amd64
door amd64 Dec 18, 2013 om 22:40
Computers & telefonie

KPN weigert mijn adres te wijzigen

Hallo allemaal,

Graag jullie mening over het volgende.

In Juli dit jaar heb ik nogal plotseling gebroken met een zakelijk compagnon, daarbij ook het bedrijfspand verlaten.
Op dat moment komt er verschrikkelijk veel op je af, en moet je heel veel regelen.

Een van de zaken die geregeld had moeten worden is het veranderen van mijn adres bij KPN.
Ik heb bij hun een mobiel internet abonnement lopen voor mijn tablet.
Vervelend genoeg is mij dat ontschoten.
En tot overmaat van ramp is in de maand augustus de automatische afschrijving mislukt.
Ik kwam hier achter op het moment dat mijn verbinding het niet meer deed.
Ik heb toen contact gezocht met KPN en hun het verhaal uitgelegd.

Tot mijn stomme verbazing weigeren zij mijn adres te wijzigen, dit omdat er een betaling openstaat.
Op zich vind ik dat al heel vreemd, ik zie namelijk niet wat dit met elkaar van doen heeft.
Tevens heb ik geprobeerd duidelijk te maken ik geen factuur heb.
Dus hoe moet ik nou een rekening betalen die ik niet heb.
Ik heb ook nog gevraagd of ze hem dan willen mailen, en dat kon ook al niet.

Geld is helemaal geen probleem, en ik wil die rekening met alle plezier betalen.
Maar zij weigeren mij een rekening te sturen naar mijn nieuwe adres.
Terwijl mijn oud compagnon eventuele post gewoon in prullenbak gooit.

Nu is het zo dat mijn verbinding al enkele maanden geblokkeerd is, maar voor die geblokkeerde maanden is wel betaald, dit gaat immers automatische.
Maar ook hiervoor ontvang ik geen facturen.

Ik weet ff niet meer wat ik er nou mee aan moet.
Bij KPN kom ik geen steek verder.
Maar ik betaal wel elke maand 45 euro voor een mobiele internetverbinding die geblokkeerd is.
Ik vraag mij ook ernstig af of KPN de blokkade instant mag houden, aangezien er voor de maanden sept t/m dec gewoon betaald wordt.

Wie o wie weet raad -:)

2557 15 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Dec 18, 2013 om 23:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zet uw klacht op de klachtenkompas.nl van de consumentenbond, daar is webcare van KPN actief. Dat is het slimmere gedeelte van de klantenservice. Eigenlijk alleen voor consumenten en het zou kunnen dat u een zakelijk contract heeft, maar u moet proberen uit dit administratieve spinnenweb te geraken.

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2013 om 23:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt toch inloggen op KPN en dan die rekening inzien en betalen?

amd64
door amd64 - Dec 19, 2013 om 00:42
18 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 18 dec 2013, 23:28]U kunt toch inloggen op KPN en dan die rekening inzien en betalen?

Hoe dan?

Ik heb nooit inlog gegevens ontvangen van KPN.

MVG
Edwin

aurora1
door aurora1 - Dec 19, 2013 om 01:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daarvoor moet je je registreren, lees eens hier en kijk eens hier. Misschien lukt het via die weg om een Mijn KPN account te krijgen.

zi
door zigster123 - Dec 21, 2013 om 10:13
54 Antwoorden / 5 Vragen

Als alle aansluitingen op het bedrijf staan, dus ook uw data abonnement kan het lastig worden aangezien alleen de tekenbevoegde (KvK) of gemachtigde zaken zoals adreswijzigingen kan regelen.
Feitelijk is het voor u het handigste om de simkaart te verwijderen en een nieuw data abonnement te nemen op uw eigen naam en adres. Uw ex compagnon ontvangt de nota's, hij is verantwoordelijk voor de betaling mits u inderdaad bent uitgeschreven uit het KvK register als bevoegde.

diumenge
door diumenge - Dec 21, 2013 om 10:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=zigster123 schreef op zaterdag 21 dec 2013, 10:13]Als alle aansluitingen op het bedrijf staan, dus ook uw data abonnement kan het lastig worden aangezien alleen de tekenbevoegde (KvK) of gemachtigde zaken zoals adreswijzigingen kan regelen.
Feitelijk is het voor u het handigste om de simkaart te verwijderen en een nieuw data abonnement te nemen op uw eigen naam en adres. Uw ex compagnon ontvangt de nota's, hij is verantwoordelijk voor de betaling mits u inderdaad bent uitgeschreven uit het KvK register als bevoegde.
Zoals ik het lees worden de termijnen, op die ene na, automatisch afgeschreven. Onzinnig advies dus.

Zeer slechte service van KPN ook. Is het niet mogelijk het openstaande bedrag over te maken onder hetzelfde kenmerk als van de incasso's?

zi
door zigster123 - Dec 21, 2013 om 10:37
54 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 21 dec 2013, 10:17][quote=zigster123 schreef op zaterdag 21 dec 2013, 10:13]Als alle aansluitingen op het bedrijf staan, dus ook uw data abonnement kan het lastig worden aangezien alleen de tekenbevoegde (KvK) of gemachtigde zaken zoals adreswijzigingen kan regelen.
Feitelijk is het voor u het handigste om de simkaart te verwijderen en een nieuw data abonnement te nemen op uw eigen naam en adres. Uw ex compagnon ontvangt de nota's, hij is verantwoordelijk voor de betaling mits u inderdaad bent uitgeschreven uit het KvK register als bevoegde.
Zoals ik het lees worden de termijnen, op die ene na, automatisch afgeschreven. Onzinnig advies dus.

Zeer slechte service van KPN ook. Is het niet mogelijk het openstaande bedrag over te maken onder hetzelfde kenmerk als van de incasso's?

Heeft niks met service te maken, hoe lullig ook, de verantwoordelijkheid voor juiste gegevens ligt bij de klant. Je kunt niet een adres gaan aanpassen omdat iemand met ruzie bij het bedrijf weg is, de klant is tekenbevoegd en alleen hij of een gemachtigde mag wijzigingen doen. Je kunt het er niet mee eens zijn, maar zo werkt het wel.

amd64
door amd64 - Dec 21, 2013 om 10:49
18 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=zigster123 schreef op zaterdag 21 dec 2013, 10:37][quote=diumenge schreef op zaterdag 21 dec 2013, 10:17][quote=zigster123 schreef op zaterdag 21 dec 2013, 10:13]Als alle aansluitingen op het bedrijf staan, dus ook uw data abonnement kan het lastig worden aangezien alleen de tekenbevoegde (KvK) of gemachtigde zaken zoals adreswijzigingen kan regelen.
Feitelijk is het voor u het handigste om de simkaart te verwijderen en een nieuw data abonnement te nemen op uw eigen naam en adres. Uw ex compagnon ontvangt de nota's, hij is verantwoordelijk voor de betaling mits u inderdaad bent uitgeschreven uit het KvK register als bevoegde.
Zoals ik het lees worden de termijnen, op die ene na, automatisch afgeschreven. Onzinnig advies dus.

Zeer slechte service van KPN ook. Is het niet mogelijk het openstaande bedrag over te maken onder hetzelfde kenmerk als van de incasso's?

Heeft niks met service te maken, hoe lullig ook, de verantwoordelijkheid voor juiste gegevens ligt bij de klant. Je kunt niet een adres gaan aanpassen omdat iemand met ruzie bij het bedrijf weg is, de klant is tekenbevoegd en alleen hij of een gemachtigde mag wijzigingen doen. Je kunt het er niet mee eens zijn, maar zo werkt het wel.

Ik ben 100% bevoegd!!!

Het abbonement staat op mijn naam, alleen het adres staat op mijn oud kantooradres.
Daar komen nu ook alle facturen binnen, die dus nu direct in de prullenbak verdwijnen.

Ik heb alle recht om dat adres te wijzigen, alleen KPN wil niet meewerken omdat er een betaling openstaat.
Als ik een factuur overmaak onder een ouder factuurnummer dan komt dat niet goed.
KPN is zo'n log bedrijf dat zij niet de link gaan leggen.
Daarnaast begint het voor mij ook een principiele kwestie te worden.
KPN houd mij aan mijn verantwoordelijkheid om de rekening te betalen, logische!
Maar nu zit er even een kleine kink in de kabel, en KPN stelt zich zo dat een oplossing onmogelijk wordt gemaakt.
Zij blokeren mijn verbinding, maar schrijven wel doodleuk elke maand geld van mijn rekening.
Als KPN gewoon even meewerkt had ik dat factuur al lang kunnen betalen.

Edwin

diumenge
door diumenge - Dec 21, 2013 om 10:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Naar een KPN winkel gaan en daar stennis maken is misschien een mogelijkheid? Anders zou je toch echt die oud compagnon aan moeten pakken, die mag niet zomaar jouw post weggooien.

zi
door zigster123 - Dec 21, 2013 om 11:08
54 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben 100% bevoegd!!!

Het abbonement staat op mijn naam, alleen het adres staat op mijn oud kantooradres.
Daar komen nu ook alle facturen binnen, die dus nu direct in de prullenbak verdwijnen.

Ik heb alle recht om dat adres te wijzigen, alleen KPN wil niet meewerken omdat er een betaling openstaat.
Als ik een factuur overmaak onder een ouder factuurnummer dan komt dat niet goed.
KPN is zo'n log bedrijf dat zij niet de link gaan leggen.
Daarnaast begint het voor mij ook een principiele kwestie te worden.
KPN houd mij aan mijn verantwoordelijkheid om de rekening te betalen, logische!
Maar nu zit er even een kleine kink in de kabel, en KPN stelt zich zo dat een oplossing onmogelijk wordt gemaakt.
Zij blokeren mijn verbinding, maar schrijven wel doodleuk elke maand geld van mijn rekening.
Als KPN gewoon even meewerkt had ik dat factuur al lang kunnen betalen.

Edwin

Ik beloof niks, maar stuur het klantnummer + het betreffende datanummer waar het over gaat naar zigster123@live.nl en ik zal maandag een en ander gaan bekijken.
Graag ook nummer waarop u te bereiken bent als dit nodig mocht zijn

tijger1
door tijger1 - Dec 21, 2013 om 11:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is blijkbaar nog wel een KON medewerker die normaal kan nadenken.

aurora1
door aurora1 - Dec 21, 2013 om 15:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had je al geprobeerd een Mijn KPN account aan te maken?

amd64
door amd64 - Dec 23, 2013 om 18:02
18 Antwoorden / 15 Vragen

Nee nou wordt het helemaal leuk.

Ik heb een klachtenformulier ingevuld op de website van KPN.

Die malloten hebben mijn abonnement beëindigd!!
Of ik even € 903.42 zou willen overmaken.
Als ik dat formulier niet had ingevuld wist ik nu nog van niks!

Ik ga dat dus echt niet betalen !! -:(

diumenge
door diumenge - Dec 23, 2013 om 18:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat 'n bedrijf zeg. Het is wel duidelijk dat het heel slecht gaat met KPN, dat ze zich tot dit soort praktijken moeten verlagen. Sneu wat er van 'n ooit goed bedrijf is overgebleven.

tijger1
door tijger1 - Dec 23, 2013 om 18:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onbegrijpelijk dat KPN zo handelt. Ben ik echt niet van ze gewend.