ton schaaf
door ton schaaf Jul 9, 2015 om 15:15
Computers & telefonie

KPN sevicetool, kpnplanet.nl

KPN Servicetool van kpnplanet.nl?

Na opstarten van de computer verschijnt sinds kort telkens o.a. de volgende mededeling:

KPN Servicetool
mquader.at software engineering and consulting GmbH
Afkomstig van: Harde schijf op de computer.

Vervolgens wordt om toestemming gevraagd om een en ander te downloaden.
Vooralsnog vind ik dit een merkwaardig bericht en heb tot op heden geen toestemming gegeven.
Indien iemand over dit bericht meer weet, graag een reactie. De computer werkt tot op heden al jaren zonder noemenswaardige problemen (HP-desktop, Windows 7).

Ton Schaaf.

1459 4 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 9, 2015 om 15:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De kpn assistent heet sinds een tijdje kpn servicetool.
Heeft u in het verleden misschien eens gebruik gemaakt van de kpn assistent?
Lees ook even klik hier.
U zou via het configuratiescherm - programma's verwijderen dit moeten kunnen verwijderen en als u in de toekomst er een keer gebruik van zou willen maken het weer via de site van de kpn kunnen installeren, via klik hier.
Waarschijnlijk kunt u anders het mee opstarten uitzetten via Start - msconfig en opstarten en dan het vinkje voor die servicetool verwijderen.
Lees daarvoor even klik hier even scrollen naar: Het automatisch met Windows opstarten uitschakelen.

door 1953 - Jul 9, 2015 om 16:12
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Informeer eens bij de klantgerichtservice van KPN op 08000402, dan weet u zeker of het geen phishing is o.i.d.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 9, 2015 om 19:11
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Mocht je het nu niet bij 'opstarten' vinden, dan staat het waarschijnlijk onder 'geplande taken'. Deze benader je het makkelijkst via CCleaner.

gerbera
door gerbera - Jul 9, 2015 om 22:45
7359 Antwoorden / 14 Vragen

mquader.at is de licentiehouder van de KPN servicetool. Deze melding kan betrekking hebben over het niet juist geïnstalleerd zijn en/of het ontbreken van een of meer bestanden van deze tool. Zou hem verwijderen en opnieuw installeren. Deze is bijzonder handig voor het herstellen en oplossen van problemen met de Experiabox en/of uw verbinding mits u tenminste gebruik maakt van het KPN netwerk.