Kras in scherm bij levering
Beste, ik heb een heel lang verhaal het beste wat ik kan doen is de mail invoegen welke ik naar de media markt heb verstuurd:
"Beste,
Ik heb nu 5 weken geleden een laptop bij jullie gekocht via de webshop. Bij het openen van de doos bleek er een kras in het scherm te zitten. Ik heb de laptop niet aangezet, gelijk terug in de doos en een terug stuur nummer gekregen van een medewerker.
Ik heb toen gebeld met de klantenservice, om een lang verhaal kort te maken:
2x laptop terug gestuurd
3 x beloofd dat ik een nieuwe zou krijgen
5 weken met dit gezeik bezig
22 x gebeld met klantenservice
Eind conclusie na allemaal verschillende verhalen die ik heb gehoord van al jullie collega's van de klanten service:
Ik moet de reparatie kosten van 142 euro betalen!
Je snapt natuurlijk wel dat ik het hier totaal niet mee eens ben! Ik vind het echt asociaal dat ik op deze manier wordt behandeld. Ik heb al aangegeven binnen de 14 dagen termijn dat ik mijn geld terug wil, dit kon ook niet, nieuwe laptop na alle beloftes, kon uiteindelijk ook niet.
Ik ben echt zwaar pissed om een aantal dingen!
-het EINDELOZE wachten op bericht van de klantenservice! Elke keer een ander verhaal en het idee hebben dat NIEMAND met deze zaak bezig is!! Ook dat niemand van alle afdelingen met elkaar communiceert!!
-Dat ik 600!!!! euro betaal om via internet, JULLIE WEBSHOP een laptop te kopen en vervolgens 142 euro extra moet betalen om een onbeschadigd exemplaar te krijgen!!
-Dat mij 3! keer beloofd is om een nieuwe laptop te ontvangen!
Om een aantal dingen duidelijk te maken:
Ik heb die prijsopgave gekregen van de reparatie service, hierop heb ik NIET gereageerd.
Het gaat hier over ticketnummer: *****
Bankrekening nummer: *****
Ik zou graag wel een datum willen vaststellen waarop ik graag zou willen dat ik klaar ben met dit gezeik en een nieuwe laptop wil ontvangen, maar dat heb ik al 3x geprobeerd en dat heeft toch geen nut! Graag dan zo snel mogelijk dit gekloot van jullie op te lossen!!"
Sorry voor het taalgebruik, maar deze mail legt wel het een en ander uit. Ik heb nog geen reactie vernomen van de media markt en heb deze mail ondertussen naar 3 email adressen verstuurd en op verschillende site's gezet. Ik sta toch in mijn recht dat ik een degelijk product mag ontvangen of anders mijn geld terug? En dan heb ik het nog niet eens over een schade vergoeding.
Dit staat namelijk ook op de site:
"Deel van het aankoopbedrag vergoed
Wij betalen u een deel van de aankoopprijs terug als het repareren van uw product onredelijk lang of veel langer heeft geduurd dan vooraf is opgegeven en als u daarvan teveel overlast van hebt ondervonden. Als repareren of vervangen niet lukt binnen een redelijke termijn, krijgt u het aankoopbedrag terug."
Met vriendelijke groet,
Niels de Bruin
Via elke webshop loop je dit risico, hoe bewijs je dat bij het openen reeds er een barst in zat?
Beter is in een winkel dergelijke kwetsbare producten te kopen en voor betalen even kijken of alles werkt en dan pas naar de kassa.
Dus ook niet met verzegelde doos gaan huis gaan, is 2x lopen en hetzelfde bewijs probleem.
Hoewel er meestal een stevige doos omheen zit, transport schade is nooit uitgesloten dus koop het niet online bij een twijfelachtige winkel die veel roept maar op dit soort forums erg bekend is...
[quote=tot15karakters schreef op woensdag 29 okt 2014, 16:05]Via elke webshop loop je dit risico, hoe bewijs je dat bij het openen reeds er een barst in zat?
Beter is in een winkel dergelijke kwetsbare producten te kopen en voor betalen even kijken of alles werkt en dan pas naar de kassa.
Dus ook niet met verzegelde doos gaan huis gaan, is 2x lopen en hetzelfde bewijs probleem.
Hoewel er meestal een stevige doos omheen zit, transport schade is nooit uitgesloten dus koop het niet online bij een twijfelachtige winkel die veel roept maar op dit soort forums erg bekend is...
Het is geen transport schade, het is een kras in het scherm. Dit kan gebeuren op je telefoon als je hem in je broekzak steekt. Maar een scherm van een laptop?! Dat moet je bewust doen want anders kan dat daar echt niet komen. En ik kan me niet voorstellen dat mensen, als ze iets kopen in de winkel, dat product gaan testen op de balie of wat dan ook..
Het is wel een goede tip voor de volgende keer, maar dat zal niet bij de Mediamarkt zijn!
In gebreke stellen en daarna de koop ontbinden. Eventueel schakel je je rechtsbijstandsverzekering in.
Uiteraard, overbodig om te vermelden, maar nooit meer iets kopen bij de Mediamarkt, aangezien je toch niet gek bent! ;-).
Kan begrijpen dat je niet blij bent maar als je mij op zo'n toon te woord zou staan dan zou je van mij ook het heen en weer kunnen krijgen.
Je moet nooit zo'n toon aanslaan als je nog iets van iemand moet hebben.
[quote=joentje1978 schreef op woensdag 29 okt 2014, 17:37]Kan begrijpen dat je niet blij bent maar als je mij op zo'n toon te woord zou staan dan zou je van mij ook het heen en weer kunnen krijgen.
Je moet nooit zo'n toon aanslaan als je nog iets van iemand moet hebben.
Als je 5 weken lang in totaal 22 keer aardig belt, 30 vriendelijke berichten schrijf, 3 loze beloftes te horen krijgt en uiteindelijk geen meter verder bent geholpen. Vind ik dat de brief nog aardig mild is aangezien ik wit heet die brief aan het typen was. Maar bedankt voor de tip.
Wat voor toon u ook heeft aangeslagen, u staat in uw recht. U heeft gewoon recht op geld terug, u heeft binnen de bedenktijd uw laptop teruggestuurd, iedere volgende keer, dat zij u iets toezonden had u weer 14 dagen bedenktijd.
Ik snap ook niet dat u de schuld krijgt van die kras, tenzij MM dat kan aantonen, aangezien in de eerste 6 maanden na koop de bewijslast bij hen ligt, dat lijkt mij een moeilijke zaak voor MM.
Ik zou dit nu gaan spelen via thuiswinkel.org. Daar is MM bij aangesloten.
klik HIER
en dan naar de geschillencommissie.
[quote=zoekster schreef op woensdag 29 okt 2014, 17:50]Wat voor toon u ook heeft aangeslagen, u staat in uw recht. U heeft gewoon recht op geld terug, u heeft binnen de bedenktijd uw laptop teruggestuurd, iedere volgende keer, dat zij u iets toezonden had u weer 14 dagen bedenktijd.
Ik snap ook niet dat u de schuld krijgt van die kras, tenzij MM dat kan aantonen, aangezien in de eerste 6 maanden na koop de bewijslast bij hen ligt, dat lijkt mij een moeilijke zaak voor MM.
Ik zou dit nu gaan spelen via thuiswinkel.org. Daar is MM bij aangesloten.
klik HIER
en dan naar de geschillencommissie.
Bedankt, ik ga daar vanavond even naar kijken. Ik had de laptop terug gestuurd, duurde even voordat ik bericht kreeg. Terwijl mij beloofd was een nieuwe te sturen, kreeg ik bericht van het reparatie centrum dat ik had aangegeven dat de doos beschadigd was, en dat de kras daar door kwam. Dus hij werd terug gestuurd. Dit heb ik echter nooit aangegeven en toen moest ik hem weer terug sturen en zelf een brief erbij toevoegen met tekst en uitleg. Toen kreeg ik weer bericht dat de laptop in reparatie was gezet. En de rest van het verhaal is nog langdradiger :p
Bedankt voor de tip!
Met vriendelijke groet,
Niels de Bruin
[quote=zoekster schreef op donderdag 30 okt 2014, 09:34]Zet uw klacht ook nog op de klachtenkompas.nl neer.
klik HIER
Ik ben vandaag gebeld door de mediamarkt, ze hadden bericht ontvangen via hun klachten mail en via de thuiswinkel. Mediamarkt blijft bij hun standpunt, prima, nu heb ik weer contact opgenomen met de thuiswinkel en die gaat er nu naar kijken. Mocht er nog geen passende oplossing uit komen dan gaat het naar de geschillencommissie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer