jo
door jorba Jan 26, 2015 om 09:24
Huishouden & energie

Kussen Mline voor whiplash patiënten grote ellende

Ik heb ernstige nekproblemen na een zwaar auto ongeluk van 20 jaar geleden. Mline heeft een kussen speciaal voor deze klachten.
Ik heb deze afgelopen week gekocht op advies van de verkoper. Na 2 uur slapen werd ik wakker met zware migraine en zat mijn gehele nek en rug vast waarvoor ik nu al een paar keer bij de fysiotherapeut langs ben geweest.
Ik mag nu als hoge uitzondering het kussen terug brengen, maar ik moet dan maar iets anders uitzoeken. Een dekbed ofzo.
Mline zelf reageert gewoon helemaal niet.

Als je als bedrijf een kussen produceert voor mensen met whiplash klachten (ze beweren zelfs dat het kussen mede ontwikkeld is met de vereniging whiplash patiënten) dan mag je toch ook wel wat service verwachten? Het gaat immers niet om een kussen van de ikea van 20 euro.

Mag een bedrijf dit zomaar zeggen en eisen? Wat vinden jullie hiervan en hoe staan jullie hier tegenover? Graag jullie advies hierin.

6784 19 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2015 om 09:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

De ene whiplash patient is de andere niet. Dat zijn natuurlijk gewoon reclame en verkooppraatjes.

Hebt u overlegd met uw behandeldnd specialist voordat u tot aanschaf overging?

jo
door jorba - Jan 26, 2015 om 16:29
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste tijger1, bedankt voor uw reactie. Ik denk dat het in dit geval niet van belang is of ik met een medisch specialist heb overlegd. Die geven hier geen antwoorden op.

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2015 om 16:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

De vraag is of een kussen sowieso een verbetering zou kunnen geven voor uw klachten. Als dat niet het geval is dan weet u zeker dat u die reclame praatjes niet moet geloven.

jo
door jorba - Jan 26, 2015 om 17:10
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste tijger1,
Het gaat er mij niet om of iets mijn klachten kan verbeteren. Na 20 jaar verwacht ik dat niet. Ik wil echter wel goed kunnen slapen.
Mijn vraag is alleen of een winkelier en fabrikant dit zo mogen aanprijzen en bij klachten geen geld terug geven.

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2015 om 17:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar u hebt al 20 jaar ernstige klachten, dus ik mag toch aannemen dat u bij de aanschaf van een speciaal kussen niet over één nacht ijs gaat en slechts op de reclamekreten afgaat van een verkoper?

Had u voordien bij die vereniging geinformeerd over hun zogenaamde medewerking? En dan nog de ene nek is de andere niet. U gelooft toch ook niet al die verhalen over matrassen en dekens enz... tegen reuma?

Misschien heeft iemand er baat bij. De portemonnee van de verkoper in ieder geval wel.

U kunt een klacht indienen bij de Reclamecodecommissie. Niet dat dat iets uitmaakt.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 26, 2015 om 17:54
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Het zijn allemaal verkoop stunts, vooral dit soort hulp middelen die veel beloven en weinig geven, verkopen is de enige wat telt.

ha
door harberink - Feb 1, 2015 om 01:13
12 Antwoorden / 0 Vragen
0

Goedendag,

U als consument mag volgens de wet elk artikel terugbrengen binnen 7 dagen, mits het onbeschadigd en in de originele verpakking wordt geretourneerd. Dan moet u contant het geld terugkrijgen. Dit kunt u zelf het beste beoordelen.

Groeten Harberink.

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2015 om 11:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

[quote=harberink schreef op zondag 1 feb 2015, 01:13]Goedendag,

U als consument mag volgens de wet elk artikel terugbrengen binnen 7 dagen, mits het onbeschadigd en in de originele verpakking wordt geretourneerd. Dan moet u contant het geld terugkrijgen. Dit kunt u zelf het beste beoordelen.

Groeten Harberink.


Hoe komt u op dat idee?

ha
door harberink - Feb 1, 2015 om 11:11
12 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op zondag 1 feb 2015, 11:07][quote=harberink schreef op zondag 1 feb 2015, 01:13]Goedendag,

U als consument mag volgens de wet elk artikel terugbrengen binnen 7 dagen, mits het onbeschadigd en in de originele verpakking wordt geretourneerd. Dan moet u contant het geld terugkrijgen. Dit kunt u zelf het beste beoordelen.

Groeten Harberink.


Hoe komt u op dat idee?

Het is geen idee, het is een feit!

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2015 om 11:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@harmerink

Graag een link naar die wet.

ha
door harberink - Feb 1, 2015 om 13:03
12 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op zondag 1 feb 2015, 11:12]@harmerink

Graag een link naar die wet.

@tiger1
Ik had het over internetwinkels en niet over fysieke winkels.
Veel fysieke winkels geven deze service. Het is geen recht, maar een gunst die ze verlenen.

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2015 om 13:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@harberink

Bij internetwinkels is de termijn 14 dagen.

En dan moet u niet schrijven dat een consument altijd iets binnen 7 dagen mag terugbrengen.

getty
door getty - Feb 1, 2015 om 13:13
4179 Antwoorden / 10 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op zondag 1 feb 2015, 13:08]@harberink

Bij internetwinkels is de termijn 14 dagen.

En dan moet u niet schrijven dat een consument altijd iets binnen 7 dagen mag terugbrengen.

En zeker niet met een kussen. Hier liggen mensen met hun hoofd op en zijn natuurlijk niet meer te verkopen. Dergelijke hygiëne artikelen zijn bijna altijd uitgesloten om te ruilen.

ha
door harberink - Feb 1, 2015 om 13:29
12 Antwoorden / 0 Vragen
0

Helemaal goed!!

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2015 om 13:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

[quote=harberink schreef op zondag 1 feb 2015, 13:29]Helemaal goed!!




.???

Cookies
door Cookies - Feb 1, 2015 om 13:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=harberink schreef op zondag 1 feb 2015, 13:29]Helemaal goed!!



Je meent het! Als JIJ het nou voortaan compleet en helemaal goed neer zet, hoeven anderen jouw reacties niet te corrigeren/aan te vullen! (1953???)

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2015 om 13:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

[quote=harberink schreef op zondag 1 feb 2015, 13:29]Helemaal goed!!




Je mag spullen sowieso niet gebruiken als je het wilt terugsturen.

st
door stef84 - Mar 13, 2015 om 18:36
23 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik vind dat de meeste menen die hier psoten wel erg pro-winkeliers zijn. Het ljikt me tijd dat we terugkeren naar de oude regel: de klant is koning. Zeekr bij dit sorot dure producten kan de rpisj een particulier in de problemen brengen terwijl zo'n groot bedrijf er nauweljisk pijn aan heeft als een product terugkomt. De consumentenrechten meoten gewoon scherper worden geregeld, de consument heeft gelik tenzij duideljk anders bewezen. zo ook bij garantieklachten. Is eer een klacht? dan krijt de consumetn per definitie geljik tenzij duideljik anders kan woren bewezen. Ik zou dan ok gelijk invoeren dat een bedrijf dat een klacht te laat afhandeld zodat het nodig is om klachtensites en fora ebij te betrekken per definitie wordt verorodeld to thet betalen va 5000 euro smartengeld aan de klager, moet je een sopletten hoe voorkomend ze ineens worden. En alel bedirjven die niet klantgericht wileln zij verdwijen dan geljik van de markt.

tijger1
door tijger1 - Mar 13, 2015 om 18:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@stef84

Wel ja, waarom niet. En de spullen misschien ook nog gratis?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer

Rienhartman
Rienhartman - Apr 23, 2024 om 22:32
Garantie & verzekeringen

Netvervuiling Siemens

We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.   De warmtepompdroge ... Lees meer