ro
door rogold Oct 6, 2012 om 14:09
Huishouden & energie

Kunststof kozijnen

Ik wil kunststof kozijnen laten aanbrengen in mijn woning. Heeft iemand ervaring met gevelgoed.nl ? Zij werken met profialis. Iemand daar ervaring mee?
Ze zijn vrij goedkoop, maar wat mij niet zo bevalt zijn de betalingsvoorwaarden:
30 % bij opdracht, 50% voor de eerste dag van montage.
Is dit normaal?
Verder heb ik contact met Wubbodesign. Ik ben daar best ver mee, maar zij willen geen referenties geven ivm privacy van de klanten. Moet ik daar begrip voor hebben?
Wie heeft ervaring met dit bedrijf?

9287 15 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Oct 6, 2012 om 14:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Van het bedrijf weet ik niets.
Wat de aanbetaling van 30% bij opdracht en 50% vooruitbetaling wel. Ik denk dat ze een aanbetaling van 30% willen hebben, omdat bij annulering van dit soort opdrachten meestal 30% van de totale koopsom wordt gevraagd. Dus dan lopen ze geen risico als u tussentijds annuleert.
50% vooruitbetaling van de totale koopsom voor levering is wettelijk het maximale wat is toegestaan. Dat houdt in dat u eerst 30% zou betalen en dan een dag voor levering nog de laatste 20%. Check of ze dat ook daadwerkelijk bedoelen.

De 30% van de koopsom aan de verkoper betalen bij annulering is normaal in de woonbranche, maar u moet het toch zwart op wit hebben, want ik zie dat ze niet aangesloten zijn bij het CBW. (Bedrijven die zijn aangesloten bij het CBW zijn ook gebonden aan die voorwaarden.)
Hoeft niet perse iets te zeggen, maar dan moet u wel heel goed de voorwaarden doorlezen (vooral de annulerings-, leverings- en garantievoorwaarden) vóór u ook maar ergens voor tekent. U kunt gerust naar de schriftelijke voorwaarden vragen, een goed bedrijf doet daar niet moelijk over.
Verder kan het helemaal geen kwaad om bij verschillende bedrijven een vrijblijvende offerte op te vragen, waar u dan rustig thuis nog eens goed over nadenkt. Dus nooit zomaar ergens een handtekening zetten, want tekenen en vrijblijvendheid sluiten elkaar uit.

Dat zij de privacy van hun klanten willen garanderen, kan ik me wel wat bij voorstellen. Het beste is het internet afstruinen om te zien of u nog ergens wat kan vinden. En misschien druppelt er vandaag nog wat binnen op het forum.

Veel succes verder.

poltol
door poltol - Oct 6, 2012 om 14:54
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ga eerst eens op zoek in uw familie, buurt en kennissenkring naar ervarings deskundigen.
Wellicht werkt er in uw regio een heel betrouwbare "dorpskozijnenboer" die heel goed werk levert en niet te beroerd is voor nazorg en dergelijke.

Mogelijk iets duurder, maar soms ook echt veel goedkoper, maar wel erg betrouwbaar en goed werk leverend.

Internet aanbieders zijn volgens mij per definitie onbetrouwbaar.
Elke controle ontbreekt.
Zowel op levering, afspraken, werkzaamheden als kwaliteit.

Let dus goed op en vraag het na, poltol.

re
door remilaguna - Oct 6, 2012 om 15:25
76 Antwoorden / 46 Vragen

Het is voor ons alweer 13 jaar terug dat we kunstof kozijnen hebben laten plaatsen in onze vorige woning.

Ik weet nog dat ik heel wat dealers ben afgeweest, maar keer op keer ben ik weggelopen, omdat ze een aanbetaling wenste van inderdaad 30% en zelfs 50%.

Uiteindelijk bij Weru terecht gekomen die aangaven dat er binnen twee weken na plaatsing betaald moest worden, zijn daarom met deze partij in zee gegaan.

Mijn advies is betaal NOOIT vooruit of het nu kunstof kozijnen, nieuwe keuken of meubels betreft, zeker niet anno 2012 nu het ene na het andere bedrijf omrolt...

Succes...

ro
door rogold - Oct 6, 2012 om 15:30
5 Antwoorden / 2 Vragen

Hartelijk dank voor de antwoorden dusverre.

Wat ik heb begrepen van gevelgoed.nl is dat ze 30% + 50% dus 80% van de opdrachtsom willen hebben voor ze het werk aanvangen. Je moet de percentages toch optellen of lees ik nu niet goed?

zoekster
door zoekster - Oct 6, 2012 om 15:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik weet niet waar u die voorwaarden heeft gevonden. Maar neem zelf contact op met het bedrijf en vraag ernaar. 80% vooruitbetaling mag niet van u geëist worden, tenzij u daar uitdrukkelijk uw toestemming voor geeft. Maar dat moet je nooit doen. Faillissement, uitstel van levering, niet komen opdagen, er kan allerlei rampspoed optreden en dan bent u, zeker met een bedrijf dat niet bij het CBW is aangesloten, behoorlijk de klos.

ro
door rogold - Oct 6, 2012 om 18:30
5 Antwoorden / 2 Vragen

In de offerte van Gevelgoed staat het volgende te lezen:

Betalingen:
30% van het totaalbedrag bij opdracht.
50% van het totaalbedrag vóór de eerste dag van de montage
20% van het totaalbedrag bij oplevering.
Alle goederen blijven eigendom van GevelGoed Kozijnen BV, totdat de volledige betaling heeft
plaatsgevonden.

zoekster
door zoekster - Oct 6, 2012 om 18:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dat ziet eruit als 80% vooruitbetaling voor levering. Hoewel heel onduidelijk geformuleerd. Dat is een onwettige voorwaarde. U kunt ze daarop aanspreken en 50% vooruitbetaling afdwingen met de wet in de hand.
Maar er zijn toch veel meer bedrijven die het wel goed doen? Laat u niet door de prijs leiden, maar door de kwaliteit van een bedrijf. Daar gaat het uiteindelijk om. Een bedrijf dat een klant zulke slechte voorwaarden probeert voor te schotelen, daar zou ik persoonlijk nooit mee in zee gaan.

dearagain
door dearagain - Oct 6, 2012 om 20:42
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=rogold schreef op zaterdag 6 okt 2012, 14:09]Ik wil kunststof kozijnen laten aanbrengen in mijn woning. Heeft iemand ervaring met gevelgoed.nl ? Zij werken met profialis. Iemand daar ervaring mee?
Ze zijn vrij goedkoop, maar wat mij niet zo bevalt zijn de betalingsvoorwaarden:
30 % bij opdracht, 50% voor de eerste dag van montage.
Is dit normaal?
Verder heb ik contact met Wubbodesign. Ik ben daar best ver mee, maar zij willen geen referenties geven ivm privacy van de klanten. Moet ik daar begrip voor hebben?
Wie heeft ervaring met dit bedrijf?

*het eisen van een aanbetaling van meer dan 50% is wettelijk niet toegestaan*

*met een bedrijf dat geen referentieadressen wil geven, kun je beter geen zaken doen*

ro
door rogold - Oct 7, 2012 om 13:39
5 Antwoorden / 2 Vragen

Wubbodesign is wel goedkoop en plaatst degelijke merken als VEKA en Schuco. Als antwoord op het niet geven van referenties stellen zij:

Ik heb u Email vanmorgen gelezen en deze had ik totaal over het hoofd gezien ,

Omdat wij de privacy van onze klanten willen waarborgen geven wij geen adressen als referentie .

Wij krijgen zeer veel aanvragen per week en als we iedereen adressen gaan geven word dit door onze klanten niet in dank afgenomen .

Wat wij u kunnen bieden

- Onze goede naam

- Geen aanbetalingen

- Betalen bij oplevering

Kan ik daar begrip voor opbrengen? .........................

Ervaringen met Wubbodesign zouden mij welkom zijn.

dearagain
door dearagain - Oct 7, 2012 om 20:56
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*geen betalingen vooraf, is natuurlijk wel een groot pluspunt (ut geeft een stuk vertrouwen)*

*zet je vraag ook eens op andere consumentenfora (als je dat nog niet hebt gedaan)*

*jouw doelgroep wordt dan veel groter en de kans neemt navenant toe dat je relevante reakties krijgt*

pino123
door pino123 - Oct 7, 2012 om 21:00
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=dearagain schreef op zondag 7 okt 2012, 20:56]*geen betalingen vooraf, is natuurlijk wel een groot pluspunt (ut geeft een stuk vertrouwen)*

*zet je vraag ook eens op andere consumentenfora (als je dat nog niet hebt gedaan)*

*jouw doelgroep wordt dan veel groter en de kans neemt navenant toe dat je relevante reakties krijgt*

Schrijf eens in normale zinnen met normale punten en komma's in plaats van *******

ro
door rogold - Oct 8, 2012 om 18:38
5 Antwoorden / 2 Vragen

Goede suggestie om op andere consumentenfora te kijken. Ik heb wat rondgeneusd op VIVA en er een vraag gesteld.

Klopt het, dat als een bedrijf is aangesloten bij VKG werk en garantie wordt overgenomen als het bedrijf onverhoopt failliet gaat?

to
door tom01 - Dec 19, 2012 om 12:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

beste , misschien reageer ik wat laat maar kan u mededelen dat wij ervaring hebben met wubbo design , het is een klein bedrijf die kozijnen levert zonder tussenhandel uit duitsland , de prijs was zeer goed en montage ook perfect .inderdaad hebben wij niets aan te hoeven betalen dus liepen geen risico .
ze hanteren een betaling op de dag van oplevering en dat is volgens mij dan ook juist . ze doen wat ze beloven en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad .
het enige minpuntje wat ik me kan bedenken is dat doordat ze een klein bedrijf zijn en zelf vol meewerken en het schijnbaar best druk hebben ze soms wat slechter bereikbaar zijn . betreft de referentie's kan ik me best voorstellen dat ze hun klanten beschermen en daar is niets mis mee ,integendeel ik zou het ook niet prettig vinden als ik vele malen per jaar telefoontjes of bezoek zou krijgen . ik heb heel internet afgezocht en geen slecht woord over wubbo design gevonden en dat in combinatie met geen aanbetaling gaf dus voor mij de doorslag . en heb er tot nu toe absoluut geen spijt van gehad .

ro
door rogold - Dec 19, 2012 om 12:28
5 Antwoorden / 2 Vragen

Tom01,

Bedankt voor uw reactie,

IK was heel ver met Wubbodesign en ik moet zeggen< ik was best ver met ze. Toen ik op het punt stond ze de opdracht te gunnen, duurde het best wel lang voor er een afspraak, die ook herroepen werd, gemaakt kon worden. Toen ben ik afgehaakt.

ge
door gert021963 - Oct 26, 2013 om 15:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wilde dit jaar al mijn ramen deuren en rabatdelen laten vervangen voor kunststof. Na me eerst op internet goed georiënteerd te hebben heb ik bij 5 bedrijven een offerte aangevraagd. Hierin merkte ik al grote verschillen. Zowel qua prijs als hoe de offerte was opgebouwd. Ook de informatie welke werd gegeven was erg verschillend. Over een tweetal bedrijven had ik een goed gevoel. Waaronder Wanders uit Duitsland. Hier heb ik b.v. een bezoek gebracht van 2 ½ uur waarbij ik goede maar vooral eerlijke informatie kreeg. Het andere bedrijf daarin tegen was kort en gaf alleen informatie wat waarnaar je vroeg. Er volgde een nieuwe offerte met een referentie lijst. Deze was 1,5 pagina van huizen welke men in directe omgeving had gedaan. Het ene huis een raam bij andere alles. Bij diverse huizen ben ik wezen kijken en heb diverse mensen gesproken. Allen waren tevreden en ik moet zeggen dat alle het werk er goed uitzag. Echter bij de offerte van het andere bedrijf was het verschil erg groot ruim 15% en dat is op een groot bedrag heel wat. Alleen had ik van dit bedrijf geen goed gevoel en al helemaal niet toen ik na wat aandringen drie referentie huizen kreeg. De installatie was beduidend minder dan dat van Wanders. Peter Wanders is bij me langs geweest om over de eindofferte te praten. Alle gesprekken welke ik heb gehad waren zeer fijn waarin geen enkele druk werd gegeven. Wat ik verder ook als zeer positief ervaar was Wanders het enige bedrijf waar je niks hoeft aan te betalen. Het bedrag moet na afronding binnen twee weken binnen zijn. Alleen wanneer je dit doet sta je voor je kwaliteit. Helaas was de levertijd wat langer, vier maanden, dan ik had verwacht(hadden het druk). Dit werd wel direct gemeld bij de bestelling. Vorige week zijn ze geweest en ik moet zeggen dat ik erg blij bent dat ik voor Wanders heb gekozen. Alles werd zeer vakkundig en netjes geplaatst. Daarnaast werkte ze erg schoon de kamers en buiten werden elke dag zo schoon mogelijk achter gelaten. Alles werd keurig binnen afgewerkt met kunststoflijsten. Het werk duurde wat langer dan geplant omdat de bevestiging van de rabatdelen meer werk kosten dan verwacht. Het werk werd echter niet afgeraffeld maar men kwam zaterdag terug. Men is zelfs met een schuurslot ruim een uur bezig geweest waarvoor ik alleen een cilinder had besteld. Alles zat vastgeroest maar men gaf niet op. Dit noem ik nog eens Service met een hoofdletter. Dus kortgezegd een goed bedrijf met kwaliteits kozijnen met een redelijke prijs. Als ik mensen een advies mag geven met het vervangen oriënteer je goed op internet. Kijk als de offerte overzichtelijk en compleet is (zit b.v. de afwerking erbij). Maar vraag zeker naar een aantal referenties.