sc
door scontra Nov 24, 2014 om 18:03
Computers & telefonie

KPN telefonische verkoop

Heb al vele jaren een abonnement op "internet en bellen" bij KPN.
Aan het einde van de middag werd ik gebeld door een mevrouw die zij te bellen namens KPN.
Zij viel gelijk met de deur in huis met de mededeling dat KPN mijn huidige abonnement ging omzetten naar een glasvezelabonnement.
Ik gaf haar vervolgens te kennen dat ik niets aan mijn huidige abonnement wil wijzigen en alles wil laten zoals het nu is.
Zij gaf vervolgens wederom met een overbluffende toon aan dat mijn abonnement toch zou worden omgezet naar glasvezel en dat ............
Ik heb haar, vanwege haar agressieve en dwingende wijze van praten, onderbroken en nogmaals aangegeven dat er niets zal worden verandert en dat alles bij het oude moet blijven.
Vervolgens deelde zij mij mee dat zij daar een aantekening van zou maken en dat ik nog naar een bandje over het bel me niet register kon luisteren.
Vervolgens verbrak deze dame de verbinding.

Ik had nooit verwacht dat KPN haar klanten op een dergelijke wijze zou benaderen en ben daar best wel over ontstemd.
Als ik t.z.t., maar wel geheel op eigen initiatief, ga overstappen op glasvezel dan zal ik nog eens goed nadenken of ik dan KPN nog wel als provider moet nemen.

Ik wil iedereen waarschuwen voor deze wijze van benadering, zodat niemand een ongewenste wijziging in zijn of haar abonnement opgedrongen krijgt.

Ik vraag mij af of het indienen van een klacht wel zin heeft, of dat ik hier beter bij kan laten.

Wees gewaarschuwd,

scontra.

999 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - Nov 24, 2014 om 18:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Nou heb ik het niet hoog op met de KPN, maar dit kan ik mij toch niet echt voorstellen. Ik zou dus zeker een klacht indienen, dan kunnen ze het uitzoeken. Zal mij niets verbazen als het niet KPN was die belde.

tijger1
door tijger1 - Nov 24, 2014 om 18:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dit kan niet van KPN geweest zijn. Dus klacht indienen zodar KPN weet dat er onder hun naam zulke praktijken plaatsvinden.

tenormin
door tenormin - Nov 24, 2014 om 21:16
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

Nou, bij mij gaan alle alarmbellen weer rinkelen en denk dat Pretium een andere toon hebben gevonden, oftewel een ander kanaal, nu glasvezel. KPN benadert zijn klanten echt niet zo.

tijger1
door tijger1 - Nov 24, 2014 om 21:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Inderdaad Tenormin, dat is ook mijn gedachte.

19
door 1953 - Nov 25, 2014 om 00:04
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Het was toch niet de callcenter van Pretium toevallig?

Uitkijken naar een alternatieve provider?

Glasvezelaansluiting geeft ook een duurder abonnement teweeg.

19
door 1953 - Nov 25, 2014 om 00:12
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=tenormin schreef op maandag 24 nov 2014, 21:16]Nou, bij mij gaan alle alarmbellen weer rinkelen en denk dat Pretium een andere toon hebben gevonden, oftewel een ander kanaal, nu glasvezel. KPN benadert zijn klanten echt niet zo.

De aap zou dan uit mouw komen als ts de papieren van Pretium zou ontvangen qua telefonie.

Als dat zo zou zijn, dan heeft ts sowieso 14 dagen de tijd om de overeenkomst als contractant te doen herroepen oftewel annuleren: kosteloos!

Als deze medewerkster drie vragen gaat stellen en naar uw IBAN-nummer gaat vragen, dan gaat bij mij zeker een belletje rinkelen. KPN heeft al alle gegevens van ts.

Testen of glasvezel op zijn adres ook daadwerkelijk beschikbaar is? Dan kan ts een postcodecheck doen op de website van KPN.com om zo daarachter te komen of het wel KPN daadwerkelijk is geweest.

costnix
door costnix - Nov 25, 2014 om 13:57
2874 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik verbreek altijd de verbinding, als iemand mij iets wil aansmeren. De meest hardnekkige belde mij nog drie keer (dat was Pretium)

sc
door scontra - Nov 25, 2014 om 14:48
66 Antwoorden / 28 Vragen
0

Het zal, naar mijn idee, Pretium niet geweest zijn omdat zij hier niet tot de aanbieders van een glasvezel abonnement behoren, of zij moeten onder een andere naam glasvezel aanbieden.
Wel staan er allerlei voor mij onbekende aanbieders op zoals, Tweak, Stipte, Trined en Plinq.
Ik heb enkel de naam KPN gehoord, maar mogelijk is even snel bij het begin van het gesprek een andere naam genoemd en is zij toen doorgegaan onder de noemer KPN.
Heb geen persoonlijke gegevens verstrekt en haar ook niet de gelegenheid gegeven hier naar te vragen.

me
door mein33 - Nov 26, 2014 om 18:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

@scontra,

Controleer op uw pagina van "mijn kpn" of er een wijziging in uw abonnement is doorgevoerd.
U zou dit de komende weken, met enige regelmaat, even kunnen controleren.
Indien u geen gegevens hebt verstrekt in dit telefoongesprek is de kans niet zo heel groot dat er iets zal veranderen, maar beter is het om het e.e.a. even in de gaten te houden.

gl
door glasz001 - Nov 27, 2014 om 10:20
2 Antwoorden / 3 Vragen
0

sorry maar ik denk dat het niet kpn is die u gebeld heeft want die verteld zijn of haar naam en ze zegt dat ze namens kpn belt klopt ook niet is een oplichter die u van Kpn juist af wil hebben om een ander glasvezel abonnement af te sluiten krijg je uiteindelijk de rekening van een andere provider
want ik ken die praktijken van kpn beslist niet ik ben al jaren trouwe klant en ik heb internet plusbellen interactieve tv vdsl ik heb zelfs 17 mb downloadsnelheid en ik betaal voor max 8 mb
natuurlijk maken ze fouten maar dat is niet te vergelijken met bijv pretium if nog erger My Fiber

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer