebruik genomen.....
geen beweging in te krijgen. heb contact met kpn gezocht, moest het maar weer verwijderen en opnieuw installeren. een paar keer gedaan, maar het blijft hetzelfde.
Weet iemand misschien een oplossing?
dat zou geweldig zijn.
groetend

7264 24 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 27, 2015 om 18:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cornelis71,

Al eens hier gekeken? Bekijk de video eens. En voldoe je aan de systeemeisen?

Als er staat: ....wordt in gebruik genomen.... kun je dat dan verder wegklikken? en staat er een icoontje?

Suc6

aurora1
door aurora1 - Feb 27, 2015 om 18:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Goedemiddag cornelis 71,

Heeft u wel voor het juiste systeem gekozen en (eventueel) als administrator geïnstalleerd?
Van wat ik ervan begrijp werkt die tool "zonder dat je er wat van merkt" op de achtergrond als u hem niet zelf handmatig opstart.
Heeft u het filmpje al eens bekeken en de tekst onderaan gelezen over handmatig opstarten? klik hier.
Mij ontgaat overigens het nut van deze tool en misschien wordt de pc er wel langzamer door als er alsmaar allerhande gecontroleerd wordt.
Waarom heeft u het geïnstalleerd?

cornelis71
door cornelis71 - Feb 27, 2015 om 20:19
167 Antwoorden / 60 Vragen

goedenavond Edrick3, filmpje heb ik een paar keer gezien en precies gedaan wat er nodig was.

goedenavond aurora, je moet hem kunnen openen en je kan daar keuzes maken, maar hij komt niet verder dan het beginscherm. Als leek denk je dat zoiets wel makkelijk kan zijn, en te installeren.Heb hem ook handmatig geinstalleerd, maakt allemaal niet uit. Inmiddels heb ik gezocht naar eventuele eerdere vragen hierover, maar er zijn meer mensen die hiermee zitten.
Het nut ervan? meestal kom je daar achteraf achter. Misschien heeft U wel gelijk.

Ik denk dat ik het maar zo laat, zeker als het helemaal geen nut heeft.

Beiden hartelijk dank.

Groetend

aurora1
door aurora1 - Feb 27, 2015 om 20:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Goedenavond cornelis77,
Als u toch tot de conclusie komt dat deze tool eigenlijk geen nut heeft dan zou ik hem via de bekende weg (configuratiescherm - programma's verwijderen enz,) verwijderen. Anders blijft die tool misschien mee opstarten en de pc vertragen.

Vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Feb 27, 2015 om 20:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Oeps; 77 = 71, excuus.

cornelis71
door cornelis71 - Feb 27, 2015 om 21:23
167 Antwoorden / 60 Vragen

aurora1, haast mijn leeftijd.
verwijderen ga ik doen.
groetend

gerbera
door gerbera - Feb 27, 2015 om 22:09
7359 Antwoorden / 14 Vragen

De sevicetool werkt niet op de achtergrond, deze moet je zelf opstarten. Als het goed is heeft u een CD bij het pakket gekregen waar deze tool op staat. U kunt hem ook op KPN.com downloaden. Het nut van deze tool is dat u o.a. bij problemen een diagnose kunt uitvoeren en de verbindingen zo nodig hersteld worden. U kunt de WiFi verbinding, e-mail accounts maken en de instellingen van de Experiabox aanpassen. Heb deze tool al jaren in gebruik en er geen enkel probleem mee. Mogelijk dat er op de CD een niet bijgewerkte versie staat zodat het opstarten iets langer duurd omdat gegevens binnengehaald worden. Neem de versie op de site van KPN die werkt goed.

cornelis71
door cornelis71 - Feb 28, 2015 om 12:58
167 Antwoorden / 60 Vragen

Goedenmiddag gerbera, er zat geen cd bij.
heb gedownload van de kpn site. Diverse keren.
blijft hangen bij wordt in gebruik genomen........
heb zeker 10 min gewacht, zonder resultaat.
programma staat er gewoon in.
op internet zijn er meer mensen die hiermee zitten.
groetend

gerbera
door gerbera - Feb 28, 2015 om 14:10
7359 Antwoorden / 14 Vragen

@cornelis71, kijk eens op deze pagina voor de instructie video. Mogelijk lukt het dan wel. Klik

edrick3
door edrick3 - Feb 28, 2015 om 14:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerbera,

Denk niet dat het helpt als TS voor de 3e keer dat filmpje gaat bekijken. ;-)
(zie eerdere reacties)

Met vr.gr.

gerbera
door gerbera - Feb 28, 2015 om 14:43
7359 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 28 feb 2015, 14:28]@gerbera,

Denk niet dat het helpt als TS voor de 3e keer dat filmpje gaat bekijken. ;-)
(zie eerdere reacties)

Met vr.gr. Sorry had ik ff gemist. Heb onlangs deze nieuwe versie (v1.0) gedownload en er geen enkel probleem mee. Moet wel het hele installatieproces afwerken na downloaden.

cornelis71
door cornelis71 - Feb 28, 2015 om 15:40
167 Antwoorden / 60 Vragen

Gerbera, dat is dezelfde versie die ik ook geinstalleerd heb.
na 10 minuten mag er toch wel meer te zien zijn dan wordt in gebruik genomen...?
groetend

cornelis71
door cornelis71 - Feb 28, 2015 om 15:41
167 Antwoorden / 60 Vragen

Programma staat gewoon geinstalleerd.

gerbera
door gerbera - Feb 28, 2015 om 23:15
7359 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=cornelis71 schreef op zaterdag 28 feb 2015, 15:40]Gerbera, dat is dezelfde versie die ik ook geinstalleerd heb.
na 10 minuten mag er toch wel meer te zien zijn dan wordt in gebruik genomen...?
groetend Ja 10 minuten is wel erg lang, zou dat zo niet weten wat de oorzaak kan zijn. Gebruik zelf Win7 64 bit en de tool start binnen 20 sec. op. groetend

door 1953 - Mar 1, 2015 om 03:54
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=cornelis71 schreef op vrijdag 27 feb 2015, 17:09]goedenmiddag, ben afgelopen week overgestapt naar KPN, die hebben een kpn servivetool, deze kan ik wel installeren maar verder kom ik niet, het venster van die tool blijft aangeven "wordt in gebruik genomen.....
geen beweging in te krijgen. heb contact met kpn gezocht, moest het maar weer verwijderen en opnieuw installeren. een paar keer gedaan, maar het blijft hetzelfde.
Weet iemand misschien een oplossing?
dat zou geweldig zijn.
groetend

Duurt ongeveer 10 (werk)dagen bij KPN om iets administratiefs aan te passen.

cornelis71
door cornelis71 - Mar 1, 2015 om 09:00
167 Antwoorden / 60 Vragen

1953, je mag toch aannemen als alles werkt, dat ook moet lukken? heb w7 32 bits, (volgens mij. Als het belangrijk is, moet ik zometeen nog kijken, maar in ieder geval w7)
vandaag probeer ik het nog 1 keer, en dan stop ik ermee.
groetend

gerbera
door gerbera - Mar 1, 2015 om 11:18
7359 Antwoorden / 14 Vragen

@1953 schreef Duurt ongeveer 10 (werk)dagen bij KPN om iets administratiefs aan te passen.
Heeft hier niets mee te maken het gaat om een programma van KPN wat niet werkt.

@Cornelis71, Ben bang dat de tool een upgrade is van de voormalige KPN assistent. Deze is bij mij door de nieuwe tool overschreven. Is dus waarschijnlijk geen kompleet bestand wat mogelijk de oorzaak is van het niet opstarten.

cornelis71
door cornelis71 - Mar 1, 2015 om 13:22
167 Antwoorden / 60 Vragen

Gerbera, en nu?

aurora1
door aurora1 - Mar 1, 2015 om 14:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tja, misschien dan toch maar verwijderen omdat het niet werkt?

gerbera
door gerbera - Mar 1, 2015 om 15:06
7359 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=cornelis71 schreef op zondag 1 mrt 2015, 13:22]Gerbera, en nu? Precies wat aurora1 schrijft, gewoon verwijderen, maar wel via het configuratiescherm. De oude tool is niet meer te downloaden. U kunt het probleem eventueel aankaarten op het KPN forum.

door 1953 - Mar 1, 2015 om 17:45
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=cornelis71 schreef op zondag 1 mrt 2015, 09:00]1953, je mag toch aannemen als alles werkt, dat ook moet lukken? heb w7 32 bits, (volgens mij. Als het belangrijk is, moet ik zometeen nog kijken, maar in ieder geval w7)
vandaag probeer ik het nog 1 keer, en dan stop ik ermee.
groetend

Vergist u zich niet in de tempo van een administratieve handeling bij KPN, eerst het enen item administratief verwerken, dan kan pas het andere.

Was van mei 2012 tot mei 2013 klant bij KPN. Het eerste wat ik niet kon doen een e-mailbox aanmaken, heeft 10 dagen geduurd, omdat ik voor het eerst een account moest aanmaken bij de start van het abonnement en die verwerking duurde tien dagen. Je kon in die tussentijd niets anders verwerken. Gelukkig kon ik wel destijds de telefonie met 1369 starten. Heb menigmaal aan de gratis lijn gehangen en telkenmale weder de standaardantwoorden aanhoren.

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2015 om 18:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 1 mrt 2015, 17:45]

Vergist u zich niet in de tempo van een administratieve handeling bij KPN, eerst het enen item administratief verwerken, dan kan pas het andere.

Dat is al de 2e keer dat je dat hier neerzet.
Je leest blijkbaar de eerder gegeven reacties niet.
Heeft hier niets mee te maken!

cornelis71
door cornelis71 - Mar 1, 2015 om 19:34
167 Antwoorden / 60 Vragen

Goedenavond, ik wil iedereen heel hartelijk danken voor de antwoorden.
ik geef het op, verwijderd heb ik het al.
groetend

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2015 om 01:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Opgeruimd staat netjes...... Dank voor het melden en graag gedaan.
vr.gr.