door wiljo2004 Jul 27, 2015 om 14:17
Computers & telefonie

KPN tegoed vervalt

Omdat ik mij mobiel een 1/2 jaar niet heb gebruikt -
door ziekte en opname verpleeghuis - ben ik nu geblokkeerd en mijn tegoed ( € 19,00) ook kwijt!
Is er een mogelijkheid om mijn geld terug te krijgen? Hartelijk dank voor de reacties.

585 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2015 om 14:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet nog wel gebeld kunnen worden. Als u binnen 90 dagen opwaardeert komt uw tegoed weer vrij.

Lees hier.

http://kpnmobile.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/3084

edrick3
door edrick3 - Jul 27, 2015 om 15:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wiljo2004,

Zie de link van tijger1: klik hier:

Hoelang is mijn beltegoed geldig bij KPN Prepaid?

Antwoord

Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is wel 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen).

Beltegoed 6 maanden niet gebruikt

Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Om je beltegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

Waardeer je in deze 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en, internetten etc.
Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaid-pakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.

Met vr.gr.

pi
door pieterwolters - Jul 27, 2015 om 17:47
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ter info: ook als je een prepaid account niet gebruikt heeft de provider kosten (het netwerk moet er immers wel zijn als je een keer wilt bellen, er zijn licentiekosten richting hun leveranciers, bij klantenservice moeten mensen beschikbaar zijnen geval van vragen etc.). Dat is de reden dat dit doen bij inactieve accounts. Een andere optie is om bijvoorbeeld maandelijks een bedrag van ieder account af te boeken, maar dat zal waarschijnlijk voor veel meer klachten zorgen.