KPN weigert mijn adres te wijzigen
Hallo allemaal,
Graag jullie mening over het volgende.
In Juli dit jaar heb ik nogal plotseling gebroken met een zakelijk compagnon, daarbij ook het bedrijfspand verlaten.
Op dat moment komt er verschrikkelijk veel op je af, en moet je heel veel regelen.
Een van de zaken die geregeld had moeten worden is het veranderen van mijn adres bij KPN.
Ik heb bij hun een mobiel internet abonnement lopen voor mijn tablet.
Vervelend genoeg is mij dat ontschoten.
En tot overmaat van ramp is in de maand augustus de automatische afschrijving mislukt.
Ik kwam hier achter op het moment dat mijn verbinding het niet meer deed.
Ik heb toen contact gezocht met KPN en hun het verhaal uitgelegd.
Tot mijn stomme verbazing weigeren zij mijn adres te wijzigen, dit omdat er een betaling openstaat.
Op zich vind ik dat al heel vreemd, ik zie namelijk niet wat dit met elkaar van doen heeft.
Tevens heb ik geprobeerd duidelijk te maken ik geen factuur heb.
Dus hoe moet ik nou een rekening betalen die ik niet heb.
Ik heb ook nog gevraagd of ze hem dan willen mailen, en dat kon ook al niet.
Geld is helemaal geen probleem, en ik wil die rekening met alle plezier betalen.
Maar zij weigeren mij een rekening te sturen naar mijn nieuwe adres.
Terwijl mijn oud compagnon eventuele post gewoon in prullenbak gooit.
Nu is het zo dat mijn verbinding al enkele maanden geblokkeerd is, maar voor die geblokkeerde maanden is wel betaald, dit gaat immers automatische.
Maar ook hiervoor ontvang ik geen facturen.
Ik weet ff niet meer wat ik er nou mee aan moet.
Bij KPN kom ik geen steek verder.
Maar ik betaal wel elke maand 45 euro voor een mobiele internetverbinding die geblokkeerd is.
Ik vraag mij ook ernstig af of KPN de blokkade instant mag houden, aangezien er voor de maanden sept t/m dec gewoon betaald wordt.
Wie o wie weet raad -:)
Zet uw klacht op de klachtenkompas.nl van de consumentenbond, daar is webcare van KPN actief. Dat is het slimmere gedeelte van de klantenservice. Eigenlijk alleen voor consumenten en het zou kunnen dat u een zakelijk contract heeft, maar u moet proberen uit dit administratieve spinnenweb te geraken.
[quote=tijger1 schreef op woensdag 18 dec 2013, 23:28]U kunt toch inloggen op KPN en dan die rekening inzien en betalen?
Hoe dan?
Ik heb nooit inlog gegevens ontvangen van KPN.
MVG
Edwin
Daarvoor moet je je registreren, lees eens hier en kijk eens hier. Misschien lukt het via die weg om een Mijn KPN account te krijgen.
Als alle aansluitingen op het bedrijf staan, dus ook uw data abonnement kan het lastig worden aangezien alleen de tekenbevoegde (KvK) of gemachtigde zaken zoals adreswijzigingen kan regelen.
Feitelijk is het voor u het handigste om de simkaart te verwijderen en een nieuw data abonnement te nemen op uw eigen naam en adres. Uw ex compagnon ontvangt de nota's, hij is verantwoordelijk voor de betaling mits u inderdaad bent uitgeschreven uit het KvK register als bevoegde.
[quote=zigster123 schreef op zaterdag 21 dec 2013, 10:13]Als alle aansluitingen op het bedrijf staan, dus ook uw data abonnement kan het lastig worden aangezien alleen de tekenbevoegde (KvK) of gemachtigde zaken zoals adreswijzigingen kan regelen.
Feitelijk is het voor u het handigste om de simkaart te verwijderen en een nieuw data abonnement te nemen op uw eigen naam en adres. Uw ex compagnon ontvangt de nota's, hij is verantwoordelijk voor de betaling mits u inderdaad bent uitgeschreven uit het KvK register als bevoegde.
Zoals ik het lees worden de termijnen, op die ene na, automatisch afgeschreven. Onzinnig advies dus.
Zeer slechte service van KPN ook. Is het niet mogelijk het openstaande bedrag over te maken onder hetzelfde kenmerk als van de incasso's?
[quote=diumenge schreef op zaterdag 21 dec 2013, 10:17][quote=zigster123 schreef op zaterdag 21 dec 2013, 10:13]Als alle aansluitingen op het bedrijf staan, dus ook uw data abonnement kan het lastig worden aangezien alleen de tekenbevoegde (KvK) of gemachtigde zaken zoals adreswijzigingen kan regelen.
Feitelijk is het voor u het handigste om de simkaart te verwijderen en een nieuw data abonnement te nemen op uw eigen naam en adres. Uw ex compagnon ontvangt de nota's, hij is verantwoordelijk voor de betaling mits u inderdaad bent uitgeschreven uit het KvK register als bevoegde.
Zoals ik het lees worden de termijnen, op die ene na, automatisch afgeschreven. Onzinnig advies dus.
Zeer slechte service van KPN ook. Is het niet mogelijk het openstaande bedrag over te maken onder hetzelfde kenmerk als van de incasso's?
Heeft niks met service te maken, hoe lullig ook, de verantwoordelijkheid voor juiste gegevens ligt bij de klant. Je kunt niet een adres gaan aanpassen omdat iemand met ruzie bij het bedrijf weg is, de klant is tekenbevoegd en alleen hij of een gemachtigde mag wijzigingen doen. Je kunt het er niet mee eens zijn, maar zo werkt het wel.
[quote=zigster123 schreef op zaterdag 21 dec 2013, 10:37][quote=diumenge schreef op zaterdag 21 dec 2013, 10:17][quote=zigster123 schreef op zaterdag 21 dec 2013, 10:13]Als alle aansluitingen op het bedrijf staan, dus ook uw data abonnement kan het lastig worden aangezien alleen de tekenbevoegde (KvK) of gemachtigde zaken zoals adreswijzigingen kan regelen.
Feitelijk is het voor u het handigste om de simkaart te verwijderen en een nieuw data abonnement te nemen op uw eigen naam en adres. Uw ex compagnon ontvangt de nota's, hij is verantwoordelijk voor de betaling mits u inderdaad bent uitgeschreven uit het KvK register als bevoegde.
Zoals ik het lees worden de termijnen, op die ene na, automatisch afgeschreven. Onzinnig advies dus.
Zeer slechte service van KPN ook. Is het niet mogelijk het openstaande bedrag over te maken onder hetzelfde kenmerk als van de incasso's?
Heeft niks met service te maken, hoe lullig ook, de verantwoordelijkheid voor juiste gegevens ligt bij de klant. Je kunt niet een adres gaan aanpassen omdat iemand met ruzie bij het bedrijf weg is, de klant is tekenbevoegd en alleen hij of een gemachtigde mag wijzigingen doen. Je kunt het er niet mee eens zijn, maar zo werkt het wel.
Ik ben 100% bevoegd!!!
Het abbonement staat op mijn naam, alleen het adres staat op mijn oud kantooradres.
Daar komen nu ook alle facturen binnen, die dus nu direct in de prullenbak verdwijnen.
Ik heb alle recht om dat adres te wijzigen, alleen KPN wil niet meewerken omdat er een betaling openstaat.
Als ik een factuur overmaak onder een ouder factuurnummer dan komt dat niet goed.
KPN is zo'n log bedrijf dat zij niet de link gaan leggen.
Daarnaast begint het voor mij ook een principiele kwestie te worden.
KPN houd mij aan mijn verantwoordelijkheid om de rekening te betalen, logische!
Maar nu zit er even een kleine kink in de kabel, en KPN stelt zich zo dat een oplossing onmogelijk wordt gemaakt.
Zij blokeren mijn verbinding, maar schrijven wel doodleuk elke maand geld van mijn rekening.
Als KPN gewoon even meewerkt had ik dat factuur al lang kunnen betalen.
Edwin
Naar een KPN winkel gaan en daar stennis maken is misschien een mogelijkheid? Anders zou je toch echt die oud compagnon aan moeten pakken, die mag niet zomaar jouw post weggooien.
Ik ben 100% bevoegd!!!
Het abbonement staat op mijn naam, alleen het adres staat op mijn oud kantooradres.
Daar komen nu ook alle facturen binnen, die dus nu direct in de prullenbak verdwijnen.
Ik heb alle recht om dat adres te wijzigen, alleen KPN wil niet meewerken omdat er een betaling openstaat.
Als ik een factuur overmaak onder een ouder factuurnummer dan komt dat niet goed.
KPN is zo'n log bedrijf dat zij niet de link gaan leggen.
Daarnaast begint het voor mij ook een principiele kwestie te worden.
KPN houd mij aan mijn verantwoordelijkheid om de rekening te betalen, logische!
Maar nu zit er even een kleine kink in de kabel, en KPN stelt zich zo dat een oplossing onmogelijk wordt gemaakt.
Zij blokeren mijn verbinding, maar schrijven wel doodleuk elke maand geld van mijn rekening.
Als KPN gewoon even meewerkt had ik dat factuur al lang kunnen betalen.
Edwin
Ik beloof niks, maar stuur het klantnummer + het betreffende datanummer waar het over gaat naar zigster123@live.nl en ik zal maandag een en ander gaan bekijken.
Graag ook nummer waarop u te bereiken bent als dit nodig mocht zijn
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Scoupy cashback
Zie bijgaande copy van mijn mail in de afbeeldingen.
[edit persoonlijjk gegevens bijlage - redactie]
Lees meerNetvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer