di
door diesdevoogd Sep 11, 2014 om 09:19
Geldzaken & recht

Krantbezorging Volkskrant

Hoe kan het dat ik, terwijl ik een maandabonnement heb, en regelmatig geen krant ontvang, toch hetzelfde bedrag per maand moet betalen namelijk euro3l,95 wat ik automatisch van mij account laat schrijven.
Bij de Volkskrant zegt men dat de afschrijving dan, als ik bijvoorbeeld 6 x geen krant ontvang de datum van betaling opschuift.
Aan nalevering doen ze al drie jaar niet meer.
In voorgaande jaren werd de prijs van de krant die maand van het bedrag afgetrokken.
Ook daar doen ze niet meer aan.
Als ik mijn 31,95 automatisch betaal heb ik dus gewoon die maand gewoon zoveel kranten gemist.
Kan dit zomaar, is dit diefstal?
En gelooft u mij, het gebeurt zeer vaak dat ik geen krant krijg.
Bij vragen aan de Volkskrant wordt je vaak voor dom versleten.
Ons systeem is nu eenmaal zo. enz.enz.

4289 39 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 11, 2014 om 09:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, dat is geen diefstal. U zult in de abonnementsvoorwaarden moeten kijken op welke wijze gemiste kranten worden gecompenseerd. Staat daar niets over in dan een klacht indienen en als men u niet tegemoet komt opzeggen. Het feitelijke schade bedrag zal een gang naar de rechter onvoldoende waard maken.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2014 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

diesdevoogd schreef op donderdag 11 sep 2014, 09:19: En gelooft u mij, het gebeurt zeer vaak dat ik geen krant krijg. Bij vragen aan de Volkskrant wordt je vaak voor dom versleten. Ons systeem is nu eenmaal zo. enz.enz.

En u blijft (!) abonnee bij dat clubje? Dat vind ik 'dom'.

Bedrijven die zo reageren naar de klant toe zijn arrogant. Dan gaat het waarschijnlijk iets te goed met hen.

Heel gauw een wel betrouwbare krant zoeken, die aan uw smaak voldoet.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2014 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook de Volkskrant , maar de bezorging loopt perfect. Een paar jaar geleden met een andere bezorger, was dat wel anders. Ook de nabezorging gebeurde niet.

Ik liet dan de automatische incasso storneren en maakte zelf het bedrag over wat ik had verminderd met de prijs van de aanschaf van die kranten bij de winkel.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2014 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

4.8 In het geval dat de bezorging van de Krant om welke reden dan ook ten onrechte niet heeft plaatsgevonden, zal het niet bezorgde exemplaar niet worden meegerekend in de bepaling (telling) van het aantal exemplaren dat krachtens de Abonnementsovereenkomst moet worden geleverd aan de Abonnee en zal de Abonnements-overeenkomst worden verlengd met één leverdag.
Daarnaast zal de Uitgever zich inspannen om voor de dag van het niet bezorgde exemplaar internettoegang tot de Digitale Krant te verzorgen, mits de klacht binnen 3 dagen na de oorspronkelijke leverdatum geschiedt. De Abonnee heeft geen recht op restitutie van het door hem betaalde abonnementstarief voor een exemplaar dat ten onrechte niet is bezorgd.

Overigens doen ook de Telegraaf en AD (en waarschijnlijk nog meer kranten) niet meer aan nabezorging.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2014 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het zo vaak gebeurt dan kunt u beter opzeggen. Zou me niet verbazen als ze dan met een aanlokkelijk bod komen om toch lid te blijven.

Het is natuurlijk heel ergerlijk als je krant niet op de mat ligt als je 's ochtends op staat. Dat is juist de lol ervan, anders koop je wel een paar keer per week een los blad.
Heeft u een vaste bezorger? Is het niet mogelijk die een keer aan te spreken over de slechte bezorging?

ve
door verwijderd - Sep 11, 2014 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@diesdevoogd, als ik zo frequent geen krant zou ontvangen zou ik stoppen met een abonnement. Je hebt krantje immers om lekker de ochtend te beginnen, zonder ergernis. Als u opzegt, door die reden te noemen, zal bezorger wel aangesproken worden. Zo goed doen de papieren kranten het ook weer niet.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2014 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klik hier wat je het beste kunt doen, zie een-na-laatste kopje. Overigens ook nog eens een stuk beter voor het humeur.

@Volkskrant, doe eens iets aan jullie site, waardeloos gewoon.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2014 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op donderdag 11 sep 2014, 18:21: Klik hier wat je het beste kunt doen, zie een-na-laatste kopje. Overigens ook nog eens een stuk beter voor het humeur.

@Volkskrant, doe eens iets aan jullie site, waardeloos gewoon.

Ik persoonlijk vind helemaal niets aan welke digitale krant dan ook. Alleen de AD "iedere dag" puzzels zijn wel leuk; heb liever een 'echte' krant in handen, bammetje eten, koffie erbij.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2014 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een abonnement op de Gelderlander, maar als ik geen krant krijg gaat er wel een mail van mijn kant naar hun toe. En dan houden ze het bedrag dat de niet gekomen krant kost in op de volgende betaling. Je gaat toch geen krant betalen en hem dan niet krijgen.
Eerder werd er ook gezegd dat ik hem dan digitaal kon lezen, maar ik vond een papieren versie lekkerder lezen dan digitaal. Maar compenseren vind ik beter.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2014 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar als ik op mijn bankafrekening kijk, betaal ik per 25 kranten en niet per maand. Dus de datum van incasso verschilt per periode. Dus zou je er een of meer missen, dan kan die datum simpel opgeschoven worden.

Maar gelukkig al tijden geen bezorgproblemen. Hier loopt ook geen schoolkind.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2014 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de overgang van maandabonnement naar een aantal kranten per betaling, geprobeerd met het AD in contact te komen. NO WAY. Op geen enkele manier contact kunnen leggen. Nu zijn het 25 kranten per betaling wat eerst nog 26 kranten waren. En nog houden zij vol aan de kreet maand- of kwartaal abonnement. Bij het huidige maandabonnement (25 kr) kom je toch een aantal kranten te kort over 12 maanden. Ook daar heb ik een vraag over gesteld aan het AD. RADIOSTILTE ten top.
Ik heb daarom mijn abonnement opgezegd. Maar dan kunnen zij je wel vinden. Waarom opzeggen? Alles uitgelegd. Ik kreeg een aanbod twee jaar een "maandabonnement" voor 19,95 ipv 24,95. Ik bind mij niet meer voor twee jaar was mijn antwoord. Er moest "even overlegd worden". Ik heb nu datzelfde bod voor 12 maanden. Daarnaast hou ik precies bij wanneer ik eens geen krant ontvang. Gelukkig is dat zelden. Na de12 maanden zeg ik het abonnement wederom op. Gegarandeerd dat er weer een aantrekkelijk aanbod komt.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2014 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees de krant al jarenlang online, goedkoper en zelfs in buitenland als ik op vakantie of daar voor werk ben kan ik hem lezen.

Dus als je bezorger zo slecht is, stap over op digitaal en als papieren klant mag je ook al online lezen.
Het omzetten naar alleen online kan natuurlijk ook en als vele dat doen verliest de bezorger zijn baan, maar dat verdiende hij dan ook!

ve
door verwijderd - Sep 12, 2014 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vraagsteller,
het is mogelijk dat een boef uw krant regelmatig uit de bus haalt.
Ik weet niet of u een postbus aan de weg hebt, of een gleuf in de deur.
Ik zou de bezorger maar eens opwachten en vragen de krant geheel door te duwen in de bus.
En het advies een andere krant te nemen werkt ook niet meer.
Sinds korte tijd bezorgt 1 bezorger diverse kranten, dit uit kostenbesparing.
Ligt uw slechte ontvangst aan de bezorger, dan zal er met een andere krant niets veranderen.
Enneoja, Zoekster, van een krant kun je geen lid zijn.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2014 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op vrijdag 12 sep 2014, 18:20:
Enneoja, Zoekster, van een krant kun je geen lid zijn.

Enne, zelfs zoekster is een mens die abonnee bedoelde.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2014 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zozo, Tenormin,
u gaat hier uitleggen wat een ander bedoelt ?
U bent vast telefonisch begaafd.
Of weet u gelijk wat ik bedoel ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=

tenormin schreef op vrijdag 12 sep 2014, 18:37:
wimmi20 schreef op vrijdag 12 sep 2014, 18:20:
Enneoja, Zoekster, van een krant kun je geen lid zijn.

Enne, zelfs zoekster is een mens die abonnee bedoelde.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2014 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op vrijdag 12 sep 2014, 18:45: Zozo, Tenormin,
u gaat hier uitleggen wat een ander bedoelt ?
U bent vast telefonisch begaafd.
Of weet u gelijk wat ik bedoel ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=
tenormin schreef op vrijdag 12 sep 2014, 18:37:
wimmi20 schreef op vrijdag 12 sep 2014, 18:20:
Enneoja, Zoekster, van een krant kun je geen lid zijn.

Enne, zelfs zoekster is een mens die abonnee bedoelde.

tenormin heeft gelijk, ik bedoelde abonnee.

Puh!

ve
door verwijderd - Sep 12, 2014 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op vrijdag 12 sep 2014, 18:50:
wimmi20 schreef op vrijdag 12 sep 2014, 18:45: Zozo, Tenormin,
u gaat hier uitleggen wat een ander bedoelt ?
U bent vast telefonisch begaafd.
Of weet u gelijk wat ik bedoel ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=
tenormin schreef op vrijdag 12 sep 2014, 18:37:
wimmi20 schreef op vrijdag 12 sep 2014, 18:20:
Enneoja, Zoekster, van een krant kun je geen lid zijn.

Enne, zelfs zoekster is een mens die abonnee bedoelde.

tenormin heeft gelijk, ik bedoelde abonnee.

Puh!

Lekker puh! toch. En 'telefonisch begaafd' zou ik dit zeker niet noemen; ik verdien mijn geld bij Astro t.v.; daar kan ik iedereen alles wijsmaken; zijn alleen lange nachten...?

ve
door verwijderd - Sep 12, 2014 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zozo,
het scootmobiel racing team is weer lekker bezig.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2014 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20, here we come!

ve
door verwijderd - Sep 12, 2014 om 23:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op vrijdag 12 sep 2014, 19:23:
zoekster schreef op vrijdag 12 sep 2014, 18:50:
wimmi20 schreef op vrijdag 12 sep 2014, 18:45: Zozo, Tenormin,
u gaat hier uitleggen wat een ander bedoelt ?
U bent vast telefonisch begaafd.
Of weet u gelijk wat ik bedoel ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=
tenormin schreef op vrijdag 12 sep 2014, 18:37:
wimmi20 schreef op vrijdag 12 sep 2014, 18:20:
Enneoja, Zoekster, van een krant kun je geen lid zijn.

Enne, zelfs zoekster is een mens die abonnee bedoelde.

tenormin heeft gelijk, ik bedoelde abonnee.

Puh!

Lekker puh! toch. En 'telefonisch begaafd' zou ik dit zeker niet noemen; ik verdien mijn geld bij Astro t.v.; daar kan ik iedereen alles wijsmaken; zijn alleen lange nachten...?
.

Tenormin vraagt wel veel geld om mensen voor de gek te houden. Ook snap ik nu wel waarom ze die todden om d,r hoofd heeft gebonden (avatar).

ve
door verwijderd - Sep 12, 2014 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jaja Wouter,
die Tenormin mag wel uitkijken met dat oplichters bijbaantje.
Straks krijgt ze ook nog een aanslag kopvoddentaks.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2014 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=macwouter schreef op vrijdag 12 sep 2014, 23:12

Tenormin vraagt wel veel geld om mensen voor de gek te houden. Ook snap ik nu wel waarom ze die todden om d,r hoofd heeft gebonden (avatar).

Ga toch een Apple eten; vond avatar eerst in nota bene de VOLKSkrant, ook op Google te vinden, ben ook al als "uitvreetster van de Nederlandse staat" genoemd door vooroordeel. Dus moet je wimmi20 zijn verloofde ook zien sjouwen met koelkast en bier (dus een drinker?). Is gewoon een in mijn ogen mooie vrouw met een hoofddoek. Wat een dom vooroordeel. Avatar (de meesten) is geen werkelijkheid, de Volkskrant wel, zeker als die krant niet bezorgd word.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2014 om 23:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dat we aardig afdwalen.
Kan de redactie misschien de vraag een beetje aanpassen aan de gegeven antwoorden ?

ve
door verwijderd - Sep 13, 2014 om 00:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op vrijdag 12 sep 2014, 23:56: Ik vind dat we aardig afdwalen.
Kan de redactie misschien de vraag een beetje aanpassen aan de gegeven antwoorden ?

Je weet het wel heel erg subtiel te stellen, maar om 18:20u begin je toch zelfs aan een 'uitlokkertje'.
Je zal de knop "waarschuw redactie" wel weer gevonden hebben maar bekijk eerst eens wat je schrijft voordat...(nu je er genoeg van hebt).

ve
door verwijderd - Sep 13, 2014 om 00:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tenormin,
ik vind uw reactie te gek voor woorden.
Wat bedoelt u met dat ik de knop --waarschuw redactie-- zou hebben gebruikt?
Bent u nou helemaal besode-sherry'd ?

ve
door verwijderd - Sep 13, 2014 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bestaat er ook een (lees)filter waarmee ik wèl de vragen en antwoorden kan lezen, maar niet die van wimmi20 te zien krijg?

ve
door verwijderd - Sep 13, 2014 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

halex schreef op zaterdag 13 sep 2014, 16:54: Bestaat er ook een (lees)filter waarmee ik wèl de vragen en antwoorden kan lezen, maar niet die van wimmi20 te zien krijg?

Nee.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2014 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hutch Dank voor je antwoord. Helaas.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2014 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dutch en Halex,
vindt u het normaal om iemand te beschuldigen van het klagen bij de redactie ?
Een beschuldiging die totaal gefantaseerd wordt, en iedere grond mist.
Maar ja, Dutch en Halex vinden het kennelijk normaal iemand zomaar te beschuldigen.
Ik reageerde alleen maar op de dwaze stelling van iemand anders, dus waar hebben jullie het over ?

ve
door verwijderd - Sep 13, 2014 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op zaterdag 13 sep 2014, 18:12: Dutch en Halex,
vindt u het normaal om iemand te beschuldigen van het klagen bij de redactie ?

Ik beschuldig u niet. Mocht ik die indruk toch gewekt hebben, dan bied ik u daarvoor mijn excuses aan.
Ik ben slechts niet geïnteresseerd in uw bijdragen. Zonder daar verder publiekelijk een waardeoordeel over te willen vellen.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2014 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@halex

Dan misschien een ander forum zoeken? Hier kan men niet kiezen wie reageert.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2014 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Halex,
u beweert dat u niet geinteresseerd bent in mijn bijdragen.
En u zou best een anti Wimmi filter willen.
Kennelijk zijn uw eigen hersens niet in staat om mijn bijdragen over te slaan.
Want anders verzoekt u iemand anders niet om een filter.
U wilt mijn bijdragen niet lezen.
Maar dat doet u kennelijk toch.
Want iets wat je niet leest, daar kun je je ook niet aan ergeren.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2014 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op zaterdag 13 sep 2014, 18:12: Dutch en Halex,
vindt u het normaal om iemand te beschuldigen van het klagen bij de redactie?

U schrijft 'Dutch' en ik neem aan dat u mij bedoelt?

Ik gaf een (kort en duidelijk) antwoord op de vraag van Halex over een 'leesfilter'.....

Dus ik beschuildig hier helemaal niemand.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2014 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dutch en Halex hebben nogal moeite met de taal.
Beiden doen nogal negatief over mij, en hierop vraag ik of ze het normaal vinden dat ik zomaar beschuldigd wordt van het herhaald waarschuwen van de redactie.
Ik heb helemaal niet geschreven dat zij mij hebben beschuldigd.
Ik vroeg hen alleen maar of ze de beschuldiging normaal vinden.
Om 21.56 schreef iemand een warrig stukkie met de opmerking dat ik VAST WEER
de knop =waarschuw de redactie= had gevonden.
Volkomen uit de Tenormin duim gezogen.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2014 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

En waar heeft Hutch zich dan negatief over jou uitgelaten?

Hij heeft alleen maar Nee gezegd op de vraag of er een machine was die jou kon filteren. En volgens mij is dat ook zo.

Geef eens een quote.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2014 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op zaterdag 13 sep 2014, 19:50: Dutch en Halex hebben nogal moeite met de taal. Beiden doen nogal negatief over mij, en hierop vraag ik of ze het normaal vinden dat ik zomaar beschuldigd wordt van het herhaald waarschuwen van de redactie.

Volgens mij is er hier maar één die ergens moeite mee heeft.

Dhr. of mevr. Wimmi20 heeft moeite met het lezen van bepaalde letters.
Het is niet Dutch maar Hutch.

Daarnaast is begrijpend lezen ook een probleem voor hem of haar.

Ik neem aan dat Wimmi20 nu even kan aantonen waar ik mij negatief uitlaat over hem of haar........

ve
door verwijderd - Sep 13, 2014 om 21:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zo de discussie gevolgd.
Ik kan niet anders concluderen dat de vraagsteller totaal niets heeft aan dat gehakketak naar elkaar.
Het is blijkbaar erg ingewikkeld om het onderwerp vast te houden.
Eigenlijk erg kinderachtig.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2014 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afgelopen maandag had ik geen Telegraaf. Dacht ik althans. Wat bleek: De bezorger had hem op de stoep gedeponeerd omdat er volgens hem spinrag bij de voordeur zat en dat dat vooral in het donker een probleem was. Ten eerste heb ik onlangs de buitenboel laten doen (inclusief spinrag), ten tweede brandt bij onze voordeur het buitenlicht want dat werkt op een sensor. Maar eerder is het wel gebeurd dat ik geen Telegraaf heb gekregen en inderdaad schoof dan de datum een dag op. Maar als je een doorlopend abonnement hebt merk je daar natuurlijk niets van. Bovendien vind ik de abonnementsprijs van De Volkskrant nogal hoog. Nog duurder dan De Telegraaf. Die kost zo'n 27 euro per maand. En dan nog dit: Ook ik heb ooit een vraag gesteld via dit forum en toen ook gingen diverse mensen met elkaar in de clinch over de gegeven antwoorden. Daar kan deze rubriek toch niet voor bedoeld zijn? Ik snap niet dat de redactie van Kassa dan niet ingrijpt.

ve
door verwijderd - Sep 21, 2014 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@misty&moos

De Volkskrant is een stuk duurder omdat hij van betere kwaliteit is ;-))

Spinrag kan weer gemaakt worden net nadat je de boel gesopt hebt. Wel een fijngevoelige krantenbezorger dus. ;-)