g.
door g.m.buisman Nov 17, 2014 om 19:25
Voeding & gezondheid

Kruidnotenrecept 15-11-2014

Hoeveel boter gaat er in het recept? Staat n.l. niet genoteerd of hoeft er geen boter in?

1080 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 17, 2014 om 20:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Blijkbaar niet.

Recept voor kruidnoten

- 125 gram bloem
- 125 gram zelfrijzend bakmeel
- 80 gram bruine basterdsuiker
- 2 eetlepels water
- 1 mespuntje zout
- 1 eierdooier
- 1 theelepel speculaaskruiden
- 1/2 theelepel kaneel
- 1 mespuntje gemalen anijszaad

Kneed alle ingrediënten door elkaar tot een soepele bal deeg. Laat deze bal één uur op een koele plaats rusten, bijvoorbeeld in de koelkast. Smeer de bakplaat in met boter. Draai van de helft van je bol deeg allemaal kleine balletjes, ter grootte van een knikker. Leg de kleine balletjes op gelijke afstand op de bakplaat. Je kunt van de helft van de bol ongeveer één bakplaat vol kruidnoten maken. Druk elk balletje een beetje plat met je duim. Bak de pepernoten gaar en goudbruin en laat ze daarna afkoelen. Je kunt onder het bakken alvast de volgende portie maken. Bak de kruidnoten ongeveer twintig minuten met een temperatuur van 160 graden. Plaats de pepernoten in het midden van de oven.

Bak ze.

Anders via de redactie vragen: klik onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa'.

aurora1
door aurora1 - Nov 17, 2014 om 22:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het staat bij de betreffende uitzending vermeld bij het item over strooigoed: klik hier.

Cookies
door Cookies - Nov 17, 2014 om 22:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 17 nov 2014, 22:50]Het staat bij de betreffende uitzending vermeld bij het item over strooigoed: klik hier.

En Mr. Google kan ongetwijfeld ook het antwoord geven.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 18, 2014 om 10:49
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo g.m.buisman,
Er hoeft geen boter in.
Vr. gr.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 19, 2014 om 20:50
2154 Antwoorden / 7 Vragen

FF een knaagtip van Wimmi,
geheel off topic natuurlijk.
Doe bij suddervlees een 8 tal kruidnoten in de jus.
Gelijk bij het begin van het sudderproces.
Lekkuh !
En zoals Edrick kort en bondig meldde : geen boter.
En pas op : ook geen kruit.

tenormin
door tenormin - Nov 19, 2014 om 21:00
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nee wimmi20, zeker geen kruit. Dat is "plof".

cdi
door cdi - Nov 20, 2014 om 01:05
16 Antwoorden / 3 Vragen

heb ze vandaag samen met kleindochter gemaakt.........echt, bespaar je de moeite.......niet te vreten:) er mist beslist iets aan het recept.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 20, 2014 om 01:11
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Zou Edrick dan toch de boter zijn vergeten in zijn/haar recept ?
++++++++++++++++++++++++++++++=================

=cdi schreef op donderdag 20 nov 2014, 01:05: heb ze vandaag samen met kleindochter gemaakt.........echt, bespaar je de moeite.......niet te vreten:) er mist beslist iets aan het recept.

g.
door g.m.buisman - Nov 20, 2014 om 10:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja hoor, het is opgelost, het recept is ondertussen aangepast.
Er moet nog 170 gram boter in.

edrick3
door edrick3 - Nov 20, 2014 om 10:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=g.m.buisman schreef op donderdag 20 nov 2014, 10:43]Ja hoor, het is opgelost, het recept is ondertussen aangepast.
Er moet nog 170 gram boter in.

Inderdaad. Was dus een stomme fout!

Recept voor kruidnoten

- 125 gram bloem
- 125 gram zelfrijzend bakmeel
- 170 gram boter
- 80 gram bruine basterdsuiker
- 2 eetlepels water
- 1 mespuntje zout
- 1 eierdooier
- 30 gram speculaaskruiden (specerijen)
- 1/2 theelepel kaneel
- 1 mespuntje gemalen anijszaad

Mag de redactie van Kassa wel eens in de nieuwsbrief vermelden!!!

Met vr.gr.

in
door inge291 - Nov 20, 2014 om 11:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, maar nu zijn de speculaaskruiden veranderd van 1 theelepel naar 30 gram, dat is een heel potje! Lijkt mij niet goed??

edrick3
door edrick3 - Nov 20, 2014 om 12:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=inge291 schreef op donderdag 20 nov 2014, 11:03]Ja, maar nu zijn de speculaaskruiden veranderd van 1 theelepel naar 30 gram, dat is een heel potje! Lijkt mij niet goed??

Had ik geeneens gezien.
Heb de redactie om opheldering gevraagd.
Wie weet reageren ze hierop.

Met vr.gr.