ve
door verwijderd Aug 18, 2007 om 14:31
Geldzaken & recht

Kredietbank loopt flink te blunderen





Ik heb een probleem met de Kredietbank. Door een hoge
schuld heb ik in januari dit jaar hulp ingeschakeld bij ze. Die hulp heb ik
gelukkig ook gekregen, waar ik dankbaar voor ben. Maar sinds dit jaar mijn huur-
en zorgtoeslagen zijn stopgezet, en het Vrij Te Laten Bedrag herberekend moest
worden,  gaat het een en ander mis. Ten eerste
moet ik vanaf mei dit jaar elke maand bellen om te vragen of mijn geld is overgemaakt.
Dit moet volgens de KB elke maand op de 9e gebeuren, maar omdat “het
systeem het niet pakt”gebeurt het gewoonweg niet. M.a.w. ik moet dus elke maand
opdracht geven om mijn geld handmatig over te laten maken. Daarbij krijg ik excuses
van mijn contactpersoon. Vervolgens herhaalt het zich de volgende maar vrolijk
weer, inclusief de excuses van haar kant. Daarnaast krijg ik elke maand een
overzicht van de KB met daarop de exacte bedragen, namelijk wat bij de KB is
binnengekomen, wat is gereserveerd t.b.v. de schuldeisers en wat naar mij wordt
overgemaakt. Ik krijg van verschillede afdelingen afschriften die elkaar totaal
tegenspreken. Nu heb ik weer een afschrift gekregen waaruit blijkt dat het
spaartegoed van deze maand 356 lager is dan de vorige maand. Waar dat geld is
gebleven, Joost mag het weten, maar dat is nergens terug te zien. Nog even en
het saldo staat op nul. Ze krijgen elke maand 1600 binnen, 991 gaat naar mij en
376 gaat naar de schuldeisers, 6 euro naar de KB zelf en waar is de rest? Er is
nu zogenaamd nog maar 895 gespaard vanaf januari!! Dit klopt gewoon niet.  Om zekerheid te krijgen, heb ik dus alles terug
gerekend, vanaf het moment dat zij het eerste geld kregen van het UWV, tot op
heden. En daarbij alles wat daar tussen zat en daar is een bedrag uitgekomen,
met Excel, tweemaal berekend. En weet je wat? Het komt totaal niet overeen met
de gegevens die zij mij sturen. Mijn contactpersoon zegt steeds dat het wel
klopt, maar dat is niet zo. Ik ben de KB heel dankbaar, maar ik laat niet met
me sollen. Wat ik dus heel graag zou willen, is er toch een  bewindvoerder naar laten kijken. Maar goed,
breng ik dan alles in gevaar? Ik kan niet nog 2,5 jaren zo doorgaan, elke maand
achter mijn geld aan moeten bellen en erachter komen dat er geld lijkt te
verdwijnen. Iemand een suggestie? Alvast bedankt.







320 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2007 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo bonbonblockje,


Is uw tussenpersoon wel betrouwbaar? Er zit heel veel kaf onder het koren. Schuldsaneerder kan iedereen worden. Je hoeft er niets voor te leren of te weten. Alleen hoe je met geld moet schuiven en liefst zo ondoorzichtig mogelijk. Hoezo, niet op het juiste moment kunnen betalen? Even inkloppen op de PC, enter, en hup de betaling is gedaan. Zoek het maar vlug uit en ga zelf naar de KB en laat het u uitleggen. Nu is het nog te overzien.


Succes, Poltol

ve
door verwijderd - Aug 18, 2007 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoe zit het met de rente op u schuld dat kan behoorlijk oplopen tot wel 15% dus moet u dat wel regelmatig eerst weer er bij tellen.


Valerius

ve
door verwijderd - Aug 18, 2007 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nee jij snapt het helemaal PolTol...........over domme antwoorden gesproken. Als je er geen verstand van hebt, hou dan je mond.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2007 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Poltol, Ik ben bewust naar de Gemeentelijke Kredietban gegaan in plaats van naar ern particuliere instantie. Juist vanwege de veiligheid ervan. Een particuliere instantie wil aan je verdienen en een Gemeentelijke Kredietbank niet, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat mijn contactpersoon ook betrouwbaar is.


ve
door verwijderd - Aug 18, 2007 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Valerius, de rente die al dan niet wordt berekend, staat op de afschriften vermeld. Elke cent die binnenkomt en uitgaat, moet gewoon kloppen. Het is dis niet zo dat het bedrag met 356 omlaag is gegaan, omdat er ineens rente wordt ingehouden. En als dat wel het geval was, had dat op het afschrift moeten staan, wat dus niet het geval is.


ve
door verwijderd - Aug 18, 2007 om 19:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bericht van een dom ventje,


Ik had de opzet van het verhaal niet begrepen ik dacht dat er tussen de KB en bonbonblocje nog een tussenpersoon actief was. Maar de contactpersoon die genoemd wordt is dus van de KB. Ik snap het nu. Zo goed??? ;-)) Maar ........... ik zou toch maar met alle afschriften en het Excel filetje afreizen naar de KB en de contactpersoon en alles eens duidelijk uit laten leggen. Want, zoveel is mij dan wel weer duidelijk, iets gaat er daar niet goed. En het is nog altijd zo dat een gesprek oog in oog meestal meet oplevert dan bellen met die of gene. Telefoon is makkelijk te beantwoorden en ik weet het niet, het ligt aan een ander, gaat dan ook veel gemakkelijker. Dus, raap alles bij elkaar en hup naar de KB.


Heb een fijn weekend, Poltol. [was ooit blond]

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer