hmpf
door hmpf May 27, 2014 om 09:50
Huishouden & energie

Kunnen All Stars en Mustangs in de wasmachine..?

Beste lezer,

Heeft iemand van u ervaring met het uitwassen van gympen? Kunnen All Stars en Mustangs in de wasmachine..? En de droger?

Graag hoor ik van u.

Groeten van Helen

19572 16 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - May 27, 2014 om 11:40
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik zou er maar mee oppassen. Mijn witte gympen kwamen aardig gehavend (vergeeld) uit de wasmachine.

Zwemmer

sjjoppy
door sjjoppy - May 27, 2014 om 11:46
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo hmpf,
u kunt ze beter in een sopje van driehoekzeep een nachtje laten staan en buiten laten drogen of met de föhn.
Ze zullen er daarna niet als nieuw uitzien maar wel schoon.
Vr. Gr. sjoppie

tenormin
door tenormin - May 27, 2014 om 12:15
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ik heb het (vroeger) wel gedaan met de sportschoenen van de kinderen (niet de genoemde merken). Op pokken herrie na kwamen ze er weer blinkend uit; droger heb ik niet aangedurfd. Zitten er losse zolen in, dan die eruit halen. Als er strepen op zitten eerst even met Oxio of ander vlekkenmiddel laten intrekken. Op 40º kreeg ik ze weer prima schoon.

Cookies
door Cookies - May 27, 2014 om 12:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gympen: wassen

Je kunt gevlekte of stinkende gympen gewoon op dertig graden in de wasmachine wassen. Houd er wel rekening mee dat de ijzeren ringetjes om de vetergaten verkleuring kunnen veroorzaken. Om te voorkomen dat de gympen gaan bonken in de machine kun je ze in een speciale waszak voor schoenen stoppen (verkrijgbaar online) of er een paar oude handdoeken bij doen. Laat ze daarna rustig drogen in de vensterbank of stop ze op lage temperatuur in de wasdroger.

Bron: KLIK

Zelf doe ik ze een uurtje in warm water in de Biotex, goed uitspoelen en drogen in de zon.

ekiem
door ekiem - May 28, 2014 om 12:26
676 Antwoorden / 100 Vragen

Kan in principe wel maar ik zou ze behandelen zoals hier boven vermeld in stukje van carola.83 , gewoon op de hand.

Vooral de lage temperatuur is van belang, denk aan de veters !

ka
door karellodewijks - May 28, 2014 om 12:26
4 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn wasmachines die een speciaal programma voor hebben, dan draait de was maar 1 kant op.

endemion
door endemion - May 28, 2014 om 21:15
237 Antwoorden / 3 Vragen

Zal toch ook voornamelijk vd kwaliteit vd schoenen afhangen. Als ze enkel gelijmd zitten wil dat nog wel eens loslaten na verloop van tijd ten gevolg hebben (dus niet na 1x wassen).

gompy2
door gompy2 - May 28, 2014 om 21:43
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Tjaa, waar hebben we nu Google voor? ;-) ?

Klik-> All stars wassen doe je zo!
En met die Mustang gympen zal het wel hetzelfde zijn.

hmpf
door hmpf - May 31, 2014 om 13:23
122 Antwoorden / 60 Vragen

Bedankt, mensen.
Ik ga ze wassen.

Groeten van Helen

tenormin
door tenormin - May 31, 2014 om 14:09
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=gompy2 schreef op woensdag 28 mei 2014, 21:43]Tjaa, waar hebben we nu Google voor? ;-) ?

Klik-> All stars wassen doe je zo!
En met die Mustang gympen zal het wel hetzelfde zijn.

Leuk. Had ik alleen de 40 graden goed (de ALT186 werkt ineens niet). ?

kriekra
door kriekra - May 31, 2014 om 14:50
204 Antwoorden / 64 Vragen

Denk er wel aan dat door het wassen de beschermingslaag eraf gaat. Ik zou ze na het wassen behandelen met speciale impregneer spray.

gompy2
door gompy2 - May 31, 2014 om 15:44
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 31 mei 2014, 14:09][quote=gompy2 schreef op woensdag 28 mei 2014, 21:43]Tjaa, waar hebben we nu Google voor? ;-) ?

Klik-> All stars wassen doe je zo!
En met die Mustang gympen zal het wel hetzelfde zijn.

Leuk. Had ik alleen de 40 graden goed (de ALT186 werkt ineens niet). ?
? = linker Alt + numeriek 3
Is zóóó makkelijk, klik hier-> ?= linker Alt + Numeriek 1

Als het niet lukt maak ik een filmpje, dus zeg het maar... ;-)
Alt186 is ? deze, Alt0186 = º deze, gradenteken (Klein superscript o), die kun je-> hier vinden.
Op die site staat het & teken voor Alt en # voor nul, dus º = º

Voor de lange zomeravonden, kun je oefenen...
Klik-> Altcodes-2, Altcodes-3 , Altcodes-4.

tenormin
door tenormin - May 31, 2014 om 16:00
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Die lijst gebruik ik ook; denk dat mijn toetsenbord aan vervanging toe is. Mijn eerdere bijdrage van dinsdag deed ie het nog. Maar alweer: bedankt, gompy2. Fijn weekend.

gompy2
door gompy2 - May 31, 2014 om 18:43
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 31 mei 2014, 16:00]Die lijst gebruik ik ook; denk dat mijn toetsenbord aan vervanging toe is. Mijn eerdere bijdrage van dinsdag deed ie het nog. Maar alweer: bedankt, gompy2. Fijn weekend.
Ja jij ook fijn weekend.
Heb je een gewoon toetsenbord of 1 met toeters en bellen die een driver nodig heeft om correct te functioneren?
Numlocktoets?

fl
door flessebon - May 31, 2014 om 18:45
418 Antwoorden / 7 Vragen

Met deze temperaturen zijn ze zo droog. Zou ze niet in de droger doen, lijkt mij niet erg hygienisch en is slecht voor de schoenen.

tenormin
door tenormin - May 31, 2014 om 19:14
16829 Antwoorden / 108 Vragen

gompy2, als je me zoiets vraagt: je weet toch nu wel dat ik totaal geen idee heb waarop ik zit te raggen. Is een goedkoop ding van HP en er zit een key met Num Lock (wat ik nooit gebruik). Maar dat zal je niet bedoelen. Laat maar verder hoor, we gaan zo off topic, dan krijg ik weer op mijn duvel. ? En in de wasmachine zal ik hem niet doen!