jo
door josua Feb 24, 2004 om 14:23
Huishouden & energie

Kunststof kozijnen /deuren

wie kan mij vertellen wat of nou goede kunststof ramen en voor en achterdeuren zijn??
en ook wat of een redelijke prijs is en garantie

15912 12 Rapporteer

sir.kiekeboe
door sir.kiekeboe - Apr 16, 2004 om 12:50
91 Antwoorden / 0 Vragen

Over het type kunststof en prijs kan ik je geen goed advies geven.
Wel is het zo dat je op deuren en ramen door een erkend bedrijf geplaatst altijd 5 jaar garantie dient te krijgen. Dis is omdat die toch minimaal een 20 jaar mee moetten kunnen. Dus met 1 of 2 jaar hoeft u geen genoegen te nemen.
Verder is het een kwestie van bij veel zaken langs gaan en je laten informeren over wat ze hebben en wat voor de kozijnen en ramen de warmte en geluids isolatie normen zijn voor de verschillende type kunststoffen. Let wel op dat er ook verschillende type glas soorten zijn. HR++ wordt dit jaar nog bij mij geplaatst door de woningbouw en moet een zeer goede warmte isolatie leveren.
veel suc6 met het verder zoekken naar informatie.

jo
door josua - Apr 16, 2004 om 12:50
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,
In ieder geval hartelijk dank voor het antwoord en ben toch weer wat wijzer geworden
Groet Jos

door 1811 - Apr 16, 2004 om 12:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag altijd of ze adressen kunnen opgeven waar ze al kunststof kozijnen geplaatst hebben. Er zit veel verschil in afwerking en plaatsing. In goede en slechte insatallateurs hiervan.

vh
door vheesen - Apr 27, 2004 om 20:29
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is zeer afhankelijk hoeveel ramen en deuren en hoe groot.

ik adviseer om meerdere offerts aan te vragen dit kan namelijk ook erg ver schillen en maak goede afspraken over de werkzaamheden zodat u niet voor verrassingen komt te staan.

ev
door evasst - Nov 5, 2005 om 21:24
3 Antwoorden / 3 Vragen

hallo Joshua

Wij hebben ook pas nieuwe kunstof kozijnen aan geschaft heel veel georienteerd en hebben na veel onderzoek onze kozijnen in duitsland gekocht daar zijn nl de eisen veel hoger dan in nederland en ze zijn ook nog eens een stuk goedkoper dan in nederland bij ons scheelde het bijna de helft.

Je moet letten op een politie keurmerk, datum van aanschaf moet ik het glas verwerkt zijn en je moet letten op het rendement van het glas.

Wij hebben gekozen voor hr++ glas dat heeft een hoog rendement.

Verder hebben we een houtnerf in het profiel dit word in nederland via een folie op het kozijn geplakt als je dus een beschadeging aan de folie hebt komt er water onder en gaat de folie loslaten.               In duitsland word dat motief in het kozijn zelf gestanst dus er kan niets mee gebeuren.  Na veel huizen bekeken te hebben met pas geplaatste kozijnen bleek ook het duitsbedrijf stukken netter te werken.

Wij zijn er zeer tevreden mee en zouden het nog eens doen als het moest.

Succes met de keuze voor meer informatie mag u mij gerust mailen

ja
door jaapnoordam - Mar 24, 2008 om 14:49
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb zo mijn twijfels over de toepassing van kwetsbare, gekleurde folie bij kunststof (bijv schuco) kozijnen. Wie kan mij helpen aan een adres in Duitsland waar men werkt met in het kunstof profiel verwerkte kleuren ipv de folie.

Jaap

ja
door jaapnoordam - Mar 24, 2008 om 15:00
2 Antwoorden / 2 Vragen

Wie kan mij info geven over het verschil tussen de toepssing van gekleurde folie op kunstof kozijnen en kunstof kozijnen waarin de kleur in het kunstof profiel is geintegreerd. Wie weet een betrouwbare leverancier van schuco kozijnen in Duitsland.

Jaap

bi
door birgit02 - Apr 12, 2008 om 11:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

jouw verhaal klinkt me als muziek in de oren. We hebben tot nu zaken gedaan met een Nederlandse leverancier. Zijn daar best tevreden over. Doen het in stapjes. Hebben nu een offerte voor de voordeur, maar zijn nogal geschrokken van de prijs.

Zou je me het adres kunnen geven van jouw Duitse leverancier.

Birgit

to
door toontjes - Feb 15, 2009 om 18:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Graag zou ik het mailadres en NAW gegevens ontvangen van het duitse bedrijf dat kunstof levert.

Met vriendelijke groet.

ge
door gerrit19 - Dec 15, 2010 om 14:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

beste mensen,
Laat u niets wijs maken wij betrekken ook de kunstofkozijnen uit duitsland en deze zijn ook gefolie,d , eerlijk gezegd heb ik het systeem waar over gesproken wordt nog nooit gezien of van gehoord.
Wij als vastgoed organisatie willen graag ook het beste voor onze klanten en kijken dan ook op tal van beursen.
laatst hebben wij ook een geval gehad van de folie heeft losgelaten , is het 10 tot 15 jaar oud dan is schilderen of bijschilderen de beste optie, maar denk bij jezelf eens hoelang wil je dat het meegaat dan is 25 jaar toch wel de maximale tijd van kunstof en na zoveel jaar is het goedkoper om ereens iets nieuws in te zetten wat gelijk weer aan de eis der tijd is.
Wel is het inderdaad raadzaam om te gaan schoppen en laat een concurent maar eens zweten zeker als u hetzelfde aangeboden krijgt, u als particulier betaald in ieder geval teveel,zeker als je niet gaat schoppen. En inderdaad rondkijken in duitsland in een hele goede optie.
Ik denk dat een woning rond de 15 duizend zal liggen, maar ook hier zitten natuurlijk heel veel variaties is. succes met zoeken.
goede bedrijfen in haaksbergen zijn SERKU en TEHA

pi
door pikachuu3 - Jun 30, 2011 om 10:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hi kozijnenzoeker,

Ik heb paar jaar geleden kunststofkozijnen laten plaatsen door Stijl 2000.
Maar de inbouwkwaliteit is echt niet zoals beloofd. De verkoper is aardig en heeft mooie praatjes over inbouwkwaliteit en service. Maar daar blijkt niets van waar als het erop aankomt! Helaas dan is alles al betaalt en gaan zij ermee lachend vandoor. Het is trouwens ingebouwd door twee jongens van net 20jr. Zeer ervaren? Not! Beschadigde muren links en rechts van het woonkamerkozijn.
Bij de keuken is het echt treurig. nl. een flinke barst links vh kozijn.
Als het lukt zal ik foto's bij plaatsen.
Mooie praatjes vd verkoper, dat doet ie goed. Maar na 7 telefoontjes en emails nog niemand.....
Boos kan je worden maar dat helpt me niet.....
Hoort er gewoon bij hoor je vd TROUBLE SHOOTER. Dan wordt ik echt witheet. Daar wordt ie toch niet voor betaald....klant in de koud laten staan. Dan heb ik echt nix aan die HR++ ramen en isolatie!!!! haha nu kan ik lachen maar de schade is nog steeds niet en zal nooit verholpen worden. Dus ga gewoon naar eentje met een keurmerk VKG. Of zorg ervoor dat je 20% betaald na je goedkeuring. Ik moest nl. vooraf 20% betalen en voordat de opdracht was moest 100% betaald zijn.
Zij dus de hele buit binnen en ik in de vrieskou!!!
Stijl2000? Niet voor mij...... Ik zou nog even verder kijken.....
Tips van mij? Hepro, Perfekt kozijn, Ramalux, en soort bouwgarant certificaat vragen...

Groeten,

geen fan van Stijl2000 door eigen pijnlijke ervaring!!!

birdies
door birdies - Jun 30, 2011 om 10:34
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@pikachuu3: Denk dat topicstarter na 7 jaar ondertussen wel nieuwe kozijnen heeft laten plaatsen. Wel zo handig als je even op de datum v.h. topic let.