su
door sutileeg Dec 20, 2009 om 14:46
Huishouden & energie

Krasjes op bril

hallo, op mijn bril zitten kleine krasjes, weet iemand wat ik ertegen kan doen? bedankt.

46508 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 20, 2009 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat voor glazen heb je, van welke materiaal zijn die gemaakt?

Glas, kunststof?

Vladja

ve
door verwijderd - Dec 20, 2009 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Krasles zijn dus plaatsen waar het matriaal beschadigd is om deze dus weg tehalen is dus alleen mogelijk volgens mij door opvulling of de rest af werken .
Maar ik denk toch dat er geen middel voor .
Vr grt. Valerius

ve
door verwijderd - Dec 20, 2009 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag sutileeg,

Loop even langs een goede brillenzaak. Er schijnt iets op de markt te zijn dat krasje enigszins wegpoetst. De krasjes gaan echter nooit helemaal weg. Om dat te bereiken heb je nieuwe glazen nodig.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 20, 2009 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Valerius,

of de rest af werken .
Maar ik denk toch dat er geen middel voor .

Wat bedoel je met: " de rest af werken ". Wat voor bewerking ?

ve
door verwijderd - Dec 20, 2009 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op zondag 20 dec 2009, 15:31: Valerius,

of de rest af werken .
Maar ik denk toch dat er geen middel voor .

Wat bedoel je met: " de rest af werken ". Wat voor bewerking ?

Dus de kras verwerken met een of ander middel als dat bestaat.
Valerius

ve
door verwijderd - Dec 20, 2009 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, en dat is nou precies waar hij/zij naar vraagt, welk middel (als dat bestaat) en welke bewerking.

Maar het lijkt mij handig om eerst te weten welk materiaal er bewerkt/hersteld moet worden.

ve
door verwijderd - Dec 20, 2009 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dus een kras op mn Rayban zonnebril.
Ben er mee naar de opticien gegaan, maar kunnen ze niks aan doen.
Nieuwe glazen erin, maar in mijn geval was dat erg duur.

Let wel, het gaat hier om een ZONNEbril.

ve
door verwijderd - Dec 20, 2009 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de krassen weg wilt hebben moet er een laagje af, dan zijn de glazen niet meer hetzelfde, er treed vervorming op. Dan heb je ook nog het probleem dat veel glazen coating hebben. Die coating moet er dan helemaal af.
Met andere woorden, wegpoetsen maakt het probleem groter.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2010 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

helaas is hier niets aan te doen. Het heeft veel te maken met de weers-invloeden van buiten af. De temperatuur doet het namelijk. In de zomer zet het uit en in de winter krimpt het weer, Dat is heel funest voor de glazen. Ook is het belangrijk dat je de glazen afspoelt onder de kraan met lauw hamdwarm water en dan afdrogen met een oude gebruikte theedoek. Dat voorkomt dat het proces versnelt wordt.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 02:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Sutileeg,

indien u uw probleem nog niet opgelost is (na 1 maand), probeert u dan eens met koperpoets.Ik heb er kleine krasjes in gewoon glas mee weg gepoetst.

Succes, gr. Hutch

ve
door verwijderd - Feb 12, 2010 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

hutch schreef op vrijdag 22 jan 2010, 02:14: Dag Sutileeg,

indien u uw probleem nog niet opgelost is (na 1 maand), probeert u dan eens met koperpoets.Ik heb er kleine krasjes in gewoon glas mee weg gepoetst.

Succes, gr. Hutch

De aanschaf van een bril is een grote uitgave. de gebruikte apparatuur bij de oogmetingen en het slijpen van uw brillenglazen kosten veel geld, ook de brillenglazen zijn duur door de vele onderzoekskosten die er door fabrikanten in geinvesteerd worden. al met al een hele uitgave voor u als klant.

Als je dan ziet hoe veel mensen hun bril onderhouden snap je het soms niet.

Aan krasjes in een brillenglas kun je niks doen helaas,(ze zijn op geen enkele manier weg te poetsen, plamuren of wat dan ook zonder de sterktes in een brillenglas te veranderen) maar ze zijn wel in veel gevallen te voorkomen.

Belangrijke ascpecten van onderhoud van brillenglazen.

Gebruik altijd een zachte, schone brillendoek (meestal krijg je er 1 als je de bril aanschaft) gebruik geen trui of wat dan ook om de bril te poetsen. Gebruik geen chemische reinigingsmiddelen of van die doekjes die bij een supermarkt/drogisterij te koop zijn. deze vezeldoekjes kunnen harde vezels bevatten die krasjes kunnen veroorzaken in de ontspiegeling.
Gebruik ook nooit zeepachtige producten waar citroen in verwerkt is (dubro bijvoorbeeld) Citroen is een zuur en kan hele fijne krasjes "verder uitbijten".
Ook door het warme/hete afwaswater halen is funest voor de glazen en de ontspiegelingen.
Zijn de glazen echt heel vuil of vies ga dan langs uw opticien hij of zij heeft diverse producten om uw glazen goed en zonder gevaar te reinigen. De meeste mensen denken dat de gemiddelde opticien een geldwolf is en overal geld voor wil hebben, maar de meeste opticien willen graag dat u goed en helder kunt kijken en zijn dus altijd bereid om uw bril bij te stellen of uw kijkvragen te beantwoorden. dat kost u in de meeste gevallen niets.

Denkt u dat deze tips niet voor u zijn dan zie ik u graag in mijn winkel terug om een paar nieuwe brillenglazen aan te schaffen. Dan zal ik u bij het afhalen van de bril deze tips nogmaals meegeven en tegelijk een demonstratie geven hoe een bril op de juiste manier gepoetst kan worden. (het advies is gratis, de glazen dient u wel af te rekenen al dan niet met korting of was het nu vergoeding van uw zorgverzekeraar, maar dat is weer een ander topic)