op
door oposs2um Mar 14, 2015 om 13:30
Auto & vervoer

Krasjes in autoruit

Wie weet een manier om kleine oppervlakkige krasjes uit een autoruit te verwijderen?
(Turtle Glaspolish helpt in dit geval niet)

Bijvoorbaat vriendelijk dank voor jullie hulp!!

32548 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 14, 2015 om 13:48
16829 Antwoorden / 108 Vragen

zie demo . Hoop dat u er iets aan heeft.

hutch
door hutch - Mar 14, 2015 om 13:57
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Probeer het eens met koperpoets.

aurora1
door aurora1 - Mar 14, 2015 om 15:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou het wel eerst in een verre hoek proberen om eerst te zien of u in het donker dan "gleren" ziet met verlichting van buiten en tegenliggers.

le
door lenyjansen - Mar 16, 2015 om 12:16
5 Antwoorden / 0 Vragen

Proberen met Keramisch poetsmiddel voor de kookplaat. Dat bestaat ook uit glas en is fijner van structuur. Wel daarna met een warm sopje schoonmaken. Het is nml vettig en dan krijg je problemen met het wissen. Kijk ook eens of je ruitenwisser nog wel goed is. Niet versleten en geen vuil onder de wisser?

vr1944
door vr1944 - Mar 16, 2015 om 12:29
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Niets aan doen .Het risico is groot dat het matglas of een lelijke plek wordt na behandeling

pi
door piet44m - Mar 16, 2015 om 14:05
27 Antwoorden / 0 Vragen

nou veiligheidsautoglas is gespannen ,en daar moet je mee oppassen want het gaat er zo aan.
en bij gelaagd glas lukt het alleen met professioneel materiaal.

jozo
door jozo - Mar 17, 2015 om 02:22
4 Antwoorden / 2 Vragen

Het gebruik van een hamer is een slechte oplossing, gezien ook al ben je verzekerd tegen glas schade bij de meeste verzekeraars je dan wel niet terug gaat in je bonus maluskorting maar blijf je wel een jaar staan op de huidige no claimkorting. Mocht de geclaimde ruit schade onverhoopt de tweede schade claim zijn binnen een verzekeringsjaar ga je wel terug in je bonus malus schaal. Ook als je een no-claim beschermer hebt.
Terug komend op uw vraag hoe het beste krasjes uit de autoruit te verwijderen?
Bedenk dat als je bijv. lokaal een kras in een voorruit verwijdert je een klein beetje van het glas weg neemt. Hierdoor wordt de licht breking anders dan het omliggende ruit, Het gevolg is een vertekend beeld van het zicht op deze plaats.
Het uitpoetsen van krassen in een autoruit is heel goed mogelijk alleen zou ik adviseren dit door een professioneel gespecialiseerd bedrijf te laten doen welke duidelijk omschreven garantie voorwaarde heeft.